Leuke techniek hoor daar niet van, maar verwacht je nu echt dat wanneer deze straks uitkomt ook maar enigszins betaalbaar dan wel geschikt is voor de gemiddelde consument? Ik betwijfel het ten zeerste.
Driehonderd gig schijfjes zullen, zoals Tweakers al aangaf met een paar voorbeelden, erg handig zijn voor bedrijven en instellingen, maar voor de gewone consument is het simpelweg nog te groot imo. Handig om wellicht je gehele computer mee te backuppen, maar voor de rest? Je complete mp3 en divx collectie op 1 schijfje gooien?
Tegen de tijd dat dit pas echt interessant gaat worden voor de gewone consumentenmarkt ben je al wel weer een paar jaartjes verder en zullen blu-ray/hd-dvd waarschijnlijk hetzelfde gaan bieden qua grootte, terwijl ze in de tussentijd het gat opvullen.
Ook de claim dat zo'n schijfje 50 jaar mee moet gaan neem ik met de nodige korreltjes zout. Beweerde men van de cd en dvd eerst ook niet dat deze zo ongeveer oneindig houdbaar zouden blijven?
Vergeef me dus dat ik nog niet gelijk in lichterlaaie sta van de holografische disc, zoals sommigen hier
Klik om te vergroten...