1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds wanneer moet een game bekend zijn van de vorige generatie om een kille app te zijn? ;) Nieuwe games die veel potentieel hebben zijn zelfs interessanter.

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    'Holografisch geheugen kan Blu-ray en HD-DVD bedreigen'
    Door Arie Jan Stapel - dinsdag 29 november 2005 - 12:03 - Bron: Redactie Tweakers.net - Submitter: suntUrioN - Views: 9.913

Wellicht hoeft de strijd tussen Blu-ray en HD-DVD niet eens meer te worden uitgevochten omdat hun opvolger, de holografische disc, volgens plan binnen een jaar op de markt zal komen. Nadat ze al eerder prototypes van holografische schijven hadden getoond, hebben het Amerikaanse Inphase Technologies en zijn Japanse partner Hitachi Maxell onlangs aangekondigd dat de schijfjes en bijbehorende drives vanaf september 2006 zullen worden geleverd. De holografische disc zal in eerste instantie een capaciteit van 300GB hebben, maar de techniek laat opschaling tot 1,6TB toe. De schijfjes zullen een diameter krijgen van 13 cm, iets meer dan een dvd, en een dikte van anderhalve millimeter.

De holografische disc werkt met een in tweeën gesplitste laserstraal, waarvan één helft door een halfdoorzichtig materiaal wordt geleid. Op dat materiaal bevindt zich een raster waar de informatie in is gecodeerd. Door samenvoegen van beide stralen kan de informatie worden uitgelezen. Per puls van de laser kunnen wel een miljoen bits worden gelezen. Dit verklaart de hoge leessnelheid, 120Mbps. De grote capaciteit komt door het gebruik van driedimensionale structuren, dit in tegenstelling tot de voorgangers, die zich beperkten tot tweedimensionale.

De toepassingsmogelijkheden van een schijfje met een capaciteit van 1,6TB zijn zeer indrukwekkend. Er zouden 1,6 miljoen foto's in hoge resolutie op passen, of 240 uur video. Het zou kunnen worden gebruikt voor iemands medisch dossier, inclusief alle ooit gemaakte MRI-scans. Er kunnen een half miljoen boeken van 300 pagina's op, een complete bibliotheek. Volgens Maxell zijn de schijfjes ook voor archiefdoeleinden zeer geschikt, aangezien ze een levensduur van minstens vijftig jaar zullen hebben.

Bron: tweakers.net

Vergeet trouwens niet dat zowel de hd dvd en de blu ray nog in een testfase zijn, beide zijn nog amper operationeel, stel dat dit medium volgend jaar net zoals de andere 2 mediums op de markt kan komen zijn de blu ray en hd dvd totaal overbodig, de kosten zijn namelijk te vergelijken met die van de blu ray, hopelijk gaat dit gebeuren, heb geen zin in een medium oorlog :confused:

Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg, wachten met die hap! ik wil holografische disks!!

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is hetzelfde als ik zeg: WACHTEN MET XBOX 360, IK WIL XBOX 720!!!
    ...niet?

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, niet echt. Xbox 720 komt pas uit over 5 jaar. Dit komt een paar maanden uit na HD-DVD en BluRay. Totaal andere context.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, jullie hebben er echte vertrouwen in, ik vertrouw het hele zaakje niet. Hoe kan dit nu ineens allemaal komen, een tijdje terug, dat over die 800 Gig schijfjes, nu dit,... Aan blu-ray en hd-dvd werken ze al zolang, en nu opeens uit het niets dit, er klopt vanalles niet, eerst zien dan geloven zeg ik...

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja ach er zijn zoveel projecten al jaren bezig waar wij het bestaan niet vanaf weten. Ik zie er dan wel de lol van in :D hd dvd en blu ray met hun grote praatjes, en 'pats' daar komt een ander onbekende die geen praatjes heeft ze even flink om de oren slaan hehe..tja daar hou ik van.

8. JeePee

JeePee Guest

Heb net ff op google bij images 'blu-ray' ingetikt, en er zijn toch al erg veel fabrikanten zeer ver in hun ontwikkeling.
    - JVC
    - Phillips
    - Sony
    - Samsung
    - Panasonic
    - Dell
    - Pioneer
    Zij hebben ook al echte spelers gemaakt. Ziet er allemaal zeer goed uit. Na dit gezien te hebben lijkt het me erg sterk dat dit een flop wordt. Er zijn er al zoveel mee bezig...

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze werken waarschijnlijk al net zo lang aan holografische DVD's als aan Blu-Ray of HD-DVD schijfjes hoor. Op verschillende tech sites is de holografische DVD al velen malen in het nieuws geweest :).

Linkje

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja die 800 gig schijfjes doelde op deze techniek, namelijk 3d schijfjes(holografische schijfjes)

Natuurlijk zijn er ook al spelers voor zowel hd als blu ray, dat heb ik trouwens ook nooit gesuggereerd, maar ik meen laast te lezen dat de hd dvd en het blu ray kamp totnutoe nog steeds aan het klooien zijn over veel dingen, bijv. de capaciteit, stel dat dit medium over 10 maanden operationeel is, dat is 3 maanden na de blu ray of hd dvd, dat zijn die voordelen al overtroeft in 3 maanden!, no way dat dat gaat gebeuren, stel dat deze holografische disks hun beloften waar kunnen maken, is dit de toekomst, en worden zowel blu ray als hd dvd gewoon overgeslagen.

BTW, leuk feitje, de maker/bedenker van de holografische disk komt van sony, die daar niet serieus genomen werd en overstapte

(bron: Optware, founded in 1999 by Mr. Hideyoshi Horimai who was a leading scientist at Sony, has been developing holographic digital storage technology with the goal of creating practical applications that will eventually deliver terabyte-class, removable media storage solutions. Optware America is led by President Terry Loseke, a former Vice President of Business Development at InPhase Technologies and Director of Product Development for DVD products at Hewlett Packard.)

Mooie flater sla je dan 8) :eek: }:] :+

Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Leuke techniek hoor daar niet van, maar verwacht je nu echt dat wanneer deze straks uitkomt ook maar enigszins betaalbaar dan wel geschikt is voor de gemiddelde consument? Ik betwijfel het ten zeerste.

Driehonderd gig schijfjes zullen, zoals Tweakers al aangaf met een paar voorbeelden, erg handig zijn voor bedrijven en instellingen, maar voor de gewone consument is het simpelweg nog te groot imo. Handig om wellicht je gehele computer mee te backuppen, maar voor de rest? Je complete mp3 en divx collectie op 1 schijfje gooien? :+

Tegen de tijd dat dit pas echt interessant gaat worden voor de gewone consumentenmarkt ben je al wel weer een paar jaartjes verder en zullen blu-ray/hd-dvd waarschijnlijk hetzelfde gaan bieden qua grootte, terwijl ze in de tussentijd het gat opvullen.

Ook de claim dat zo'n schijfje 50 jaar mee moet gaan neem ik met de nodige korreltjes zout. Beweerde men van de cd en dvd eerst ook niet dat deze zo ongeveer oneindig houdbaar zouden blijven?

Vergeef me dus dat ik nog niet gelijk in lichterlaaie sta van de holografische disc, zoals sommigen hier :)

Laatst bewerkt: 30 nov 2005
  12. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    lol 1,8 TB op een schijfje ter grootte van een cd 8) ik ken zelfs maar 1 persoon die zon grote harde schijf heeft, en die mensen zijn er al weinig... :p

denk ik.....O-)

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Haha eindelijk eens iemand die net als mij denkt, maar toch ben ik het op sommige punten niet met je eens, zo denk ik dat de techniek zeker kostbaar is, maar wel betaalbaar, je zegt het zelf, een schijfje met 1800 gig, die krijg je niet zo snel vol, wat dus inhoud dat je met 1 of 2 disks al ruim voldoende hebt voor ruim 5 jaar, en stel dat zo'n schijfje je nou 50 a 100 euri gaat kosten(per schijf), want dat is een reele prijs ervoor, dan nog is het kwalitatief zo goed dat het goedkoper is als een blu ray en hd dvd, hoeveel blu ray's moet je kopen om aan die 1800 gig te komen?

Daarbij, vinden wij 50 gig schijfjes eigenlijk al niet een beetje overbodig?, ik zou toch maar 3 of 4 blu ray schijfjes nodig hebben voor de komende 4 jaar, maar als je met zoiets komt, wat gewoon zijn tijd ver vooruit is, dan kun je niet onder stoelen en banken schijven dat dit gewoon een beter product is als hd dvd en blu ray bijelkaar, de kosten zijn hoger, maar de kosten zijn voor de komende 10 jaar eenmalig (ik verwacht niet dat de opslagcapiciteit de aankomende jaren oppeens 6 keer zo groot wordt), als je het over de toekomst hebt...

14. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Weet niet helemaal of ik het moet geloven dat het toen al realtime was. Die gozer is wel heel laat met zijn reactie. misschien dat ze inmiddels op die grafische kwaliteit zitten maar toen op de E3 geloof ik er geen zak van. Anyway spel ziet er wel sweet uit.

15. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Sony zich erg veel zorgen maakt i.v.m. het succes van de XBOX 360 en dat ze die ontwikkelaar deze leugens laten verspreiden. Het valt me ook op dat deze trailer wel ingame is en de rest niet terwijl dit grafische de indrukwekkenste trailer was op de E3. Ik verwacht dan wel dat die scripted trailers er wel mooier uitzien dan een game in zo'n vroeg stadia, kortom Sony heeft expres deze trailer uitgekozen en de ontwikkelaar doen zegge dat dit ingame was.

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, gewoon afwachten, voor eind february 2006 zien we ingame filmpjes(gespeeld)...

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, omdat sony een keer gelogen heeft op de e3 moet je ze daar niet altijd op blijven afrekenen, de trailer is mooi en is volgens mij gewoon ingame, komop man, de game komt over een half jaar uit!, als halo 3 er uit moet gaan zien als de e3 filmpjes van sony, kan de ps3 dit helemaal makkelijk aan, de ontwikkelaars van de ps3 zijn nu echt wel in een stadium waar ze games in goede staat hebben die klaar zijn om gespeeld te worden (in enkele mate)

18. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Sony liegt elke keer als er een nieuwe console aankomt.

De Ps2 zou toy story gfx kunnen produceren.

De psp zou ps2 kwaliteit hebben

ik bedoel maar.

Wat ze van motorstorm lieten zien op de E3 kan helemaal niet want toen was die grafische kaart nog geeneens klaar. En vind het ook wel een hele late reactie. De ontwikkelaars hadden nog helemaal niet lang voor de E3 die alpha kits binnen dus dan is het gewoon onmogelijk om zo'n engine in zo'n korte tijd in elkaar te zetten. Met andere woorden geloof er gewoon geen zak van. Maar we zullen zien.

19. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA: LCS ziet er beter uit dan GTAIII.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @T!jg3rn00tj3:
    psp is graphisch minstens zoals ps2. bekijk de eerste games van ps2 en de games van psp nu eens! Ook kan men met psp nog veeeeel mooiere graphics op het schermpje tonen,maar dat slurpt teveel van de battery, daar zijn ze iets voor aan het zoeken. Maar graphisch is het al immens mooi voor een handheld. Ze zijn onverwachts uit de hoek gekomen, en Nintendo heeft toch even hun mondje opengedaan hoor. qua kracht is psp gewoon superieur. En nog iets, hoe kan je weten dat sony liegt over ps3...(gewoon afwachten, nooit iets zeggen, waar je later mss spijt van kunt hebben denk ik altijd)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina