1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet waar!, ooit wel eens gehoord van een mac of normale pc als ontwikkelplatvorm?, je kan feitelijk nu al beginnen met een xbox800 spel te ontwikkelen, ookal weet je de specs en dingen niet, ontwikkelen gebeurt toch op de pc, alleen nu is de kunst de pc versie zo goed mogelijk over te zetten naar de console, en daar hebben veel makers problemen mee, daarom is de ontwikkeltijd voor een pc game ook stukken korter....
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Indeed...:)
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja dan kan ik dus in principe een DVD van een CGI scene van Lord of the Rings laten zien en dan vertellen dat dit Xbox 3 beelden zijn. Leuk natuurlijk maar de teleurstelling is alleen maar groter als blijkt dat het apperaat het eigenlijk helemaal niet aankan. Dit gaat, naar mijn mening, ongetwijfeld gebeuren bij de PS3 nu ze CGI filmpjes hebben geshowed.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar ik neem wel aan dat de devolepers weten waar ze mee bezig zijn, ik heb wel vertrouwen in dat zei weten wat de ps3/x360/rev aankunnen om er games voor te maken, zoals gezegd, iemand warm maken met dingen die gewoon onrealistisch zijn is niet goed, maar eingelijk na pgr3 te hebben gezien denk ik echt dat de ps3 en x360 gewoon rete snel zullen zijn, misschien zijn die e3 filmpjes van sony niet eens zo gek, als ik update van bungie mag geloven kunnen zei dit ook flikken, en kijk naar metal gear en pgr3 en gt next gens versies, misschien zijn de consoles wel sterker dan wij denken...

    BTW, Vriendje van Iris :), iris van pwnage.nl ?
     
  5. dweisz

    dweisz Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer zal ie in europa waarschijnlijk uitkomen ?
    Lente 2006 is voor Japan neem k aan dus in Europa een paar weken later ?
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Ja zijn er al pc's die draaien op multicores?? dacht het niet. Het maken van engines voor een multicore processor is een heel andere manier van programmeren waar 95% van de game programeurs aan moeten wennen. Ook kost zoiets veel meer tijd. Tuurlijk kun je wel voorwerk doen. Maar echt een complete engine bouwen zul je toch met de hardware van die ps3 moeten doen en dan kun je niet even binnen een paar maanden een volledig stabiele engine opzetten.
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Je maakt een engine niet voor een x360 met multi cores, maar voor een pc, die je later aanpast aan de multi cores, en dat is ind. zoals doug lombardi al zei, wenne, daarbij weet ik bijna wel zeker dat de devolepers meer tools ter beschikking hebben als wij, dus ook pc's die net ietje pietje krachtiger zijn dan die van ons. Maar je hebt wel gelijk, het is natuurlijk gewoon beter dat de hardware van de ps3 final versie bekend is en ze al beta kits hebben zo vroeg mogelijk, dan kan je snel beginnen met porten
     
  8. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou nee hou der maar rekening mee dat hij pas eind 2006 zo niet begin 2007 hier op de markt komt. Sony is daar niet zo snel mee. Was met de ps2 ook.
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Of sony wodt nu gedwongen het juist net zoals MS ook sneller achter elkaar te doen.. (hoopt ook net zoals x360 op wereldwijde launch) :)
     
  10. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik hoop dat ze er heel even een paar maanden mee wachten. Want je hebt altijd wel wat kinderziektes in een nieuwe console...ze moeten geen half jaar wachten. Maar een maandje of 2,3 wel....krijg je tenminste een goed werkende console.
     
  11. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat veel mensen het al gezien hadden, mss wel, maar bon, hier vind je het filmpje van de TGS waarin Kojima dus toont dat het MGS4 filmpje op de ingame engine liep:

    http://files.filefront.com/MGS4_PS3...;/fileinfo.html

    Men vertelt in dit filmpje onder andere dat het haar van Snake alleen al uit 60.000 sprietjes bestaat en de bewegingen ervan door een physics engine worden berekend. Als het team dat detail al in het haar weet te brengen, god knows wat ze dan nog allemaal kunnen.

    In zijn snor zitten evenveel polygonen dan in een bewaker uit MGS3
     
  12. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Page not found (404)


    dit krijg ik als ik die link open. werkt nie helemaal dus.
     
  13. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar, het was wel indrukwekkend. 60.000 haarsprietjes!:p
     
  14. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Ja dat geloof ik graag. Dat komt ongeveer overeen met het normaal aantal haren wat een persoon op zijn hoofd heeft.

    kun je die link fixen?
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Unreal Tournament 2007 ps3 demo getest door PSM en nog een hoop ps3 nieuws...

    Het Amerikaanse blad PSM heeft weer wat nieuwe feitjes van Unreal Tournament 2007 gevonden. Ze hadden de kans om de demo versie van Unreal Tournament 2007 te spelen. De demo werd afspeeld op een PlayStation 3 development kit. De spelers moesten echter gebruik maken van de PlayStation 2 controller(dus nogmaals: ps3 controller is nog niet definitief af, dit zeg ik voor de mensen die een beetje te hard op voorhand ******).

    Als eerste is het spel nog in een vrij vroege ontwikkelingsfase. Des ondanks werkt Lead Designer Steve Polge al ongeveer een jaar aan de titel. Net als het vorige deel zal Unreal Tournament 2007 weer voertuigen bevatten. In totaal zijn er achtien voertuigen aanwezig waaronder de Scorpion. De Scorpion zal uitgebreid worden met een turbo boost. Een ander vervoermiddel in Unreal Tournament 2007 is de hoverboard. Op deze plank is het mogelijk om na je dood zo snel terug te keren naar de strijd. De hoverboard zal wapens bevatten en tevens is het mogelijk om er trucks mee te maken.

    Op dit moment heeft de Onslaught optie de meeste aandacht van de ontwikkelaars. In deze optie wilt ontwikkelaar Epic Games missies toevoegen. Een voorbeeld van een missie is een brug te vernietigen. Wanneer dit doel wordt gehaald, krijgt het succesvolle team een extra voertuig in de volgende ronde. Ondanks dat Unreal Tournament 2004 een multiplayer spel is en dat Onslaught er populair is bij de online gamers, hebben veel mensen het spel ook offline gespeeld. Daardoor neemt Epic Games de ontwikkeling van de singleplayer erg serieus. De computergestuurde tegenstanders krijgen bijvoorbeeld meer persoonlijkheid en ze zullen realistischer reageren en bewegen. Deze Unreal Tournament versie bevat de meest complexe personages uit de hele serie.

    Unreal Tournament 2007 zal onder andere spraakherkenning bevatten. In de singleplayer is het mogelijk om zo bots aan te sturen of een positie te geven. Wanneer een computergestuurde medespeler weigert of niet naar die positie kan lopen zal hij dat zeggen. Hierdoor is het mogelijk om in een discussie te komen met een computergestuurde medespeler.

    Naast de gameplay werd er ook gekeken naar de prestaties van Unreal Tournament 2007 op de PlayStation 3 door PSM. De demo liep op de 720p High Definition resolutie. De uiteindelijke versie zal net als de demo minimaal 720p ondersteunen. De demo liep op 49 beelden per seconde maar volgens Mark Rein van Epic Games zal het team er zoveel mogelijk beelden per seconde uithalen. Het aantal wordt volgens hem nog hoger omdat de demo nog niet geoptimaliseerd is en de PlayStation 3 development
    kit lang niet zo goed is als de definitieve PlayStation 3.
    Als laatste werd duidelijk dat Unreal Tournament 2007 beter en vloeiender zal lopen op de PlayStation 3. De PC heeft een besturingssysteem erop staan zoals Windows die de prestaties van Unreal Tournament 2007 kunnen hinderen.
    www.insidegamer.nl

    Wel damn! Goed nieuws toch:)
    -------------------------------------------------------------------
    Ohja, ik had overlaatst nog een lijstje van games voor de ps3 tegengekomen:
    Date, Game titel ,Publisher, Genre
    Q2 2006 WarDevil -- Unleash the Beast Within *TBA Action
    Q3 2006 211 *TBA Action
    Q3 2006 Tracer *TBA Action
    Q4 2006 Spark Unlimited PS3 Project [Untitled] Atari Action
    TBA 2006 Theseis *TBA Adventure
    TBA 2006 The Getaway PS3 Sony Computer Entertainment Action
    TBA 2006 Mobile Suit Gundam Bandai Action
    TBA 2006 Rockstar Old West PS3 Project [Untitled] Rockstar Games Action
    TBA 2006 Fifth Phantom Saga SEGA Shooter
    TBA 2006 Alan Wake *TBA Action
    TBA 2006 Page 44 Studios PS3 Hockey Project [Untitled] Sony Computer Entertainment Sports
    TBA 2006 Heavenly Sword Sony Computer Entertainment Action Adventure
    TBA 2006 Ni-Oh KOEI Action
    TBA 2006 MotorStorm Sony Computer Entertainment Racing
    TBA 2006 I-8 Sony Computer Entertainment Shooter
    TBA 2006 Formula One PS3 Sony Computer Entertainment Racing
    TBA 2006 Killing Day Ubisoft Shooter
    TBA 2006 Tekken PS3 Namco Fighting
    TBA 2006 Section 8 *TBA Shooter
    TBA 2006 Half-Life 2 Shooter
    TBA 2006 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest Buena Vista Games Action
    TBA 2006 Project New Jersey *TBA RPG
    TBA 2006 Winning Eleven [working title] Konami Sports
    TBA 2006 SCE London "Exploding Gas Station" PS3 Project [Untitled] Sony Computer Entertainment Action
    TBA 2006 Turok Next [Untitled] Buena Vista Games Shooter
    TBA 2006 Bladestorm: The 100 Year War KOEI
    TBA 2006 Brothers in Arms 3 Ubisoft Shooter
    TBA 2006 Gradius PS3 Konami Shooter
    TBA 2006 Stuntman PS3 Atari Racing Action
    TBA 2006 Project Assassin Ubisoft Action
    TBA 2006 Sonic the Hedgehog SEGA Platformer
    TBA 2006 Fear & Respect Midway Games Action Adventure
    TBA 2006 Armored Core 4 FromSoftware Action
    TBA 2006 KOEI "Guan Yu" PS3 Project [Untitled] KOEI Other
    TBA 2006 Stranglehold Midway Games Action Adventure
    TBA 2006 Killzone PS3 Sony Computer Entertainment Shooter
    TBA 2006 Psychopath *TBA Shooter
    TBA 2006 Project Delta *TBA Shooter
    TBA 2006 Unreal Tournament 2007 Midway Games Shooter
    TBA 2006 Tom Clancy's Splinter Cell 4 Ubisoft Action
    TBA 2006 Medal of Honor [next-gen project] Electronic Arts Shooter
    TBA 2006 Soulcalibur Next-Gen [Untitled] Namco Fighting
    TBA 2006 Dirty Harry Warner Bros. Interactive Action
    TBA 2006 The Darkness Majesco Action
    TBA 2006 Dark Sector D3 Publisher Shooter
    TBA 2006 Warhawk PS3 Sony Computer Entertainment Flight Action
    May 2007 Spider-Man 3 Activision Action Adventure
    Q2 2007 ShadowClan *TBA Action
    Q2 2007 Elveon Action
    TBA 2006 / 2007 DICE Project #1 [Untitled] Electronic Arts Action
    Q4 2007 DC Comics PS3 MMORPG [Untitled] Sony Online Entertainment RPG
    TBA 2007 EA Sports Fight Night Round 3 Electronic Arts Sports
    TBA 2007 Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Konami Action
    TBA 2007 Vision GT Sony Computer Entertainment Racing
    TBA 2007 Possession *TBA Strategy
    TBA 2007 Omikron KARMA Adventure
    TBA 2007 2 Days to Vegas *TBA Action
    TBA 2007 Eyedentify Sony Computer Entertainment Other
    TBA 2007 FIA World Touring Car Championship *TBA Racing
    TBA 2007 Project IM *TBA Shooter
    TBA 2007 Free Radical Project Ubisoft Action
    TBA 2007 Project Offset *TBA Shooter
    TBA 2007 Devil May Cry 4 Capcom Action
    TBA 2007 DICE Sweden Project [Untitled] Electronic Arts Action
    TBA 2007 Indiana Jones LucasArts Action
    TBA 2007 6GUN II *TBA Shooter
    TBA 2007 Metronome *TBA Adventure
    TBA 2007 Infraworld *TBA Adventure
    TBA 2007 Battle Angel Alita *TBA Action
    TBA 2007 Endless Saga Webzen RPG
    TBA 2007 Final Fantasy PS3 Square Enix RPG
    Summer 2008 Beijing 2008 SEGA Sports
    TBA 2008 Madagascar 2 Activision Action
    TBA L.A. Noire *TBA Adventure
    TBA The Simpsons [next-gen] Electronic Arts Action
    TBA The Embrace of Time: Chapter 1 Resurrectio Ocolus RPG
    TBA Data-Fly Action
    TBA Factor 5 Project #2 [untitled]
    TBA Silent Hill 5 [working title] {RUMOR} Konami Adventure
    TBA The Outsider *TBA Action
    TBA Lair Sony Computer Entertainment Action
    ------------------------------------------------------------
    Voor degene die een goed filmpje van de kracht van ps3 willen zien: Mgs4!!!
    http://files.filefront.com/MGS4_PS3_Devkit_Demo_Eng_subs/;4440530;;/fileinfo.html
    Cesar had het filmpje al geplaatst,maar zijn link werkte niet, hiermee plaats ik een andere link:), enjoy!(en dit is echt de ingame engine, als hier over gelult wordt, tja, dan scheelt er iets...)
    --------------------------------------------------------------

    ps: een game waar ik ook fel naar uitkijk is motorstorm:
    [​IMG]
    Maarja, voorlopig(en als de ps3 uit is ook, dan speel ik beide) heb ik nog genoeg aan de xbox 360 natuurlijk:)
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan moet ik toch wel even lachen met J.Allard(sorry voor de fans van J.Allard),met zijn uitspraak, hoe kan de ps3 nu koelen? Het heeft niet eens ventilatieschachten(terwijl dat wel is), en dat ding is bij de korste minuut overhit,tja, dan kan je daar maar 1 ding op zeggen, Sony gebruik veel minder watt met hun ps3, en er zal voor dat minder vermogengebruik genoeg koeling voorzien zijn... Maarja, laten we maar stoppen met dit geblaak:D, want ik vind beide, allé, de xbox 360 dan toch al, een geweldige console! Het design is super, de interface, controller beste tot nu toe! Ik wil al mijn games(huidige xbox ook) met die xbox 360 controller spelen(ik hou dat ding gewoon supergraag in mijn handen:)), en ik hoop dat ps3 even sjiek gaat zijn,maar daar heb ik wel volle vertrouwen in:)(en mgs4,...de hype zit nog steeds in me:))...
     
  17. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ow met de PS3 gaat dat helemaal goed komen hoor. En weet je zeker dat er totaal geen openingen in de console zitten? Hoe moeten ze anders de warme lucht weg voeren. Lijkt me sterk dat ze waterkoeling gebruiken ofzo.

    Zo net de trailer gezien van MGS4...ziet er wel dik uit. Die wordt zowieso van mij:p
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Er zitten openingen in de ps3...(bovenkant,...)
    En mgs4,ja dat ziet er geweldig uit,maarja, je moet zo bedenken, Hideo Kojima hoort bij de allerbeste game-ontwikkelaars, hij kan ook met zijn team op heel vroege periode enorm veel kracht uit een console halen, kijk maar naar mgs2! En later natuurlijk mgs3,maar dat was in een latere periode(toen waren er al velen andere games met zo'n mooie graphics). Maarja, ik ben er zeker van dat als mgs4 uitkomt, deze game aan de top van graphics gaat staan van alle consoles! En als je dit nu al realtime ziet, deze trailer, wat moet het uiteindelijke spel wel niet zijn dan? Echte oorloggebieden zullen in de game zitten, gebouwen die volledig naar de klote gaan, al de kleinste details uitgewerkt,... Ik zeg het u, de latere games op xbox 360 en op ps3 gaan er veeeeeel mooier uitzien dan de launchgames...(want de filmpjes van killzone, motorstorm(de makers zeiden overlaatst dat het op de ingame engine draaien,dus dat is een teken dat ze goed bezig zijn met de game) waren nog niet zo ongeloofwaardig vond ik dan).
     
  19. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Het vette aan de MGS games vind ik dat alles er zo filmisch uitziet. De filters die ze gebruiken, de belichting, de camera standpunten. Is gewoon enorm vet. Als er 1 game is waarvoor ik een ps3 ga kopen is het wel MGS4


    En dat over motorstorm en killzone.....ze zullen best die grafische kwaliteit kunnen halen op den duur met de ps3 games. Daar twijfel ik niet aan. Alleen ze liegen gewoon want je kan niet in een paar maanden tijd een goedlopende engine ontwikkelen voor een multicore processor. En het waren ook nog eens alpha kits. Hideo geloof ik wel want die liegen nooit. Die maken alles waar wat ze beloven. Ook hebben zei geen zogenaamd ingame materiaal laten zien op de E3 omdat dat simpelweg nog niet kon.

    Maar goed de tijd zal het uitwijzen. Er komt zowieso naast de xbox360 ook nog een ps3 te staan.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, inderdaad, er is voor mij ook geen film die kan tippen aan mgs(in dat genre dan toch), gewoon omdat mgs perfect uit de doeken gedaan is, en veel langer is dan een film, nu kan je over alle personages meer te weten komen, de scenes zijn lang,maar geweldig,...je weet wel. En ja die filters zijn top!!! Ook in de mgs4 trailer gebruikte ze een speciale filter, om de game een vuilere look te geven, zo zag je bijvoorbeeld heel goed het stof, en die wind die het stof meeneemt,... geweldig gewoon:).
    En van killzone,...ja dat is waar wat je zegt, dat is een feit! maarja, we zien wel he, Mgs4 is voor mij toch voorlopig qua graphics het mooiste wat ik gezien heb(dan reken ik wel killzone enzo niet mee he,maar toch mag mgs4 er dik langs gaan staan van mij:))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina