1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha grappig dat je dat zegt :)

    Ik had mijn X360 en PS3 al gepre-ordert op de dag dat ze officieel werden aangekondigd :cool:

    Dit zal ik met de volgende generatie Xbox/PlayStation ook wel weer gaan doen jah.... :9
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Uhu, je kan ook 2 TV's op één PS3 aansluiten hea ;)
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    yep, en als ik me niet vergis kan je: ofwel 2 HD tv's, of een HD tv en een gewone tv erop aansluiten. 2 gewone,dat weet ik niet.
     
  5. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou je dat willen doen dan?
     
  6. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    de Joysticks zijn sjiek gemaakt:p

    en de zwarte ps3 blijft het sjiekste :{
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom? ik heb het altijd op mijn ps2 of xbox gewild. Als ik tegen mijn broer speelde,kon hij altijd op mijn scherm kijken, nu met de ps3, kan je gewoon 2 tv op 1 ps3 gebruiken, toch cool. Zo kan je ook online spelen, en je broer of kameraad kan meespelen op een tweede tv. Of je kan je 2de tv gebruiken om naar je map,... te kijken(hoe het geprogammeerd is in de game...als bijhorende optie), er zullen nog wel zaken zijn waarom je een 2de tv kan gebruiken,maarja, dat zal nog wel duidelijk worden na verloop van tijd.
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Economie is een schone zaak jonge ;)

    Vraag en aanbod, er is weinig aanbod, de vraag naar hd tv's wordt groter omdat meer multimedia spelers er gebruik van maken (x360, ps3, nieuwe blu ray en hd dvd spelers), logisch gevolg is dat alle grote bedrijven willen profiteren van de rage en weinig sleutelen aan de prijs totdat de rage gezakt is, wat naar mijn verwachting rond 2008 (begin 2008) is, 1.5 jaar is mooi geschat naar mijn mening, ik basseer mijn mening op de dvd speler, die ook pas na enkele jaren echt de prijs werd die mensen meer acceptabel vinden.

    De enige reden is de blu ray, waardoor de ps3 dus langer mee zou moeten gaan, want de hardware is even makkelijk bijna gelijk (geen discussie hierover beginnen please). Nu vergeet je echter dat blu ray alleen een opslagmedium is. Op een blu ray kan 25 gig ruwe data, op een dvd natuurlijk veel minder, maar tools zijn belangrijk, iets waar sony specialiteit niet in ligt, maar die van MS wel. Ik ben er van overtuigt dat MS met iets komt wat ruimte kan comprimeren waardoor je de dvd met ruwe data kan volpompen en er meer data uit kan halen (ik denk dat je met goede tools een dvd kan upgraden naar 18 gig, met goede inpaktools en goede connectie met harde schijf zou het mogelijk moeten zijn).

    Daarbij komt dat de spellen niet oppeens zo dratisch zullen verhogen kwa opslag dan ze nu al zijn, WoW is 5 gig, een hele wereld!, de unreal engine neemt veel in, maar gears of war neemt dacht ik 1 dvd in, gta neem niet meer dan 7 gig in op me pc. Nee, voor deze generatie kan de dvd nog mee, en de volgende generatie is de blu ray al uit de mode door de kostenbesparende holografische disk die meer prijs/kwaliteit verhouding hebben, toekomstgericht zijn beide consoles met de hardware, het medium zou niet belangrijk moeten zijn, en meestal is dat het ook niet (tenzij je een super mooi medium hebt wat mooi gekopieerd kan worden, dan heb je een succesvorm in handen voor het grote publiek, zie ps1).

    Ik wil je een ding zeggen, stel dat MS besluit een xbox 3 te launchen over 4 jaar, dan laat de ps4 niet op zich wachten, geloof de bulshit van 'de ps3 kan 10 jaar mee' nou niet, want marketingtechnisch is het heel goed nieuwe consoles te ontwikkelen, en het levert sony aan het jaarverslag een aardige duit op :9 , en dan, stel dat er over 4 jaar een nieuwe console komt, dan zijn we weer een stukje dichter bij de perfectie van grafisch geweld :cool:
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Leuk idee, maar niemand zal dit gaan doen natuurlijk. Je hebt het trouwens de hele tijd over de 1080p ownage die Sony gaat leggen maar ik zal zeer verrast zijn als er überhaupt goede 1080p titels uitkomen, laat staan met de support voor twee schermen. Sony zegt wel dat hun console de enige is die klaar is voor de echte HD-era, maar volgens mij komt het uiteindelijk alleen neer op blue-ray films kijken op 1080p. Vele beweren trouwens dat het effect 720p> 1080p veel minder opvallend is. Maar goed 1080p is natuurlijk altijd leuker, maar ik verwacht niet dat je er straks Metal Gear Solid 4 in kunt gaan spelen eigenlijk... zo wel, dan hulde natuurlijk.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk het wel. GT4 is momenteel ook al af te spelen in 1080i, en wanneer we een aantal jaartjes verder zijn...

    Ik denk (weet het eigenlijk zeker) van niet. GT4 neemt nu 8gig in. Eén GB meer en het schijfje zit vol. Hoe moet dat dan met GT5... uhu, blu-ray :cool:
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zou heel cool zijn,maar daar heb ik nog nooit van gehoord? Ik dacht altijd dat DVD op 9 gig op zijn max zat...?

    Daar ben ik persoonlijk totaal niet mee eens, inverband met de grootte van de capaciteit. Als je kijkt naar ps1 en ps2, wat een verschil van grootte dit was in games, abnormaal gewoon, in het begin kwamen er ook nog games soms op cd uit, maar uiteindelijk allemaal op dvd. Beeld je eens in wat het nu gaat zijn met de volgende gta, je zegt dat gta nu al 7 Gig inneemt, ik weet niet hoor,maar de volgende gta gaat een pak meer innemen, en met 9 gig kom je allesbehalve toe, zeker wat ze allemaal in de game gaan willen stopppen. Ook als je games als final fantasy waar in de next gen games bomen echt gaan groeien, alles gevolgen gaat hebben, noem maar op, dit slurpt letterlijk capaciteit op(mgs4 gaat zeker groter zijn dan 9 gig, granturismo 5 gaat volgends mij zeker 1080p ondersteunen,maarja, 1080p is nu niet zo belangrijk, heb zo toch geen tv,...). Ik weet niet hoe microsoft het allemaal gaat oplossen, maar ik ben het echt wel oneens dat dvd groot genoeg is voor deze generatie,maar microsoft zal er wel iets op vinden(ze vinden er altijd wel iets op:))

    Tja, als ze dat doen, dan zou ik het zwaar klote vinden,en ja, ik denk echt dat Sony dan niet volgt. Er hebben al zooooveeel ontwikkelaars gezegd, dankzij de kracht van ps3(en xbox360) heb je bijna geen limiet meer nu,behalve bij xbox 360 wel, door de capaciteit van de dvd, bij ps3 kan je je game zo groot maken als je wil, niemand gaat over de capaciteit van de blu-ray komen,maar zoals ik al zei, games als final fantasy,rpg's... maar ook gta zullen enorm veel innemen. Maar over 4 jaar zitten ze bijlange nog niet aan de top van graphics, waarom zouden ze dan al een nieuwe console maken,als ps3 dan enorm verkoopt,wees er maar zeker van dat Sony, Microsoft laat doen dan, dat is gewoon zot voor Sony om dan al met een nieuwe te komen, daar ben ik zeker van,maarja, we zullen zien natuurlijk, ben geen helderziende he:).

    Tja, voor mijn broer is 1080p van uiterst belang, voor mij niet. Maar ik moet wel toegeven dat het toch een behoorlijk verschil is met 720p(heb het zelf gezien). Maar die 2 schermen is wel heel fijn vind ik, ik heb nu een nieuwe tv, maar mijn oude tv kan ik als 2de scherm gebruiken,ook als je dan online gamed,kan je op je 2de scherm naar je scores,...kijken, noem maar op,maarja, hoe,... het gebruikt gaat worden weet ik zelf nog niet zo goed he.
    En op 1080p komen zeker wel titels, zeker gt5, maar nog velen meer, maarja, ik zal het nooit gebruiken(tenzij op mijn broer zijn toekomstige tv}:] )
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu al een Miljard dollar! in de ps3 gestoken!!!

    Holy Crap zeg ik daarop:D

    Bron: www.ownage.nl
     
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Moet ook wel, de entertainmenent devisie is een goedlopende tak in het sony bedrijf, logisch dat je die positie wil behouden, die miljard verdienen ze makkelijk terug, stel dat ze 15 miljoen ps3 verkopen (heel laag ingeschat), maal minstens 300 euri, dan komen ze al op een mooie duit uit :)

    Ik doelde er dus op dat MS er echt wel iets op vind om de data in een compacte vorm op een dvd te kunnen zetten waardoor de capaciteit van de dvd vergroot wordt, het is MS, ze zijn niet gek :)

    En ja ik ben het met je eens, spellen zijn nu groot, en door de hogere resoluties zullen ze misschien wel nog meer ruimte innemen, misschien wel meer ruimte dan er op een dvd kan, maar geloof mij, als je denkt dat de volgende final fantasy 25 gig aan data gaat gebruiken heb je het goed mis (tenzij ze er een final fantasy film op gooien ofzow :) ), 2 dvd's zijn ruim genoeg voor de aankomende jaren, en zoals gezegd, ik geloof Ms wel dat die er iets op vinden wat data compacter maakt.

    En dat sony niet mee zou gaan met de volgende xbox of nintendo console, kijk, ik ga er nu vanuit dat de x360 een succes is en blijft, de ps3 wordt ook een succes, stel dat het marktaandeel van de x360 naar 35 % gaat, ps3 60% of hoger, en de cube tel ik niet mee, is een heel andere instelling en bedoeling dan deze twee, dan kan sony het niet maken een concurent een product op de markt te laten brengen die de ps3 dan toch wel overschaduwd, ik weet zelfs al dat sony nu al research en devolepment doet voor de ps4, de kracht is over 4 a 4.5 jaar al zo gekrompen van deze generatie dat er dan gewoon een nieuwe console nodig is, wat sony ook zegt over de cell chip en MS met de simultaan lopende cores, allemaal bullshit, allebei willen ze geld verdienen, en dat doen ze

    1 Als de markt verzadigd is aan de oude consoles
    2 Als de technologie het toelaat
    3 Als de technologische vooruitgang echte vorderingen kan makenten opzichte van de huidige consoles

    Over 4 jaar is dit het geval, regeert de pc toch wel, is de hardware weer dubbel zo sterk als de x360 en ps3, en zijn de spellen op de pc weer 1.5 keer zo mooi op de pc.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2005
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maarja, nu na meer dan 5 jaar komen er op de ps2 games uit als resident evil 4(was al op cube he),... en die zien er fenomenaal uit voor die console,maar nu met de xbox 360 en ps3 heb je zooooveeeeeel mogelijkheden, kan je zoveel berekeningen doen(de console laten doen) dat je binnen 5 jaar nog altijd mooiere games kunt maken(met xbox 360 gaat het waarschijnlijk ietsje sneller gaan, door de pc technologie),maar ik bedoel maar, binnen 4 jaar al een nieuwe console zou ik totaal absurt vinden. Dan beginnen pas de graphische schoonheden uit te komen, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen(kijk maar naar mgs2 op de ps2,was ook al heel vroeg uit eigelijk),maar je begrijpt toch, dat het een beetje raar zou zijn om dan al een console terug op de markt te brengen, dan zou ik toch zoiets hebben van, met wat zijn ze nu bezig?
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee waarom, als je het maximale uit een console hebt gehaald wat deze genratie echt wel sneller gaat gebeuren dan de vorige generatie, dan is een nieuwe console na 4 jaar niet onlogisch, en zoals eerder gezegd, het financiele plaatje blijft gewoon aantrekkelijk, als jij de consument kan laten geloven dat zei een nieuw product 'nodig' hebben, en je hebt de nieuwe techniek ervoor, dan zullen beide kampen het niet laten, voor ons niet fijn, hun malen er niet om :)
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, mss wel waar,maar binnen exact 4 jaar zal hier nooit een ps4 zijn, binnen een jaar is de ps3 pas hier,maarja, je redeneert heel logisch, dat wel:D.
     
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    1080p is wel even anders dan 1080i, zeker bij de volgende generatie. Je moet zoveel bandbreedte hebben voor die hoge resolutie textures etc.
     
  18. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    naja van al die gegevens enzo heb ik weinig verstand. maar ik vind de design wel sexy.
    [​IMG]

    Die witte graag.
     
  19. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet zo dat de PS3, met die blue-ray 1080 en andere high-tech dingetjes, niet veel duurder wordt dan de nieuwe Xbox? Ik vind de 400 euro voor de Xbox al redelijk wat voor een console. Om nu nog meer te gaan betalen plus nog al die spelletjes gaat niet in je kouwe kleren zitten voor arme mensen zoals ik. Dan neem ik liever een iets minder apparaat dat toch wel fantastische prestaties levert.

    En, ik weet het niet zeker maar ik heb ergens gelezen dat PS afstapt van de Cellprocessoren omdat die te duur voor productie zijn, maar nogmaals weet ik dat niet zeker.
     
  20. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Haha nou hou er maar rekening mee dat Sony niet van de cellprocessor af stapt. Hebben ze namelijk zelf in combinatie ontwikkeld met IBM. Zou dom zijn, en zeker in het stadium waar de cpu nu is, om hem nu van de hand te doen. Als ze nu nog iets anders moeten ontwikkelen komt de ps3 niet voor 2008 uit. Maar zo heel duur is de cell chip nou ook weer niet in de productie hoor. Blu-Ray is wel duur. Evenals WIFI. WE merken vanzelf wel hoe duur de ps3 wordt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina