1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :D ja microsoft is blij nu. Maarja, we zullen zien of het goed verloopt, verkoopt de ps3 enorm, dan gaan automatisch veel ontwikkelaars ontwikkelen voor de ps3. Verkoopt hij niet, tja, dan gaat Sony misschien failliet, in de ps3 is zoveel geld gepompt,...dus...maarja, failliet gaan, dat zal wel niet gebeuren, kan bijna niet, Het is nog tenslotte de opvolger van de ps2, en die verkocht abnormaal goed, velen volgen gewoon maar...(ook al weten ze niets van de 3 consoles af,...), en velen volgen hun smaak, je kent het verhaaltje wel:). En Sony maakt zoveel reclame, hype,... maar wat wel zou kunnen is dat ze hierdoor de strijd van microsoft zullen verliezen,maarja we zullen zien he:)

ps: maar er staan wel veel Ps3 titels op de release lijst, en goede ook dus...:)
    Maar dat is natuurlijk met de 360 ook!

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd, ik wou precies hetzelfde zeggen. :cool:

Maar er zullen denk ik altijd wel een aantal developers zijn die trouw zullen blijven aan Sony, zoals je nu ook bij de gamecube ziet, tenzij de ontwikkelingsprijs echt te hoog gaat worden, dan zullen ook zij vertrekken, maar goed we zullen wel zien wat er gebeurt.

Maarjah, je moet het zo zien, wat je straks niet speelt op de PS3, speel je op de 360 :+

Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Maarja, de productiekosten van het ontwikkelen wordt automatisch hoger, zo zei een wijs man als Hideo Kojima ook :cool:(en ik denk net hetzelfde,als de meeste denk ik), ik bedoel, games worden groter, uitgebreider, en tevens duurder. Als microsoft met de launch als verrassing(was spijtig genoeg niet is,maar "als he") met een HD DVD drive in hun xbox 360 komen, dan zullen de productiekosten van de games ook een stuk duurder worden als ze die op HD DVD maken... maarja, bij de ps3 zal het altijd wel wat duurder blijven,maar het feit is, dat games duurder en duurder worden, zo simpel is. Maarja, met een gehypte game(soms goed, zoals halo 1, soms niet goed zoals enter the matrix) kan je wel enorm veel geld verdienen(wat goed is,want ik hou van gamen, dus laat ze maar verdienen), evenveel zelfs als een goede film, dus...:)

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als mijn favoriets gameseries van de PS en PS2 maar gewoon worden voortgezet op de PS3, dan zul je mij niet gauw horen klagen :)
    Heb immers dan ook allang en breed een X360 in huis, dus keuze genoeg ! :D

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iets over de 100 games zijn nu voor de PS3 aangekondigt ik denk dat dat aantal ook wel rond de 200,150 zal liggen als we vlakbij de release zitten.
    Dus ik maak me er geen zorgen over het produceren van een goede film kost ook miljoenen laat dit de ontwikkelaars maar inspireren om goede games te maken.
    Maar we zullen zien ik ben in ieder geval nog steeds van plan een PS3 te halen.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja tuurlijk, men overdrijft altijd(nog maar 1 of 2 games zijn gecanceld, en die komen ook op de 360...dus), maak je maar geen zorgen, met de games op de ps3 zit het goed:cool::)...

7. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Met de games op alle 3 de consoles zit het wel snor dacht ik, tis maar net waar je het meest van houdt...

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad,maarja, op alles consoles zijn wel games die iedereen aanstaan,maar de één toch meer dan de andere,... En ja, het is natuurlijk de smaak he. Maarja, ik haal de xbox 360 zowizo(besteld) en de ps3 heeel zeker, en de revolution mm, ik denk dat mijn broer die ook nog koopt(die koopt ook een ps:cool::)..., ikzelf ga hem laten liggen(de revolution),maarja, dan kan ik op mijn broer zijne soms spelen... We zien wel:)

9. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    ik vind de console zelf vet maar die controller.... valt weinig over te zeggen... lijkt me zeer kut

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk fijn voor jou om te weten, de controller is nog niet definitief, er worden nog wijzigingen aan gedaan;)

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Toch blijf ik het een vreemd bericht vinden, heeft sony allemaal licenties gekocht om makkelijker spellen te maken, blijkt dat de productiekosten alsnog veels te hoog liggen, daarbij komt de wat gecompliceerdere cell engine wat het helemaal te gek maakt, vreemd dat ze niet van hun fouten leren, maarja, alle grote makers (ea, sony zelf, konami, square etc.) hebben dat geld toch wel, er komen alsnog veel toppers voor de ps3, alleen het kan zijn dat sommige innovatieve spelmakers eerder een game op de 360 laten komen omdat het een te groot risoco is voor de ps3, dus dat zou veel innovatie voor de ps3 verhinderen :confused:

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zij leren heus wel uit hun fouten hoor, maarja, als ze denken dat de "cell" technologie de toekomst is, en er vol vertrouwen in hebben, waarom zouden ze het dan anders doen? Ik zie wel hoe de zaken lopen, en dan nog, er is nog maar 1 game gecanceld voor de ps3 en dat is condemned. Maar er zullen er nog wel komen,maar dan zie je ook dat de makers zelf niet het vertrouwen in die games hebben...(en ik denk niet dat deze games botten gaan breken) Of zoals jij zegt gewoon het risico niet durven nemen. Maarja, ik denk persoonlijk dat binnen x-tal jaren geen kleine bedrijfjes meer bestaan van game-ontwikkelaars, ze gaan allemaal opgekocht worden door de grotere game bedrijven... Maarja, dat denk ik ervan he. Games worden zowizo duurder en duurder, maarja, ook mooier en mooier, groter en groter,...

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja das waar, btw, het formaat (dvd of blu ray) heeft niets met de groote van een game te maken hoor, games worden niet oppeens 50 gig op de ps3, nee dat gaat over enkele jaren gebeuren, maar meer dat het te tijdrovend is, en daar komt bij de dure blu ray disks die dus niet optimaal benut worden, 5 gig inplaats van 50 :confused:, maar die blu ray disk moet wel betaald worden in zijn totaliteit, maarja zoals gezegt, de grote ontwikkelaars hebben het geld toch wel.

Dat hoop ik niet, die kleine bedrijfjes zijn juist goed, ik zou niet willen dat hetzelfde gebeurd met blizzard wat westwood is voerkomen en ga maar door :mad:

14. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan me geen zak schelen hoe groot de bedrijfjes zijn :D Als de games maar blijven komen op hoogstaande kwaliteit, dat dan weer wel

en eeh @ Boss: twee van die ps 3 in je huis kan nooit goed voor je wezen :p Zal ik maar mijn adres opgeven als het je teveel al die consoles in je huis ?

En ja Sony heeft echt wel wat meer tegenslagen nodig als alleen een flop vam PS 3 (wat niet gebeuren zal) om failliet te gaan

Laatst bewerkt: 29 sep 2005
  15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ jordo, tja ik wil het ook niet, maar als ze opgekocht worden, en de teams blijven zoals ze zijn(waar ze bekend voor staan,bijvoorbeeld het team van resident evil blijft bij elkaar, het team van Hideo Kojima blijft bij elkaar, maar die zullen nooit opgekocht worden, Capcom en Konami zijn serieus groot:), zij kopen misschien wel kleine bedrijfjes op, wie weet...), dan maakt het voor mij niet zoveel uit...
    @ Erik mol: ja idd, dat zal niet gebeuren:)

16. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja eigenlijk is Blizzard al geen eigen bedrijf meer, Blizzard is namelijk van Vivendi Universal (gelukkig laat Vivendi Blizzard wel haar eigen gang gaan). En al worden er vaak kleine bedrijven overgenomen, of failliet verklaard, toch komen er constant nieuwe kleine bedrijven bij. Vaak van bekende game developers die vroeger bij een andere ontwikkelaar zaten (bekend voorbeeld: Peter Molyneux die eerst Bullfrog oprichtte en toen die werd overgenomen door EA, een nieuw bedrijf genaamd Lionheard Studio's oprichtte).

Nog even over de grote ontwikkelaars: natuurlijk hebben zij het geld om meerdere games voor de PS3 te ontwikkelen. Maar uiteindelijk willen ze natuurlijk wel winst maken. Dus als de ontwikkelkosten van een game zo hoog worden dat er nauwelijks winst gemaakt kan worden met de verkopen van die game, dan is de kans groot dat ook grotere ontwikkelaars de Playstation 3 vaarwel zeggen, of de prijzen van de PS3 games omhoog gaan gooien.

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
  18. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Fatal Inertia lijkt me erg cool maar ja eerst zien welke games nog meer launchtitels worden.
    Lijkt wel een beetje op wipeout maar ja die grijphaak kan leuke gameplay opleveren.

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, lijkt wel op wipeout, en die haak vond ik wel machtig _O_ ,maarja, niet mijn type game...

20. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet echt mijn type game maar als er niet veel andere interessante games komen tijdens de launch zou ik deze game wel willen halen.
    Ik vraag me af of ie online te spelen zal zijn dat kan leuk zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina