1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnx

Fnx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het design van de controller, de kast zelf en de games spreken mij helemaal niet aan, ik blijf voorlopig nog even bij xbox 1 maar als ik de overstap maak word het xbox360 of revo ook al zou het verbluffende graphics hebben...

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dell en HP steunen Blu-ray

Bron: gamespot

3. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een conferensie in oktober:

Sony EC announces that Ken Kuturagi will hold a conference the 27/10/05 in Tokyo.

Kuturagi will approach there the future of numerical and, well on, Playstation 3 , but it is not all, since Blu-ray, Cell and many other things in report/ratio with the Next-gen console of Sony , will be in the center of the subject.

To go, let us dream a little, can we there discover one the first playable plays? Pûr speculation of my share, but which could become reality if this news is followed .

En één in februari, met een verassing:

Sony bericht dat het zijn prijs vlak voor de release bekend zou maken, en dat er een speciaal event zou worden gehouden in Februari om playable demo's van de PS3 te laten zien. Over de prijs van de PS3 wordt nog heel intensief intern overlegt en echt op het laatste moment een beslissing genomen.

Nu blijkt dus dat SCE bobo Masatsuka Saeki-san heeft gezegd in het interview met Famitsu, dat Sony op dat event ook nog iets anders in de planning heeft, iets dat gamers compleet zal verrassen, maar strikt geheim wordt gehouden en pas op het event in Februari bekend gemaakt zal worden.
    Over het geheim wat zou voorgesteld worden op het special event in Februari wilde hij nog kwijt: Dat het heel, heel, origineel zou zijn en een grote verassing voor de gaming-community.

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    How, dat van oktober wist ik niet ,coooool!!!
    Maar februari,dat wist ik natuurlijk wel :cool: , daar zullen zeker speelbare demo's zijn dan:), en dat geheim,dat staat me nu al enorm fel aan. Velen zeggen altijd van dat Nintendo alleen met originele dingen komt, maar dat is totaal niet waar, ook Sony komt met enorm originele dingen, zo is ey-toy echt een heel mooi origineel uitgevonden iets van Sony, ik vind zelfs dat Ey-toy de aanleiding is tot een controller als de controller van de Revolution(niet dat Nintendo het daar vandaan gehaald heeft natuurlijk, ze hadden het al lang in hun hoofd steken, en Nintendo is altijd heel creatief). Maar ik zeg maar, Ey-toy,... zijn allemaal ook enorm creatieve dingen, zelfs microsoft gaat ook met zoiets komen voor de xbox 360(dat is dan niet meer origineel he,niet?)
    Maar ik hoop dat dit geheim echt iets groots is, en enorm sterk uit de hoek komt, zoals met de psp, niemand had het toen verwacht, en opeens komt Sony daar met hun psp(zo krachtig, zoo mooi,...) Maar dit geheim gaat natuurlijk met de ps3 te maken hebben, kan niet wachten...:)

5. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook op 22 oktober mss wat PS3 nieuws:

From October 22nd, the Sony sponsored “Akihabara Enta Matsuri” (Akihabara Entertainment Festival) kicks off. The week-long event will correspond to the Tokyo International Film Festival and will promote upcoming PSP/PS2 titles like Shadow of Colossus and Ghost in the Shell: S.A.C.. Gamers can access new soft via a PSP Spot at the Akihabara’s Dai Building.

The image I’ve posted was taken directly from the festival website. It reads:

Miru Taikan suru!!
    at Dai Biru 2F & 7F &
    eki mae hiroba
    PLAYSTATION 3 no
    odoroki no “saishin eizou” o jikkan shiyou!!

Here is it one more time, translated into English:

See Feel!!
    at Dai Building 2nd Floor & 7th Floor &
    the plaza in front of the station
    Experience PlayStation 3’s
    surprising “new image”!!

Geez, this is vague. “Taikan” means “feel” in a physical sense. “Odoroki” could mean either “surprising” or “amazing.” We can translate “eizou” as either “image” or even strech that to “clip.” The dictionary defintion for “jikkan shiyou” is “let’s experience it” or “let’s actually feel it.”

Okay, so does this mean real, playable PS3 games or more next gen clips? We’ve been let down before, so I’m not holding my breath. However, with Microsoft going all out for their launch, Sony could be on the attack to steal 360 thunder and give me a massive headache in the process. Thanks Sony.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    ja, maarja, de 22ste al, mm, ik weet niet of we dan al direct nieuws mogen verwachten, mss een paar dagen later...:)

7. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Enkele dagen terug heeft Sony weer wat laten zien van de mogelijkheden met cell en de eye toy camera (filmpje onderaan!!):

The power of the Cell processor was demonstrated with a “digital mirror” at the CEATEC 2005 conference held in Japan.

The booth of joint Cell developers, Sony, Toshiba and IBM featured a real-time “digital mirror” simulator powered by the cell processor. A model was seated in front of the simulator that was then able to display a 3D model of the person that matched the movements and facial expressions (!) of the person in real-time.

Source: Famitsu
    In order to create a 3D model of the face of the person sitting in front of the camera, the processor first mapped 500 coordinates. Details such as hair and makeup were then superimposed onto the 3D model. To keep up with changing facial expressions and positioning, all 500 coordinates were read 100 times per second. Different hair, makeup and tattoos were applied to the model in realtime.

The “digital mirror” demonstration is in principle an Eye Toy setup, where a camera is able to detect movement and track objects, albeit with a much higher resolution.

Sony also screened a video demonstrating that these techniques could be applied to simulate the full range of human movement. The Cell’s remarkable streaming capabilities were also on display, streaming 48 MPEG 2 videos simultaneously. The PS3 will benefit from the high-powered video output ability of the Cell: the processor is able to transmit 3 digital high-definition (HD) channels and 1 analog channel simultaneously.

Filmpje: http://www.xb360info.com/Toshiba-Cell-Demo.avi

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Informatie van PlayStation 3-online vrijgegeven?

insidegamer
    Dus de online mogelijkheden van ps3 kunnen nog enorm fel gaan uitblinken, Sony kan zelfs kijken naar xbox 360, en verbeteringen toevoegen aan hun console...
    Sony werkt dus wel al lang en heel fel aan hun online mogelijkheden...:)

Info gta4:
    Ontwikkelaar Rockstar zou voor Grand Theft Auto 4 een volledig nieuwe techniek, ook wel engine genoemd, hebben gebouwd. Deze techniek zou zo sterk zijn dat PlayStation 2-spellen er niet eens bij in de buurt zouden komen(is natuurlijk wel logisch). Rockstar zou de Cell-processor, de RSX-GPU en het nieuwe medium van Sony, Blu-Ray, gebruiken voor een hoge datastroom. De stad waarin Grand Theft Auto 4 zich afspeelt zou in kleinere gedetailleerde delen zijn opgesplitst. Het spel zou zeer geavanceerde physics bevatten, wat inhoud dat objecten en personages rekening houden met de wetten van de natuur, bijvoorbeeld realistisch vallen(hell yeah!!!!:D, dit wordt zowizo een dijk van een spel!).

Bovenstaande informatie is gepubliceerd in het PlayStation Magazine. Een bron wou men echter niet vrijgeven. De betrouwbaarheid van deze informatie valt dus te betwijfelen.

Nog info:
    Japanse divisie van Sony schenkt meer aandacht aan USA-launch?:
    Geruchten stromen binnen dat de Japanse divisie van Sony meer aandacht schenkt aan de Amerikaanse lancering van de PlayStation 3. Men ziet de Xbox 360 daar als een forse tegenstander en zal hier dan ook maatregelen tegen nemen.

Bovenstaande informatie staat aangegeven in het PlayStation Magazine.

PlayStation 3-speelbaar op CES 2005??(hopelijk wel, maar misschien ook niet...):
    De PlayStation 3 zou speelbaar zijn op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Als het systeem in maart wereldwijd zou worden gelanceerd zouden er een aantal spellen van Sony zelf, twee spellen van Electronic Arts, en op zijn minst één spel van andere ontwikkelaars speelbaar moeten zijn op dat evenement. Officieel heeft Sony dit bericht, wat uit het PlayStation Magazine stamt, nog niet bevestigd.

Work on Sony ;)

Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  9. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Beetje open deuren intrappen dit. Mag ik toch wel hopen ja dat ze een nieuwe engine ontwikkelen. Wat ze daar vertellen moet toch wel een beetje een minimum worden voor een next-gen game. Sony gaat mij pas overtuigen als ze met echt ingame materiaal komen. MGS4 heeft mij alvast een beetje kunnen overtuigen maar ze zijn der nog lang niet.

En of Sony Online ooit in de buurt gaat komen van Xbox Live is ook maar de vraag. We Shall See...dan moet er wel heel veel tenopzichte van het huidige Online gebeuren gaan veranderen.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ging het maar zo makkelijk boss :), nee zo ligt het niet, al voordat de x360 met zijn vernieuwende live plannen kwamen moet sony al iets hebben bedacht, om nu nog even snel dingen te kopieren van de x360 online functies gaat niet makkelijk in een kort tijdsbestek, zoeist creeren duurt maanden, jaren, servers gebruiksvriendelijkheid enz. ze hebben wel kunnen kijken naar xbox live, maar zeker niet naar de online mogelijkheden van x360 :)

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, daar heb je een heel goed punt,maar ze zijn wel al enorm lang bezig ermee, ze zijn na playstation 2 online direct er aan begonnen, en dat is al heeel lang geleden:D, en ze gingen nog verrassingen laten zien(gameprojecten(naughty dog's project onderandere), maar ook nog andere dingen, mss van de makers van eye toy, en dan waarschijnlijk het online gebeuren wat volledig veranderd gaat zijn...)
    Maarja, we zullen zien he:)...

12. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als je dat filmpje bekijkt dat ik op de vorige pagina postte denk ik dat ze met een nieuwe eye toy game idd wel eens goed zouden kunnen aanpakken. De mogelijkheden zijn echt flink verbeterd tegenover eye toy op ps2.

En zoals je zegt, ik denk dat Sony met PS3 online beter zal uitpakken dan de meeste denken, maar goed, we zullen het allemaal moeten afwachten hè. Het kan nog alle kanten uit. Hopelijk vanaf 22 oktober dus wat meer ps3 informatie. :)

Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Cesar, dat filmpje zag er idd heel cool uit, Sony komt altijd met mooie dingen:). Als ze dit echt zo mooi kunnen uitwerken,... mag het van mij misschien zelfs naast de revolution controller gaan staan, maarja, die console(controller) wordt volledig gemaakt naar dat bepaald ding... Maar ik moet wel zeggen dat Sony een beetje aanleiding heeft gegeven tot zo een revolution controller met al hun eye toy-dingen:), en als op de ps3 de ey toy enorm goed wordt uitgewerkt, kunnen ze er misschien gebruik van maken a la de controller van de revolution, 2 voor de prijs van 1 zeg maar:D
    Maarja, we zullen zien hoe het allemaal tewerk gaat gaan, ze zijn er in ieder geval al lang mee bezig(langste van de 3 denk ik zelfs, aangezien de ps2 toch een stuk ouder is, en lang genoeg heeft meegegaan, gaat nu nog altijd enorm goed natuurlijk, doet zeker niet onder voor andere, en hun pstwo is ook heel cool, zo blijven ze maar vooruit gaan in de bis:)....

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha, ja ik mag hopen dat ze meteen nadat het ps2 online netwerk een zooitje werd, begonnen zijn aan een degelijk systeem ;)

Nee, ik geloof best dat de ps3 online netwerk wat goeds wordt, maar toch niet zo goed als het online systeem van de x360, waarom?, sony laat nog steeds de makers teveel ruimte toe, ruimte is goed, maar wel volgens bepaalde regels, ms heeft het zo voorelkaar dat iedereen weet dat er bepaalde "eissen" aan xboxlive zitten, wil je live, dan moet het goed, of niet, ms host servers etc., ben je het er niet mee eens (EA) dan rot je toch op, sony speelt het op een ander punt, iedereen die online wil mag zonder restricties online, wat dus leidde tot een overbelast netwerk, slechte servers etc..

(btw. in feite zeg ik dus dat voor een goede service betaald moet worden, sony doet dat niet, dus hoef je en kun je ook niet dezelfde dingen gaan verwachten als het x360 netwerk, echter, de toegankelijkheid voor het ps3 netwerk is wel opener, dus kan er meer mee "geexpirimenteerd" worden wat tot leuke dingen kan leiden)

15. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tekken tag tournament 2 een launchgame?:

Het Amerikaanse PlayStation Magazine (PSM) liet in haar nieuwste nummer het gerucht vallen dat Tekken Tag Tournament 2 zomaar eens gelijktijdig met de PlayStation3 in de winkels zou kunnen liggen. Tot op heden hebben we hier echter nog geen bevestiging van Sony over gekregen, dus het is nog even afwachten of dit gerucht waar blijkt te zijn. Een quote uit PSM:

"Back at E3, Namco revealed that they were working on a new Tekken game for PS3. While it would seem pretty much a given that this would be Tekken 6, I've also heard through the developer grapevine that it will, in fact, be a PS3-only-follow-up to Tekken Tag Tournament and will launch alongside the system in Japan and the U.S'

We kunnen nog niets met zekerheid zeggen dus, maar het ligt eigenlijk ook wel in lijn der verwachting, zeker als je nagaat dat TTT ook een launch titel was ten tijde van de PlayStation2 launch.

16. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou wel een mooie launchtitel zijn, blijven spellen die telkens verbeterd kunnen worden, en het verveelt nooit om even een potje tegen elkaar te rosssen

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Harry potter(met de nadruk op potter!), ik wilde net reageren op jou post(tread),maar toen werd die gesloten, dus heb ik even een kopie genomen:

Ben je serieus man? Is dit om te lachen ofzo.
    Je gaat hier even dingen posten die microsoft(!) zegt over de ps3, Die stomme J.Allard heeft de laatste zooooo veeeeel crap verkondigd, dat is gewoon niet meer normaal! Ik snap het niet, zo een grote man in de game bis, en zoveel lullen, dat zouden ze moeten verbieden! Hij heeft zelfs gezegd dat de ps3 geen, echt, dat zei hij, geen ventilatie had, haahahaahahaha, heeft hij al eens naar de ps3 gekeken?
    Dan die geruchten van 2007, heeft Sony daar ooit al iets van gezegd, euhm nee!
    Dan die 700 euro, heeft Sony daar ooit iets van gezegd, euh nee, zelfs mensen hebben wel al gezegd, dat de graphische kaart,...in de ps3 heeeel goed meevallen qua prijs.
    Dan die harde schijf, nogmaals, geruchten dude, Sony is nog aan het twijfelen of ze het in de ps3 gaan stoppen, of niet, waarschijnlijk wel, en die kan je dan verder uitbreiden... maar dat is allemaal nog niet zeker,maar potter, begin niet over prijzen en weet ik veel wat nog allemaal te zeveren aub, dank u.
    En dan over het algemeen, over die link van jou,allemaal woorden van J Allard, die kerel is een lachertje, hij zou een prijs voor grote fanboy moeten krijgen:+

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, ik hoor de baas van sony nog over de x360 lullen, ja het is een geupgrade xbox, tja natuurlijk spetteren ze naar elkaar als wilde eendjes, maar toch zit er meestal wel enigsinds van waarheid in, sony weet meer van de 360 dan ons, en idem dito, du zal me niets verbazen als de ps3 zo laat uitkomt, en btw. zijn de x360 en ps3 niet beide geupgrade xboxen of ps2tjes?

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Je hoort Sony lullen? Ze lullen niet hoor, xbox is pc onderdelen, xbox 360 kan je zogezegd geupgraded noemen ja(is hetzelfde als xbox, maar dan met zwaardere pc onderdelen), ps3 tenopzichte van ps2 geupgraded, waar haal je dat? Ps3 is volledige nieuwe technologie, Sony en Nintendo gebruiken nooit onderdelen zoals microsoft doet met xbox, het is natuurlijk niet slecht van microsoft, maar je kan het eigelijk wel een beetje met een pc vergelijken maar het is en blijft wel een consolen natuurlijk:). En die J Allard heeft dus wel degelijk gelult over de ps3, hij zat gewoon te liegen(of hij kent echt niets van de ps3, en jij denkt dat hij er meer van af weet dan ons, dan ga je toch geen dingen zeggen die gewoon niet kloppen), hij zei dat de ps3 geen ventilatie had(:D wat een funny dude!), hij zei vanalles over de prijs, noem maar op, ik heb mijn punt wel al gemaakt, hij is gewoon een zielige fanboy...

ps: ik zeg helemaal niet dat het slecht is dat xbox uit pc onderdelen bestaat, helemaal niet, zo kan je sneller een console maken, en kan je sneller meer kracht uit een console halen...:)

Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eigenlijk heeft J. Allard wel gelijk gehad. Toen ze hem op de E3 lieten zien was het alleen maar een behuizing, zonder inhoud. Dus ook geen ventilatie :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina