1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [Sony's PS3] E3 topic

Discussie in 'Games' gestart door boss, 2 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox controller is volgens mij veel meer geschikt voor shooters als deze Playstation controller. Ze hadden dat ene pookje moeten omwisselen met de D-pad (zoals de Xbox controller)
     
  2. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    LoL^^ my sentiments exactly..
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    JP, ik als 'Xbox fanboy' ben vannacht wél opgebleven. Jij als 'PS fanboy' niet. (no offense, stel alleen een voorbeeld) Wat zit je nou te zeuren dat we allemaal ineens Xbox fanboys zijn als we zijn teleurgesteld? Feit is dat heel veel spellen niet aan de verwachtingen voldoen die Sony heeft gecreéerd vorig jaar. En dat de PS3 ineens ook behoorlijk 'downscaled' is (geen dubbele HDMI output, geen 3x ethernet aansluiting, geen 6x USB aansluiting, geen 7 aansluitingen voor controllers, geen rumble functie meer, je hoort niets meer over 120 fps, etc). Ik had niets liever gewild dan een heel vet apparaat met vooral vette games te zien vannacht. Want ik heb liever 2 of 3 hele goede consoles dan niet. Maar op dit moment heeft de PS3 echt nog maar weinig meerwaarde voor mij. Zeker gezien zijn fikse meerprijs.

    Daarnaast was wel duidelijk uit de show dat men flink met de billen bloot ging. Met de schitterende Genji demo 2 als treffend voorbeeld. Die producer durfde het spel bijna niet te laten zien volgens mij, zo ontzettend zenuwachtig was hij. Hoe zou dat nou komen? Er waren maar een handjevol games die écht lieten zien wat de PS3 gaat kunnen (en dat is natuurlijk wel veel). De vraag is, of dat de gemiddelde developer en uitgever wel de productiekosten voor dat kwaliteitsniveau kunnen gaan ophoesten. En daarnaast over de technische ervaring en creativiteit zullen beschikken om dit zeer complexe stukje techniek ten volle te gaan benutten. Het was best triest om te zien dat er maar weinig spellen echt uitsprongen. En dat bedoel ik niet als in nep, maar bijna als in medeleven betuigen.

    Als je daar dan bij optelt dat men eerder reageert op anderen, dan trendzet op dit moment (buiten de BR-player), dan komt het geheel precies zo over als wat ik al heel lang zeg: gebakken lucht, smoke and mirrors. Met alle moeite van de wereld het ding beter voor laten doen dan wat hij is. En dat kun je niet vol blijven houden. Ze hadden vanaf het begin trots moeten zijn op wat hij wel kan, dan waren ze nu een stuk minder afgegaan. Want het is, natuurlijk, een bijzonder stukje techniek. Maar veel meer waar voor je geld dan een 360 premium vind ik het zeker niet. Al helemaal niet als je gaat zien welke spellen nog naar de 360 gaan komen dit aankomende jaar.

    Er is helemaal niets bekend over andere A.I., gameplay, schade of wat dan ook. En normaal gesproken zijn graphics juist het eerste waar je aan sleutelt bij de engine en mechanieken van een nieuw spel. Het zou dus kunnen zijn dat dit een aangepaste versie van GT4 was, alleen voor de E3. Maar dat maakt dan wel gelijk heel erg duidelijk dat het filmpje van vorig jaar (met betere belichtingstechnieken, meer auto's enzovoorts) een pre-rendered filmpje was wat nog niets met een GT spel te maken had.

    Als PD nog flink aan de A.I. sleutelt, schademodellen toevoegd en een online mode nog gaat toevoegen, dan zal zelfs GT-HD nog een heel vet spel worden (zoals we al eerder hadden geconstateerd). Maar op dit moment is dat enkel en alleen hopen, want we hebben er 0,0 van te zien gekregen.
     
  4. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke genoeg gezeik van jullie over zogenaamde minpunten nu de pluspunten.

    - Wii achtige controller die veel cooler gameplay kan leveren dan de Xbox 360 controller ooit zou kunnen dromen.
    - Standaard HDD wat dus veel kortere laadtijden en betere streaming gaat leveren dan developers ooit op de Xbox 360 zouden kunnen doen zonder al die mensen met de RETARD pack te benadelen.
    - STILTE. De PS3 zal de geluidsproductie hebben vergelijkbaar aan dat van de PSTwo (Slimline dus) en dit is een enorm pluspunt helemaal na die turbine motor van de Xbox 360.
    - Beste hardware vooral op CPU gebied wat dus garant zal gaan staan voor betere physics, complexe animatie en AI. De RSX heeft een veel hogere fillrate dan de Xenos (13,2GTexel/s tegen 8GTexel/s) om games dus de mogelijkheid geeft om te laten draaien in 1080p (2,07MPixel) in plaats van 720p (0,92MPixel) wat ruim 2x een zo hoge resolutie is.
    - Grootste 3rd party development ondersteuning
    - Standaard HD video format dus geen extra HD-DVD uitbreiding zoals bij de Xbox 360. Blue Ray is in staat tot ongecomprimeerde 1080p videostreams iets niet mogelijk met HD-DVD. Nog wel het meest belangerijk is wel dat op 1 studio (Dreamworks) na alle studios Blue Ray volledig ondersteunen en niet HD-DVD.
     
  5. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    joa... misschien schets je een iets te rooskleurig beeld van dat ding:{
    als de ps3 een mooi design had en ook nog eens wat minder rippofferig deed tegenover nintendo en microsoft, dan had ik ook zo'n beeld van de ps3

    blueray is trouwens helemaal niet zo handig, omdat ik nog geen een game ken die zoveel nodig heeft
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2006
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    master _O_
     
  7. [-FREEZER-]

    [-FREEZER-] Active Member

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst horen dan geloven. Ze kunnen zoveel zeggen. Straks krijgt de PS3 ook te maken met "hitte problemen" etc. Laat dat ding nou maar eerst uitkomen, dan pas kun je hier uitspraken over doen.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    nou ja, er is dan sowieso 1 pluspunt (ben nu aan het kijken naar de persconferentie), en dat zijn de laadtijden. Bij bv. PGR3 vind ik die echt te lang.
    Maar dit is nog steeds geen reden voor mij om een zo een duur apparaat te kopen.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    @ Marius, tuurlijk blijf ik niet op 8) Ik heb ook nog school hoor. Dat vinden mijn ouders nooit goed :+

    Verder kan ik kan me wel vinden in je verhaal. Alleen dat er deze E3 nog niks bekend was van de AI: Ik zag op IGN een screen waarbij de speler 11de lag. Dat zou in GT4 nooit kunnen.

     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Die Wii achtige controller is er volgens mij alleen omdat Sony de lawsuit met Immersion verloren heeft en niet bereid was te betalen voor om het 'shock' gedeelte uit de Dual Shock nog voort te laten bestaan. Nu krijg je een leuke gimmick (zei Phil Harrison niet aan het begin van de speech dat Sony niet aan gimmicks doet trouwens? LOL "De technieken voor rumble en de beweginssensor kunnen niet samen in de controller". Riiiiiight!! ) dat de controller bewegingen in 6 richtingen detecteerd. Maar doet dit lang niet zo gedetailleerd als de Wii controller (met zijn gyroscopische sensoren). Dat er ook maar 1 titel werd geshowd die het ondersteund (en dat zag er nog erg floaty uit ook), geeft me al helemaal het gevoel dat een soort wanhoops-daad is geweest. MS heeft in 1999 al zo'n soort controller gehad in hun PC line-up en niemand liep er warm voor. Mocht dat nu veranderen dan zal MS vast niet te beroerd zijn die technieken weer op te vissen uit de archieven en mee te lopen in de beweginssensoren wedloop (kopieren van goede ideéen is blijkbaar geen erekwestie of probleem meer heden ten dage. Dus dan ook maar meedoen, toch?).

    Maargoed, ok, de PS3 controller heeft het dus. Het kan een meerwaarde gaan worden. Maar voorlopig is het niet meer dan een slap aftreksel van het Wii controller idee voor mij. En ook niet interessant. Ik mis niets met mijn 360 controller (of evt stuurtje), die ontzettend precies is en erg fijn om mee te spelen.

    En natuurlijk heeft de PS3 ook een aantal pluspunten t.o.v. de competitie. Mag het? Hij komt een jaar later, is dus een jaar langer door-ontwikkeld, kost ook nog eens 1,5x zoveel (een PC van 1500.- moet ook veel meer kunnen dan een PC van 1000,-) en ja, dat is een eerlijk voorbeeld. Want voor kids is 600,- écht veel meer dan 400,-.

    Ik ga er ooit één kopen. Vast wel. Hij is krachtiger dan de 360. Wisten we al. Alleen uit het zich momenteel maar heel magertjes (en dan moeten we zowel de MS pressconference nog krijgen, als de Wii presentatie voor het innovatieve wedijveren). Het 'verdeel en heers' imperium van Sony is eerder een 'watch and learn' iets geworden. Maar ergens in dat proces zijn ze volgens mij de draad een beetje kwijtgeraakt..
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Stelen?

    Oke laten we hier eens lekker op ingaan.
    Wie heeft Gyroscopische technologie uitgevonden weet je dat?
    Nee he anders zou je weten dat het een uitvinding is van Sony gedaan in 1997 en gepantenteerd door Sony.
    Het is dus Sony's idee en overigens zijn de Wiimote en DS3 totaal andere controllers al had Sony ineens ook een afstandsbediening achtig iets dan ja dan zou ik je gelijk geven.
    Denk er ook om dat Sony geen Dual Shock meer mag gebruiken en dus met iets anders moest komen.
    Oke dat was het Wiimote gezeur.

    Nou over op Xbox Live rip-off zogezegd.
    Sega kwam in 1997 of 1996 weet niet meer precies welk jaar met een online service voor de Sega Saturn in Japan en in 1999 met een wereldwijde online service voor de Dreamcast.
    Als PS3 HUB dus een Xbox Live rip-off is dan is Live dat van de beide Sega consoles.

    Ook wil ik ff benadrukken dat ik ziek wordt van mensen die altijd doen alsof Nintendo zo innovatief is, want dat is totaal niet waar.
    Nintendo heeft maar 2 dingen uitgevonden namelijk de D-pad en de rumblepack.
    Analoge sticks was een uitvinding van Sega niet Nintendo gezien hun Nights into Dreams game met eerste controller met analoge stick al bijna een jaar te koop was voor de N64 en de controller van de N64.
    Mode 7 een 2D manier om een simpele game in de jaren 80 en begin jaren 90 3D te lijken is ook een uitvinding van Sega.
    3D camera's, polygonen etc zijn allemaal uitvindingen van Sega.
    Er is maar 1 innovator ooit geweest en dat is Sega, Nintendo speelde altijd het spelletje waar Sony nu vaak mee bezig is dus pronken met andermans ideeën.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, dat denk ik ook.

    Trouwens nog iets.

    Op de PS3 van 600,- euro zitten chroom accenten, op de PS3 van 500 euro zitten deze niet.
    Waar heb ik dat eerder gezien? Owja, bij de Core en Premium van de 360. :+
     
  13. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Als die 3D controllers een succes worden komt MS binnen de korste keren ook met zo'n controller op de markt, is allemaal niet zo boeiend.

    Ik heb zelf zo'n controller gehad voor de PC en vond het hoofdzakelijk irritant en heb het in totaal 1x gebruikt. Zegt niks, maar toch.

    De Hardcore PS2 gamers zullen ongetwijfeld een PS3 kopen, maar in de categorie van de doorsnee gamer kan MS best eens wat gaan afsnoepen van Sony.

    Ben benieuwd of MS nog met verrassende dingen wat betreft hardware komt tijdens een persconferentie
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik geef pas mijn eind oordeel als ik het eind resultaat heb gezien. Ik ben benieuwd wat de andere twee spelers vanavond laten zien .. maar ik ben wel een heel klein beetje teleurgesteld in Sony :eek: ... Iedereen zat te klagen dat MS met twee Xbox 360 kwam ... nu komt Sony met twee versies ... en die twee versies verschillen wel degelijk van elkaar ... Bij ms heb je de keuze ... of eerst een core kopen en later uitbreiden met een HDD of niet ... Met de Sony PS3 heb je of een interne HDD van 20 GB of één van 60 GB .. de één wel next-gen de ander niet
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Zijn we het toch nog ergens over eens. Ik ben altijd een Sega liefhebber geweest. Vanaf het eerste uur. :)
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    omfg het wordt erger:

     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij de 360 heb je inderdaad nog een soort keus.
    Koop je de Core, dan kon je gewoon upgraden en hij was gewoon HD.
    Bij de PS3 is dit niet zo.
     
  18. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel leuk dit allemaal maar eerst maar zien hoeveel hier van overblijft als ie echt uit is..Het is nu al meerdere keren gebleken dat Sony gebakken lucht verkoopt dus wie zegt dat ze dat deze E3 weer niet doen?..

    Zo Wii joystick heeft MS samen met Logitech al op de markt gebracht in 1999..hoor Ze hebben het overwogen bij de ontwikkeling van de Xbox 360 maar ze vonden dat het geen meerwaarde had. Trouwens zie ik ook niet gebeuren dat elk Sony spel dat ondersteund en wat hou je dan over? Gewoon een verjaard model joystick die geen dual shock meer heeft..

    Tevens al die specs over 1080p en Blue Ray hebben ze nu zelf een beetje de das omgedaan sind een van de 2 SKU's al geen HDMI uitgang heeft..is dus geen "true" HD zoals ze dat zelf noemde..Blue Ray films worden dan gewoon in SD kwaliteit getoont en niet in HD dit door de kopieer beveiliging. Tevens hoeveel % van de mensen heeft een HD scherm? Al helemaal met 1080i resolutie laat staan die 1080p resoluties ondersteunt. Dat is % gezien nu nog nihil. Tevens voor blue ray moeten HDTV's HDMI 1.3 aansluitingen ondersteunen (eerder genoemd dit in verband met de kopieer beveiliging) en er zijn bijna nog geen model te verkrijgen in de US die deze aansluitingen ondersteunen laat staan in Nederland..
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Is dat ene guide button? Als die toevallig je friendslist oproept :confused: Dan is het puzzeltje compleet
     
  20. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep..da's de ps3 guide button ^^ =x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina