[SOPA] Stop Online Piracy Act

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 18 jan 2012.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dacht maak even een topic aan omdat het momenteel overal een beetje besproken wordt.
    Kan de video aanraden. Dan wordt precies duidelijk wat eraan de hand is momenteel.

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Kan dat andere filmpje ook niet in de startpost, een stuk korter en legt het heel duidelijk uit.
    Kan hem alleen niet meer vinden. :+

// http://vimeo.com/31100268

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    En dan is er ook nog ACTA, die internationaal voor problemen kan zorgen, alhoewel die een beetje naar de achtergrond is verdwenen.

[yt]citzRjwk-sQ[/yt]

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    ACTA is inderdaad EU, maar ook VS, Canada en andere grote landen.

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dus je kan 5 jaar gevangenisstraf krijgen voor het uploaden van een Micheal Jackson liedje, terwijl de dokter die schuldig is bevonden aan zijn dood 4 jaar kreeg? |:-

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ze die wetgeving in de US aannemen ben je in NL gewoon veilig gezien zij daar geen jurisdictie hebben.
    Misschien dat op vakantie naar de states dan lastig word maar ze mogen je dan alsnog niet oppakken.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mijn link staat dan ook enigzins los van SOPA en laat meer de intenties van Amerika zien. Maar heb je mijn link wel gelezen? Want het bizarre is, is dat je zou denken dat jij gelijk hebt, maar dat dat voor deze jongen dus gewoon niet op ging :)

Verder vind ik het best schrikbarend hoe weinig mensen zich verweren tegen SOPA/ACTA/PIPA. Het leeft wel wat op internet maar ook niet meer dan dat. Ik vraag me af of de mensen die gebruik maken van het internet zich wel beseffen hoe verstrekkend de gevolgen kunnen zijn

11. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Idd maar het begint wel op steeds meer plaatsen op te duiken nu. De media loopt altijd achter binnenkort staat het nieuws er vast vol mee. Deze wetten kunnen, vind ik, uiteindelijk een nieuw tijdperk betekenen.
    [yt]9h2dF-IsH0I&f[/yt]

Grooveshark (bazen site natuurlijk) is trouwens in Duitsland geblokkeerd.

Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Link niet bekeken maar gaat het over die britse jongen van 13(geloof ik) die misschien(of ondertussen dat het al rond is) uitgeleverd gaat worden door GB?

Dat vind ik ook wel een bizarre situatie gezien mijn vorige reactie. Zo zit recht in elkaar.
    Ga daar binnenkort zelf een beetje onderzoek over doen gezien ik het wel interessant vind hoe zoiets nou kan.

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet zo dat aan Amerika rechtsmacht toekomt ten aanzien van buitenlandse websites die op Amerikaans grondgebied toegankelijk zijn (effectenbeginsel)?

Zo was er ooit een Engelse goksite die in Nederland toegankelijk was, terwijl je in Nederland een vergunning nodig hebt voor kansspelen. Hoge Raad oordeelde dat inderdaad een vergunning nodig was voor die Engelse site.

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Berricht van Tweakers:

16. Seh

Seh Guest

Op 9Gag kwam ik een plaatje tegen met allemaal grote bedrijven als EA, Lacoste, Ford etc. die vóór SOPA zijn. Kan hem alleen niet meer vinden, iemand een linkje naar een lijstje van deze bedrijven of het plaatje zelf toevallig?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    https://sites.google.com/site/boycottsopasponsors/home/list-of-supporters-and-sponsors

Nintendo en Sony zijn ook voor

http://www.pcmweb.nl/nieuws/internet/microsoft-ook-anti-sopa

Microsoft niet , who's the evil empire now? :+

Als Microsoft en Google tegen zijn heeft het nog een kans

Van Apple is het me nog niet helemaal duidelijk..

Maar het zou me niks verbazen als Apple inmiddels ook tegen is.

M$ , Apple en Google zijn volgens mij veel te druk bezig met de echte oplossing (het bieden van een beter en legaal alternatief).

Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Interessant blog artikel over Sopa:
    http://maddox.xmission.com/

Ik kan me er erg in vinden, en als je er over nadenkt weet je dat hij eigenlijk gelijk heeft.

19. Seh

Seh Guest

Megaupload ook al offline.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pfff...
    Nazi gedrag.

Deel Deze Pagina