Max Payne ga ik iig niet meer spelen op m'n X-Box, omdat ik dat spel op de PC al volledig heb uitgespeeld op ieder moeilijkheids niveau... echt heel vet spel!! [off topic] Films gaan toch altijd op donderdag in premiere, dus ik zou dan ook niet weten waarom StarWars opeens niet op donderdag in premiere zou gaan. Lijkt me trouwens wel een hele vette film en ik vind het knap dat je nog aan kaartjes hebt kunnen komen, want ik had verwacht dat die zeker voor de premiere toch al wel uitverkocht zouden zijn... [/off topic]
Nou we toch bezig zijn, mijn receiver heeft GEEN dd 5.1 decoder die zit namelijk in mijn dvd speler. Mijn dvd speler heeft een optische ingang, kan ik mijn box via de optische kabel aansluiten op de dvd speler?
ja denk ik. [off topic] hahah, je wilt niet weten HOE vaak mijn vriend heeft gebeld voor kaartjes voor de premiere in vlissingen. Ik moet er nog steeds om lachen als ik er aan denk, als hij nog 1 keer belt bellen ze denk ik de politie omdat ze denken dat ie een stalker is ofzo. Echt humor, en heb er echt wel zin in weet alleen nog helemaal niet hoe ik moet gaan. Zo nog even bellen. [/off topic
Het lijkt me dat dit wel moet kunnen, want ik neem aan dat als je een DVD afspeelt je ook geluid in DD 5.1 hebt. Volgens mij is het dan zo als je je X-Box aansluit op je DVDspeler gewoon dat signaal via je DVDspeler wordt doorgestuurd ipv het signaal van een DVD-film.
Jazeker een prachtgeluid maar waar het mij om gaat is het volgende, als ik de Xbox aansluit op dvd speler moet ik de dvd speler aan hebben staan, om dus die DD 5.1 decoder te gebruiken. Als de dvd speler aanstaat krijg je zo`n soort testbeeld waar je de instellingen van de speler kan veranderen, op het moment dat ik de Xbox dan aanzet, pakt hij dan een ander ongebruikt kanaal Ik vind het namelijk zonde om allerlei kabels te halen, om er later achter te komen dat ik er niks aan heb!!
uhm ik denk niet dat je het testbeeld krijgt van de dvd speler aangezien de xbox op een aparte scart zit dus b.v. ext3 of ext2 dus beeld zit goed, ik weet niet of je hem ook niet aan moet hebben staan maar dat zal wel.
IK neem aan dat als je met je DVDspeler aanzet en je dat testbeeld krijgt je ook gewoon naar andere zenders kunt zappen... als dat kan dan moet ik ook geen probleem zijn om naar bijvoorbeeld EXT 1 / 2 of 3 te zappen en hoppa gamen maar
Heb je zo'n alles-in-1 setje? Of heb je een actieve subwoofer met ingebouwde versterker voor alle 5 speakers? Of gaan er 6 kabeltjes met tulpstekkertjes naar de receiver? Dat is dan in ieder geval analoge overdracht van elk kanaal apart. Wanneer het via 1 kabeltje met tulpstekker gaat is dat waarschijnlijk coax, ook digitaal, maar dan heb je toch weer een DD5.1 decoder nodig aan de andere kant. Mijn DVD speler heeft zowel een ingebouwde DD5.1 decoder, een digitale Coax uitgang en een digitale optische uitgang. Aangezien mijn versterker ook een dd5.1 decoder heeft, gebruik ik die liever, omdat de kwaliteit daarvan beter is. Het geluid gaat digitaal via coax van de dvd naar de versterker. Ik ken geen DVD spelers met een optische ingang. Als die van jou echt een ingang is, dan zou het wel moeten werken om via de dvdspeler DD5.1 geluid van je Xbox weer te geven. Anders is die ingang op je DVD een beetje nutteloos. Ik neem aan dat je op je TV kunt kiezen naar welk AV kanaal je wilt kijken. Misschien dat de TV wel automatisch naar de DVD springt als die aanstaat, maar dan kun je zelf even switchen naar het AV kanaal van de Xbox. Aannemende dat de Xbox met zijn eigen scart direct op de TV zit aangesloten.
Even een losse opmerking er tussen door, ik lees nogal wat over het "geweldige" 100 hertz, toch is dit lang niet altijd een verbetering ten opzichte van 50hertz? Jamaar het is 2x zo veel? Uhm Jah, dat mag dan wel zo zijn maar meer is niet altijd beter. Veel 100hertz televisie hebben last van artifacts (foutjes) in het beeld, daarvoor zijn dan allerlei prachtige opties ingebouwd met hele dure namen maar die werken pas echt leuk als je een dure recente 100 hertz doos koopt. Als je dvd gaat kijken is het juist aan te raden dit soort dingen uit te zetten want het beeld wordt er meestal niet beter op. Normale tv uitzendingen leuk je er nog wel mee op, dat wel. Juist in de hometheater wereld zweert men bijvoorbeeld bij 48 hertz, kan dat dan? Als je gebruikt maakt van een pc als bron kan dat heel goed, dan ziet je namelijk precies op een meervoud van 24 beeldjes (uitgaande van een ntsc bronnen) en dan heb je geen last van 3:2 pull down en dat soort soort grappen. Hans
he Tipex, ik had jouw reactie toch al wel eerder verwacht aangezien dit "jouw terrein" is Coole shit heb je trouwens in huis staan als ik zo je site eens bekijk!!!
Sorry heb de laatste tijd niet zoveel op het forum gezeten was met andere site van me bezig, moet ook gebeuren, excuses Heb inderdaad wel leuk speelgoed staan hoor Als ik nu ook nog iets als verduisterings materiaal had kon ik er ook nog van gaan genieten Zal pas wel weer na de zomer worden ben ik bang Moet ook nog steeds die xbox -> vga converter hebben, is daar nu al een recensie van gemaakt door xbw?
tjah.. video-fielen zullen wel net zo zijn als audiofielen die lp's beter vinden dan cd's. Het kan best zijn dat de 100Hz techniek 'kleine' problemen creeert bij het kijken van DVD's.. maar aan de andere kant trilt het beeld van een 50Hz tv wel erg vies.. ik heb zelf een Sony 100hz breedbeeld.. en heb met dvd's kijken nooit ergens last van (en dan heb ik alle digitale verbeteringen nog standaard aanstaan ook).. maar m'n 50hz sonytje op me slaapkamer doet m'n ogen uit m'n kassen trillen (b.w.v.s.).. dus laat mij maar lekker 100Hz kijken.. en de perfectionisten mogen het met 50Hz doen
Ik ben absoluut geen videofiel of hoe je ook wilt noemen, ik heb al veel tv's gezien in me leven. Als ik moet kiezen tussen het beeld van mijn nieuwe philips 50 hz breedbeeld en mijn 3 jaar oude philips 100 hz breedbeeld is dan van die 50 hz mooier, triest maar waar. Ik zeg niet dat 100hertz slecht is absoluut niet maar vaak zijn de wat "goedkopere" 100 hertz tv niet om aan te zien. Sommige mensen valt dat nu eenmaal meer op dan anderen. Mieren neuken heet dat geloof ik.
heh heh, ik ken die mensen ook wel die lp's boven cd's verkiezen. (ik zeg niet dat hier audio- of videofielen rondlopen) meestal ziet een gemiddeld mens de fouten niet die in breedbeeld tv's zitten. b.v. kromme beeldlijnen (vooral bij flatscreen modellen) vlekken in het beeld (zie je vooral bij een wit scherm) hierbij staan alle kleurkanonnen vol open, dus elke afwijking zie je. enz enz. dat wil niet zeggen dat deze schermen slecht zijn, integendeel deze schermen kijken "rustiger" dan de meeste 50hz schermen. wat audio betreft, mijn bescheiding mening is dat een cd helder van klank is en een lp iets minder klinkt. maar er is geen audiofiel die het met mij eens is ik heb dus ook geen absoluut gehoor.
Ik heb een loewe van 3000 piek, en dat ziet er mooi uit, maareh 500-700 is echt te laag denk ik(wil je een goede breedbeeld)
...Dus zou ik (lees: mijn mening) een gewone 4:3 72cm Sony Trinitron kopen voor zo'n 450-500 euro. Dan heb je ook een belachelijk groot beeld en kun je perfect gamen en films kijken. De trinitron beeldbuizen geven een mooi beeld vind ik. Wanneer je dan een breedbeeld dvd hebt, zie je gewoon zwarte balken, maar daar staat meestal de ondertiteling in, dus dat is ook wel makkelijk. Ik vind het prima zo, en goedkoop. Per vierkante centimeter beeld is het het goedkoopst. Wanneer dan de volgende "echte" standaard er is, kijk ik wel of ik wat anders neem.
ik moet ook al aan de toekomst denken want ik heb geen zin om steeds iets nieuws te kopen want ik blijf niet vakkenvullen voor een tv.