1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Soul Calibur 3

Discussie in 'Games' gestart door X Heer, 24 mrt 2005.

  1. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk idd dat je mn post lichtelijk verkeerd hebt geinterpreteerd. Door een online functie wordt een spel niet beter, maar ik heb eerder de neiging een spel uit de kast te pakken voor een paar online potjes dan voor een potje tegen de computer. Met een fighter welteverstaan. Met shooters of platformers vind ik het ook belangrijk dat er een goede singleplayer in zit. Na verloop van tijd speelt niemand het spel meer online, dan is een goede singleplayer een leuke mogelijkheid om herinneringen op te halen. Zoals ik bijv. nog weleens Super Mario 64 of Sonic 2 speel.

    Maar mijn ervaring op Live is helemaal niet dat mensen veel zeuren. Met Halo 2 zeg ik nooit wat online, maar er heeft nog nooit iemand op me zitten zeuren. Behalve in het begin dan, toen ik helemaal de verkeerde kant opliep met de vlag. Dan heb ik het aan mezelf te danken. Met Halo 2 speel ik meestal Big Team Battle en Rumble Pit en daar heeft niemand mij ooit afgezeken. En ik ben echt niet goed, probeer gewoon een beetje in de weg te lopen en de vlag te jatten.

    En je moet gewoon sowiezo vaker spelen tegen mensen uit je friendslist, dan is het gewoon chill

    Maar dit heeft volgens mij niet veel te maken meer met Soul Caliber 3. Ik wil in ieder geval nog wel melden dat de 3 nieuwe characters zeer tof ogen vooral die gast met die zeis, Zasalemel heet die geloof ik. Voor de 360 koop ik dit spel meteen. Voor de playstation 2 koop ik liever geen spellen meer, want dat ding valt echt uit elkaar. We hebben dat ding al sinds de launch. Sommige spellen leest die niet eens meer of lopen vast. Zelfs het derde deel uit de Jak & Daxter serie heb ik niet eens gehaald door die brakke ps2. Terwijl deel 1 en 2 mn favo ps2 spellen zijn
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2005
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke, ik begrijp um nu over dat online gebeuren ;)

    Verder jah zit ik opzich ook niet echt superveel op Live, en als ik dan een keer op Live zit en "gezeur" mee maak is het al gauw teveel zegmaar....Die ervaring verschilt per persoon, en het is ook maar net in hoeverre je Live zelf gebruikt. Ik vind het begrijpelijk dat een online ondersteuning een soort langere houdbaarheid geeft aan een game, vooral bij een fightinggame. Echter ik zal een goede fighter bij gebrek aan die online modus ook weer niet laten liggen :)

    Dat verhaal over die PS2 kan ik ook begrijpen, een maat van mij heeft hetzelfde. Nieuwe games draait ie niet meer af, sommige spellen lopen vast etc. Heel vaag, want ik heb de mijne ook al vanaf de launch en die doet het nog perfect :confused: Mja anyways, das idd wel zuur en dan snap ik ook beter dat je liever geen PS2 games meer koopt omdat je niet de garantie hebt dat ze goed draaien :) Tock wel klote....want er komen voor mij nog genoeg interessante PS2 titels uit, en misschien voor jou ook nog wel maar dan zit je dus met een gare PS2 :mad:

    Mja ik lul ook weer teveel off-topic nu :9 We begrijpen mekaar ;)
    Wat Soul Calibur III betreft, ja die gast met die zeis lijkt me wel een apart kereltje....maar dat moet ik van da vrouwke met die paraplu ook wel zeggen eigenlijk :)
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet wat ik van deze game moet denken.
    Soul Calibur 2 wist mij minder lang te boeien dan Soul Calibur, hopelijk hebben ze in Soul Calibur 3 wat meer nieuwe dingen gedaan.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag gebeld en vanaf vandaag dus ook in mijn bezit : Soul Calibur III :D

    Heb nog maar een paar uurtjes gespeeld, maar de komende nacht ga ik er eens flink voor zitten ;) Tis weer een typische Soul Calibur feeling, en voor mij nog steeds de herkenbare rede waarom deze serie voor mij boven Tekken uitsteekt....gewoon de characters, het verhaal, de snelle en vette gevechten met wapens, echt top gewoon :cool:

    Genoeg characters om uit te kiezen weer, zeeer mooie graphics (vind ze zelfs nog mooier als die van Tekken 5, en die waren al heel indrukwekkend), sfeervolle achtergrond muziek zoals we gewend zijn van de serie (ik vind de achtergrond muziek van Soul Calibur sowieso de mooiste in fightinggames)....en een aantal leuke nieuwe speelmodi :)

    Zo kun je als je niet tevreden bent met de bestaande cast characters je eigen personage maken (oud nieuws maar toch :9), en hierin zijn de opties best uitgebreid en de mogelijkheden dus eindeloos. Je kunt nieuwe soorten armor en wapens kopen in shops voor je character, zelf de kleuren van alles kiezen....en ook een klasse voor je character kiezen, wat het wapen bepaald en daarmee de vechtstijl :)

    In "Tales of Souls" kies je een character en loopt daarmee zijn of haar verhaal door. Je kunt verschillende wegen kiezen binnen dit verhaal, en dit bepaald welke characters je wel of niet tegenkomt....de uitkomst is echter altijd hetzelfde. Eindfilmpjes kunnen wel beinvloed worden soms, zo moet je soms in een filmpje een bepaalde knop of knoppen indrukken om schade te voorkomen zodat je het gevecht erna wel met full health begint....in het geval van de eindfilmpjes kun je met deze knop(pen) zelfs de uitkomst van het filmpje, en daarmee dus je einde, bepalen. Heel leuk gedaan :) Andere characters unlocken doe je vooral in deze modus.

    "Chronicles of the Sword" is een nieuwe speelmodus, kheb um nog nie gespeeld maar het komt erop neer dat je een soort van real-time stategy game speelt op een veld met een aantal mission objectives. Je maakt je eigen units aan, en probeert de missie te volbrengen door de doeleinden na te komen. De gevechten zijn wel in Soul Calibur stijl :)

    Verder heb je nog "World Competition", hierin speel je dus diverse toernooien welke je veel geld en andere unlockables opleveren, en "Soul Arena" waarin je een aantal aparte missies moet volbrengen.

    Goed, dit was een beetje info....mijn eerste indruk van het spel is in elk geval weer super :cool:
     
  5. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga toch maar spelen ;) deze modus lijkt me namelijk nog het meest interessant. Het zal de diepgang van Advance Wars vast niet hebben, maar het lijkt me een leuke speloptie. Wel graag een beetje objectief beschrijven ;) een beetje opbouwende kritiek kan nooit kwaad. Kan je echt een uniek personage maken of zijn er maar weinig keuzes? Zoals qua uiterlijk en vechtstijlen
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben nog bezig met alle "Regular" en "Bonus" characters te unlocken, daarna wil ik Chronicles of the Sword eens onder de loep gaan nemen :) Het lijkt me idd wel een leuke toevoeging aan het spel.

    Wat betreft die personages aanmaken, tja de mogelijkheden zijn eindeloos in de zin dat je met het aanpassen van bijvoorbeeld het gezicht of de handschoenen (of weet ik veel wat) al een ander personage kunt hebben als iemand anders. Natuurlijk kun je kiezen uit allerlei soorten kledingstukken/armor (het ondergoed van de dames zelfs O-) ), maar je kunt ze niet zelf ontwerpen zegmaar. Veel kleding en armor moet je ook eerst kopen met geld wat je verdient hebt in gewonnen partijen, voordat je het kunt gebruiken op je personage. Zie het als de "Create-a-Skater" modus in Tony Hawk, maar dan Soul Calibur stijl ;)

    Je hebt, even uit m'n hoofd gezegd geloof ik 6 of 7 verschillende "jobs" (Barbarian, Monk, Thief, Ninja, etc.), en met het kiezen van zo'n job bepaal je welk soort wapen je character gebruikt in de gevechten (zwaard, dolken, kunais, goedendag etc.). Je kunt wel zelf een specifiek wapen kopen voor je character, maar alleen gebruiken volgens mij als de soort van het wapen overeenkomt met de job van je character zegmaar.
    Het wapen bepaald dan vervolgens de vechtstijl, ofwel de move list van je personage. Deze move lists zijn allemaal voorgeprogrammeerd, en komen overeen met die van de zogenaamde voorgeprogrammeerde "Bonus" characters die ik bovenaan noemde, die hetzelfde soort wapen dragen als jouw personage. Verwacht dus niet dat je zelf ook je eigen moves kan ontwerpen (zou wel cool zijn though :)) ;)

    Sow, weer een pokke eind getypt zie ik alweer (sorry, kan het echt nie laten :9) maar ik hoop dat je er wat aan hebt :) Ik hou je op de hoogte van mijn avonturen, straks ook in Chronicles of the Sword :D
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2005
  7. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de PS2 nog op mn kamer stond, had ik dees misschien nu ook wel gekocht. Maar dat ding staat nu weer op mn broertjes kamer met zn minuscule tv. Die PS2 is van hem, ik heb alleen een Xbox en een Gamecube. Maar gelukkig komt er ook een 360 versie (als de geruchten waar zijn). Maar dat createn van een character is wel uitgebreid zo te horen. Zou wel meesterlijk zijn als je straks met je eigen character online kan (met de 360 of deel 4). Ik hoor dan wel wat je vond van de "Chronicles of the Sword". Vooral benieuwd naar de strategische elementen. Dat je misschien bepaalde gebieden op de kaart moet veroveren of zoals bij stratego de vlag moet jatten. Dat er misschien sterke en zwakke characters op de kaart staan.
     
  8. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik d8 er vandaag nog aan om um te halen. maar nog maar 5 dagen tot de 360 dus is best nutteloos
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag nog meer "jobs" voor de creatable characters unlocked....het zijn er dus niet 6 of 7 maar meer in de richting van 10, ervan uitgaande dat er niet nog meer bijkomen dan :9

    Ja dat characters maken is BEHOORLIJK uitgebreid mag je wel zeggen, als ik zo zie wat er allemaal voor kledingstukken/armor/wapens te koop zijn in die shops (en er is nog een hoop wat nog niet te koop is, maar eerst unlocked moet worden voor je het kunt kopen) dan ist een flinke waslijst. Veel geld voor nodig ook om het allemaal te kunnen aanschaffen, dus dat wordt flink veel tournaments winnen ;)

    Wat die Chronicles of the Sword betreft, nog steeds nie gespeeld (misschien doe ik het van de week wel ff speciaal voor je :9)....maar ik denk dat je wel een heel eind goed zit met wat je zei. Tenminste, als ik de guide van het spel mag geloven wel :) Je hoort het nog !
     
  10. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Haha, dan moet je wel opschieten hoor. Vrijdag heb jij de 360 en dan ben je natuurlijk de komende tijd niet meer van dat ding af te slaan ;) Maar ja, ik moet natuurlijk ook je reviews lezen van Perfect Dark Zero
     
  11. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik de xbox 360 op 2 dec niet heb. koop ik deze game als troost:)

    ejo @ paradox. welke is doper? tenkaiche of soul calibur 3?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2005
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow daar stel je me een moeilijke vraag dude, ik hou ontzettend van sprookjesachtige omgevingen, snelle gevechten met wapens, sfeervolle muziek erbij (Soul Calibur dus).....maar ben ook een ubergrote fan van Dragonball Z :cool: En hoewel het beide fighters zijn, zijn ze qua gameplay eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken....

    Maar om heel eerlijk te zijn, zou ik dan toch voor Soul Calibur III gaan :)
    Waarom ? Het zit speltechnisch gewoon veel beter in elkaar, er zit ook een Tournament modus in die je met max. 8 man kan doen net zoals in Tenkaichi.....en jah er valt ook meer te unlocken, in ieder geval doe je er veel langer over om het te unlocken dan in Tenkaichi dus heb je langere houdbaarheid in dat opzicht ;)

    @ Perfect Mark : Hmm, misschien heb je gelijk, maar misschien ook niet :9 Ik heb mijn X360 met Perfect Dark Zero en Quake IV al in de nacht van donderdag op vrijdag, waarna ik het zootje gelijk aan ga sluiten en sowieso die nacht idd niet van mijn X360 af zal wijken :cool:
    Maar Soul Calibur III ga ik zeker nog veel spelen :) Morgen ben ik jarig (ow nee nu al eigenlijk :cool:) dus zal er nie al teveel van komen denk ik, maar woensdag zal ik er de tijd ff voor nemen oke ? Dan kun je woensdagavond mijn eerste bevindingen van de Chronicles of the Sword nog verwachten hiero :) Btw, ik las in een review op Gamespot dat de Chronicles of the Sword modus geen verkeerde opzet heeft, maar dat het vlotte spelen wordt onderbroken door tegenvallende laadtijden....ik zal woensdag bekijken in hoeverre ik het hiermee eens ben, of juist niet.

    EDIT : Ik wil aan het hele verhaal nog toevoegen dat ik Soul Calibur III de beste van de serie vind, puur omdat er het meeste in te doen valt (de meeste speelmodi en unlockable's) vergeleken met de rest van de serie. Speltechnisch gezien (ofwel qua gameplay) tijdens de gevechten zelf is er zeer weinig tot vrijwel niets veranderd, dus als je daarin drastische veranderingen verwacht zul je teleurgesteld worden. Maar ja, de formule van de serie is altijd goed geweest....dus waarom zou je daarin dingen drastisch veranderen zeg ik dan.
    Al met al gewoon een lekkere snelle fighter zoals het altijd geweest is, en grafisch zeker de beste tot nu toe :) Leuke toevoeging van nieuwe fighters, ik ben al helemaal "verliefd" op Tira....het meisje met het "hoepelzwaard" :9 Ben flink aant oefenen met haar, want als je met haar goed kunt vechten kun je je tegenstander op een chaotische manier helemaal gek maken :cool:
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  13. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Dus je hebt een drukke dag vandaag met visite?? Ben over 5 weken jarig, maar vier mn verjaardag niet. Deed ik vorig jaar al niet meer. Krijg ik natuurlijk niet zoveel geld, maar ik heb geen zin in die zuchtende en kreunende mensen die naar mijn verjaardag komen, maar helemaal geen zin hebben. Lijken dan wel zo'n stel zombies uit Resident evil.

    Maar anyway, ik hoor het dan wel over the Chronicles of the Sword

    Ik ben op zich helemaal niet zo bekend met de Soul Caliber serie. Heb alleen deel 2 gehad voor de Gamecube. Vond ik wel tof, maar was het op een gegeven moment wel zat. Had het spel toen geruild via marktplaats. Nou jah, van ruilen was weinig sprake. Wilde toen Timesplitters 2 en Soul caliber 2 ruilen tegen Metroid prime 2: echoes. Ik stuurde mn spellen wel netjes op, maar die gast was ineens met de horizon vertrokken. Was mn tweede en mn laatste keer dat ik wat op marktplaats heb geruild. Maar voor een fighter zitten er best veel vernieuwingen in dit derde deel. Dit spel wil ik daarom graag in de toekomst aan mn collectie toevoegen.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wegens prive-omstandigheden ben ik er vandaag niet aan toegekomen om eens ff lekker voor Chonicles of the Sword te gaan zitten, sorry dude want ik had het min of meer beloofd en dan vind ik dat altijd kut als ik mijn belofte niet kan nakomen....

    Gisteren dus m'n verjaardag, was best wel gezellig en daarom geen tijd gehad....en vandaag een hoop gezeik tussen mij en m'n vriendin (weer :mad:) en daarom ook geen tijd gehad. Vrouwen.....zucht O-)

    Nja, je houdt um nog van me tegoed dan oke ? :)
    Hou deze thread maar een beetje in de gaten, dan zul je er binnenkort echtwel meer over lezen.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2005
  15. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, maak je niet druk ;)
     
  16. Hwoarang

    Hwoarang Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Soul Calibur 2 goed te pruimen, en vond ik zelf een van de beste beat 'm ups ooit. Nuja, ik zou en moest het derde deel te pakken krijgen, maar helaas pindakaas kwam ie alleen voor de PS2 uit. Heb ik even pech! Maarja, over deze game denk ik dat hij ietsje beter is geworden maar dat er te weinig is veranderd aan de gameplay om iets echt moois te worden.

    De 3 nieuwe characters zijn wel nog interessant vind ik. Ik zou vooral graag eens met Kira spelen, met haar cirkelwapen. En Zasalamel met z'n zeis lijkt ook leuk. Setsuka wat minder. Daarnaast hebben ze een create a fighter eraan toegevoegd waarmee je, zogezegd, je ultieme vechter zou kunnen maken, maar dat is nou eenmaal niet mogelijk als jij de maker van de game niet bent. De mogelijkheden blijven altijd beperkt. Maar het kan volgens mij toch niet zo slecht zijn. Want als je het maar niks vind, dan moet je er maar af blijven, zeg ik altijd.

    Nuja, ik hoop dat ik ooit eens de bal in een winkel kan spelen.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, de gameplay is ook vrijwel niks aan veranderd....hier en daar wat nieuwe moves misschien maar het vechtsysteem is hetzelfde gebleven. In mijn ogen niet slecht, want waarom zou je de formule van het vechtsysteem van een hele succesfolle fighting game drastisch gaan aanpassen ? Dat is een beetje net zoiets als in Dead or Alive het counter systeem weghalen, om maar iets te noemen....bepaalde spellen moeten het gewoon echt hebben van het systeem wat ze toepassen. Als je in het vechtsysteem van Soul Calibur III drastische verandering zoekt zul je teleurgesteld worden ja, maar overall biedt deze game gewoon de meeste characters en speelmodi :)

    Eigen characters kunnen maken is een leuke extra optie, toch ben ik van mening dat de standaard characters en toch het meest sfeervol uitzien en de meest unieke moves hebben. Is ook wel logisch eigenlijk ;)

    Tira (Kira zoals je haar noemt :9) is mijn favoriete nieuwkomer, zij heeft het meest unieke wapen en set moves. Als je goed met haar kunt spelen kun je ook echt goed zijn, ben je echter meer een gemiddelde fighting gamer dan zal ze je teleurstellen denk ik omdat je tegenstanders haar dan te snel door hebben.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  18. Hwoarang

    Hwoarang Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja, de gameplay veranderen, dat nou niet, maar ze konden er ook iets aan toevoegen. Wat, weet ik niet, maar da's aan hen om uit te zoeken O-)

    En in het begin dat ze de eerste characters voorstelden was het Kira, vandaar ;) Alé, dat dacht ik toch, want ik weet niet hoe ik anders bij de K kom :p
     
  19. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag het spel vandaag ff bij MediaMarkt, ziet er mooier uit dan ik dacht. Zag Tira vechten, die is idd zeer vet. En ze moeten succesvolle gameplay nooit te drastisch veranderen. Ik zou het ook niet echt leuk vinden als mn favo fighter Dead or Alive teveel drastische veranderingen zou ondergaan. Maar jah, deze Soul Calibur komt in ieder geval voorlopig nog niet in mn collectie. Eerst ga ik me concentreren op 13 januari, de dag dat DOA 4 uitkomt. Heb mn 360 nu besteld, tis maar afwachten wanneer ik hem binnen krijg. Ik hoop wel voor de launch van DOA. Maar ik denk wel dat ik mn 360 in januari binnenheb. Kan ik iedereen online zoals Paradox ff ownen online ;)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ownt me maar :9 Als ik met DOA4 net zo veel online zit als ik met DOA:U gedaan heb, dan ist eerder de kunst me te vinden dan me te verslaan ;)
    Maar ik was wel van plan meer tijd online te besteden aan DOA4, zeker als het allemaal een beetje goed loopt met mijn draadloze verbinding met Live....
     

Deel Deze Pagina