Counteren is geen geluk denk ik, dat is yomi (lezen van je tegenstander). Als je countert en je tegenstander doet een throw ben je hard de lul. Counteren moet je niet doen als je niet redelijk zeker bent van wat je tegenstander gaat doen.
En ik denk niet dat ik het onderschat, en ik erken wel dat de top ook gewoon goed is en daar kom je niet zo bij. Maar ik zeg wel dat de system mechanics gewoon niet kunnen tippen aan de andere spellen die nog vollop worden gespeeld in de competieve scene. Nieuwe spellen zoals VF5 en Tekken5DR(waar ik een hekel aan heb) en ook niet aan oude spellen als Super Street Fighter II Turbo en Street Fighter 3 Third Strike.
Ik weet zn redenen voor spelen niet maar hij is goed.
En idd complexiteit is niet perse een garantie voor goede gameplay, maar
diepgang wel (is wat anders). Ik vind niet dat DOA die diepgang heeft, tis ene beetje te casual.
Is cool hoor als je daarvan houd ik ga je niet bashen. Maar ik reageerde op de notie dat de fighting game scene klein is omdat DOA5 niet uitwas, wat geowon dikke onzin is.
*edit* ik denk dat de VF5 learning curve een beetje overschat wordt. Het is zeker een spel met moeilijke technieken en een spel waar je constant moet opletten wat er gebeurt (een simpele jab op normal hit of counterhit verschild heel erg als je kijkt naar de situaties die t geeft). maar als je het stap voor stap neemt lukt t wel hoor, ik wil mensne graag helpen.
Laatst bewerkt: 16 apr 2008