Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik ook. Heb wel zin om met Yoda online kont te schoppen. Jammer dat je niet tegen de PS3'ers kan spelen. Tegen Darth Vader vechten blijft natuurlijk het mooiste. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2008
  2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    aan de ene kant zou dat vet zijn maar behalve dat je Darth Vader mist zul je weinig verschil merken.

Ik merkte bij Shadowrun al niet dat ik tegen pc spelers speelde. Laat staan als het beide console games zijn met vrijwel identieke besturing.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    En dan nog lees ik op andere sites berichten van mensen die het grafisch niet mooi vinden. Qua graphics en animaties is het echt top volgens mij. Jammer dat er voor de rest zo weinig info wordt vrij gegeven. Ik bedoel, het zou nu toch wel duidelijk mogen zijn hoe de online modus in elkaar steekt. Of moet je het spel kopen om vervolgens op een teleurstelling getrakteerd te worden (zoals bij Virtua Fighter 5).

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het lijkt inderdaad niet zo mooi uit als ik de filmpjes bekijk, maar wel mooi genoeg. Ik ga het echter niet beoordelen vooraleer ik de game zelf heben dan nog... alsof het bij SC om de graphics gaat :).

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is dus zo'n zelfde opmerking, "niet zo mooi als verwacht", die ik totaal niet begrijp?

Zien jullie het detail aan de characters niet? Dit ziet er dus extreem mooi uit en doet voor mij niet onder van wat ik verwachtte. De arena's zien er stijlvol uit, wel kaal (misschien dat mensen dat bedoelen dat het minder mooi is?), maar dit is ook een fighting game. SC is ook geen Tekken, waar je nog wel eens in een achtertuin tussen planten en pompoenen vocht of in een cupido veld tussen de balonnen in de vorm van een hart (om maar wat maffe, met objecten gevulde, arena's te noemen).

Ook de animaties zijn prachtig... ik zie het vooral aan de bewegingen van de armen en benen (ontzettend natuurlijk) maar ook aan de kleding die ze dragen. Niks stijf, gewoon lekker loshangend om het lichaam gewikkeld.

Muziek is weer episch, framerate benadert 60 fps... need I go on?

SC zal altijd SC blijven qua stijl. Aan deze filmpjes zie ik een next-gen waardige SC in ieder geval qua graphics.

Laatst bewerkt: 28 jun 2008
  6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wat maakt deze fightinggame nou zo vet?
    Want vind de moves/combo,s niet echt spectaculair eruit zien.

ben verder niet echt bekend met SC,dus het is geen aanval,maar ben benieuwd wat deze game zo speciaal maakt.

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik begrijp het... ik zal eens een poging wagen. ;)

Wat SC zo vet maakt is dat je ten eerste met melee wapens vecht ipv met alleen de handen en voeten (wat je ook nog kunt doen in SC). Ten tweede, als je goed bent, lijken de gevechten zo uit een martial arts film (met melee wapens) te komen. Je ziet mensen blocken, parryen, dodgen en dodelijk toeslaan. Allemaal zaken die je ook kunt doen in SC. Raphael kan zich bijvoorbeeld op alle drie de manieren verdedigen en daarmee zijn tegenstander verrassen als hij bijvoorbeeld onder een klap door duikt en daarna snel toesteekt.

Je zegt dat het er niet echt spectaculair uit ziet, maar het ligt er net aan wat je onder spectaculair verstaat. Nee, er is geen fireball move. Je zult ook geen teleportatie tegenkomen en ook ontploft het hele veld niet. Het spectakel zit hem vooral in de eenvoud, waarbij twee vechters met een regen van slagen en deceptie elkaar proberen de loef af te steken.

Edit: Ik vergeet bijna dat je wel een soulcharge kunt uitvoeren, je aanvallen worden daarmee opgeladen en daarmee kun je dan (letterlijk) verschroeiend hard uithalen.

Het fijne van het SC systeem is dat je, ondanks dat niet alle aanvallen een combo opleveren, het vechten er toch vloeiend uit ziet en dat komt vooral door de prachtige animaties. De manier waarop alles beweegt en in elkaar overvloeit, daarmee ziet zelfs een losse steek en een trap erna er professioneel uit.

Ik vind het vechtsysteem in SC gewoon erg goed. Trust voor lengte, maar makkelijk te ontwijken (sidestep). Swing voor breedte, minder lengte maar moeilijker te ontwijken. Kick voor afwisseling (om counteraars te verwarren) en voor sommige characters net zo belangrijk als hun wapen (zoals bij Taki). Gooien kan natuurlijk ook en blijft belangrijk tegen mensen die continue blocken.

Dan heb je nog het counter systeem... mijn favoriete systeem in een fighter. Geen automatische damage zoals in DoA en hoewel iedereen het kan moet je er toch voldoende moeite voor doen. Bij een counter word je tegenstander een tiende van een seconde verdoofd. Hij kan niets meer doen... behalve zelf counteren. Zelfs als je gecounterd wordt ben je dus niet helemaal hulpeloos, al is het uitvoeren van een counter als je verdoofd bent zeker niet gemakkelijk. In ieder geval, tussen twee goede spelers zie je dan de counter op en neer vliegen. Ik vind dat er spectaculair en ook erg spannend uit zien. Iemand die hulpeloos is kun je bijvoorbeeld het water in trappen (ring out), maar countert die persoon goed (hij zag de trap aankomen), dan kan hij op zijn beurt de aanvaller over zich heen gooien het water in. Ook leuk als zo'n speler een flintertje health over heeft, succesvol countert en dan zo strak aanvalt (zijn tegenstander weet dus niet te counteren) dat hij alsnog de match wint. Trouwens, is de timing van je counter niet goed, dan lig je vol open voor een aanval. Dus counteren is zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn.

Waarschijnlijk is er nog meer over te vertellen, maar hier hou ik het even bij. Ik weet zeker dat de rest ook nog wel wat wil zeggen over SC. :)

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    over de graphics:

de characters zijn van Japans ontwerp. Dit betekent gedetailleerde kleding maar geen rimpelige gezichten met über detail zoals gears of war.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eff over wat anders. SC staat bekend om zijn epische soundtrack. Wat zijn eigenlijk jullie favoriete nummers?

Ik heb eigenlijk meerdere favorieten, één daarvan is Eternal Struggle uit SCII (piratengrot). Het nummer klinkt ontzettend lichtvoetig, maar toch ook episch en trots. En je krijgt letterlijk zin om te vechten. Ik vind de instrumenten echt goed gekozen. :thumbs:

(Zoek je nog SC nummers, dan is http://www.youtube.com/watch?v=_xTZx2ejYWg een goede link om te beginnen.)

10. Ben benieuwd naar dit nieuwe deel. Vond deel 2 en 3 maar weinig vernieuwend.

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De custemizing vanuit het laatste deel,komt dat ook weer terug?

12. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Net in een nieuwsbrief van ubisoft gelezen dat wanneer je SC4 reserveert je de
    .
    Maar als ik bv. kijk op bol.com of bartsmit.nl dan wordt er niks vermeld over een collector's edition.
    Hoe kom je dan aan die collector's edition? Ik haal hem zeker, maar als je dit erbij krijgt reserveer ik hem wel even.

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    meestal gelden dit soort acties alleen voor Americanen bij winkels zoals gamestop :mad:

14. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet het, maar aangezien die mail gewoon in het Nederlands was, dacht ik dat deze actie ook hier geldig zou zijn (misschien komt het nog).

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hier blijkbaar nog niet gepost:
    Bron: Kotaku

Het is wel een gerucht, alleen stond er in hetzelfde bericht ook wat over de PS3 versie en daarover heeft Namco al alles ontkracht, maar over de 360 versie hebben ze geen woord gerept al is het logo wel van de Xbox site.

16. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    @pegas: Microsoft heeft de product-pagina van Soul Calibur 4 veranderd. er staat nu niet meer dat je een HDD nodig hebt, wat zou betekenen dat je genoeg zou moeten hebben aan een memorycard. Het lijkt er dus op dat de eerdere berichtgeving fout was. Of dit echt zo is moet natuurlijk nog blijken.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, dat zei ik toch. Tenminste, dat zou er moeten gestaan hebben maar ik heb blijkbaar 'van' i.p.v. 'af' getypt :+.

Anyway, de achievements:
    Start of a New Era
    Welcome to the new world of Soulcalibur!

Encounter with the Unknown
    Fight against Yoda.

Pursuer of the Secret
    Pursuer of the Secret.

Mystery of the Swords
    Clear STORY MODE on difficulty: HARD.

May the Force be with You
    Clear STORY MODE with Yoda.

War Veteran
    Clear ARCADE MODE.

Hero on the Battlefield
    Clear ARCADE MODE with over 450,000 points.

Legendary Hidden Treasures
    Acquire over 30 treasures in TOWER OF LOST SOULS.

Never Ending Advance
    Descend 20 floors in TOWER OF LOST SOULS.

Tower's New Guardian
    Clear all upper floors of TOWER OF LOST SOULS.

Scorpion's Sting
    Win a battle with Critical Finish.

Smasher
    Destroy all of the opponent's equipment.

Iron Hammer
    Land an attack on a taunting opponent.

Death on the Battlefield
    Perform 100 Critical Finishes.

Like a Flowing Stream
    Perform 200 Impacts.

Lost in the Moment
    Perform 20 Just Impacts.

Quick Strike
    Perform 5 First Attacks in a row in Arcade.

Swift Strike
    Perform 100 First Attacks.

Mad Destroyer
    Perform 100 Soul Crushes.

Violent Storm
    Perform 50 Wall Hits.

10,000 Strikes of Proof
    Land 10,000 attacks.

Endure 1,000
    Guard 1,000 times against attacks.

Water Moon
    Perform 30 grapple breaks.

Distance will not Betray
    Reach over 10,000 meters in total movement distance in battle.

First Step as an Artist
    Customize a regular character.

Chosen by History
    Create a custom character.

Sharpened Teeth
    Maximize a style's level.

Equal Skill and Power
    Use all skill points and set up 4 skills.

Engraved into History
    Fight 100 times (Online)

World Class Fighter
    Fight against 20 different fighting styles (Online).

World Traveler
    Fight on all stages (Online).

Gladiator
    Win consecutive Ranked Matches (Online).

Unknown Swordsman
    Win 10 times (Online).

Hero King
    Level up to 20.

Divine Punishment
    K.O. with an Unblockable Attack.

Reversal Wizard
    Win 20 times with low HP.

Phoenix
    Win with all equipment destroyed.

Wandering Assassin
    K.O. opponent with over 20 types of weapons.

Repel All Blades
    Win perfect 30 times.

Numeric God
    Measure the two passages of time and win.

Two Cannot Exist Together
    Exhaust each other's power.

Gathering of the Best
    Complete CHAIN OF SOULS.

Observer of Souls
    Collect all illustrations in Art Gallery.

Sword Hunter
    Collect all weapons for 5 characters.

The Controller
    Get Soul Calibur (Final Form).

Wild Run to Tragedy
    Get Soul Edge (Final Form)

Looter of the Battlefield
    Collect all accessories.

Wandering Weapon Merchant
    Collect 350 pieces of equipment.

Tower of Gold
    Acquire over 1000000 Gold.

Transcend History and the World
    Acquire all weapons and equipment.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    leuke achievements. Zijn goed te doen. Beter dan DOA 4

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die achievements zijn zelfs erg goed te doen! Leuk :)

nu maar hopen dat dit het eerste lagvrije fightspel gaat worden......

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met DOA had ik nooit veel last van lag en ik heb duizenden potjes online gespeeld. 4000 met DOA Ultimate en 2000 met DOA 4. Het ligt er ook altijd aan of je met Europeanen speelt of mensen uit een ander continent.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina