1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Soul Calibur V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 17 mei 2011.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]PD55aCZlw9g&[/yt]

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    precies dit!

al check ik hier net de vid hieronder en ben niet heel erg onder de indruk. wellicht ligt het aan de vid maar het vechten komt iets meer 2d en houterig over....

3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Hoe bedoel je precies dat het er houterig en 2D uitziet, althans het vechten.
    Vind alles er behoorlijk vloeiend uitzien toch?

Er is een gedeelte van de Live stream van vorige week als archive geplaatst, laat wat zien van de Character creation en wat matches. Klik!!

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    voelt meer aan alsof het zich op een rechte lijn afspeelt, kan het niet beter beschrijven. Echter ik zit op mijn werk, zal het thuis eens goed bekijken

Ga toch ook voor SCV, ga het genre nog 1x een kans geven :+

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Hmm, ziet er uit als meer van hetzelfde van SCIV, moet nog maar eens zien wat ik hier van vind :eek:

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    :'-(
    Slechte ervaringen met het genre?

@Jorrie
    De game engine is hetzelfde als die van SCIV, wat verwacht je. Voor zover de gameplay gaat je veranderd toch niet de game opeens in een shooter, je kan verwachten dat de dingen waarmee SC bekend is geworden erin blijven:)

Het is zeker niet een rehash zoals Fifa elk jaar doet en CoD bijvoorbeeld, zitten genoeg veranderingen in om het als deeltje V te bestempelen, alleen deze kan je niet allemaal uit een filmpje opmaken.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mwoah.... ik vind veel fighters echt super! Heb SFIV en SSFIV en Blaz Blue (de 1e)

maar merk dat ik er meer tijd in moet stoppen dan dat ik echt heb.

Blaz Blue hoefde ik bijv online geeneens te proberen :x

8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Snap precies wat je bedoeld, denk ook dat dit de voornaamste reden is dat veel mensen er gauw mee stoppen, de meeste vechtgames zijn niet iets die je een weekje speelt en tegelijk goed bent, zoiets kan maanden duren...en langer. Maar het meest belangrijke om geïnteresseerd te blijven in een vechtgame is mensen hebben om tegen te spelen imo, dit gaat natuurlijk op voor de meeste MP games.

Blazblue nooit gespeeld, maar van wat ik heb gezien is het een behoorlijk complex spel dat een grote learning curve heeft.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]Ebaw83w2R9o&[/yt]

10. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ziet er gaaf uit hoor. Maar ik heb hierbij hetzelfde probleem als bijvoorbeeld bij KoF en Marvel. Het is voor mij gewoon een backupgame waarbij de Street Fighter iteraties mijn mains zijn. In combinatie met games als Skyrim en CoD kan ik het voor mezelf gewoon niet verantwoorden om deze games voor de volle pond te kopen en er dan heel veel tijd in stoppen. Want dat wil ik dan wel als ik een fightinggame koop. Heb SCIV ook best wel veel gespeeld. Maar om goed te worden moest ik er nog veel meer tijd in steken.

Of ik deze game haal hangt dan ook echt af van hoeveel tijd ik heb dan. Anders gaat deze het niet worden.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dit weekend is zijn er 2 streams aan de gang voor verschillende vechtgames waaronder SCV.
    Part 1 (Start vanaf 00:50)
    Part 2

Part 1 (Start vanaf 00:22:00)
    Part 2

Klik op "best" of 720P.

Game ziet er echt zo tof uit_O_

Kwaliteit is niet geweldig op YT, de live stream was 720p en game zag er belachelijk mooi uit, de archives zijn ook minder in kwaliteit, dit doet de game eigenlijk geen recht:
    [yt]rh919TTdSSo&[/yt]
    [yt]OAoshLrtbh4&[/yt]
    [yt]OpdYRvk7Rd8&[/yt]
    [yt]sw3wRsmQCzI&[/yt]
    [yt]O4llSQj5T2M&[/yt]

Laatst bewerkt: 5 dec 2011
  12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]pi34aZ7dHRc&[/yt]

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nice hoor. Ben weer gerustgesteld mbt mijn eerdere zorgen wat betreft houterigheid

ziet er erg goed uit!

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Must have voor mij. Ook een reden om weer eens mijn Gold Membership te activeren.

15. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
  16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Deze achievements zien er behoorlijk haalbaar uit mits je een beetje tijd erin steekt, geen onmogelijke trials of 10 win streaks. Ben niet iemand die echt uit z'n weg gaat voor achievements maar wil toch graag keer een game op 100% hebben :+

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    toen hij werd aangekondigd had ik zoiets van Meh, boeit niet echt.

Maar nu is het zelfs de game waar ik het meeste naar uit kijk!

Dit ziet er echt goed uit. Met name die quickstep ben ik blij mee. Dit geeft een goede kans om spammers af te straffen.

In SC4 probeerde ik vaak met sidestep te ontwijken en dan toe te slaan, maar de snellere poppetjes konden dan alsnog mij eerder raken.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    bekijk net de speelbare characters. Jammer dat Talim, Seung Mina en Yung Seung er niet in zitten. Waren toch mijn meest gespeelde characters.

19. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zit hun vechtstijl wel in de game? Zolang er maar een karakter met tonfa's, halberd en scimitar in het rooster zit, vind ik het ook goed.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij is de kans redelijk groot dat Talim erin zit, was 1 van de meer populaire characters plus ze was nog erg jong in SCIV.

Goed mogelijk dat Xiba een paar van Seong Mina haar moves kan krijgen, sowieso zal hij lijken op Kilik maar gelukkig niet hetzelfde, Yun Seong....die is er uit:+

Persoonlijk wou ik graag Setsuka en Taki, maar Taki heeft al een opvolger en Setsuka had niet echt een interessant en relevante verhaallijn, haar speelstijl daarentegen was erg uniek, hoop dat er een soortgelijke character komt in SCV

Er is dacht ik nog ruimte voor 1 character die terugkomt en met Talim kunnen ze behoorlijk wat dingen vernieuwen, niet alleen kwa speelstijl(ja ze moet wel enigzins hetzelfde blijven) maar ook als character zijnde.

Laatst bewerkt: 11 dec 2011

Deel Deze Pagina