1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Soul Calibur V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 17 mei 2011.

1. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    @ BigSyke: Bij Gamemania en dit zit erin:

- De Collector's Edition bevat:

- Exclusieve verpakking in de vorm van een boek
    - Artbook
    - "Making of" - DVD
    - Soundtrack CD
    - Perkamenten brief
    - Exclusieve art card getekend door het development team
    - Exclusieve Dark Knight en White Knight kostuums voor de Character Creation Mode

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Klinkt goed. Zal ook eens kijken.

Betreft vechtstijlen: Er is een character met de stijl van Kilik en Seung Mina gemengd.

Andere 2 zijn nog geen vechters voor.

3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]nn5aadhtHF8[/yt]
    [yt]yjsRZlt9oAo[/yt]

Allemaal Japans...helaas, maar ziet er wel erg bruut uit _O_

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Mooie game lobby. Volgens mij heeft deze SC een uitgebreid pakket aan features. De character creator ziet er ook al behoorlijk professioneel uit.

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Wow dat eerste filmpje. Kan niet wachten op dit spel en dan met een mooie volle lobby.

Ook de adventure/story mode lijkt weer te zijn teruggekeerd waarbij je de hele wereld over reist.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Weet iemand waar ik de game goedkoop kan pre-orderen met de pre-order bonus? Meeste sites vermelden de pre-order bonus niet. Een vereiste is wel dat het spel voor of op release op mijn deurmat ligt.

Eventuele leuke prijs voor de CE is ook niet weg.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Er was reeds een italiaans artikel verschenen over SCV, daar is nu een engelse versie van:
    Bron

Mooie woorden allemaal, ben benieuwd!

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nu is het zeker een must buy. Alleen slechte netcode kon voor mij deze game nog laten mislukken.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik mij afvraag is of je ook met mensen kan spelen buiten jouw regio, dus je hebt iemand in je vriendenlijst uit...Amerika, connectie zal dan niet geweldig zijn maar de optie bestaat...denk het wel.

Weet niet of dit bekend was, maar SCV heeft ook replay van online matches, ala SSFIV, hopelijk net zo uitgebreid, of beter.

Het ingame chatsyteem is zooooooooooooooo Japans, niemand gebruikt daar bijna headsets voor praten, dus om alsnog social te zijn hebben ze zoiets toegevoegd. Voor PS3 heeft de meerderheid ook geen headset dus dat komt mooi uit.

Ik haal wel de standaard editie bij Mediamarkt ofzo, niet te duur en hoef die extra dingen absoluut niet.

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Haal je wel de 360 versie toch? Of ga je voor ps3?

Ja chatlobby intereseert me niet zo. Sowieso kun je vast wel met mensen buiten Europa spelen, maar waarom wil je dat? Als het iemand uit je friendslist is kun je hem sowieso inviten via playermatch.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik haal SCV absoluut voor de 360, geen stick voor de PS3...hoewel ik denk deze game best goed op een controller valt te spelen. Ik heb overigens bijna alle amerikanen uit m'n vriendelijst genknikkerd, maar vroeg me het gewoon af:+

SC schijnt in Frankrijk erg populair te zijn, vechtgames in het algemeen, dus denk niet dat het moeilijk word om spelers hiervoor online te vinden.

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ga deze met fightpad spelen denk ik. Vond deel 4 lastig met de stick.

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Alpha Patroklos heeft een eigen slot gekregen, het is Patroklos met de speelstijl van Setsuka. Edge Master is een Imitator en z'n speelstijl veranderd random in 1 van de cast. Dus 2 slots compleet verspilt...great.

Maak tenminste een nieuwe model. CaS voor A.Patroklos is een optie, alleen vaak zijn de creaties uit CaS lang niet zo mooi ontworpen als de standaard characters door de developers zelf.

Heb bijna hetzelfde gevoel over Natsu, Pyrrah, Xiba, Leixia. Zijn gewoon dezelfde characters als hun voorgangers in SCIV met een nieuw likje verf.

Enige 2 "nieuwe" characters zijn Zwei en Viola, en Viola is Amy met wat andere kleding en nieuwe moveset.

De variatie in het roster van SCV is zo ontzettend lui.

Neemt niet weg dat ik nogsteeds erg veel zin in deze game heb, en de speelstijlen van Natsu en co zijn zeker niet directe copies, vind het gewoon lui gedaan.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben juist voorstander van de nieuwe characters. Sommige characters zoals Taki of Kilik waren klaar wat betreft hun verhaal. De nieuwe cast gaat het verhaal hoop ik nieuw leven inblazen. Ik vind de cast betreft wapendiversiteit goed gekozen. En 2 slots verspilt?

35 characters is toch meer dan genoeg lijkt me. Weet nu al niet wie ik moet kiezen.

Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb het over characters die zowel in design als in moveset compleet nieuw zijn...waaronder alleen Zwei valt...van de 22 (zitten lang geen 35 characters in deze game)characters. De andere hebben of hetzelfde model of al een bestaande moveset die "beetje" getweaked is. Opzich niet erg want in de game zelf zitten al een paar nieuwe gameplay elementen.

Maar Edge master en Alpha Patroklos noem ik wel 2 wasted slots.

Zoals ik zei Edgemaster is een character die alle bestaande playstyles heeft en deze random in een match krijgt toegewezen. Dus alleen nieuw model maar kwa speelstijl niets anders dan de rest van de cast...heb je dus 2 characters die precies hetzelfde spelen...

Alpha Patroklos, zelfde model als Patroklos met een speelstijl van Setsuka. 2 Patroklos modellen in SCV, doet de oude character Setsuka ook absoluut geen recht. Het maakt mij niet uit of Setsuka in de game is of haar speelstijl, maar als je het erin doet...niet op deze manier, is gewoon lui.

De laatste rij van het roster zzal er waarschijnlijk zo uit zien:
    CaS|A.Patroklos|Edgemaster|Algol|O.Pyrrah|nog een mimix character|Random select.

Als dit zo is dan een dikke facepalm moment, ze brengen hopelijk veel DLC characters uit want vind dit dan echt niet kunnen, blijkt dan wel dat Project Soul gewoonweg niet genoeg tijd hadden om alles in de game te stoppen voor de deadline.

[yt]Y2wtJ2DgoEw[/yt]
    [yt]mI275ebcxGc[/yt]

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  16. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit word waarschijnlijk me eerste 2012 game :D

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap wat je bedoelt betreft chars. Is het trouwens niet zo dat je bij je CaS kan kiezen uit wapens die de selecteerbare characters niet hebben? Wapens van characters uit oude SC games van characters die SC5 niet haalden bedoel ik.

PizzaDog, zin om met ons in een lobby te spelen als de game uit is? Nu ik erover nadenk wordt dit ook mijn 1e aankoop dit jaar.

Wel weinig uitgekomen in januari moet ik zeggen.

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    En het is zover, tijd voor mijn facepalm moment...want dit is toch niet te geloven...

Elysium(Sophitia) en Kilik, beide mimic characters net zoals Edgemaster, alleen Kilik kan alleen de mannelijke speelstijlen gebruiken en Elysium vrouwelijke. Omega Pyrrah, niemand weet dit nog.

Het lege vakje naast Voldo is voor de joke character Dampierre, lege vakje naast Edgemaster is Algol. Lege tablet in het midden waarschijnlijk voor toekomstige DLC. Diep teleurgesteld in dit.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat zijn mimic spelers? (vast niet wat ik mij er bij voorstel). En wat is hier zo erg aan?

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Mimic characters zijn characters die alle speelstijlen bezitten van de rest van de cast...en in dit geval ook enkele van SCIV. Welke speelstijl je krijgt toegewezen wanneer je zo'n character kiest is random...jah random.

De laatste rij bevat 3 mimic characters, aldus zo gaat het "gerucht". Edgemaster is unisex kwa speelstijlen, Elysium vrouwelijk en Kilik mannelijk.

Nu heb je nog 2 characters die al een slot hebben in het roster, Patroklos en Pyrrah. Ze krijgen nu NOG een slot toegewezen alleen met een andere vaste speelstijl. Alpha Patroklos in dit geval Setsuka, en Omega Pyrrah hoogstwaarschijnlijk die van Sophitia.

Als ze de speelstijlen die Alpha Patroklos en Omega Pyrrah gewoon in CaS(create-a-soul) hadden gestopt hadden geen slots verspilt aan deze 2 characters.

Project Soul geeft ons liever deze "characters" in tegenstelling tot het terugbrengen van fan favorites of compleet nieuwe characters. Als je Talim wilt spelen heb je 5% kans dat je die speelstijl krijgt door een Mimic character te kiezen:lol:

Ze hadden net zo goed de 4e rij helemaal weg kunnen laten, vind het persoonlijk een kut streek van Project Soul, maar kan me ook enigzins voorstellen hoe dit to stand is gekomen door tijd tekort. Development is pas 2+ jaar na SCIV van start gegaan, en Namco wil deze game nu uitbrengen.

Ik weet dat er nog 3 rijen characters erboven zitten, maar dit laat toch een vieze nasmaak achter.

*Disclaimer, ik baseer dit alles op "geruchten" hoewel ik er gewoon van uitga dat het meeste klopt aangezien de game al een tijdje gold is en er mensen zijn die het al in bezit hebben.

Laatst bewerkt: 19 jan 2012

Deel Deze Pagina