1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Specs van XBOX 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fable, 5 jun 2004.

1. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Denken jullie wel aan de prijs?
    Leuk en aardig al die specs... maar moet wel realistisch blijven.

Als je het zo leest, moet het onderhand beter worden dan de nieuwste pc's die voor 1500 euro a 2000 euro te koop zijn...

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    jup, alleen zitte er dan geen boxen,beeldscherm,toetsenbord en muis bij:cool:

het kan helemaal niet het beste van het beste worden...de processorsnelheid zal nooit hetzelfde als die van een pc halen, maar de videokaart zal zeer veel goedmaken. hopelijk zoveel, dat xboxspellen mooier zijn dan pc-spellen, wat naar mijn mening nog niet echt is gebeurd. met de beste videokaart krijg je op een pc betere graphics dan op een xbox

3. Gregg

Gregg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang je op een gewoon Tv-scherm speelt kan het beeld nooit mooier worden dan op PC, zelfs niet met Xbox2 of 3 of 4. TV geeft altijd een wazig beeld. Tenzij je een HDTV hebt.

4. PeeJay

PeeJay Amped-Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe xbox klinkt zeer intersant, maar daar zal ook wel een flink prijskaartje aan vast zitten

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja ik hoop niet dat ie al te duur wordt, maar als ie uit komt zal ik hem waarschijnlijk tog niet direct kopen

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Achja, toen xbox uitkwam koste die ook €487 belachelijke prijs natuurlijk, maar toch mensen die hem kocht. PS2 1200 guldens, vlogen ook als warme broodjes over de toonbank. Er zijn altijd mensen die hem ondanks de belachelijke prijzen de consoles wel kopen. Na verloop van tijd daalt de prijs, en kijk ik wel of ik nog een console ga kopen :) (denk het wel)
    edit: Als prijzen tussen de 1000 en 2000 euro komen te liggen, gaat het waarschijnlijk anders lopen :)

Laatst bewerkt: 11 jul 2004
  7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    De Diehards kopen alles... al kost het 1000den Euro's.
    Ik wacht wel totdat het afgeprijst wordt en je er extra's bij gaat krijgen.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wanneer worden de specs dan verwacht?? ik bedoel dan kan je ook een beetje gaan schatten hoeveel de xbox2 gaat kosten, als microsoft slim is maken ze xbox2 backwards compitable (schrijf ik het zo goed?)
    je kunt nu alleen maar hopen :D

9. Cold Shady

Cold Shady ...

Leuk Bevonden:
    0
    als ik zo naar de specs kijk die bovenin staan denk ik dat je naar backwards-compatibility kan fluiten...
    Of ze moeten een x86-vm gaan gebruiken dan zou het wel mogelijk zijn maar heb je wel snelheids verlies (niet dat je dat zou moeten merken op zo'n beest :p)
    Aangezien de processor-architectuur van de xbox en de xbox2 (wat ik niet echt geloof...) totaal anders is

10. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht 1 jaar L)
    Als hij werkelijk 1000 euro gaat kosten ligt hij na een jaar denk ik wel voor 600,- minder in de rekken.
    We shall see !

11. presario

presario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik w8 tot hij 1 euro kost :p Neej ik denk dat ie rond 600 euries gaat kosten dus ik w8 tot prijsverlaging :D

12. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    RUMORS, RUMORS, GERUCHTEN,...... ik geloof niet, zien is Feitelijk

13. presario

presario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook niet dat ik dit ergens heb gehoord maar dat ik dit denk. Aangezien de X-Box 400 ojro's koste en deze dus beter word :D

14. RHM

RHM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht in de X-box magazine gelezen te hebben dat de hoofdredacteur op de E3 te horen had gekregen dat de X-Box 2 iig backwards compatible zou zijn...:{

15. CryoMancer

CryoMancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    okee, even een paar dingetjes:

- de ps2 is alleen backwards compatible omdat sony er een speciale chip in heeft gebouwd die emulatie van het psx platform maakt, en dan nog draaien de spellen slechter dan op de originele hardware

- de emotion engine zelf is sterker dan de CPU van de xbox, dit komt echter alleen doordat de emotion engine ook meteen de GPU en geheugen controller van de PS@ in zich heeft, terwijl dat in de xbox apart wordt gedaan, en dus ook de kracht van die onderdelen niet wordt meegerekend

- de IBM Ghecko CPU van de gamecube, die op 485 MHz loopt, heeft een theoretische maximale prestatie van 10,5 GFLOP (10,5 miljard berekening per seconde (berekeningen met getallen achter de komma, zogenaamde "floating point" getallen)), wat een prestatie is waar de huidige x86 CPU's nog lang niet aan zitten (de amd athlon 64 fx 53 zat aan de 3,5 ongeveer dacht ik) wat dus aangeeft dat:
    - x86 cpu's niet met andere te vergelijken zijn
    - kloksnelheid nauwelijks belangrijk is, de architectuur is veel belangrijker

mijn verwachtingen voor de volgende generatie:
    - sony hypet zijn CELL gigantisch, en wordt toch weer net wat populairder dan de anderen, maar niet zo veel als bij de ps2
    - De IBM CPU's in zowel de N5 als de X2 zijn duidelijk sterker dan de Cell, maar sony weet de halve wereld de andere kant op te hypen
    - wederom zal sony de minste power bieden, de ps3 gaat weer de bepalende factor worden bij multiplatform games

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Das nie waar hoor. Je kan iets aanzetten waardoor het zelfs ietsje mooier word. De spellen lopen gewoon hetzelfde als op de PSone.

Laten we de eerste beelden en de officiele specs maar eens effe afwachten, dan praten we wel verder.

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan heb je niet goed gechecked, want de CPU van de PS3 is verreweg de allerkrachtigste CPU van alle CPU's van de hele wereld.
    Er is op de CELL na geen enkele losse CPU die de 100 Gigaflops grens breekt, maar de CELL doet 1-1,5 Teraflops (1024-1536 Gigaflops).
    Get the point?
    De CELL is zo krachtig dat er niet eens een GPU/VPU nodig is alhoewel er wel zeker eentje in zal zitten.
    Nog zoiets je moet niet raar opkijken als de GPU/VPU van de PS3 veel geavanceerder is dan die R500 die in de Xbox 2 gaat zitten, want de Graphics Synthesizer (2000)heeft een 4x4 pixel pipeline architectuur, maar doordat die geen multitexturing ondersteund maar wel enorm flexibel is resulteerd dit in een 16x1 single texturing oplossing iets wat pas nu met de X800 XT en GeForce 6800 GT/Ultra (2004) pas in de high-end graphics markt verkrijgbaar is.
    Aangezien die R500 weer een "of the shelf unit" is moet je niet raar opkijken dat die een 32x1 pixel pipeline architectuur krijgt terwijl de GPU/VPU van de PS3 een 64-256x1 pixel pipeline architectuur krijgt.
    Aangezien de vertex shaders van de PS2 al ongeveer net zo geavanceerd waren als de specificatie van vertex shader 2.0 kijk ik er echt niet van op als de vertex en pixel shaders in PS3 ongeveer op het niveau shader model 4.0 (vertex en pixel shader 4.0 betekent dat dus) of misschien zelfs wel 5.0 zijn.
    Ook in geheugen bandbreedte zal de Xbox het niet kunnen winnen aangezien de PS3 gebruik zal maken van het Yellowstone XDR-ram waardoor er geheugen bandbreedtes ontstaan van 100 GB/s of misschien nog wel hogere bandbreedtes afhankelijk van de bitrate.
    Ook is de PS3 voorzien van blue-ray en waarschijnlijk zelfs een aangepaste versie ervan met grotere opslagruimte.

Hier is het dus Fable al je onzin verhaaltjes de grond in.

Begrijp me niet verkeerd de Xbox 2 en Revolution (NES 5) zullen ook wel zwaar kont schoppen, maar de PS3 is gewoon van een veel zwaarder kaliber.
    Sony is al sinds 1998 met de PS3 bezig (2 jaar voor de release van de PS2) terwijl Microsoft pas sinds 2002/2003 pas met de Xbox 2 bezig is hetzelfde geldt overigens ook voor Nintendo.
    Met betere planning sta je er altijd beter voor.

18. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk al die speculaties, terwijl er nog niks officieel kenbaar is gemaakt. Noch over de Playstation 3, noch over de Xbox 2. Maar blijf gerust met de zogenaamde "feiten" komen. ;)

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De CELL processor, Yellowstone XDR geheugen en Blue-Ray het zijn allemaal feiten.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar officieel aangekondigd zijn ze nog nie ;)

Deel Deze Pagina