1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spellingsfouten posts

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door SoulFighter, 25 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    nouja ik ben het helemaal met SoulFighter eens ! want sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zo goed ABN en worden er vast gek van als jullie zo zielig zijn het steeds te verbeteren.. ik heb waarschijnlijk nu ook wel een spel fout, So what ?! je weet wat ik bedoel en zo lang mensen geen Bre3z4h taal of MSN taal gaan typen vind ik het goed! En dat zouden die trieste bijdehandte kindertjes ook moeten vinden, wordt volwassen en negeer het BTW..
    nou dit is dan wel weer genoeg en eigelijk vind ik dat mods dit soort mensen een OW moeten geven ! (maar dat vind ik..)

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind dat OW gebeuren wel wat te ver gaan. Er zijn nou eenmaal mensen die niet goed ABN kunnen, en mensen die daar op letten en het nodig vinden om ontopic te gaan.
    allebei niet echt nodig. Zo goed als iedereen op dit forum zit op school/heeft op school gezeten, en weet wel hoe hij/zij moet schrijven. Maar niet alles is even makkelijk en fouten worden gemaakt. Gewoon niet op reageren.
    Een OW gaat me dan toch net iets te ver.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat in hemelsnaam schiet je er nou mee op iemand te vragen een "t" te te verwijderen?. Streelt het je ego (ouwch the irony here) om een taalfout te constateren?. Ik kan er niet bij dat mensen zich werkelijk dusdanig dood ergeren aan 1 verkeerde letter, om vervolgens 5 minuten te verne*ken de poster van die "gruwlijke" misser hier met een fikse dosis misplaatst sarcasme op te wijzen... Hoe irritant die 1ne letter wel niet is, en of die gene zat te slapen in de les Nederlands.

Hoe het ook wezen mag, ik vind het erg sneu als je niks beters te doen hebt over kleine taal/typ fouten en de schrijver van het stuk hier ook nog is vol overgave op te wijzen. De inhoud van de post is imo 100x belangerijker. Ik val in herhaling en om het compleet te maken : Ik heb het hier niet over hele posts in msn taal, of hele lappen tekst zonder een . of hoofdletter (Hier heb ik persoonlijk ook nog heel weinig moeite mee, maar ik kan mij voorstellen als andere dit wel hebben)

4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Gryphon heeft het toch ook over veel fouten in zijn/haar post. Dan zou ik me er ook aan gaan ergeren, en een kleine spellingsfout als een "t" boeit inderdaad niks.

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat zijn veel fouten ?. Als ik hele posts zie die zoals eerder aangegeven er alleen staan om de gequote poster er op te wijzen hoe slecht zijn Nederlands wel niet is, om de inhoud van die post voor het gemak te vergeten krijg stijgt mijn irritatie niveau flink. Het is een xbox forum.. Geen forum waar je het groene boekje en de ohzo geweldige Nederlandse taal vereerd. Zeker in serieuze discussie`s zoals in de asl is imo de boodschap belangerijker dan hoe gramaticaal correct die post is (Ik reken hiertoe niet de hele msn posts met verbasterde breezertaal)

Om kort te zijn: Het verneukt discussies en is alles behalve goed voor de algehele sfeer op het forum. Ik erger me meer aan kortzichtige trollende posts (waar voor mij het kinderachtige gemierenneuk op grammatica ook ondervalt). En nogmaals wat schiet je er mee op ?. Je irritatie die weg is?, tel dan lekker tot 10 (of zoveel als nodig is)

edit : Het is ook nog is een openbaar forum waar je in veel gevallen de omstandigheden van anderen niet weet.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als iemand geen leestekens gebruikt enzo ofzo, dat vind ik irritant. Maar ik vind dat we voor de rest niet zo mierenneukerig moeten zijn. Fouten zijn mogelijk hè, alhoewel dat voor sommige members dus moeilijk te accepteren is.

7. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, mij boeit het niet zoveel. Spellingsfouten kan je (vaak) niks aan doen als je aan het typen bent. Maar voor sommigen is het niet verkeerd om voor het posten even hun post een keer door te lezen.

En natuurlijk is het hartstikke overdreven om alleen te reageren om de post van een ander te verbeteren, dan voeg je immers niks toe aan de discussie.

Klopt, je hebt geen idee van wie de andere persoon is. Misschien is diegene wel 11 jaar, of heeft hij/zij dislectie oid.

IMO moet je gewoon niet gaan reageren op de spelling van een andere persoon, als het echter echt bagger is en het bij die persoon vaker voorkomt kan je toch altijd nog de report knop gebruiken en het aan een mod doorgeven? Dan neemt die toch wel contact op met de betreffende member?

Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dit forum gaat niet over goed of geweldig spellen, maar over videogames en zaken die daar om heen hangen.

Iemand kan goed of minder goed spellen, laat die persoon in zijn waarde. Als je iemand wilt aanpakken op zijn spelling, moet je het onderwijs in gaat, leraar Nederlands is een baan waar veel werk in te zoeken is, dus dat zal ongetwijfeld een mooie carrière worden.

Kortom; als een post niet gaat over spelling, heb je er ook niets te zoeken als je alleen maar over spelling wilt praten. Niet iedereen kan zo goed spellen als anderen, sommige typen sneller als anderen en maken zo een foutje. Zo is er altijd wel een iets te ontdekken. Stuur die persoon een PM met correcties als het je dwars zit, ga er geen publieke discussie van maken die de thread van zijn nut ontdoet.

Dat is denk ik niet zo moeilijk om te begrijpen, laten we het daar bij houden voordat jullie andere dingen aan elkaar gaan ontleden dan alleen jullie zinnen! :+

Laatst bewerkt: 26 mei 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina