1600x1200 in DX9 met een 7800GT betwijfel ik, maar voor de rest klopt het idd.. CoD2 ziet er op een high-end PC in DX9 op 1280x1024 resolutie nagenoeg hetzelfde uit als op de Xbox 360 op een HDTV in 720p.. Zelfs nog mooier als je de resolutie en AA nog meer verhoogt op de PC, maar dan heb je dus echt wel een 7800GTX SLI beest nodig..
Enige verschil is dus dat een Xbox 360 "slechts" 399,-- kost, en een high-end PC ongeveer 5x zoveel.. ![Cool :cool: :cool:](styles/default/xenforo/clear.png)
De Xbox 360 (of een PS3 ) is niks meer dan gelijkwaardig aan een high-end PC die je voor een relatief schijntje kan kopen.. Het is dus echt geen super wonder gamingmachine die dingen kan die high-end PC's van nu niet kunnen, echt niet.. Fanatieke gameconsole fanboys willen dat graag geloven, vooral bij een next-gen launch, maar helaas voor hun het is echt niet zo.. Qua pure kracht zal de PC altijd wel beter blijven, consoles kunnen PC tech alleen bijbenen het 1e jaar na een next-gen launch, daarna niet meer.. Enige (grote) nadeel van PC gaming is dus dat het heel veel geld kost om high-end te blijven, en dat is dus juist het grote voordeel van gameconsoles, eens in de 5 jaar kun je een super high-end gamingmachine kopen voor een relatief prikkie.. ![Stick Out Tongue :p :p](styles/default/xenforo/clear.png)
Voor de gemiddelde PC gamer zal een next-gen gameconsole trouwens wel en langer mooiere graphics laten zien, want de gemiddelde PC gamer heeft dus geen high-end PC staan, meer mainstream tot low-end.. En met high-end PC (van dit moment) bedoel ik dus minimaal een Intel P4 3.2Ghz of AMD 64 3200+, met minimaal 1GB geheugen, en minimaal een ATI X1800 of Nvidia 7800 256MB videokaart..
Deze next-gen consolegeneratie heeft echter 1 nadeeltje, en dat is dat mensen er een HDTV bij moeten kopen om echt van de mooiere graphics te kunnen genieten.. Dat doet het prijsvoordeel deze keer een beetje teniet, maar dat zal bij de volgende generatie grotendeels opgelost zijn, want ik verwacht dat rond 2009/2010 de meeste mensen wel een HDTV zullen hebben.. Desondanks blijft consolegaming ook deze generatie nog steeds goedkoper, en opzich zien Xbox 360 games er op een gewone TV ook nog prima uit door alle nieuwe effecten en het grotere detail etc, maar het blijft natuurlijk spelen op een erg lage resolutie (dus relatief onscherp en veel kartels)..
Laatst bewerkt: 6 jan 2006