Splinter Cell 3: Chaos Theory

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sjorrit, 12 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ooh ik denk dat ik me op de lijst van reviews ga zetten voor splinter cell 3! dus mods jullie zijn getuige ;):p

2. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop alleen dat Splinter Cell 3 niet zoals Prince of Persia ook te 'donker' wordt, dus dat Sam Fischer nu allemaal 'onthoofd' dingen gaat doen, maar gewoon proffesioneel blijft.
    Het leek erop dat UbiSoft probeert stoer te zijn met PoPWW (wat in mijn ogen niet erg geslaagd was) en ik hoop niet dat ze hetzelfde 'trucje' gaan proberen bij Splinter Cell, want ik vond PT en het eerste deel zo geslaagd omdat het mij een gevoel gaf dat sam een echte prof is die echt alles probeert zo perfect mogelijk te doen en geen foutjes maakt. En ik vind het bruut vermoorden van je slachtoffers met messen niet helemaal passen bij een prof die eigenlijk moet proberen de bodycount minimaal te houden (al helemaal als het in het buitenland is, en het écht een Black Op: Ultra geheime missie moet zijn)

3. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het gedeelte van PoP:WW niet, want dat vind ik zeker wel geslaagd. Ik ben op een derde ofzo, en ik vind het echt de volwassen versie van Sands of Time. Ik krijg toevallig vanmiddag van iemand PT voor een vriendenprijsje, omdat hij hem dubbel had doordat hij hem gratis kreeg bij een Live abo. Maar ook bij deel is te merken wat je bedoelt. Ik hoop ook dat dat erin blijft en bijvoorbeeld een shotgun past wat mij betreft niet echt in dat plaatje, maar volgens mij stond er een stukje terug in dit topic dat dit er wel in zou komen. Maar goed, ik denk dat het wel goed komt en misschien kun je er wel gewoon voor kiezen om het professioneel te doen, door bijvoorbeeld de shotgun niet te gebruiken. Ik zou het ook minder vinden als je het MOET gebruiken, omdat je tegen 20 man komt te staan ofzo. Het lijkt me dan gaver om dan te proberen ze te omzeilen...

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de demo nu maar je ziet het een beetje verkeerd. Je kan in SC 3 gewoon 2 kanten op, stealth en assault. Met assault kill je iedereen en gebruik je je mes ook om te moorden. Bij stealth sla je iedereen knockout en probeer je iedereen te ondervragen. Ik speel altijd stealth maar ik vind het wel bruut om soms in nood situaties gewoon iemand ff in zn buik te steken, stukken beter dan dat wanhopige geslaan in de eerste 2 sc's. Ook kan je gewoon iedereen overal van af gooien enzo wat echt geweldig is om te doen. Geweldig spel, zeker een grote verbetering tegenover de 1e 2. Graphics zijn idd geweldig, alles ziet er levensecht uit en het is zeer sfeervol. Geluid is ook top, zeker beter dan 2. Dus je bepaald zelf hoe je wilt spelen en word je niet langer meer gedwongen iets te doen zodat het spel dus voor meer mensen speelbaar is.

Helaas loopt mijn demo vast bij het laden van een savegame (komt omdat het niet een originele demo is) en moet ik hem in 1 x uitspelen maar dat lukt me wel. Alleen de 1e poging ging ik op het allerlaatste stukje missie net wat te snel een trapje op en kon ik me niet verdedigen en viel ik hopeloos de diepte van de toren in.

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht al dat de graphics super waren. En wat je al zei: Dat wanhopige geslaan was ook minder. Er stond een guard op je te schieten terwijl jij hem aan het slaan was. En dat je tegenstanders van gebouwen kan afgooien is ook zeker handig. Ben je in ieder geval van het lichaam af. En dat mes lijkt me ook wel cool en handig. Maar Sam moet inderdaad niet van die brute acties gaan maken waarmee hij iemand helemaal door z'n kop steekt ofzo. Hij moet wel super sneaky blijven, en dus met zo min mogelijk geweld iemand neer halen. Zo ken ik Sam.

6. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij moet juist die brute moves maken ZONDER ER EEN BLOED ZOOI VAN TE MAKEN! en dan het lijk lkkr goed verstoppen of ergens vanaf gaan gooien in zee

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    In zee? Nee, hij moet gewoon met 1 move iemand kunnen neerhalen. Met 1 snee iemand z'n keel doorsnijden hem gelijk in je armen laten vallen zodat je hem weg kan sleuren. Maar ik heb al diverse technieken gezien. Leuk dat je je tegenstander nu op verschillende manieren kan neerhalen inplaats van hem gewoon een ros voor z'n kop te geven. Laat maar komen!

8. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Is zeker leuke extra, die 2 speelstijlen. Geeft een mes in iemands strot niet veel bloed? Moet ook weer opgeruimd worden. Dalijk ziet een guard opeens een plas bloed onder de deur stromen. Ben benieuwd hoe ze dat oplossen. Graphisch lijkt mij dit geweldig. Van deel 1 viel mijn mond al wagenwijd open en werd mijn bank vochtig van het kwijl dat eruit stroomde. Deel 2 vond ik een kleine (lees: zeer kleine) achteruitgang ten opzichte van deel 1. Na alles wat ik heb gelezen/gezien van SP3 lijkt het erop dat dit deel het origineel gaat overtreffen. (En ja ik heb veel gelezen over dit spel. Ik volg deze draad sinds het begin, heb er alleen nog niks in gepost) Filmpjes zijn meesterlijk mooi in dit spel, regen is mooi uitgewerkt (zo lijkt het) en de lichteffecten zijn duidelijk nóg mooier! I can't wait!!!

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Keelsnijden kan alleen in de closer then ever mode als je van de zijkant komt. Maar er komt geen bloed uit, oorspronkelijk zat deze move er niet in maar de fans vroegen erom omdat ze dachten van een mes... dan wil ik ook kelen snijden. Ik heb er geen problemen mee, huidige consoles kunnen toch niet een mooie bloedstroom aan denk ik :) Ik probeer de lichamen buiten overal ergens in te gooien en anders in een donker hoekje.

Wat ook leuk is in de demo is de inverted neck snap, het doorsteken van een benzine tank van een generator (je kan hem ook gewoon uitzetten), het doorsnijden van de achterkant van een tent zodat je daar weer iemand sneaky kan pakken. Plus nog meer het is echt geweldig. Geluids meter is ook geweldige vinding, nu kan je echt goed in de gaten houden of je het goed doet. Oja en niet te vergeten de ragdoll physics, bewusteloze/doode bewakers gaan niet langer meer door muren heen maar hun lichaam blijft gewoon realistishc overal afvallen en tegenaan leunen enzo.

Min punten ben ik eigenlijk niet tegen gekomen haha, misschien de standaard instellingen in de demo een beetje vaag. De brightness ofzo staat vrij hoog waardoor als de meter zegt dat het pikkedonker is dat jij nog ziet alsof het dag is. Maar als je dat ff omlaag zet is het weer in orde en stoor je je daar niet meer aan. Ik heb het level nu paar keer gedaan, 1 keer op de brute wijze en 1 keer op de rustigere wijze. Beide zijn goed maar ik vind stealth leuker.

10. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker, die 2 verschillende soorten gametypes lijkt me ook wel leuk. En ik kan toch niet echt zeggen dat de graphics van PT achteruit zijn gegaan tegenover 1. Ik vond zelf de bewegingen van SC 1 toch wel mooier. En ja, de regen is ook goed gedaan. Je ziet mooi tegeltjes blinken omdat ze nat zijn. Dat zag je in PT nog niet. En SC is ook het enige spel met de mooiste licht-effecten.

11. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De geluidsmeter lijkt mij ook een perfecte toevoeging, ik miste hem eigenlijk in deel 1. Verbaasde me dat hij in PT niet zat.

12. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb SC 3 ook ff bij Pimmy gecheckt, echt een onwijs toffe game. Alhoewel ik echt onwijs zuig op de pc heb ik er toch nog van kunnen genieten. Ik werd vooral verrast toen ik op een balkon liep en vervolgens eraf werd getrokken :'-(

13. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die komt zeker van pas. De licht meter was ook al heerlijk. Zo kon je toch nog precies zien of je zichtbaar was als je twijfelde. Maar af en toe (vooral bij SC1) als de lichtmeter helemaal in het zwarte was. Was je af en toe toch nog redelijk zichtbaar. Niet voor de vijand dan. Ik hoop dat je nu echt bijna niet meer zichtbaar bent als hij helemaal in het zwarte gedeelte is.

14. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Berrie: er kan ook maar 1 spel zijn die iets het mooist heeft ;)

Persoonlijk vond ik PT duidelijk mooier dan deel 1, maar waren de graphics een beetje achterhaald. Bij deeltje 3 lijkt alles er super uit te gaan zien en maybe de beste graphics ever.

15. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil brute moves gaan zien (by the way de gene die een demo heeft van sc ct op xbox wil die een filmpje maken van de brute moves (met zijn cap card bijv.))

edit: die lichtmeter klopt niet echt helemaal, want sam heeft allemaal lichtjes zoals ze googles en op ze rug ook al iets ZONDE!

Laatst bewerkt: 20 feb 2005
  16. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, precies. Ik heb toevallig gisteren van iemand PT gekocht voor een vriendenprijsje, en het viel me gelijk weer op dat je zoveel mogelijk in het donker moet blijven terwijl 'ie drie van die schijnwerpers op z'n kop heeft:+ Ik zat er trouwens echt gelijk weer helemaal in, het speelt zo soepel... Ik kijk echt uit naar CT.

17. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, die lampen van zijn nachtkijker (?) vielen mij ook wel op. Ik ergerde me er niet aan, vond het eerder grappig. Moet je eens voorstellen dat je als Guard in een donker gangetje staat, zie je opeens twee lampjes beetje bewegen. Kijk je er eens goed naar en dan is het al te laat, heb je een kogel door je hoofd gekregen...

18. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :) wel geinig jah

19. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de spelle die ik wil zijn al weg sorry

edit: verkeerde forum post!

20. Pimmy