Splinter Cell was volgens mij echt de enige in zijn soort, en waarom zou je dat gaan veranderen? Ik heb Splinter Cell en Metal Gear Solid altijd gezien als twee totaal verschillende games. Oke, het zijn beide stealth games.. maar qua besturing en gameplay echt totaal verschillend. MGS was wat meer gericht op verhaal, en waar je met Splinter Cell juist
mooie spannende momenten tijdens het gamen zelf kreeg, kreeg je bij MGS3 veel in cutscenes. Erg tof, maar Splinter Cell en MGS vind ik persoonlijk bijna niet met elkaar te vergelijken.
Waarom zou je een succes volle formule veranderen in iets totaals anders. Kijk, dat je iets veranderd of eraan toevoegd, dat vind ik in de meeste gevallen alleen maar goed. En als ik kijk naar bijvoorbeeld First Person Shooters. Ze werken bijna allemaal met dezelfde besturing, en vaak wordt er bij elke nieuwe shooter nieuwe gameplay elementen erbij toe gevoegd om het een nieuwe shooter te maken. Maar het blijft een FPS, en is vaak weinig vernieuwend tegen over andere shooters.
Dit kan best een aardige game gaan worden, maar zoals het er nu naar uit ziet is het geen game die ik straks ga halen. Veel mensen zullen waarschijnlijk dit erg gaaf gaan vinden, omdat de elementen die ze nu lieten zien, ook in Assassins Creed voor komen.
Ik vond Splinter Cell Double Agent al een hele verandering, maar ik kon het nog wel Splinter Cell noemen.
Ze hadden van mij best over nieuw mogen beginnen met een nieuw verhaal lijn, nieuwe Splinter Cell's (In training bijvoorbeeld) en dan gewoon een nieuw element verzinnen.
Zoals ik al zij, Splinter Cell is de enige in zijn soort, net als dat Metal Gear Solid, Crackdown, Dead Rising, Burnout, en bijvoorbeeld Guitar Hero 2 (Op dit moment) in hun soort is.
Ik ga de Splinter Cell serie in ieder geval erg missen.
(Mischien kan hier ooit een pol voor komen?
)
Klik om te vergroten...