1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Splinter Cell: Conviction

Discussie in 'Algemeen' gestart door Jort, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik dus ook, ik vond het allemaal zeer indrukwekkend.

    Ik vond de vorige splinter cell delen ook allemaal leuk, met CT als hoogte punt (vanmiddag nog ff dat bank level gespeeld), maar ze waren wel echt toe aan vernieuwing. Vooral het verhaal ben ik nu erg benieuwd naar. Het gevoel dat je opgejaagd wordt en dat je snel moet handelen en zodoende dus ook moet improviseren ben ik wel over te spreken.

    Het smijten met tafels etc. lijkt me ook wel vet, ik vond de physics er wel top uitzien.

    @ metal gear discussie
    Metal Gear Solid blijft het beste wat je kunt treffen op het gebied van games. Vooral qua verhaal is het _O_ . Hopen dat MGS4 voor de 360 komt want een PS3 kan mijn portemonnee niet aan =( . En wat vernieuwing betreft over Metal Gear Solid. Ik vond deel 3 wel een vernieuwing. Niet heel erg maar had wel een hele andere feel dan 1 en 2. Met deel 4 gooien ze zover ik het begrijp over een hele andere boeg.
     
  2. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Splinter Cell was volgens mij echt de enige in zijn soort, en waarom zou je dat gaan veranderen? Ik heb Splinter Cell en Metal Gear Solid altijd gezien als twee totaal verschillende games. Oke, het zijn beide stealth games.. maar qua besturing en gameplay echt totaal verschillend. MGS was wat meer gericht op verhaal, en waar je met Splinter Cell juist mooie spannende momenten tijdens het gamen zelf kreeg, kreeg je bij MGS3 veel in cutscenes. Erg tof, maar Splinter Cell en MGS vind ik persoonlijk bijna niet met elkaar te vergelijken.

    Waarom zou je een succes volle formule veranderen in iets totaals anders. Kijk, dat je iets veranderd of eraan toevoegd, dat vind ik in de meeste gevallen alleen maar goed. En als ik kijk naar bijvoorbeeld First Person Shooters. Ze werken bijna allemaal met dezelfde besturing, en vaak wordt er bij elke nieuwe shooter nieuwe gameplay elementen erbij toe gevoegd om het een nieuwe shooter te maken. Maar het blijft een FPS, en is vaak weinig vernieuwend tegen over andere shooters.

    Dit kan best een aardige game gaan worden, maar zoals het er nu naar uit ziet is het geen game die ik straks ga halen. Veel mensen zullen waarschijnlijk dit erg gaaf gaan vinden, omdat de elementen die ze nu lieten zien, ook in Assassins Creed voor komen.

    Ik vond Splinter Cell Double Agent al een hele verandering, maar ik kon het nog wel Splinter Cell noemen.

    Ze hadden van mij best over nieuw mogen beginnen met een nieuw verhaal lijn, nieuwe Splinter Cell's (In training bijvoorbeeld) en dan gewoon een nieuw element verzinnen.

    Zoals ik al zij, Splinter Cell is de enige in zijn soort, net als dat Metal Gear Solid, Crackdown, Dead Rising, Burnout, en bijvoorbeeld Guitar Hero 2 (Op dit moment) in hun soort is.

    Ik ga de Splinter Cell serie in ieder geval erg missen.

    (Mischien kan hier ooit een pol voor komen? :9)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    @DaanM
    Ja precies, en de bewegingsvrijheid in dit nieuwe deel ziet er ook erg indrukwekkend uit. Want stel je voor ze zouden geen verniewing erin stoppen, en weer een deel als Double Agent uitbrengen, ik denk dat je dan juist meer mensen hoort klagen. Want vond dat deel echt minder, ook weinig next gens aan, en deze maakt dat naar mijn inziens helemaal goed. Eigelijk had dit de eerste game moeten zijn op de next gen consoles, dan had denk ik iedereen het geweldig gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  4. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet iedereen, dat weet ik 100% zeker :emo:
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe okeej met een uitzondering her en der. :D Nee maar ik snap jou kant van het verhaal ook wel, maar opzich heb ik ook wel respect dat Splinter Cell het aandurft een geheel nieuwe gameplay stijl in te gaan. Maargoed wat hebben we nu eigelijk gezien? Een gameplay filmpje, van een heel klein gedeelte van het spel, mischien is de rest gewoon als van ouds. Alleen dan uiteraard wel met meer interactie in je omgeving, zoals we al hebben gezien.
     
  6. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie spannende momenten? Lekker rielekst in het donker zitten wachten tot je kunt handelen. Het ontbrak juist altijd aan spanning in Splinter Cell, je had altijd alle tijd, om te bepalen hoe je een bepaalde situatie ging aan pakken. Nu wordt het juist spannend aangezien je opgejaagd wordt en zelf snel moet handelen.

    En je hebt zeker gelijk dat er een groot verschil zit tussen MGS en SC. 2 totaal verschillende stealth games. Ik vind alleen MGS wel spannender niet zozeer door het verhaal maar ook doordat je haast niet kunt verschuilen. In MGS ben je veel meer bezig om heen en weer te rennen/lopen. Jezelf verplaatsen om uit het zicht te blijven. Terwijl je bij splintercell in vrijwel elke kamer een plekje was waar je zo een half uur stil kunt gaan zitten.

    Een nieuw verhaallijn had me ook vet geleken. Dat je werdt opgeleid door Sam ofzo en dat hij opeens doodgaat of "corrupt" wordt en dat jij dan zijn taak moet overnemen. Maar dat is natuulrijk niet meer in het Splinter Cell universum mogelijk. Lambard dood en Sam "corrupt".

    Wat ik wel jammer vindt is de multiplayer. Zouden ze de multiplayer van 2,3 of 4 er in stoppen? Of wordt dat nu geheel achter wege gelaten. Want met deze gameplay is er natuurlijk geen multiplayer optie mogelijk.

    Er zijn nu intervieuws online met de producers van SC:Conviction, Assasin's Creed en BiA: Hell's Highway. Aan het eind van het interview laten alledrie de producers weten dat de game (waar zij producer van zijn) eind dit jaar uitkomt :eek: . Dat wordt een dure kerst voor mij.
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja wie weet word het gewoon weer zoals van ouds idd :) Zitten we hier het spel te bekritiseren voor niks :+
     
  8. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat langzaame maakte Splinter Cell ook echt een stealth game. De situatie overzien, en dan rustig actie ondernemen. Daar lag voor een deel ook de kracht van Splintercell. Je moest het perfect, en ook rustig aan uitvoeren, anders ging het mis.

    Het is moeilijk zo voor mij om wat voorbeelden te noemen, maar ik weet zeker dat ik regelmatig wat spannende momenten heb gehad in Splinter Cell. Maar dat ben ik natuurlijk :)
     
  9. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar het was niet bepaald een moeilijke game. Vaak had je situaties dat je net ongezien ergens langs kon komen tuurlijk is dat spannend, omdat je weinig tijd hebt voor die actie, maar je kon altijd wel helemaal uitstippelen hoe je het ging doen, dat maakt het voor mij dan minder spannend. Want je weet precies in welke situatie jezet je hebt je omgeving als het ware onder controle. En juist dat willen ze nu omgooien en vind ik juist wel een leuke vernieuwing.
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
  11. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    aan het eind van de trailer staat : coming holidays. ik neem aan dat de feestdagen wordden bedoeld?
     
  12. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Kerstmis neem ik aan, geen slechte tijd om een game te releasen :9
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Lijkt me ook leuk als hij ongeveer met Kerstmis komt! :thumbs:
     
  14. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De omgeving en de vrijheid zien er goed uit. Maar het lijkt inderdaad meer op een vecht game dan op splintercell.
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    En juist daarmee gaan ze naar mijn mening de fout in.
     
  17. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij missen jullie het hele idee achter deze splinter cell.

    Natuurlijk wordt dit geen vecht game, het zijn wel de makers van splinter cell die gaan nu echt geen vecht game van de SC-serie maken. De filosofie achter de game, zover ik die begrijp, is dat je moet improviseren en dat je wordt opgejaagd. Met het vechten in de filmpjes willen ze alleen duidelijk maken dat je niet meer bent uitgerust met gadgets en wapens.

    Vechten is uit pure noodzaak, het grootste deel van de game ben je aan het proberen uit handen te blijven van de politie, en de manier waarop je probeert ongezien te blijven kan ik heel erg waarderen.

    ik koop hem zowiezo eind dit jaar samen met Assasin's Creed en Brother in Arms: Hell's Highway
     
  18. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, vergeet Haze niet ;)
     
  19. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ojah klote, ik moet zo nog de prostitutie in om al dat geld bij elkaar te krijgen :+

    Skate en Halo 3 ga ik namelijk ook zowiezo nog kopen, maar die komen hopelijk eerder uit.
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe dan ook, geef mij de eerste paar delen maar, veel stoerder. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina