1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Splinter Cell in maart al op GC?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bloody_Apron, 25 dec 2002.

1. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    jullie zeggen dat er op zo'n cd'tje van de GC 1.5 gB Kan...
    Op een DVD kan >5Gb en reken maar dat SC iig de ½ van die 5Gb gebruikt aan textures geluiden muziek en filmpjes...

Ik gun jullie het wel, amar toch zoals het al gezegd is het wordt of a heeeel veeeeeel knutselen zodat het nog NET kan, of het wordt b alle textures enzo achteruit gooien zodat je idd de pixels kan tellen als je stil staat.

Ook de HD speelt een grote rol bij SC hoor, alles wordt van te voren opgeslagen zodat hij deze kan "Cashen" terwijl je aan het spelen bent, en reken maar dat die ruimte daarvoor aardig groot is, alá 256Mb oid.

Dan zit je ook nog met de Engine, de Unreal Engine is ook aardig hebzuchtig als het gaat om performance al die textures en shades en licht effecten vragen toch aardig wat memory en kracht van je kassie (al is het Gc, Xbox of Ps2).
    De Xbox heeft een Gf3 Ti 500 Chipset, deze is krachtig genoeg voor shaders, T&L en al dat ongein 8).
    De GPU van de Ps2 is alleen compatible met de normalere graphics zoals lightning en T&L, maar dan mist het de opties dies SC nodig heeft.
    De Gamecube heeft idd best mooie graphics, maar toch zal het een ravage worden wil het lukken, want het wordt of 2 á 3 cd's met dezelfde textures en 3 á 4 Memory card's aan data voor game saves etc..., of het wordt alles zodanig terug draaien dat bij wijze van de oude mario op de 32bit nog mooier is 8) en dat wil je dus niet hebben denk ik.

Geloof maar wat je wilt maar de mensen van Ubisoft (In het specifiek de developers van SC en Dhr. Tom Clansey zelf beweren wat anders) zeiden:

http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=interviews&id=4

2. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begreep jou niet arowana met die vergelijking ik was juist degene die als eerste zijn dat die 2 niet te vergelijken waren. Trouwens gewoon doorlezen en niet op de typos letten. Heb je ook geenproblemen met lezen.

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    neej, kijk naar m'n quote.. wat betekend in godsnaam de zin:

"eigenlijk (e)en generatie te oud[PUNT]" ??? IK SNAP DE ZIN GEWOON NIET??

en dit stukje snap ik echt helemaal niet:

ik vraag wat er staat omdat ik denk dat er nuttigen info instaat, maar ik heb echt geen flauw idee wat je bedoelt.. :D

kijk, dat was de vraag.. hoe weet je dat zo zeker? heb je het uitgerekend? ik bedoel, de games voor de n64 waren (vooral later in het leven van de n64) grafisch heel goed ontwikkeld.. denk aan Perfect Dark, Zelda MM, Conkers Bad Fur Day en Jetforce.. deze games gebruikten maar pakweg 30 MB voor hun textures e.d.! in vergelijking met pc games is dat natuurlijk belachelijk weinig! denk ik dat SC ook niet zo groot is dat hij niet op 1 schijfje kan.. nogmaals, ik weet hier verder zelf niks van af, ik probeer het alleen met andere games waar ik wel wat van weet te vergelijken! games als rogueleader en SFA voor de GC waren ook maar 1.5 GB groot.. het lijkt me dat het niet zo'n groot probleem hoeft te zijn..

hoezo? wat moet er dan allemaal opgeslagen worden bij SC op het voltooien van een missie na? (heb de game nog nooit gespeeld)

Laatst bewerkt: 31 dec 2002
  4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    (kon dubbelpost om 1 of andere reden niet deleten :confused: )

Laatst bewerkt: 31 dec 2002
  5. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die samples is behoorlijk duidelijk als je weet wat samples zijn, en volledige music scores (muziek stukjes ook samples maar dan veel groter.).

Verder was dat te oud niet negatief bedoelt maar meer dat het te oud is om grafisch met elkaar te vergelijken.

En ik denk juist dat de gamecube het wel kan, anders zet je het gewoon op 2 disks. Of je maakt de Textures wat kleiner en dan past het ook wel (word het grafisch mischien wel een stukje minder van.).

Die zin was een antwoord op iets wat jij gezegd hebt. Jij vertelde mij dat Zelda te oud was, dus daarom heb ik dat gezegt als zeg maar een aanvulling op iets wat jij hebt gezegd.

PVoor alle zeker heid in geval je niet weet wat samples zijn (Ik zeg niet dat je het niet weet maar ik probeer het duidelijker te maken) Samples zijn stukjes geluid. Zoals een Orgel of een Stem, die je dan gaat versnellen (Hogere toon) of verlangzamen (Lagere toon) (De sample word ook langer gemaakt 2 keer zo snel moet dus ook 2 keer zo lang zodat de Sample niet korter wordt). Het nadeel is dat dit gaat vervormen, dit gingen ze oplossen door meer samples op te nemen van het zelfde instrument maar dan hoger of lager. Dit kan heel leuk en zelfs realistisch klinken. NeoGeo kan het zelfs zeer goed (maar daar kon zo veel op een cart geprobt worden dat er haast halve music scores (muziek gedeelten) opstaan)).

Dit geld trouwens ook voor de N64, alleen is het moeilijker op te slaan door een groter limiet aan het beschikbare ruimte op de gegevens drager. Dus de quality is niet zo goed als de muziek quality op een PSX of Dreamcast (mits dit op deze laatste 2 goed gebruikt word natuurlijk).

PS.:"De Snes heeft ook een hele goeie Sound chip (Gemaakt door Sony). Die heel goed met samples om kon gaan. (Jammer dat Yamaha wraak naam via de Saturn ^_^ (iets waar ze nogal over opschepten in de Saturn. (3d mogelijkheden, filteren van stemmen uit muziek, etc, allemaal realtime. +Fm+32 PCM kanalen )."

PSS.:"Als je iets anders bedoelt dan hoor ik het natuurlijk graag. Oh ja en schaam je dat je die Componisten niet kent ;) :+ . (Ik wil je wel een paar goeie opnoemen hoor en ik denk dat er wel meer mensen hierzijn die zich een paar uit de MSX, C64, Amiga, etc tijd kunnen herinderen. De tijd dat Europa altijd meer kon met minder. (Durfden meer risico te nemen en meer de chipsets te tweaken zeker op de C64)"

Laatst bewerkt: 1 jan 2003
  6. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    In Sc heb je meerdere save points, in 1 level b.v kan je 3× saven zodat je dan ook nog kan kiezen als het b.v bij het laatste stukje fout ging, dan kan je de 2e save laden.

Hoe ik dat uitgerekend heb?
    ;) tis een pure schating...
    De game zit vol met van alles, De Engine De Muziekjes De A.I (dat op zich zelf is al erg goed)de filmpjes. de models enz....

er zitten in de models van Sc geloof ik 2000 Polygonen, die zorgen ervoor dat alles zo rond mogelijk lijkt, heb je wel is een model bestand gezien met 2000 Polygonen? Een bestand met een model van ~750Polygonen is al 1 á 1.5 Mb (ik weet het want ik heb 3ds max, et zelfde prog waarmee Sc is gemaakt.

Dan heb je nog de Moves, alle moves zijn van te voren geschreven, en dit neemt ook aardig wat is beslag van je data.
    Zoals de Split Jump heel erg mooi gedaan maar daar wordt veel in bewogen wat dus meer data maakt voor opslag.

Dan heb je nog de A.I van de CPU, alles is van te voren scripted, alles wat ze doen dat dus voor 9 missies 3× dan zit je ook al aardig aan de 1Gb, want waypoints en alles moeten dan nog worden toegevoegd aan de maps :)
    Maar wat wel anders is, alles loopt via de scripts maar dat komt ook tot een bepaalde einde, als een van de CPU's iets ziets bewegen gaat hij automatisch kijken wat het was, dus dan gebruikt het weer iets anders dan de script, Juist de engine zelf.
    V.b
    Jij zit in de schaduw, er loopt een guard voorbij en jij gaat achter hem aan. Maar je stapt op b.v een Takje dan gaat de CPU al buiten de script werken en gaat ie kijken wat het was.
    Dit alles neemt een hele hoop data in beslag.

De Filmpjes in game zijn ook aardig groot, alles is van te voren gemodelled en ziet er ook levens echt uit, na elke succesvolle missie krijg je een soort van CNN like filmpje met de laatste nieuws van de missies en wat er allemaal gaande is/was.

Ook nog zit je met alle Items, De Enginge van Sc heeft hier voor ook een apparte deel.
    Zoals de NightVision, deze moet dus de bepaalde sterkes van het licht kunnen bepalen, dit wordt door de engine uitgerekend terwijl er b.v 3 Guards heen en weer lopen. Wat er dus op duit dat de Engine zelf ook al errug groot is 8).

Zoals ik dus al zei het is wel mogelijk maar er zal een heleboel moeten veranderen of een andere manier van opslag. OF je moet dan 4 cd's krijgen met op elke cd de andere missies.
    Ik gun het jullie egt, want het is een topgame sirieus maar of et enig sinds zal lukken als je alles het zelfde wil houden dat betwijvel ik...

(Dit allemaal klinkt best Technisch van een 14 jarige :p 8))

7. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd compressie gebruiken hoor, zelfs voor polygonen.

Die 3ds modellen zijn ongecomprimeerd (Ik mag zelf graag even modelleren in het programma namelijk ^_^ (Heb zelfs een 2 weekjes kunst academie gedaan totdat ik erachter kwam dat het verschrikkelijk was. (Niet om vragen klote klas ^_^)).

Maar een 3d Engine kan polygonen comprimeren door bepaalde algorythmes to the passen. Net zoals Zip een video bestand comprimeerd. Verder slaat 3dsMax meer op dan alleen maar polygonen, 3dsMax is behoorlijk krachtig dus die slaat net iets meer op.

Maar je hebt gelijk het neemt natuurlijk wat in. Maar niet genoeg om een 1.5 gb disk te vullen. As for code dat is ook niet echt een ruimte hogger, op zijn meest net zoveel als het gezamelijk aantal MB's dat de models in nemen. Het meeste ruimte word gewoon ingenomen door de muziek en de textures, want de code word pas uitgevoerd door de CPU en in het normale geheugen geplaatst. Het is echt niet zo dat een AI 3 ( elke keer per character) word opgeslagen. Dus hij voert gewoon de code uit, (die in modules word opgebouwd en je altijd gewoon kan aanroepen (C++, JAVA).). Die kan je gewoon aanroepen nadat je hem hebt gedefinieerd en geprogrameerd.

Voor de moves geld het zelfde, dat is in feite gewoon : Poly 1 gaat van xy1 naar xy2....etc. Is ook niet echt veel aan data opslag hoor.

Trouwens de Xbox gebruikt iets krachtigers dan geforce 3 ti 500. Hij heeft een paar extra'tjes zoals een extra pipeline, en een paar Direct X9 dingetjes (Microsoft heeft er ook wat aan toegevoegd in die tijd. Hij is door hun beide ontwikkelt).

SOrry voor het vage verhaal maar in het kort. Ik ben het me de polygonen met je eens, je verhaal klinkt daar behoorlijk goed en waar. Alleen ik durf het code verhaal te betwisten. Ik denk niet dat dat 1 gig haalt namelijk. (Je kan het nadat je het geprogrameerd hebt gewoon aan gaan roepen. Dit bespaart gigantisch veel ruimte.). Het enige die veel werk moet doen is de CPU met het uitvoeren van de code. Maar dat kan de Gecko van GC ook wel.

Ik ben het wel met je eens dat het niet op 1 GC schijfje past, maar dan smijt je heb toch gewoon op 2 (of op 3 of 4). Of je doet de texture quality omlaag en/of het aantal polygonen omlaag. Ik vind het niet echt een ramp dat het niet op 1 schijfje past, as for the mem card story . Ik denk dat ze daar gewoon een kaartje van vol moeten pleuren op de cube (een kaart voor splinter cell ^_^ voor een save game (meerdere save points) Daar is wel een compressie techniek voor te bedenken.)

ps.:"Het is "Cachen"niet "Cashen". Cashen doen ze pas als het spel af is. Enne met Splinter Cell is dacht echt wel (en terecht zeer goed spel) gebeurt."

8. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    klopt je heb gelijk ja, hte is dus uiteindelijk bewezen dat het kan, maar nu ligt nog de vraag bij Ubisoft en Mr Tom Clansy.
    Als un nee zeggen dan kan je fluiten, maar we zijn er uit dat het kan :) ;) :+

En dat van Cashen klopt ja hun hebben zeker "gecashed" 8) met Sc :p.

Dat van de video chip klopt wel hoor de Chip is een Gf3 Ti500 maar zoals je al zei het is een aangepaste versie.
    Ook heeft het niet te maken met de VRAM onboard het gebruik memory van onboard ram. ik d8 dat het 64Mb DDr was.
    maar als dat niet genoeg is kan deze chip het toch gewoon wan de HD "lenen" ;) :p

NOgmaals Het is een feit dat het kan nu nog w88 op de mensen van Ubisoft :)

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ok.. mischien dat het niet op 1 gamecube schijfje past maar het is heel makkelijk op meerdere schijfjes te zetten zoals bv. RE.. en ik schat dat je maar ongeveer 2 van de 59 blokken* memory nodig hebt op een standaard memory card.. das meestal met missie based games.. Neem timesplitters.. het spel gebruikt 2 blokken geheugen voor de volgende dingen:

Missies opslaan
    Arcade League Tijden+Kills opslaan
    Unlocked characters opslaan
    Chalenges Opslaan
    Statusscherm opslaan**

*2 blokken = 0,135593220338983050847457627118644 MB

**Afstand gelopen, kogels geschoten, meloenen opgeblazen, met aapjes gespeeld, ufo's gespot (serieus) etc..

10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    splintercell gebruikt 469 blokken, en deze blokken zijn even groot als die van de NGC mem cards . Je hebt dus 8 mem' cards nodig om SC op te slaan. :+

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    om één of andere reden weiger ik dat te geloven.. kan je me uitleggen wat er allemaal gesaved moet worden?

12. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij moet bijvoorbeeld ook allemaal weten of je guards eerder in het level hebt neergeslagen, neergeschoten, of helemaal niets. Dat neemt ook veel ruimte in denk ik.

13. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    die 469 blocks kloppen inderdaad ja. Maar hoeveel mb dat is kan ik niet met zekerheid zeggen.

14. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    volgens gegevens van internet heeft de 8mb xbox stick dus 502 blocks dus als splinter cell er 496 heeft past dat keurig op een 8mb stick. Ik neem aan dat de gamecube ook 8mb sticks heeft? dus past het keurig op een stick

kunnen we gelijk rekenen wat ongeveer het aantal blocks is dat op een hd past van de xbox. Ik weet niet wat voor meuk er allemaal op een xbox schijf staat maar als we er van uit gaan dat we 8000mb beschikbaar hebben hebben we dus 8000/8*502=502000 best veel dus :D

15. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Die save games kan je wel comprimeren. Daar zie ik niet zo'n probleem. En als het wel een probleem is vinden ze wel een oplossing, mischien geen goeie maar als de game toch uitkomt dan zul je toch moeten saven.

Trouwens nog ff tegen X player het is zeker weten geen ti 500. Eerder een GF 3 core wat inhoud dat hij Nfinite FX 1 understeund (Die fancy shaders die je in Morowind ziet (zoals in het water)). Verder zijn er nog een paar dingetjes toegevoegd door MS zelf, waarschijnlijk een paar dingen die we nu gaan zien in Direct X9 (Niet alles natuurlijk want later zijn er nog heel veel dingen toegevoegd aan DX9). En Dan heb je nog de Extra Pipeline die ervoor zorgt dat er genoeg bandwith is voor de GFX chip zodat je geen stoterende gameplay krijgt.

Buiten het feit dat de Xbox PC onderdelen gebruikt, heeft hij niks met de PC te maken. De architectuur is heel anders, ik zal ff kijken of ik nog een plaatje kan vinden waar de architectuur staat beschreven is altijd wel intersant. (Is namelijk veel simpeler dan de Architectuur van een PC).

(Is geen kritiek hoor maar mag altijd graag even over hardware discusieren ;) )

16. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: ik d8 altijd dat het een gfe ti500 was :p
    Ik snap wel waarom ze ze die pipeline erbij gedouwd hebben want anders zou je toch wat probleempjes krijgen met Sc als je bij fikkies bent ;)

Ik geloof ook ja dat het gewoon Dx9 en Cg ondersteunt je weet wel: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=cg
    voor de rest tja wat valt er verder te discusieëren..

Wat wel klopt is dat de Xbox wel opgebouwd is als een PC maar zoals je zei een 10× zo andere architectuur gebruikt waardoor het infeite geen pc meer is..

@Reapher:
    Wat voor meuk er allemaal op een HD van mijn en mede xbox'ers staat...
    eh Save games, Muziek en Data muziek = al errrrrug veel en nog hou je zat over :p

17. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ach X-player zowel Sega (Cyrix en IBM), Midway (3dFX en Intel) en Atari (3dFX) hebben wel vaker x86 onderdelen gebruikt in arcades. In de Dreamcast zat de voorganger van de Kyro 2 (Tile Based Rendering, Motion Blur etc. ). :+:+:+:+:+:+:+

De Architectuur maakt altijd nog het meeste uit. Daarmee ga je kijken wat je nodig hebt, en met zoiets als specifiek als een Console, kan je heelveel dingen uitsluiten van gebruik en het meer optimaliseren van de hardware.

Verder is een Geforce 3 die Direct X9 dingen ondersteund geen Geforce 3 meer. Want zelfs een Geforce 4 heeft geen Direct X9 features ondersteuning (Het enige verschil tussen Nfinite FX 1 en 2 is dat 2 iets krachtigere shaders variablen (de waardes konden ietsjes groter zijn) en verder was hij iets meer geoptimaliseerd waardoor hij sneller dingen kon verwerken.

Laatst bewerkt: 2 jan 2003
  18. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    Et feit is ik hoor sinds vandaag pas iets over Nfinite Fx ... grappig wist ik niet :)

Ik heb ff lopen zoeken je heb (weer ;)) gelijk de eerste kaart van Nvidia die Dx 9.x volledig ondersteunt is "Omen" de zogenaamde "Gf 5" de specs zijn nog niet helemaal duidelijk maar de geruchten waren: DDR III VRAM en ik geloof 1Ghz Vram clocking...

Ach dit zijn nog geruchten maar het is een feit dat het Cg en Dx 9.x helemaal omndersteunt

19. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Geforce FX (Geforce 5) word echt wel leuk, alleen ik krijg nu al een maagzweer van de te komen prijs. Zal denk ik niet goedkoop worden. ^_^ Maar goed tot die tijd heb ik altijd Malcolm Xbox nog.

20. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    nee, jij heb et weeeer over de andere ;) De Geforce FX jaa ook die ondersteunt het maar "Omen" is iers anders w8 ik zoek het op: gevonden..
    De Nv31 = Geforce FX
    De Nv30 = "Omen" Dit heb ik van www.tweakers.net

Deel Deze Pagina