Je kan altijd compressie gebruiken hoor, zelfs voor polygonen.
Die 3ds modellen zijn ongecomprimeerd (Ik mag zelf graag even modelleren in het programma namelijk ^_^ (Heb zelfs een 2 weekjes kunst academie gedaan totdat ik erachter kwam dat het verschrikkelijk was. (Niet om vragen klote klas ^_^)).
Maar een 3d Engine kan polygonen comprimeren door bepaalde algorythmes to the passen. Net zoals Zip een video bestand comprimeerd. Verder slaat 3dsMax meer op dan alleen maar polygonen, 3dsMax is behoorlijk krachtig dus die slaat net iets meer op.
Maar je hebt gelijk het neemt natuurlijk wat in. Maar niet genoeg om een 1.5 gb disk te vullen. As for code dat is ook niet echt een ruimte hogger, op zijn meest net zoveel als het gezamelijk aantal MB's dat de models in nemen. Het meeste ruimte word gewoon ingenomen door de muziek en de textures, want de code word pas uitgevoerd door de CPU en in het normale geheugen geplaatst. Het is echt niet zo dat een AI 3 ( elke keer per character) word opgeslagen. Dus hij voert gewoon de code uit, (die in modules word opgebouwd en je altijd gewoon kan aanroepen (C++, JAVA).). Die kan je gewoon aanroepen nadat je hem hebt gedefinieerd en geprogrameerd.
Voor de moves geld het zelfde, dat is in feite gewoon : Poly 1 gaat van xy1 naar xy2....etc. Is ook niet echt veel aan data opslag hoor.
Trouwens de Xbox gebruikt iets krachtigers dan geforce 3 ti 500. Hij heeft een paar extra'tjes zoals een extra pipeline, en een paar Direct X9 dingetjes (Microsoft heeft er ook wat aan toegevoegd in die tijd. Hij is door hun beide ontwikkelt).
SOrry voor het vage verhaal maar in het kort. Ik ben het me de polygonen met je eens, je verhaal klinkt daar behoorlijk goed en waar. Alleen ik durf het code verhaal te betwisten. Ik denk niet dat dat 1 gig haalt namelijk. (Je kan het nadat je het geprogrameerd hebt gewoon aan gaan roepen. Dit bespaart gigantisch veel ruimte.). Het enige die veel werk moet doen is de CPU met het uitvoeren van de code. Maar dat kan de Gecko van GC ook wel.
Ik ben het wel met je eens dat het niet op 1 GC schijfje past, maar dan smijt je heb toch gewoon op 2 (of op 3 of 4). Of je doet de texture quality omlaag en/of het aantal polygonen omlaag. Ik vind het niet echt een ramp dat het niet op 1 schijfje past, as for the mem card story . Ik denk dat ze daar gewoon een kaartje van vol moeten pleuren op de cube (een kaart voor splinter cell ^_^ voor een save game (meerdere save points) Daar is wel een compressie techniek voor te bedenken.)
ps.:"Het is "Cachen"niet "Cashen". Cashen doen ze pas als het spel af is. Enne met Splinter Cell is dacht echt wel (en terecht zeer goed spel) gebeurt."
Laatst bewerkt: 1 jan 2003