[Splinter Cell] Lvl 9 - Return to the Chinese Embassy

Discussie in 'Algemeen' gestart door WouteR, 17 dec 2002.

  1. J-D

    J-D ICE

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    lukt wel joh, is nie zow moeilijk
     
  2. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan iemand mij in dit gedeelte helpen ?
    Je moet op een gegeven moment de thermal goggles gebruiken om zo'n code te krijgen...
    Het is me nog niet eerder gelukt en ik kom er maar niet achter wat ik nou in zou moeten tikken bij dat ding.
    Kan iemand mij of uitgebreid uitleggen hoe dat in zijn werk gaat of gewoon die f*cking code geven ?
    Het liefst alle codes uit dat level ? (level 9 duz..)
    Ik zit er trouwens al een tijdje mee vast dus dat zou best handig zijn.

    Thnx.
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    ik zit op het zelfde stukje vast, maar weet wel de code: 1436 - staat hier al een paar keer in de thread.

    Weet misschien iemand wat ik later moet, ik kom dan ik de hal met allemaal turrets, als ik iedereen heb neergeknald moet ik aan een buis achter die grote vlag naar de overkant klimmen, daar staat een vent te wachten en er komt iemand aan, dan gaan ze ff ouwehoeren - daarna weet ik niet meer wat ik moet doen (HELP !) :)
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet waar je vastzit Dioga, is idd een klotestuk, maar ik ben er voorbijgekomen, weet alleen niet meer hoe |:-

    Ik zou het graag voor je uitvinden, maar ik heb het spel uitgeleend.... maar ik wil hem toch voor de 14 terug hebben (downloadable content :9), dus als er voor die tijd geen zinnig antwoord op is gekomen, hoor je het van me!
     
  5. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1

    Hoi luister uit !

    Ik zit even achter een computer op mijn werk dus ik ga je helpen met de beelden die ik nog weet, dus sorry als ik iets heb overgeslagen.

    Wanneer je door de deur gaat met de code of achter de 2 soldaten aan loopt, moet je niet de hal inlopen, maar in de deuropening wachten en even blijven staan.

    De turret en 1 bewaker bevinden zich rechts van de deur.
    Je zorgt ervoor dat je normaal zicht hebt (dus niet nachtvisie of op warmte) en pakt je pistool. Als je vanuit de deuropening naar het plafond kijkt zie je een lamp en die kan je uitschieten met een welgemikt schot op het gedeelte die aan het plafond vastzit (het zwarte voetje, zeg maar). De bewaker die rechts van je staat, gaat nu kijken en deze kan jij neerschieten met je pistool (kost je waarschijnlijk 4 kogels).

    Blijf nog steeds staan (of gehurkt is beter), want op de trap van links komt nu de 2e bewaker aanrennen, schiet deze net zolang neer tot hij valt (kan wel een keer of 5 zijn).

    Ga nu een stukje langs de linker kant van de deur en deze zal zich sluiten. Pas op dat je niet te ver naar links gaat, ander begint de turret te schieten. Als de deur dicht is, zie je nu rechts van je een riggel met een vaas (totaal 3 stuks) en daar kan je met Y aan hangen en je aan op trekken. Zodra je erop staat, ga je in de WALL-mode (het witte knopje) en sluip je naar achter en laat je vallen. Je kunt nu zonder geraakt te worden de turret uitschakelen.

    Verstop de 2 bewakers in een donker hoekje of bij de turret en schiet dit licht uit. Ga NIET te ver de trap op omdat anders er meer bewakers komen.

    Op de riggel aan de linker zijde moet je een vaas kapot schieten (in 2 gedeelten). Klim nu weer op die riggel en hang nu aan de bovenste verdieping en trek je op. Ren snel naar de turret die boven staat en zet de IFF uit (DUS NIET DE HELE TURRET) en ren snel terug en ga weer aan die riggel hangen. Je ziet nu 2 bewakers (rechts) die al boven waren en die lopen van achter in die gang naar voren en worden automatisch gedood door de turret.
    Wacht tot hij ze allebei heeft en schakel daarna de turret alsnog helemaal uit. Ruim ook deze 2 bewakers op in een donkere hoek.

    Schiet nu met je pistool ook de lichten op de gang waar je je bevind uit en schiet met de SC-20 de lichten aan de andere kant uit en ook de lichten bij de vlaggen (een tip tussendoor: als je je warmte zicht opzet, dan schiet op het donkere gedeelte van die lampen en niet op het lichtte).

    Alles is nu donker en je gaat via de rechterkant aan de rail van de lampen hangen (zorg dat je weer je pistool bij de hand hebt) trek ook met B je benen op.

    2 bewakers komen nu van de linker overkant aan en lopen over die gang naar rechts (als het goed is ?! het zou ook kunnen dat ze eerst rondkijken waarom het zo donker is) de 1e bewaker laat een andere via de OOG-scan op de deur naar binnen.
    Dit is het moment om je pistool te pakken en 1 van de lichten beneden je uit te schieten (eerst weer hangen, dus 1 keer op B drukken en daarna de X).
    De bewaker die is overgebleven gaat nu kijken en dit is het moment om over die stang waar je aan hangt door te "kruipen" en je aan de andere kant te laten vallen.
    Volg de bewaker (in sluip stand) en pak hem van achter en neem hem mee naar de deur voor de oog-scan en sla hem bewusteloos.
    (dit is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan)

    Ga door de deur en schiet de bewaker neer en kijk in de computer voor berichten en doe het licht in deze kamer uit.
    Loop nu naar het linker raam en ga op de tafel staan en doe het raam open. Spring eruit en hang er eventueel aan.
    Je heb nu een CHECKPOINT wel verdiend van dit harde werken.

    (belangrijke tip: in de kamer waar je je bevindt voordat je door de code deur kon, lagen 2 bewakers te slapen. Als het goed is het je gezien dat hier een HEALTH-kit lag en deze gepakt. MAAR wist je ook dat op het tafeltje, die zich bevind tussen de 2 bewakers, EXTRA munitie ligt voor je PISTOOL ?! ERG belangrijk dus !!!! voor later)

    Succes en laat het even weten of het je lukt !

    Groeten,

    Witkees
    p.s het duurde bij mij 6 uur voor ik dit doorhad !
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2003
  6. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vergat nog alle codes te vermelden.
    Sommige heb ik persoonlijk een PM gedaan, maar bij deze dan voor iedereen;

    Chinese Embassy, Part II
    Keypad #1: 1436
    Keypad #2: 9753
    Keypad #3: 1456
    Keypad #4: 1834
    Keypad #5: 7921
     
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Thnx, echt bedankt voor deze hulp, ga het zo snel mogelijk proberen. Natuurlijk heb ik al bij de 2 slapende bewakers de medi-kit gepakt, en de ammo die er ligt (als ik ergens vastzit speur ik altijd de gehele ruimte door naar extra dingen, omdat ik toch niet weet wat ik moet en wel ff lekker wil spelen :cool:)

    Ik zal het laten horen als het gelukt is, en type meteen een mooi verhaaltje erbij van hoe 't mij gelukt is...
     
  8. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    dat stukkie is echt klote,dat lukt mij ook steeds niet,ik ben dadn door de deur heb 2 van die turrets uitgeschakeld,dan kwamen er 2 gasten aan en die heb ik neergeknald en dan ga ik aan die buis hangen en dan loopt er 1 via de trap naar beneden en een andere gast gaat dan op me schieten en dan die gast beneden ook,ik knal ze dan neer met m'n pistool terwijl ik aan de buis hang en dan gaat jeweetwel weer zeuren en dan moet ik weer bij het vorige checkpoint beginnen
     
  9. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Hé Gogeta,

    Heb je mijn stukje nog gelezen ?
    Je moet er namelijk voor zorgen, dat alle lampen aan de buis kapot zijn ! en dan wachten of er 1 van de 2 bewakers eerst naar beneden gaat om te checken en je verbergt je natuurlijk tijdens dat gebeuren achter een vlag.

    Pas als 1 bewaker de kamer in gaat, ga je met je pistool op een lamp schieten die beneden nog aan is. zodat de bewaker die is overgebleven op onderzoek uitgaat en jij van die buis af kan naar de overkant.

    Het van achteren pakken van die gozer is het moeilijke gedeelte.

    Probeer het nog eens op deze manier, misschien heb je er wat aan ?!

    Succes
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2003
  10. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    yeehaaw - ik heb 't gehaald, dankzij Witkees :D :D - nogmaals: Mijn dank is groot (ongeveer een kilometer of 6 :+)

    Ik heb 't als volgt gedaan: Na de code 1436 te hebben ingevoerd waar ik de thermal-goggles voor nodig had ben ik de kamer binnengegaan.
    Hier ben ik bij de deur gaan staan die nog open stond, en heb me aan de rechterkant omhoog getrokken, toen ben ik tegen de muur gaan sneaken (met Witte knopje..) En zag onder me een guard staan bij een turret, daar ben ik op gesprongen en heb de turret uitgezet, toen weer terug naar de richel met vazen gegaan.
    Daar heb ik me omhoog getrokken en rende naar de turret toe die ik op "disable iff" heb gezet. De turret schoot de guard kapot die met z'n rug tegen de muur stond, ik liet me terug vallen op de richel met vazen, en de 2 andere guards die eraan kwamen werden door dezelfde turret naar de cyber jachtvelden geschoten.
    Daarna heb ik alle lichten uitgeschoten die aan het plafond hangen (de mooie kandelaars :)) en ben via de railing bij de vlag naar de overkant gegaan. Daar kwamen 2 ventjes aan die wat ouwehoerde, en heb me kans opgewacht toen er 1tje naar binnen ging.. Het is lekker donker, en heb me achter de wachtende guard naar beneden laten vallen, hij hoorde me maar ik rende als een gek naar de turret die bij de trap staat, deze heb ik uitgeschakeld (ben overigens niet geraak, het is donker :+). Toen ben ik naar de overkant gerent, en heb gewacht tot de guard ook daarheen kwam. Op het moment dat ie stilstond heb ik gepakt, meegenomen naar de eye-scan, toen knock-out gemept en naar binnen gegaan. Daar zat een guard Quake 2 te spelen achter een pc, dat mocht ie niet van mij en heb 'm tegen de grond geslagen.

    Veel succes iedereen die het nog niet gehaald heeft :D
     
  11. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Wie o wie helpt mij.. Ik zit vast op 't einde, ik moet rendevousen, maar alles staat in de fik.. Heb net m.b.v. Fyrong z'n pc gehackt, toen vloog alels in de hens... Ik weet niet waar ik heen moet, ik zie wel een raam bij wat stalen trappen, kan er niet naar beneden want alles staat in brand :mad:
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Je moet door een raam naar beneden geloof ik, bij die trap waar je op een gegeven moment niet verder kunt door de vlammen. Ik weet het niet zeker meer hoor, so correct me if I'm wrong, maar volgens mij kun je dat raam openschuiven en daar doorheen klimmen.
     
  13. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Darkwing, thnx voor de hulp. maar ik had het al gehaald... Dat raam zag ik ook... Ik moest alleen bukken om 'm te openen (zeik spel...)

    Whoeihoeiiii .. Ik ben in level 10

    [edit]Nog beter... Ik zit op het einde van level 10 :D :D: :D [/edit]
     
  14. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi allemaal,

    Ik ben net lekker bezig in Splinter Cell (laatste level) en wil bij deze iedereen helpen die nog in level 9 vastzit of aan 10 net als ik is begonnen.

    Ik heb net de eerste 5 checkpoint in level 10 gehad dus, moet wel wat advies kunnen geven. Zal wat vaker inloggen, maar je kan me ook een PM doen.

    Succes met dit super (soms wat frusterende) spel !
     
  15. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Het duurde even, maar ik kan nu vol glory melden ........... IK BEN KLAAR !

    Het downloaden van nieuwe levels komt mij goed uit
     
  16. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even te reageren op witkees

    Je hoeft bij de eerste twee deuren je thermo niet eens te gebruiken, als je bij de eerste deur via die slaapkamer gaat (waar die twee luitjes liggen) dan moet je even onder die tweede deur heen kijken. Twee mannetjes gaan dan door de deur en net als de tweede naar de deur loopt moet jij die deur opendoen en en ook door heen sneaken.
    Dan kom je dus ook heel gemakkelijk in die deur opening te staan.
    Daarna moet je op die richel klimmen (zachtjes) en kun je van boven af dat mannetje door zijn hoofd heen knallen. Zo kan het echt veel simpeler en bij de tweede deur kan dat ook!!
    Zodra je in dat magazijn ziet dat dat ventje iets intikt op de deur (key pad) sprint je na die deur en ben je er ook weer goed door.
     
  17. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Die thermo bedoelde ik ook , niet gebruiken, want niet nodig.

    Maar eerst de richel op, wist ik nog niet !
    Bedankt.

    Ik probeer anderen ook natuurlijk maar een oplossing te geven die bij mij werkte, maar moet eerlijk toegeven, die van jou was beter.

     
  18. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt daarna nog de mannetjes boven lokken door een licht uit te schieten, je moet dan wel beneden blijven zitten en de turret op IFF uitzetten

    [off]
    Woon je Zwolle, moeten we misschien eens LAN'en
    [off]
     
  19. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Aa-landen, Weide Aa om precies te zijn !

    Wat is Lan'en ?
     
  20. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik in de Potmarge (AA Landen)

    Lan is toch Xbox tegen Xbox die we op elkaar aansluiten. :)


    Maar nu weer back on topic
     

Deel Deze Pagina