1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Splinter Cell Pixels :\

Discussie in 'Algemeen' gestart door kaliet, 10 apr 2004.

1. VinZ

VinZ Guest

En in de MP dan, als je merc bent, en er staat een lamp achter je, dan is je schaduw vet pixelig, maar dan bedoel ik ook echt vet pixelig. Of is dat alleen bij mij...???? :confused:

Ik bedoel zo erg pixelig als de avatar van gamer2003 hierboven

2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Neej ik denk dat dat bij iedereen zo is, is alleen maar gedaan om het vloeiender te laten lopen denk ik. Ik stoor me er iig niet aan.

3. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    dudes ik liep in de single player ook langs een muur en er scheen een lamp op me, die schaduw op de muur OMFG ik heb het nog nooit zo blokkerig gezien, echt lelijk...

4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is de prijs die Ubisoft moet betalen voor de dynamische belichting. Het ziet er schitterend uit, 'van een afstandje'. Zie je die schaduwen van dichtbij op een oppervlakte geprojecteerd, dan zijn ze ontzettend kartelig. Was al zo bij Splinter Cell 1. Wat ze nu wel is gelukt, is om meerdere van die vette lightsources tegelijk te kunnen plaatsen. In SC 1 zag je er altijd maar 1 tegelijk in beeld.

In de multiplayer lijkt de Vertical Sync wel uit te staan. Vsync betekent dat de videokaart pas het de volledige frame (1 beeld plaatje zegmaar) naar je TV stuurt, als hij helemaal gerendert is. Als VSync uitstaat, wordt gewoon constant de framebuffer 'geflusht' en krijg je dus dat als je snel draait of beweegt, je vaak nog maar een half opgebouwde frame ziet staan en de nieuwe er al overheen komt. Dat is ook lelijk, maar 1 van de makkelijkste manieren om je framerate kunstmatig hoger te houden.

Tja, concessies, concessies. Je krijgt wat, maar als je goed kijkt is het niet altijd allemaal zo spectaculair. Bij de volgende generatie consoles zal dit soort dingen veel minder aan de orde zijn. Maar dan zijn er vast weer andere effecten die het uiterste uit je console verlangen en de framerate naar beneden trekken :)

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ach ja, ik zit er ook niet zo mee maar het valt me gigantisch op bij dit deel... Bij deel 1 had ik het nooit gemerkt.

Deel Deze Pagina