1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Split/Second

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 7 mrt 2009.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.868
    Ziet er wel mooi uit en speelt wel lekker (Soms wel wat log zoals SYL vertelde). Maar vind Blur een stuk leuker, al koop ik ze beide toch niet. :+
     
  2. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Mmmm, gespeeld maar vond het niet beter als Blur. Rijd niet onaardig, maar het kwam bij mij nogal simpel over. Jammer dat je alleen maar de single player kunt doen. Laat dit spel even liggen en ga als eerst voor Blur. :+

    P.S.
    Recorder ook weer is aangesloten. Bij deze ook een videotje, als die al werkt. :+
    [yt]yYi3wddjuLQ[/yt]
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    3 races gedaan. Vind het zwaar tegenvallen.

    Logge besturing. Snelheidsgevoel valt tegen. Graphics ook.

    Op 1 of andere manier voelt Blur veel soepeler aan.
     
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat het een vrij oude demo/build is.. ik meende een bumperview te hebben gezien in 1 van de laatste interviews/trailers.. deze mist in deze demo.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Leuke game maar ik weet niet welke ik leuker vind: Blur of Split/Second. Valt eigenlijk ook niet echt te vergelijken, Blur was MP en deze is SP.

    Beiden leuke titels om eens voor €20 op te pikken, maar niet goed genoeg voor de volle mep imo.
     
  6. iveL

    iveL Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe record je dit??
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De auto stuurde vele malen beter dan bij Blur! Nu heb je echt meer het idee dat je een auto bestuurt ipv een .....ja, wat eigenlijk? ;)
    Kon wat meer lijnen rijden zoals in een race.

    Minder chaotisch dan bij Blur inderdaad en de graphics (en de auto's!) waren prachtig.

    Minder mooi was de te snelle manier waarop de auto's crashten. De motion leek mij niet helemaal te kloppen. Auto's stonden bij een crash nogal snel stil, terwijl ze toch met 150km/pu ergens tegenaan doken.

    Dikke demo, maar alleen nogal kort. Erg fijn dat je op bumperview kan rijden :) (strapping: druk op Y)
    Dat vuil op het beeld wanneer je iets schaaft vind ik ook gaaf.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Met een capture card.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Video van de demo ziet er best leuk uit. Demo ook in de queue gezet. Zou die bijna gemist hebben.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net even 3 races gedaan. Erg karige demo (slechts 1 baan). Vond de demo ook niet super. Snelheidsgevoel ontbrak beetje en het is wel erg statisch / cliché. Op een paar punten kan je powerlevel 2 doen, op meeste punten level 1, soms heb je er wat aan, soms niet. Met catch-up systeem komen ze toch altijd wel weer bij je. Voelt zo te geforceerd aan. Leuk voor ff, maar al snel wordt je het wel zat.
     
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad een hele brakke demo. Even één race gedaan maar het is echt veel te simpel. Ze hadden op zijn minst even wat verschillende moeilijkheidsgraden erin kunnen gooien en het gemis van de MP is ook wel goed te merken. Dit zegt heel weinig over het volledige spel en het voelt inderdaad allemaal heel geforceerd aan (héél erg on-rails). Ben blij dat ik Blur heb gehaald :)
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Achievements.
    [​IMG]
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Vandaag de demo ff gedownload en gespeeld. Ik ben niet zo van de racers, maar ik moet zeggen dat ik het en er erg goed uit vind zien en het wel erg lekker weg speelt.
    En al die explosions enzo zijn wel erg cool!
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]65245[/GT]
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [GT]100082[/GT]

    Het ziet er nog altijd erg tof uit maar het blijft, imo, scripted over komen. Daarnaast heb ik nog steeds het idee dat het in de MP onmogelijk is om bepaalde events te ontwijken. Toch vraag ik me af wat mijn keuze was geweest als S/S ook met een dergelijke demo was gekomen zoals Blur, want aan de hand van de demo die er nu is en de filmpjes blijft het op veel fronten gissen.

    Edit://
    [GT]100184[/GT]

    Volgens mij zit er amper gevoel voor snelheid in. Het loopt allemaal zo traag en die blokken vallen echt perfect neer elke keer waardoor je er precies onderdoor kan rijden, mocht wel iets minder perfect allemaal.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Split/Second Review
    Kart racing grows up.

    As much a Kart racer as an arcade racing title, Split/Second is as predicated on screwing over other competitors as finding a perfect driving line. The premise is simple: as a contestant on the television show Split/Second, you'll race against other drivers on a track designed to be destroyed.

    [ign]splitsecond_vdr_051410_v2&object=14323200[/ign]​

    Split/Second has the most impressive destruction and explosions yet seen in a racing game. Forget Burnout and Motorstorm; from passenger jets exploding across a tarmac as you race under a wing, to detonating power plant cooling towers, to collapsing train tracks, Split/Second assaults your eyes as soon as you're off the starting line. There's so much going on during races that it's often difficult to navigate the game's courses, though the designers usually do a pretty good job of marking turns and plastering visual cues around the track.


    [​IMG]


    While it's occasionally clear that the the environments and vehicles have some fairly simple geometry, Black Rock has done well to heavily stylize the game through lighting and color filters. Each course has a specific palette and theme without feeling monotonous, and the lighting is particularly strong. Split/Second is the closest a racing game has come to approximating the look of popular car films of the last decade or so, and that goes a long way to selling the premise. The visual design and UI are also very slick, though occasionally a little obtuse.

    Split/Second's music is straight out of a Jerry Bruckheimer movie, for better and worse. It's suitably epic, but there's not a lot of variation to the score and eventually it may wear out its welcome. The sound effects rival the biggest action games of this console generation though, as cars and explosions rumble through the speakers with some very aggressive positional audio. This is a game to play on a nice home theater with the sound turned up.

    Structured like a television show, Split/Second's singleplayer mode plays out over a 12 episode "season". There are 4 races immediately available in each unlocked episode, and winning or placing in races rewards players with credits, which unlock additional cars and grant access to each episode's Elite race. The variety of different types of races and the credit based mission unlock model help to make sure you're never spending much time on race modes that don't catch your fancy, and really help mix things up.

    The controls in Split/Second are somewhere between Burnout and Project Gotham, with a heavy emphasis on drifting and drafting and no penalty for pinballing off walls coming out of a tight turn. Where other arcade racers provide little tangible benefit for drifting other than slightly better race times, drifting is a requirement in Split/Second. As you drift around corners and draft behind your opponents, you'll earn the ability to trigger the all-important power plays. These range from the simple, like causing a parked car next to the track to explode, to catastrophic chain reactions of chaos and destruction that can often change the track itself.

    [​IMG]


    At first, power plays seem like an arbitrary gimmick, but after a few races, the mechanic reveals more depth than is immediately apparent. The most devastating power plays require either inordinate amounts of patience and delayed gratification by requiring a completely full power bar, or expert timing. Learning each track is important, but learning the telltale signs of a power play in the making is the key to winning races. This is particularly important later on in the single player mode against AI opponents, which feature some of the most frustrating rubber-banding in a racer this side of Mario Kart.

    This is indicative of Split/Second's only real failings. There are a few issues that have plagued arcade racers for years, and Split/Second demonstrates the worst of them. There will never be a race in Split/second's campaign where the AI fails to keep right on your tail, but there will be plenty of times where you're hopelessly outmatched and destined to finish in third or fourth - you're either winning a close race or getting completely destroyed. Meanwhile, a rewind feature like that found in Forza or DIRT is nowhere to be found, and a single mistake in the third lap of a race can result in a vicious cycle of restarts. These don't kill the game, but they do result in major frustration. Should Black Rock revisit the world of Split/Second, it's an issue they should pay close attention to.

    There are other tiny issues, of course. Though there are a large number of courses, these are all plotted out in the same 4 or 5 environments. The multiplayer is a recipe for profanity laced good times with friends, but take note: you can only race with the cars you've unlocked in the singleplayer mode. There is full split screen support for two players locally though, which works very well (but 4 players would have been nice, as unrealistic as it might have been).

    Closing Comments
    In the end though, Split/Second has so much going for it that it's easy to recommend for kart and arcade racing fans alike. The visuals are great, the sound impresses, and there's enough game between the singleplayer season mode and fun multiplayer to last you quite a while. While there are flaws, these are more than made up for with strong design, and the power play mechanic brings the ever elusive addictive x-factor that so many games try and fail to capture. Even if racing games aren't typically your thing, Split/Second offers enough action and fun to recommend to everyone.

    [​IMG]
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Videoreview:

    (Zie Dulle's post.)

    Ik begrijp nog steeds niet waarom deze game zo goed scoort. Toegegeven, het ziet er redelijk goed uit. Maar verder zijn die ontploffingen gewoon veredelde QTEs. Je kunt er weinig tegen doen als je voorop rijdt (DODGE!) en iedereen achterop heeft weinig keuze welk setpiece wordt opgeblazen.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  18. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik vond de demo best tof! Blur heb ik ook gespeeld, maar daar vond ik niet zoveel aan. Deze scoor ik nog wel eens als hij in de 30 Euro range zit.
     
  19. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    my idea exactly.. :D het ziet er echt heel tof uit maar de gameplay is toch wel een tikkeltje te simpel :)
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik hoop zo dat Blur dit niet heeft, niets is zo tergend als een AI die opeens 2km rijdt in 5sec. Het cijfer is een stuk hoger uitgevallen dan ik dacht, helemaal als je die zaken leest over de singleplayer. Op audio gebied is dit spel inderdaad wel erg sterk, dat was ook goed te merken in de demo en iets wat toch wel ontbreekt in Blur. Misschien een titel die ik later nog haal, hoewel het dan waarschijnlijk niet heel tof meer is omdat iedereen die tracks dan al perfect kent.
     

Deel Deze Pagina