Spooler-Subsysteem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hoosie, 12 nov 2008.

1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb op mijn stage een klein probleempje met de pc. Het is niet ernstig, maar wel erg hinderlijk.
    Ik krijg ongeveer om de 3 minuten een venster van Microsoft Windows met daarin de melding dat het spooler-subsysteem niet meer werkt. Daarna kan ik kiezen tussen online zoeken naar een oplossing of het sluiten van het programma!

Als ik online zoek naar een oplossing komt er niets uit dus doe ik altijd maar afsluiten van het programma. Maar vlak daarna komt het venster gewoon weer.

Hoe stop ik dit want het is gewoon erg irritant.
    Alvast bedankt!

Edit/ Besturingssysteem is windows vista.

Laatst bewerkt: 12 nov 2008
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Sorry, vergeten erbij te zetten. Het is windows Vista.

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    De spooler service handelt de print opdrachten af.

Hoe dat werkt is het volgende: stel je geeft een print opdracht in wordt voor een document van 20 pagina's. In plaats van die pagina's meteen naar de printer te sturen, waardoor word moet wachten tot die pagina's geprint zijn, krijgt spooler die 20 pagina's, geeft aan word door dat dat hij klaar is, en gaat daarna die 20 pagina's naar de printer zelf doorsturen.

Blijkbaar heeft die spooler service een probleem, anders zou je die melding niet krijgen. Klik op start, klik op uitvoeren, tik in: "services.msc" (zonder haakjes), en druk op enter. Kijk of de service "print spooler" de status heeft van gestart. Als hij niet gestart is moet je even kijken of het opstart type automatisch is.
    Als de service op handmatig of uitgeschakeld staat, kan je de service dubbelklikken, en het opstarttype veranderen in automatisch. (drop-down lijstje in het midden van het schermpje). Daarna klik je op Starten, en als het gtoed is wordt de service nu gestart.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Had net al even gekeken op de link die je al eerder had gepost en van daaruit nog even verder gezocht.
    Hij staat op automatisch, dus hij werkt wel gewoon. Alleen op de een of andere manier stopt hij iedere keer met werken.
    Heb het nu zo ingesteld dat hij gewoon opnieuw opgestart word zonder melding of iets.

Bedankt voor de hulp:)

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79

Deel Deze Pagina