[Sport] Basketball, American Football, Ice Hockey en Baseball

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Orcrist, 19 jan 2005.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hier een redelijk algemene thread over 4 van de meest populaire sporten in Amerika. Wat voetbal voor Europa is, zijn deze sporten voor Amerika. Persoonlijk heb ik het niet echt op voetbal, des te meer op deze sporten. Kleine discussie net in de Patsen thread hierover gehad, dus wij gaan hier verder.

Anyway; weet iemand een magazine in de Nederlandse winkels die deze 4 sporten vertegenwoordigt (wel graag de Amerikaanse competities)?

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok daaristie dan *gooit natuurkunde boek weer weg*. Nogmaals, ik vind al deze sporten echt 10 x beter dan voetbal. Ik heb 2 jaar gehonkbalt maar door een trainer tekort werd het niet leuk meer en ben ik daar mee gestopt. Eerst zat ik te denken om op rugby/american football te gaan maar dat heb ik nooit doorgezet.

Ik ben ook wel benieuwd naar een tijdschrift die deze sporten behandeld! Weet iemand verder waar je de regels en plays enzo beetje kan leren van AF?

3. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    In Sportweek staat soms wel eens wat over Basketbal en soms Baseball.

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb zelf 7/8 jaar gebasketbalt (Zeeuws kampioen geworden en derde van zuid-nederland met mijn team :cool:). Helaas mee gestopt aangezien de teams hier werden verpest. Zelf ook nog wel is gedacht om op AF of Baseball te gaan; maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik een potje af en toe met een paar vrienden leuker vinden dan dit serieus beoefenen, ik kijk er echter wel heel graag naar. :)
    Ice Hockey en Basketball daarentegen zou ik graag nog is gaan spelen, helaas zijn de mogelijkheden hier niet echt geweldig.

Hm Sportweek is dus niet echt interessant genoeg, als er maar af en toe iets in staat.

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    7x Zuid-Nederlands Kampioen *) }:] _0/ :cool: :)

Maarja ik speel dus basketbal en baseball ook vaak met vrienden.

6. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Mja maar ik bereikte het met een team uit Vlissingen, Zeeland. Als ik in Den Bosch had gewoont was het ook appeltje eitje geweest. :+

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ice Hockey lijkt me leuk om is een keer te doen maar niet echt als sport, daar is het me wat te aggressief voor :+

8. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga binnenkort op basketbal, misschien ietwat aan de late kant (15 jaar) maar ik kan het wel goed al zeg ik hetzelf, lay-ups are my favorite en dunks gaan er ook wel in :)

9. sk8tamaniac

sk8tamaniac Xgamer

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet er wel 1tje over BBall ---> SLAM Magazine over NBA, college, high school af en toe; mooie fotos ook :D ...lees ik al een tijdje met plezier :+
    is wel te koop bij grotere boekhandel denk ik...(in Leiden iig wel)

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    @Pimmy - zit wat in ja. :)
    @Centurion - beter laat dan nooit zeg ik altijd maar. :)
    @sk8tamaniac - ah, iig wat. :) bedankt voor de tip!

11. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit zelf nu op basketbal, jammer dat ik 2 jaar op de "wachtlijst" heb gestaan maar dat komt omdat er 1 club in mijn redelijk grote stad is. Vind t toch wel wat beter als dingen als voetbal, zo een allerdaagse sport waar bijna alle jongens opzitten. Tevens vind ik het wel onwijs jammer dat er op tv nauwlijks basketbal word uitgezonden. In Amerika heb je de zender ESPN, die zend alleen maar basketbal, baseball en zulke sporten uit. Daar is geen tijd voor voetbal en tennis :)

12. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    hehehehe ik heb 3 jaar aan baseball gedaan, toen 9 jaar basketball en helaas een jaartje American Football hiermee moest ik helaas stoppen wegens een ernstige schouderblessure maar jah gelukkig kan ik nog wel die games op mijn Xboxie spelen :D

@pimmy

hiero een link van de NCAA rules deze worden ook in de nederlandse comp. gehanteerd http://www.jelo.nu/users/afon/2004_football_rules.pdf

Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt brain, tis flink wat maar kga het wel is een keertje lezen.

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Er komen onderhand wel steeds vaker basketbal wedstrijden op tv, goeie vooruitgang.
    Ik ga btw basketballen of in Rotterdam of in Zoetermeer, heb er best wel zin in, iemand ervaring bij deze clubs?

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb zelf tijdje gebasketbalt, maar op tv vind ik het niet altijd zo interessant..( alhoewel..het Nederlandse basketbal al helemaal niet)
    Maar baseball, icehockey en footbaal vind ik wel vet om te kijken.
    Jammer dat het neit zo vaak op tv is. Voetbal von ik ook altijd wel leuk, maar nu helemaal niet meer zo. alleen af en toe championsleague ( en dan al de samenvatting) en toernooien dan. Nou meot ik zeggen dat ik bijv. Engels voetbal wel weer leuk vind. In Nederland is het gewoon allemaal niks.
    Hopelijk komen er ook wat meer van die Amerikaanse sporten als het straks allemaal op Nickelodeon komt.
    Fox 8 deed weleens American football verslag en dan echt de hele nacht door, dat was prachtig.maar dat is helaas ook maar een in de zoveel tijd.

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Hm, hadden wij ook maar iets zoals ESPN. Ik denk dat er nog best animo voor is als ze gewoon 's nachts wat wedstrijden, samenvattingen zouden uitzenden. Ik neem zou ze iig wel kijken/opnemen. :)

17. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou zeker wel vet zijn als er wat vaker basketball werd uitgezonden, alleen denk ik niet dat dat er ooit komt, omdat er weinig mensen (vergeleken met voetbal of tennis) op basketbal zitten, dus dan denken ze waarschijnljk ook dat er weinig animo voor basketball op tv is....

ik heb nog ff een vraag want ik heb een weddeschap staan dat ik over 2 maanden moet dunken, maar ik raak pas net de ring aan (ben trouwens maar 1,88 dus dat is waarschijnlijk best klein voor dunken),
    - dus wie kan mij tips geven om m'n spieren te trainen om hoger te kunnen springen? (touwtje springen, fitniss...etc.)

18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Veel gaan fietsen, dat helpt echt, ben zelf 15 jaar oud en 2,01 meter lang en kan net aan dunken, ben ook nog maar net begonnen met trainen van de beenspieren.

19. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou bijna zeggen "komt goed uit", want ik moet zometeen 10 kilometer naar school fietsen (elke dag) enne ik heb windkracht 7 recht tegen me in ongeveer }:] :'-(

20. TaMMie

TaMMie Vrouw van...

Leuk Bevonden:
    0
    Over AF gesproken....weet iemand of de Superbowl dit jaar weer wordt uitgezonden? Vorig jaar heb ik hem live gekeken midden in de nacht, wil dat dit jaar weer doen...mgoed...alsie niet wordt uitgezonden hoef ik dus ook de volgende dag geen vrij te nemen :)

Deel Deze Pagina