[Sport] K1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Karelax, 13 feb 2004.

1. Karelax

Karelax Guest

Wat vinden jullie van K1? Wat zijn jullie favo's etc.
    Ik kijk het niet echt veel, Bob Sapp is echt zeker koel 165 kilo en 2.05m als je daar een klap van krijgt loop je de rest van je leven mank volgens mij

2. menno x

menno x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een fantastische topic zeg...

3. Karelax

Karelax Guest

Je hebt zeker nog nooit k1 gezien? Het is niet zomaar een vechtsport, maar een mix van alle verschillende vechtsporten die er zijn, dus dat betekend veel vechters met verschillende stijl.

4. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Je mag dan toch alles doen behalve bijten? Lekkere sport noem je dat..

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tis wel een coole sport hoor, die lui kiezen er zelf voor dat ze willen vechten...:{

Karelax, waar kijk je dat? ik heb geen Eurosport meer :mad:

6. Karelax

Karelax Guest

Je mag ook niet in het kruis slaan volgens mij, het is gewoon een mix van alle vechtsporten...

7. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    als je van mij een klap krijgt zit je de rest van je leven in een rolstoel;)

8. Karelax

Karelax Guest

Er doen 3 Nederlanders mee, hier in Nl worden ze niet herkend op straat maar in Japan buigen de mensen voor hen, mijn favorite Nederlander is Remi Bonjaski, met z'n flying knee attack

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    klinkt idd erg nederlands

10. Snake330

Snake330 SnakeStyle NL

Leuk Bevonden:
    0
    k1 is echt vet!! het is een soort kickboksen maar dan met knietjes, je mag niet achter op het hoofd slaan, niet in het kruis en ook niet als er iemand op de grond ligt. In Japan is deze sport echt de shit! Mijn favoriet is Ernesto Hoost!! Uit ons eigen landje! Hij heeft al vaak grote toernooien in Japan gewonnen. Groot nieuw talent is Remy Bonjasky ook uit Nederland, hij is pas 20 en heeft nu al een groot toernooi in Japan gewonnen. Van hem ga je op k1 gebied nog veel horen de komende tijd.

11. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Waar is dit te bekijken dan, en wanneer?
    Zelf heb ik nog nooit eerder van deze sport gehoord, maar het klinkt wel eh... interessant :D

12. Snake330

Snake330 SnakeStyle NL

Leuk Bevonden:
    0
    Op Eurosport bij het programma Fight Club

13. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja Remy is 20, ga effe verder dromen die gozer is ongeveer bijna 30 geloof ik.

Het is in ieder geval gewoon kickboxen hoor, het enige verschil dat je soms mag knieën, maar dat ligt ook maar aan de plaats waar gevochten wordt, in het enen land mag het wel het andere niet.

Het komt meestal maandag op eurosport en is erg spectaculair, leuker als boksen vind ik.

14. Karelax

Karelax Guest

Zekers leuker, maar zoveel zou ik het niet met kickboxen vergelijken, ik zie het meer als een soort free fighting met paar regels, Remy is echt de shit met z'n flying knee, de Nederlanders doen het trouwens best goed in deze sport

15. snIz

snIz PSN: xSn1z

Leuk Bevonden:
    2
    K1, is wel leuk om af en toe te zien, een andere Nederlander die voorheen nogal goed was/is, is Peter Aerts, maar die is niet te vergelijken met Ernesto Hoost en Remy Bonjasky.
    Bob Sapp, is echt vreselijk, wat kan die vent hard slaan zeg! :)

Ik zie het zo af en toe op Eurosprt, maar volg het de laatste tijd nie zoveel meer...

Moet je hier maar es zien, zijn wel leuke filmkes:

Klik

16. Karelax

Karelax Guest

Ernesto Hoost is ook goed, heeft snelle trap en hij vecht slim

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik zag dit/vorig jaar voor het eerst dat gigantische spektakel, ik denk dat het wel de K1 was... iig Remi Bonyaski kwam erin voor :D

en het was ONGELOFELIJK vet, die ene grote Amerikaan die puur bestaat uit show, maar helemaal in elkaar geramd werd :)
    of zo'n Australiër (geloof ik) die met een knieblessure van een japanner won puur door intimidatie...

zeker vet ja, en helemaal toen de Nederlander won (al weet ik niet meer welke precies)...

18. Karelax

Karelax Guest

Bob Sapp kan best vechten hij won van Cyril Abidi, ik heeb liever 5 klappen van die Cyril dan een van Bob

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    K1, als vechtsport met spelregels, is een allround vechtsport. Hard, maar sportief. De vechters hebben respect voor elkaar. En dat is de juiste budo-spirit. De vechters zijn in het algemeen zeer goed getraind en zeker geen domme-, brutekrachtmensen.

Wel moet men uitkijken er geen circus van te willen maken. Bob Sapp is wel groot en sterk, maar stelt als vechter niets voor. Dit is een voorbeeld van wat we als echte budoka niet willen zien.

Voor de rest kijk ik altijd en ben er trost op dat wij hollanders, de beste allround vechtsporters ter wereld hebben.

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favorieten:
    -Ernesto Frits Hoost 4x K1 kampioen
    -Remy Bonjasky 1x K1 kampioen
    -Peter Aerts 3x K1 kampioen
    -Alexey Ignashov nog niks gewonnen maar gevaarlijk
    -Michael McDonald dat hij nog op zo'n leeftijd kan meedraaien mijn complimenten.

Bob Sapp is 2 meter lang, weegt nu maar160 kilo, hij woog 200 om en bij.
    Wat K1 betreft is niet zo goed, maar hij slaat hard.
    Ik heb professionele vechters na een klap van Sapp half bewusteloos zien lopen, dat is hard.
    Hij had ook MMA gedaan, lijkt me wel leuk om Sapp eens in een kooi te zien vechten. Na een stoot ben je in coma(zonder handschoen).

Bob Sapp voordelen:
    -Hij slaat hard, maar dan bedoel ik echt hard
    -Hij is aardig in persoon
    -Hij is groot,sterk en zwaar
    -Hij is in Japan een god.
    -In een kooigevecht verlies gehaaid van deze man,behalve Bruce Lee

Bob Sapp nadelen:
    -Hij is te zwaar en daardoor log, hij is afgevallen en is wat soepeler maar nog steeds niet genoeg.
    -Weinig uithoudingsvermogen
    -

Deel Deze Pagina