Ik wil in de meivakantie wat lessen nemen om is te kijken of het wat is. Het lijkt me inelkgeval wel super gaaf. Ik heb genoeg plek hier om te kitesurfen inelkgeval (Noord AA en scheveningen). Je hebt wel veel materiaal nodig zie ik (kite, board, helm, wetsuit, zwemvest, surfschoenen, harnas) en is niet allemaal goedkoop maar goed. Maar zijn er hier nog mensen die kitesurfen? Moet je ook ervaring hebben met gewoon normaal vliegeren of powerkiting voordat je met kitesurfen begint?
kite surfen lijkt mij zeker vet.Aleen niks in de buurt en ik kan het fysiek niet.Ik heb wel sinds mijn 4de gevliegerd ( grote stunt kites etc) Aleen staat dit ook op een laag pitje.Volgens mij heb je niet direct ervaring nodig met het vliegeren van de kites opzich.Daar krijg je imo daar nog les voor ook.Verwacht trouwens veel spierpijn in je amren .Kan me nog wel herinneren dat als ik overstapte op een grotere kite dat mijn armen alteid zwaar veel pijn deden.
Had je wel een trapeze/harnas om? Maar dat las ik al ja, mensen die hun armer een meter langer vonden EDIT: Damn je kan wel heel hoog met die dingen:
die trapeze/harnas gebruik ik aleen bij hele zwaar wind.Bij mijn stunt kite (hand made 2bij2) gebruikte ik hem nouwlijks.Dat ding trekt wel extreem hard (al bijn windkracht7)Het nadeel vind ik dat je zon stang moet gebruiken,gewoon op het strand vind ik dit ronduit kl*te.Ik gebruik dan liever de losse bars die sturen veel pciezer.En met de bar heb je minder last van het trekken en dat vink wel saai edit.Voor dat springen heb je dus wel die bar en harnas nodig
Tis blijkbaar nog niet echt bekend hier in Nederland, niemand die reageert Ik las nu net weer op een site dat het wel slim is om paar uurtjes powerkite ervaring op te doen omdat je anders bij de kitesurf lessen daar te veel tijd aan kwijt bent.
true.Ach kite is niet extreem lastig ofzow.Zolang je je armen goed houd.En het matreriaal goede kwalititeit is.dan ben je in een dagje klooien qua besturen al redelijk.DE techniek etc komt vanzelf wel.En na een aantal keer op je muil gaan pas je vanzelf wel wat dingetjes aan.*herinert zich nog goed het zand happen : klaar ? dan gooi ik hem op,ja hoor.En nog geen sec later word ik op me buik meegesleurd
ik was afgelopen najaar naar de canarische eilanden geweest waar het veel gedaan wordt. ik vind het er echt suf uitzien. vooral die stunts in de lucht zijn gaar.
enige onderbouwing en respect zo op zijn plaats zijn.Het is een moeilijke sport en zeker weten spectaculair
Niet waar. In Nederland zijn er flink grote toernooien; en ook internationaal gezien doen we het redelijk goed! Ikzelf heb er ook over zitten denken om het te gaan doen; punt is echter dat het er nooit van komt bij mij. Maar ik wil het nog steeds gaan doen. Maar het is wel een dure en tijd innemende sport btw. Zeker voor beginners, wat best jammer is.
Ja ik bedoel ook meer op het forum. Maar waarom komt het er niet van dan? Gewoon elk weekend ff naar het strand of op een groot meer? Of in de vakanties. Dure klopt wel, maar goed, 2e hands is ook veeel te vinden. Meestal niet gebruikt omdat mensen geen water in de buurt hebben en het dan te ver vinden enzo.
Let wel trouwens dat kite niet overal mag.Je mag nietzomaar naar de zee om te kite en bij veel meren geld het zelfde.De zwemmende en varende recriant gaan vaak voor.En men beschouwt kite surfen als iets wat niet veilig is(klopt als je het niet kan anders is het geen probleem)
Het is ook erg handig dat de vliegers kunnen waterstarten Beste is dus om dat als eerste te leren. Dan hoef je nooit te zandhappen of terug naar de kant als je eindelijk na uren ploeteren 's een keer op je plank vaart.
neeh goed maar ik kite surf verder niet.Ik kite aleen .Verder is los starten vrijgemakkelijk.En hebben speciaal gemaakte kites voor deze sport.Geen stokken meer.Maar het zandhappen verhaal :.Ik stond klaar voor een laatste rondje.Aleen was de wind te onregelmatig voor een lossestart.Op het moment dat de wind weer aanslaat.Roept mijn pa van sta je klaar? Ik heel rustig jahoor.En hij gooit dus die kite omhoog.En ik had de kracht van de wind en de trekkracht van de kite totaal onderschat.Dus ik ging face forward in het zand.En zo 6 meter over het zand.Het zand zat op plaatsen waar ik het liever niet wou .
Ah I see. Mja je moet er in het begin echt redelijk veel tijd voor uittrekken. Die tijd heb ik meestal niet. Maar ik ga is kijken of het nog te leren valt na me examens; denk echter wel dat het seizoen hier in Nederland al dan redelijk voorbij is.
Mja je hebt niet echt seizoenen, met een goed wetsuit (en handschoenen) kan je het ook in de winter doen. Maar in de zomer is het natuurlijk veel leuker
Weet iemand hier die aan Kitesurfen doet naar wat voor en welke kites en boards ik moet kijken om te kopen? EDIT: Sorry voor de dubbelpost
Dit is dus echt niet waar he, het is zeer bekend in nederland en regelmatig winnen we ook nog wat. Ik doe t zelf ook dus ik weet wat je ervoor nodig hebt en zo makkelijk is het niet. Ik powerkite eerst ook heel veel, ook met trapezes enzo, maar zon kite van 12m2 is toch wel even wat anders. Er zit veel verschil in de merken, al wordt het tegenwoordig wel steeds makkelijker. Een trapeze heb je zowiezo nodig bij kitesurfen aangezien je hier je safetysysteem van de vlieger aan maakt. Zodra er dus wat gebeurt kan je hem loslaten en dan zou hij in principe naar benee moeten gaan. Ik zou je inderdaad wel aanraden om eerst les te nemen omdat het niet echt slim is om zo te beginnen ivm veiligheid enzo. Een goeie site voor meer info is bv Kitehigh , hier kan je veel vinden over deze sport en kan je ook vragen als je er niet uit komt. Wees opgelet trouwens, het is geen goedkope sport, een beetje een kite en board en extra's zit al gauw op € 1500. Heb je nog meer vragen mag je die ook aan mij stellen, ik reageer wel ff weer als ik wat zie.
Een vlieger moet je kopen aan de hand van je lichaamsgewicht. Weeg je ongeveer een kilo of 60 koop dan een maatje kleiner als iemand van 80kg. Weeg je 60 dan pak je om te beginnen een 8,2m ofzo (weet die maten niet precies meer, lang geleden dat ik het heb gedaan). Koop een lang en breed board, twin-tip als je wil maar laat alle kleinere staan want die gaan echt veel te snel (geleerd uit eigen ervaring). Board moet dacht ik ongeveer net zo lang als jezelf zijn als je wil beginnen.
Kitesurfe lijkt mij trouwens (afgezien van het power kite op het strand)echt super vet.Mischien als het fysiek wat beter gaat dat ik me daar ook is aan ga wagen.