1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spotify

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 7 jun 2010.

1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat is eigenlijk het verschil tussen een open account en free?

Ik vind spotify in principe een prima initatief, behalve dan dat al het geld weer naar de platenmaatschappij gaat en niet naar de artiest dan :+ (en dat ik zelf ook nog 200gb aan muziek heb rondslingeren O-))

Maar het is toch interessant.

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    "Open" is beperkt aan 20 uur per maand luisteren terwijl "Free" geen limiet heeft.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Toegevoegd!

Lijkt er overigens op dat Apple voorlopig nog niet met een soortgelijk iets als Spotify komt. Niets over gehoord in de keynote zojuist. Dan maar Spotify blijven gebruiken :)

4. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Inderaad lekker het Spotify abo handhaven en hopen dat we die op iOS4 op de achtergrond kunnen draaien. Op dit moment iig nog niet, omdat Spotify de app nog niet compatible heeft gemaakt.

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Heb even een open accountje aangemaakt. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van hoe vloeiend het werkt. Gewoon alsof het je van je PC afspeelt, al is de kwaliteit niet hetzelfde, mja, daar merk je toch weinig van. Vind het best tof.

6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik verbaas me er ook elke keer weer over :) Nu moet ik wel zeggen dat ik na een paar uur muziek luiseren toch wel de reclame tussendoor vervelend vind worden :+ Een stem is niet erg maar ze moeten niet na een tof country nummer opeens komen met een of andere hippe r&b sample, dat vind ik niet zo :9

7. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Ik haal inmiddels gewoon alles offline van die nummers die ik stream, dus eigenlijk stream ik vrij weinig. :+

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Leer wel meteen weer nieuwe muziek kennen zo. Is toch wat makkelijker dan random wat downloaden, zoals dit:

[yt]2pKCg6tCf5I[/yt]

Vind dit wel gaaf eigenlijk :)

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Luister al de hele tijd Rise Against, terwijl ik het op Youtube niets vond, dus nooit de moeite tot downloaden nam. :+

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Op YouTube klinkt muziek vaak ook gewoon wat anders. De kwaliteit is bagger en vaak kloppen de verhouding niet echt ofzo, waardoor je soms ook gewoon wat subtielere tonen mist, die worden gewoon ruis.

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Precies! Heb al een paar nummers beluisterd die ik normaal niet de moeite vond om binnen te halen op andere manieren. Denk dat m'n artiesten bibliotheek alleen maar gaat groeien de komende tijd :)

Ze moeten wel blijven updaten. Heb nu al een paar keer gehad dat albums niet beschikbaar zijn. Van RHCP en Radiohead, toch niet de minste artiesten.

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat ik wel mis is de mogelijkheid om een lijst van artiesten te krijgen op genre enzo. Of zit dit gewoon niet in de gratis versie?

13. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat krijg je volgensmij idd bij de betaalde versie.

Uit OP:

Unlimited
    • €4.99 per maand.
    • Reclame/bannervrij
    • Geen limiet
    • Radiofunctie (Kies een tijd, bijvoorbeeld 60's tot 70's en een genre. Zelf geen inspiratie benodigd :p.)

Dat laatste denk ik. ^^

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Er is zeker geen mogelijkheid om Spotify aan Last.fm te koppelen? ;)
    Ik zou iig betaald abo bij Spotify nemen, als ik zou betalen neem ik wel een last.fm pro abo.

Maar zeker leuk om artiesten even snel te luisteren, vind het wel geslaagd idee.

15. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, kan bij instellingen.

16. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik heb zelf (nog) geen Spotify account, maar ik was van t weekend weer eens bij mn ouders thuis en toen bleek dat mn vader er al een grote fan van is (en dus een betaalde account heeft)! Heb het een beetje snel bekeken en kwam tot de conclusie dat je er niet heel veel aan hebt als je van house houdt, klopt dat? Of ik wist gewoon niet hoe je goed moest zoeken, maar albums als Nope Is Dope 7, Housequake 4, Sneakerz 12, Solid Sounds 2010 Vol. 2, F*** Me I'm Famous! Ibiza Mix 2010, Pacha Summer 2010, Hed Kandi series, Ministry of Sound series, enz kon ik niet vinden?? Volgens mij is het meer op artiesten gebaseerd, dan op albums, kan dat? Mocht ik het verkeerd hebben en kun je dit soort albums ook allemaal beluisteren, dan ga ik zeker een (betaalde) account aanmaken!

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb wel meer het idee dat bij de betaalde diensten de mainstream artiesten erg goed te vinden zijn, maar de niet-mainstream artiesten (of genres) haast niet.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, heeft meer met de meewerkende platenlabels te maken wat je wel of niet vind.

Edit: Kan natuurlijk ook zijn dat niet elk platenlabel de gratis versie ondersteund. Misschien waarschijnlijker..

19. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    @WinterBase: Je moet wel nog even je Facebook koppelen met Spotify, want ik zie je nog niet in de lijst staan in Spotify.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Dat is toch logisch 8).

Deel Deze Pagina