Sprinkhanenplaag serieus probleem voor Afrika

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Casperge, 30 dec 2004.

1. Casperge

Casperge Guest

Ja,aan natuurrampen hebben we helaas geen tekort :{ .

In afrika kampen akkerbouwers en boeren met het enorme overschot aan bruine zwermende sprinkhanen die bijna elk gawas tot aan de grond toe opvreten.In sommige landen is al bijna 80% van de totale oogst vernield,dat komt bovenop het feit dat deze landen toch al niet voedselrijk zijn.

Op dit moment is het nog niet een plaag te noemen,maar er is een enorme elite wetenschappers bezig om het middel tegen de plaag te vinden.

Bestrijding is zeer moelijk met de primitieve en huidige middelen,omdat de Sprinkhanen in een gigantisch aantal zijn,enorm verspreid over het immens afrika,geldgebrek in afrika,mankrachtgebrek,pesticiden en kapitaal(sproeivliegtuigen enz)-gebrek.Plus dat de delen van afrika bij de derde wereld behoren.

FOK:

Uitgebreide Informatie

Post hier je:Vragen,Info,Pics,Oplossingen,enz

2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    om even de gedachten te helpen, dit zijn de verschrikkelijke monsters van Afrika 8)

3. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    wel zielig voor die mensen...
    Dat wordt dus weer voedselpakketten droppen

4. Casperge

Casperge Guest

Zekerz,Nu hebben die mensen echt HELEMAAL niks meer om op te leven :{

5. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Sprinkhanen kan je toch eten? Sla je zo niet 2 vliegen in 1 klap?

6. desert spider

desert spider half life (2)

Leuk Bevonden:
    0
    vang ze maal eens allemaal

7. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    eng beest van dicht bij Bah ech teng man!!!! die tanden of wat zij ndat echt eng!!!!

HELP!!!!!!!!!!!! de sprinkhanen in vasie:p:p

8. Casperge

Casperge Guest

Ja,je kan ze eten en dat doen ze ook.Maar die dingen zijn niks anders dan eiwitten en leveren alleen maar koolhydraten.Stel je voor dat jij een seizoen moet overleven op allen maar regenwater en regenwormen :confused:

En dat ze je hele koelkast leegeten zodat er absoluut nergens te eten is.
    En dat niemand weet dat jij bestaat en het aleen heel vaag bekend is dat schiedam in een straal van 3000 km van amsterdam ligt? :{

Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2004
  9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Fak jah, dat is eigenlijk best wel erg. Ik heb het een keer gezien op discovery met m'n opa en het is echt verschrikkelijk. Het lijkt net een grasmaaier die het gras maait. Ze vliegen zo met miljoenen over huizen en landschappen en vreten alles op. ECHT fakking erg. Ik zweer het je. Dus de enige optie zal wel weer voedselpaketten zijn.

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben t maar goed ivm die mensen...

11. Xlord

Xlord Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is hij in echt zo groot. want dan zou ik niet eens 1 willen vangen.

12. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag er gister een reportage over op NL2 volgens mij en het is echt te erg voor woorden dit. Die mensen daar weten er gewoonweg geen raad meer mee. Gelukkig zijn s'werelds beste geleerden er inderdaad al mee bezig:).

13. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Als je honger hebt eet je alles. Dan heb je zelfs een koolhydraten erg veel.

14. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Hier was laatst een documantaire over op ned 1. Ze gaan proberen om te kijken waar de sprinkhanen hun eitjes leggen en dan proberen om de eitjes te vernietigen. Dit is al een keer gelukt met de amerikaanse sprinkhanen alleen was het toen niet expres. Landbouwers ploegden de grond om en zo gingen de eitjes stuk.

edit:het was op ned 2 zoals al eerder is gezegd.

15. Ja heb woensdag ook een reportage gezien op ned 2

Ze denken zelfs dat Afrika (of zelfs de wereld) hierdoor zal kunnen uitsterven als er niet snel iets gebeurt.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , maar nu kom ik met een keihard antwoord , waar zitten die rijke leiders van die landjes die hun rijkdom behalen op de rug van hun arme landgenoten , en nu hun land geteisterd wordt door een sprinkhanenplaag , zal het weeral de beurt zijn aan het rijke westen om die arme bevolking daar het nodige te geven om te overleven , terwijl hun superrijke heersers zich verder in hun weelde laten omringen.
    phoe ,, dit was mijn eindejaarsspech.
    Aan alle geloofsgenoten , en ook aan alle niet geloofsgenoten van mij wens ik hier bij een zalig en gelukkig 2005 toe .

17. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Eiwitten en koolhydraten zijn de beste bouwstoffen, vetten wil je niet (zeer kleine mate). Afrika heeft inderdaad al een slechte voedselproductie en dit zal de situatie alleen nog maar verergeren. AIDS, sprinkhanen, wat nog meer? :'-( Het rijke westen zorgt eenmaal dat afrika niet mee kan concurreren op de wereldmarkt, afrika wordt gewoon arm gehouden.

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik zag ook die op nl 2

19. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    enig idee hoeveel geld er in gepompt wordt? Dat de elite daar zo zijn kunnen wij met mate niks aan doen.

20. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Onze westerse economie gunt de derde landen bar weinig op de wereldmarkt. Die landen kunnen simpelweg niet met ons mee concurreren gezien de lage prijzen door klimaat, infrastructuur, technologie etc. En dan worden ze nu ook nog eens genekt door een stel insecten.

Deel Deze Pagina