Ik vond het speelse, onrealistische sick ass 120m hoge jumps juist zo cool aan SSX. Door flats en ramen heenvliegen enzo.. Dit lijkt me geen echte SSX game.
Misschien lijkt deze game niet geheel meer op de voorgaande titels, maar dat hoeft niet direct te betekenen dat de game slecht word.
Natuurlijk niet. Het kan best zijn dat het de beste Snowboard game allertijden wordt.....maar het zal zeer waarschijnlijk niet voor classic SSX fans de beste snowboard game worden, puur omdat het erop lijkt dat alles wat SSX juist zo leuk maakte voor hen, eruit is gehaald.
Ben erg benieuwd naar deze game. SSX 3 blijft voor mij één van de beste sportgames ever. De soundtrack was ook echt geweldig. Classic
Voor mij is het SSX 1 en SSX2, sommige sfeertjes van SSX1 / SSX2(Tricky) proef je niet in SSX On Tour + SSX WII versie Voor mij is het SSX Tricky de beste SSX deel tot nu toe SSX Tricky remake + heel veel extra / bonus, dan ben ik dik tevreden.
SSX: Deadly Descents is “Burnout on snow” – new details The latest issue of OXM is carrying new info of SSX: Deadly Descents, which was first announced in December. Debut teaser trailer from last year’s VGAs. Some of the few details dropped included: “Sequel is said to feature “great characters, great tricks, great environments, awesome speeds, great music, tight controls, and totally ridiculous gameplay.” Like SSX games from the past, Deadly Descents will include short and longcuts. One of the game’s taglines is “Race It, Trick It, Survive It,” with one main goal being getting off the mountain alive. EA also gave examples of how survival challenges work in Deadly Descents, such as outracing avalanches, avoiding potentially fatal freezing “shady” areas and “getting through the Himalayas’ oxygen-barren ‘death zone’ before you black out.” The mag also seemed to hint the dev team at EA Canada is looking to implement a social system similar to Need for Speed’s Autolog, saying the devs were impressed with how it was added into Criterion’s Hot Pursuit. It’ll also be more approachable than Shaun White Snowboarding and 360-exclusive title Stoked. The dev team was keen to point out that, despite previous rumours, the Skate team aren’t working on Deadly Descents. However, creative director Todd Batty was keen to compare the game to another EA title, saying it is “Burnout on snow”.
“Sequel is said to feature “great characters, great tricks, great environments, awesome speeds, great music, tight controls, and totally ridiculous gameplay.” Klinkt goed! Het zou overigens echt tof zijn als je ook uit ski's kon kiezen Maar dat zal wel niet zo zijn helaas!
Klinkt als SSX! Dan hebben mensen op basis van die CGI trailer toch te vroeg geroepen dat dit geen echte SSX game zal worden.. die details die dulle post schreeuwen SSX.
Het ging mij niet om die trailer; het ging erom wat ze over de game te melden hadden. En dat klonk gewoon niet als SSX. Wat ze nu vertellen klinkt inderdaad meer als SSX, en ik heb weer hoop dat het een must buy gaat worden!
The March 2011 Official X-box Magazine came out a few days ago with an article on SSX DD. Creative director Sean Batty says everyone who sees SSX Tricky and SSX 3 thinks they are Wii games. He says that there are 10 "gamer types" for video games including "Explorers" who love big open worlds, "Managers" who love bartering and trading goods, and "Monsters" who mess people up. He says World of Warcraft hits nine of these types, and SSX DD currently hits 8, which is 2 more than SSX 3. Summary of concrete features: Right now, the game is split into 3 main modes. Campaign - where you tackle the 9 Deadly Descents, Explore, and Live Events. Xbox magazine seems to think this last option is for online events. Plot: 3 returning characters including Zoe Payne get tired of the typical snowboard competition scene and form the SSX corporation to tackle the 9 deadliest mountains around the world. Some old characters join in for the challenge, but one drops out to race to get all 9 mountains done before the others. You step in as the new character "Jack", who is featured in all the screenshots. Rewind feature is confirmed, though there will be some sort of penalty for using it Batty says the danger element bridges the gap to an action-adventure game. In-game equipment like ice axes will be able to be powered up through an RPG-type power-up system and that overusing them will incur an in-game penalty. He says you won't be able to just 'fly through' a level. 200-300 tracks through 9 peaks. I would say "tracks" are more like "paths" than tracks in the old way of thinking. Expect Split/Second-type set pieces on every mountain, but they are not scripted events. You pick the tracks you race through a "Google Earth" type interface, which you can zoom in and out and pick which path you'd like the helicopter to drop you on. Now the doozy - Batty says they've simplified the process to do tricks from "nine inputs down to two". According to X-box magazine, they watched as he used the two analog sticks for the trick inputs: the left stick jumps and does spins, and sweeping motions with the right stick do tricks. Looks like some sort of Skate mechanic will make it through to the game. I have a strong hunch that Uber tricks will not make it into the game. Batty says he's got a unique way of including the score-multiplier feature from the old games without resorting to large neon-colored snowflakes that ruin the feeling of reality. Finally, it seems like it might be a 2012 release. Batty mentions that they have 15-months of development left on the game. And finally, X-box magazine says that while fans are wondering "Why So Serious?" with SSX, they wonder if the fans shouldn't give EA the benefit of the doubt. After all, Heath Ledger as the Joker worked out well, didn't it?
Ik vind het nog steeds veelbelovend klinken, ondanks dat er duidelijk wordt afgestapt van de bekende formule. Alleen die besturing ben ik een beetje bang voor. En een 'echt' SSX vervolg zou ik ook wel kunnen waarderen
Dat vorige artikel 'burnout on snow' bevalt me totaal niet. Ook nu voelt het weer alsof ze een totaal andere richting opgaan dan die ik leuk vind. Het kan natuurlijk meevallen, maar tot nu toe ben ik totaal niet 'into' deze game, het lijkt alles te worden wat niet SSX is..
Ik heb jaren gehoopt op een nieuwe SSX. Ik was blij met de aankondiging totdat alle info naar buiten kwam. Dit is geen SSX. Ik wilde een next-gen SSX 3, wat een heerlijk spel was dat. Deze nieuwe titel gebruikt de naam alleen vanwege de naamsbekendheid, maar doet niets in wat SSX zo cool maakte. Ik hoef hem niet.
Nee, dit klinkt niet als de ouwe vertrouwde SSX formule. In het 1 na laatste punt; "ruin the feeling of reality" Gast, kijk eens goed naar de oude SSX games! Die hebben geen reality feeling, dat is juist het punt van SSX!! Dit gaat geen echte SSX game worden. Jammer, zeer jammer.
Wacht nou maar tot footage en gameplay beelden, en als het dan ook echt geen SSX blijkt te zijn, dan kunnen we jammeren. We geven de game niet eens een kans, misschien is het niet hetzelfde als de oude vertrouwde formule, maar zoals ik eerder heb gepost dit hoeft niet gelijk te betekenen dat het een slechte game is. Ik snap natuurlijk wel als je de naam SSX op je game plakt dat het bepaalde verwachtingen met zich meebrengt, en als het nagenoeg niets van de oude game wegheeft dan kunnen ze het net zo goed gewoon Deadly Decent noemen. Ongetwijfeld zullen we meer zien aankomende GDC...
En zoals ik eerder heb gezegt; En dat is het em nou juist wat de meesten hier vrezen, iets wat je zelf blijkbaar ook snapt door het tweede deel van je post; Alles wat er tot nu toe bekend is, wijst sterk op een totaal andere invulling van SSX, dus het is logisch dat mensen daarover klagen, ook voordat ze gameplay beelden gezien hebben. Die heb je hiervoor niet nodig.