1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Star Ocean: The Last Hope

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 10 jun 2008.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ja, ondertussen kan ik gerust spelen, want t/m waar jij bent gekomen zijn er missables, die ik 99,99% zeker allemaal heb gehaald. Daarna is het vrij spel.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik zit nog steeds te twijfelen over deze. Buiten dat ik bang ben dat het button mashen me tegen gaat staan, krijg ik ook de kriebels bij het lezen van missables en quests in 1 zin 8) en heb ik gelijk visoenen van TLR. Aan de andere kant heb ik me toch ook wel erg vermaakt met TLR, dus dat doet het wel kriebelen om deze te halen .... :{

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Dan word mijn volgende playtrough ook peanuts ^^. Overigens word weapon data, monster data en battle trophies etc allemaal meegenomen naar een volgende playtrough toch? Tot nu toe heb ik nog niets gemist wat dat betreft, maar het is altijd makkelijk als je toch een aantal gemist hebt.

Edit:

The Last Remnant vond ik niet leuk... Turn-based. TLR heb ik een half uur gespeeld en gelijk weer doorverkocht. Je kan deze game eerder vergelijken met Infinite Undiscovery en Lost Odyssey, maar dan beter. Het 'buttonmashen' kan saai worden, maar je kan ook gewoon met skills spelen en als je geen zin meer hebt om 'tactisch' te vechten, kun je met 'A' rammen er ook door heen komen. Voor ieder wat wils!

Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is deze game nou vergeleken met Lost Oddysey? Welke zouden jullie aanraden voor een RPG fan die één van de twee kan spelen?

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    heb zelf star ocean niet gespeeld, maar kan LO echt iedereen aanraden die niets heeft tegen turn based.

als je turn based ok of zelfs leuk vindt is LO echt een super game

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Star Ocean is zeker vetter! De graphics zijn beter, de cutscene's zijn awesome etc.

Het enige wat een beetje tegen kan vallen zijn de normale battles, dat het buttonmashen word. Maar in SO kun je ze in 30 seconden clearen, bij LO kost je dat minstens 2 minuten.

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    De cutscenes in Lost Odyssey zijn ook awesome, hoor.

Ik zal even wat opsommen

Lost Odyssey:

+ Betere stemmen in Engels + optie voor Japanse stemmen.
    + Meer rauwe emotie dan in Star Ocean tot nu toe.
    + Begint gelijk epic en blijft grotendeels ook epic.
    - Vaste camera is fail.
    - Turnbased combat kan voor sommigen niet geweldig zijn.

Star Ocean 4:

+ Graphics zijn toch wel erg nice. Vooral op wat latere planeten zijn ze goed.
    + Gameplay is minder ouderwets dan die van Lost Odyssey.
    + Heel veel sidequests itt Lost Odyssey.
    - Achievements zijn kutter dan die van LO
    - Heel veel missables in het begin van de game
    - De game begint heel langzaam, wat veel mensen tegen zou kunnen houden
    + Als je doorbijt krijg je toch een heel vette game die samen met LO mijn favoriete JRPG op de 360 aan het worden is.

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De 2 -punten voor achievements gelden maar voor een select groepje. Als je gamerscore wil, moet je Avatar spelen en geen SE game ^^.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Wel meer van die minpunten zijn slechts relatief. Toch zet ik ze erbij voor het geval iemand ook nog 100% wil halen in de game. ;)

Ik ben trouwens het grootste minpunt uit de game vergeten:

--- Lymle moet dr bek houden! 8) (en Welch ook!)

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is juist het probleem...

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Welch is wel leuk, die zie je toch maar eens in de 3 uur. Lymle daar integen, don't start :{

Had ik weinig last van. Ik heb sowieso de drive om al mijn spellen gevoelsmatig uit te spelen. Daarna ga ik vaak nog kijken welke achievements ik kan halen.

SO vond ik vanaf de eerste boss al geweldig.

12. carnage NL

carnage NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind het een leuk spel maar sommige gebieden vervelen wel ik denk dat tales of vesperia wat meer afwisseling bied misschien dat het nog moet komen hoor zit pas op 8 uur

Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Hoppa, alweer over de 30 uur heen. Ik heb ondertussen bijna alle partymembers (mis er nog 1 volgens het statusscherm), dus ik ga nu op zoek naar mn ultieme party!

Maar een ding is me duidelijk. Roak is echt de mooiste en vetste planeet in de game (ook al zullen er nog een aantal komen)

Leuk detail: Roak was ook het decor van Star Ocean 1 op de SNES.

Edit:

Star Ocean: TLH
    160 van 1000 [​IMG]
    7 van 50 prestaties (14%)

Errand Boy
    Completed 30% of all quests.
    20 [​IMG] (17-6-2009)

Treasure Hunter
    Opened 50% of all treasure chests.
    20 [​IMG] (17-6-2009)

Yeah :cool:

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben ook al zo'n 29 uur bezig, maar daar zitten wel 2-3 uurtjes stilstaan bij. Ik gok dat ik die achievements nu ook zo krijg! Veel quests heb ik wel gecomplete en tot nu toe heb ik alle chests geopend.

Ik ben nu bij Elyna ofzo... Een cutscene van 20~ minuten ;d.

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Het verhaal van SO is niets vergeleken met LO, wat echt de kwaliteit was van de laatsgenoemde game. De real time combat is wel ontzettend goed in SO, maar in principe ook net zo goed in LO als je van turn based combat houdt. Dat is dus een kwestie van smaak.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat is er dan zo goed aan? Het is alleen maar de A button spammen...

17. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    daar kies jij voor, dat is niet de bedoeling

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Inderdaad. Je kan de combat zo leuk maken als je zelf wil. Als jij gokt dat 'A' spammen jou ding is en het is voldoende, have phun with it. Ik ga ook liever wat meer kijken welke skills ik bind en in welke volgorde.

Vergelijk het met Assassin's Creed. Je kan de game uitspelen met alleen de counter-move, of je kan gewoon 'spelen'.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heeft niks met gewoon spelen te maken. RT en LT kosten MP en die heb je niet infinite dus die moves houden naar een paar vijanden ook op. En blindside is ook niet iets waar je constant doet. Dus welke knoppen drukken jullie in dan?

20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Je komt langs talloze refresh points, steden waar je kunt slapen om full hp/mp te krijgen en je kunt ook tig items meenemen om je mp/hp weer op te vullen. Ook kun je van character wisselen als zijn of haar mp op is, om zo ook je reserve members te levelen.

Ik gebruik blindside alleen om mijn bonusboard vol te krijgen met XP bonus. Als je aan het grinden bent is dat namelijk het meest winstgevende.

Deel Deze Pagina