1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Star Ocean: The Last Hope

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 10 jun 2008.

1. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Maandje later wacht ook ik nog steeds op een goede aanbieding van ToV..

Hij daalt ook echt nergens in prijs :'-(

2. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De game momenteel weer opgepakt. Hij wordt wel beter, alleen heb ik het gevoel dat de nadruk erg gelegd is op treasure hunten, collecten, trophies, monsters etc. en het verhaal een beetje is vergeten.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik vind het verhaal toch best goed, anders. Het is niet het beste verhaal ooit, maar helemaal niet zo slecht als iedereen het noemt. Waar ben je momenteel?

4. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Op de 2e planeet waar ik nu level 15 ben. Level-en gaat best snel als je bonus board 130% XP uitkeert. Maar als de main quest is: "ga op reis en ontdek onbekende planeten" heb ik een raar gevoel bij. Het verhaal trekt me nu in ieder geval nog niet.

5. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is anders en ik vind Star Ocean toch echt beter, de sfeer bij SO vind ik vele malen beter dan bij TOV. Bij mij staat bij de beste games van 2009 SO:TLH op 1 en TOV op 2. :9

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als je pas op de 2e planeet ben mag je ook nog niks zeggen. Een stukje verder komt het verhaal pas echt op gang, waar jij bent is slechts het begin.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    SO04 op 1 ben ik sowieso mee eens. Net als een aantal anderen ben ik echter ook nog niet tegen een leuke aanbieding aangelopen, waardoor ik ToV nog steeds niet gespeeld heb. Bij mijn lokale gameshop (Dimension Plus) word hij overigens nog verkocht voor het volle pond terwijl hij al een jaar uit is!

Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    ToV is gewoon veel te goed. Daarom daalt ie nergens in prijs. ;)

9. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer goed ja, blijf het alleen jammer vinden van de JRPG's dat het allemaal erg kindvriendelijk is... Bloed in gevechten bijv. zal het misschien wel nog toffer maken

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Humz. Voor mij is het 50% verhaal, 25% gameplay en 25% variatie (Supervette graphics, veel goede humor, meer dan 20u gameplay etc).

JRPG's scoren op dat gebied gewoon super hoog op de eerste 2 punten.

11. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben ik helemaal met je eens, denk alleen dat een toevoeging in die richting het misschien voor mij (als adolescent) nog aantrekkelijker kan maken. Is een beetje wachten daarop, maar denk niet dat het ooit zal komen..

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Alsof bloed en rondvliegende hoofden opeens iets toevoegen aan de game. Het eerste kwartier is het misschien leuk, maar daarna merk je het niet eens meer.

13. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook overdrijven. Dat vind ik bij Dragon age het geval.
    Maar in een JRPG voegt wel iets toe aan het realisme (hoe paradoxaal dit ook klinkt in een fantasie wereld). Het is maar een voorbeeld om het iets minder kinderlijk te laten ogen.
    Niks tegen JRPG's hoor, want die blijven de beste, alleen denk dat ze in dat opzicht nog beter kunnen

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het maakt het realistischer, maar hoeft niet te worden overdreven. Als ik met een zwaard op iemand inhak bloed die persoon, dus waarom niet in games? Het geeft ook daar een extra gevoel van impact.

Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  15. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Vandaag verder geweest en ben nu level 29.
    Ik ben nu op zoek naar de thuisbasis van "Steel Giant".

Voor de rest ben ik nog niet echt aangenaam verrast, moet wel zeggen dat het een goede RPG is. Maar hij wilt me maar niet trekken en ik vind tot nu toe ook de dungeons erg lang. Met de laatste ben ik 2 uur bezig geweest.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag eindelijk eens verder gegaan met de game, ik zit echt nog helemaal in het begin en snap sommige dingen. De reden daarvan is o.a. omdat ik helaas geen handleiding heb. Een flinke tijd terug kocht ik de game via XBW en het ging om de promo-versie, geen manual. En nu mis ik dat toch behoorlijk...voor de standaard dingetjes.

Dus ik heb een paar vraagjes....

Ik zit dus in het begin en gebruik tot nu toe in de battles deze moves...

- De blindsides, short, long, en wanneer enemies aanvallen blindside
    - De special attacks (triggers)
    - Aanvallen met B en dan de special attacks erboven op....

Dat is het enige wat ik tot nu toe doe, zijn er meer moves of krijg ik die later?
    Ik wil gewoon alles eruit halen wat ik kan. Elke keer wanneer ik nu een level omhoog ga, spendeer ik die punten vooral op die attacks van Reimi en Edge.

Ik zit nu vlakbij die boss op dat strand...en tot nu toe heb ik nog maar weinig speciaals gevonden voor m'n characters. Vooral items zoals Rice and Iron en potions zo nu en dan. Echt behoorlijk irri zonder handleiding zeg....

Ook heb ik nog niks bij Skills, dus krijg ik die ergens of kan ik die kopen? en bij Skill boost. Soms kan ik niet individual punten gebruiken, dan doe ik het via de party SP,wat houd dit in?

Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik wil mijn manual wel in kleur voor je inscannen in pdf formaat. Laat maar weten als je interesse hebt.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dat zou in zééeeeeeeeeer veel dank afgenomen worden !!!

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    In het begin kan je ook nog niet heel veel.

Over de party SP: Je individuele characters krijgen SP, maar ook de party als geheel. Je kunt altijd je individuele punten gebruiken, maar als je wilt ook je partypunten. Het houdt niets meer in dan dat je aan een bepaalde of meerdere characters wat extra skillpoints kan spenderen, bovenop hun individuele.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Het lukt nu allemaal behoorlijk,maar de standaard dingetjes die ik nergens kan terugvinden vraag ik me nog steeds af. Bijvoorbeeld...tijdens battles..hoe kan ik een vijand selecteren? Want heel vaak gaat Edge automatisch op één doelwit af en daar krijg ik hem ook niet van af, terwijl ik liever gelijk voor een grote vijand tijdens die battle ga.

Deel Deze Pagina