"Another day, another dollar Leia!" Disney er eindelijk bovenop. Beter laat dan nooit, of struisvogelpolitiek? Opmerking van Angry Joe 40:00 in: "Make a f*cking great game FIRST, THEN turn it into a platform players will come back to month after month and maybe they'd be willing to drop a few more dollars into it as time goes on. NOT the other way around." Bless you. En het kinderen en gokken argument is een heeeel gevaarlijke voor EA. Disney is daar *absoluut* niet blij mee. Dit krijgt nog een staartje.
Eurogamer: difficult to grind for credits in Star Wars: Battlefront 2 - it's a big part of why so many players were angry at EA implementing paid loot boxes. But several crafty players have found ways to cheat the system, with one trick involving a simple rubber band. Reddit user Lowberg threw down the gauntlet when he created a "progression droid" (a robot) to "unskillfully collect credits". The elaborate creation uses what look like lollipop sticks to press buttons and move the character around, allowing them to gain credits from a match without actually taking part and without being kicked from the game for being AFK. reddit user F0ngen proved there's actually a much simpler way to cheat your way to credits, using a couple of classic rubber bands. F0ngen showed that by attaching a rubber band around each toggle stick and securing its placement to the back of the controller, it actually does the same as Lowberg's robot by keeping the character moving and avoiding being booted as AFK.
pfff had ik maar effe Origin Access gepakt om dit 2 uur te proberen. Dan had me dat 45 euro bespaard.. Helemaal vergeten dat dat bestond
OEF! Electronic Arts' shareholders are running for the hills this month and for good reason. The company's profitable business model is now at risk after angry gamers revolted over its aggressive in-game moneymaking strategy in "Star Wars Battlefront II." EA's stock is down 8.5 percent month to date through Tuesday compared with the S&P 500's 2 percent gain, wiping out $3.1 billion of shareholder value. Its competitors Take-Two and Activision Blizzardshares are up 5 percent and 0.7 percent respectively during the same time period. After EA gave a Dec. quarter sales forecast slightly below Wall Street estimates on Oct. 31, some analysts suspected it was due to the Stars Wars title. The shares fell 4 percent the following day. https://www.cnbc.com/2017/11/28/eas...r-wars-game-uproar.html?__source=twitter|main
Ja hij ziet er zeker goed uit. Laatste keer dat ik speelde was er wel lag online dat was daarvoor niet hopelijk word dat snel verholpen wel.
Als ze die game gewoon op een normale manier hadden uitgebracht, dus geen MT's, normaal eerlijk progressie-systeem, goede balans tussen heroes en normale spelers, en geen season-pass, dan was dit waarschijnlijk gewoon een 90+ game, alom geliefd, en 1 van de beste games van het jaar, en zou EA iets hebben om jarenlang trots op te kunnen zijn, en dan had die game vanaf dag 1 gewoon prima verkocht, en zouden ze hem na een jaar nog steeds voor 50-60 euro kunnen verkopen. Nu, zoals wel vaker, hebben ze de boel compleet verneukt door EA's eigen greed, en daar worden ze nu voor afgestraft. Het was zo fucking makkelijk om dit gewoon 100% GOED aan te pakken, en EA heeft het gewoon compleet weten te verkloten. Normaal gesproken zou je dan denken dat de verantwoordelijken achter deze business-decisions er dan keihard uitgekicked zouden worden, of op zijn minst de eer aan zichzelf zouden houden en zelf opstappen, maar uiteindelijk zullen ze de schuld wel proberen af te schuiven op DICE en straks die studio sluiten, of op zijn minst flink korten qua budget en dus medewerkers...
Lol klinkt spannender dan het is. Het stijgt alweer en bijv. de aankondiging van de game veroorzaakte een stijging 2x zo hoog als deze daling. Beetje incorrect beeld geeft dit artikel weer.
*DIT*, in combinatie met het bericht van Yi-Long zegt dat er ook weinig in de toekomst gaat veranderen. Mensen zijn gewoon op zoek naar snel vermaak. Degene die klagen over de praktijken van EA vormen een vocale minderheid. Een groeiende groep wellicht, maar nog steeds een vocale minderheid. SWB2 copies vliegen nog steeds als hete broodjes over de toonbank. Neemt niet weg dat Disney (geen onbelangrijke partij natuurlijk) nog wel invloed op het geheel heeft. Maar zonder Disney's invloed zie ik de praktijken van EA, die al jarenlang een discutabele invloed heeft op de gaming wereld, niet snel veranderen.
Disney? Lucasfilm. Lucasfilm wil liever niet dat er variaties op "iconen" komen. Ja, dat willen ze wel ... maar enkel in lijn met de films. Dus geen roze Darth Vader. Er is zat wat gemaakt kan worden en ik vermoed dat dat ook wel komt ... op z'n tijd. Het is erg jammer dat een game als Battlefront 2 zoveel negatieve publiciteit heeft ... maar de "core" is prima in orde.
Whilst EA Sports UFC 2 featured many similar microtransaction mechanics, it truly feels as though the online competition has reached a new level of inconsequence. Bear in mind that the microtransactions and all systems in effect, are part of a beta test. Despite this, it is equally significant to consider that the release date of February 2nd is looming ever closer, thus, it may be too late for drastic changes to be effectively implemented. Every single technique, ability, fighter, and stat roll, is entirely acquired and upgraded through the loot box system. A brand-new player fresh out of the tutorials, can dump $1,000 into the game, acquire the rarest loot drops and immediately jump into online competition with a beastly custom fighter that has an exceedingly large health pool, vastly improved endurance, and substantially stronger strikes than the average player who simply pays the $60 price of admission. The higher the rarity of the item, the more significant the improvement overall. Pressing the square button to throw a punch at an opponent, quite literally the simplest and most obvious mechanic in an MMA game, perfectly exemplifies the absurdity of the microtransactions in question. A base level jab will do minimal damage to online opponents, however a fighter that purchases a loot box and acquires a five-star rarity level jab, will not only have a more efficient and powerful technique in combat, but will also be treated to a host of stat increases in all regards, making their player undeniably better in every scenario. Microtransactions are also the only means of acquiring perks and boosts. Perks are powerful abilities that can be equipped for a small number of fights before expiring. They can range from a low-level stamina improvement during a certain phase, whether that be striking, grappling or ground game, to a significant hit point increase during pivotal health events, wherein your opponent has damaged you enough to potentially end the fight. Boosts on the other hand are similarly temporary enhancements that offer endurance boosts and durability bonuses. It is clear to see that in combination with technique enhancements and overall stat increases, EA has taken every single aspect of genuine competition and buried it."
Datamined Star Wars Battlefront 2 - The game has a hidden character customisation Menu despite EA saying customisation is impossible.(youtube.com)