1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Star Wars Battlefront II

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 15 apr 2017.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.930
    Ohh boy..

Rampage, Zumpelvelder en B Tender vinden dit leuk.
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Even rustig blijven ademen Sven; ok? Voordat je weer domme dingen gaat zeggen waar je spijt van gaat krijgen. Is niet de eerste keer.
    Het is belachelijk dat karakters niet gelijk beschikbaar zijn. 40 uur spelen voor één Hero is natuurlijk vette onzin, daar heeft iedereen gelijk in. Prima dat je ergens voor moet spelen ... maar 40 uur is iets te.

Wat ik enkel zeg; is dat het waarschijnlijk niets af doet aan de gameplay. Dat jij hier nu weer als een halve tamme op moet reageren is kenmerkend.

-250.000 down-votes. Ik denk dat EA/DICE de boodschap wel heeft gekregen.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De boodschap hebben ze al gekregen na de beta en deden toen heel tof dat ze geluisterd hadden etc.
    Maar blijkbaar niet. Ook de unlocks minder grindy maken voor reviewers is gewoon bizar eigenlijk.

Zifnap, B Tender en Rampage vinden dit leuk.
  4. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Tja, dat is je game toegankelijk maken voor mensen die normaliter nooit een joystick in hun handen hebben. Is ook niet de eerste keer.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee dat is de reden natuurlijk niet. Reviewers een andere versie geven dan wat de normale gamer krijgt zodat die grind niet in de reviews komt is gewoon scummy en van mij mogen ze daar ook wel voor aangeklaagd worden ofzo. Gaat gewoon te ver.

SPELVERZIEKER, CrazY, X-Junk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    "klinkt alsof je butthurt bent dat je niet de reviewversie hebt" Rampage, 2017

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Een game minder grindy maken zodat reviewers een beeld krijgen hoe de game is? Om uiteindelijk alles achter een play-to-gain structuur te flikkeren die 20x erger is dan wat reviewers te zien hebben gekregen? Dat is onbegrijpelijk ja. Maar again, wat doet dat af aan de gameplay? Iets waar ik nog steeds geen enkel antwoord op heb gezien, afgezien van die debiele reactie (what's new) van @Maddmonkey?

Dat EA/DICE hier op heeft gereageerd is prima. Dat ze een loopje nemen met hun consument is not-done inderdaad ... maar wacht in godsnaam gewoon af wat er gaat gebeuren. Je hoeft de game ook niet te kopen. Je kan deze ook links laten liggen als het je echt pijn doet. Verwacht namelijk dat ze dit wel aan gaan passen.

@Maddmonkey ... Sven, het zou je sieren als je niet elke keer bij @Hybrid in z'n hol kruipt. Geef eens antwoord op de vraag wat het afdoet aan de gameplay in plaats van zo'n hit-and-run comment maken. Blijft toch lastig blijkbaar.

8. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Deze game was eigenlijk een instant-buy voor me, omdat ik me rijkelijk vermaakt hebt met het eerste deel.

Maar als ik dit allemaal lees... Pay to win is echt het lelijkste wat er is.

B Tender en bulletproof010 vinden dit leuk.
  9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet wat het met de gameplay doet. Maar heb daar ook niks over gezegd. Maar ze hebben nu wel duidelijk gemaakt wat beetje hun intentie is met de MT in deze game en staat me echt tegen. Is nu al de derde keer dat ze worden aangesproken mbt pay to win en grindy en dan zeggen ze we luisteren etc. En dan duikt er weer een andere op. Misschien passen ze het wel aan. Maar dan duikt er waarschijnlijk weer iets anders op Heb geen zin om ze game dan op zo manier te spelen. Geef me dan maar premium.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat dit met de gameplay doet? Alles als jij jouw game opzet als een f2p game met een 60-80 euro entry fee. We krijgen letterlijk een ergere grind in een multiplayer game dan een game als Warframe en met schandalige prijzen die een stuk hoger liggen dan eerder genoemde gratis game.

Ze hadden het beter Star Wars Mobilefront kunnen noemen, want dat is nu de markt waar een achterlijk model als dit thuishoort.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Absoluut. Ik zeg ook nergens dat dit een goede zet is van EA of DICE.
    Het is gewoon niet netjes om zo met je customers om te gaan ... maar deze beslissing heeft wellicht geen impact op de gameplay. Dat je nu tig uur moet spelen voor een Hero (o.i.d) is zuur en een slap in the face. Het is gewoon het zoveelste signaal dat micro-DLC of pay-to-gain content gewoon een stevige opmars maakt. Een statement of boycot gaat hier echt niets aan veranderen wat andere blijven de game toch wel kopen. YouTubers blijven dit toch wel promoten ... gebed zonder eind.

Zie bovenstaande reactie richting Hybrid. Ik keur dit NERGENS goed. Dus zo'n call-out als hierboven gaat echt nergens over.

Enne, was jij niet gek op grinden? :+

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Lootboxes maken zeker deel uit van de gameplay-experience, wanneer deze niet uitsluitend skins/cosmetics bieden, maar ook items die je winkansen vergroten.
    Wanneer dergelijke boxes 'te koop' zijn ga je al héél snel naar pay-to-win.

De oorspronkelijke gameplay kan nog zo geweldig zijn, zo goed aanvoelen, zo responsief zijn, maar wanneer je voor de dertigste keer uit de lucht wordt geschoten door een Elite-LCE-Tie-fighter of met één slag wordt neergesabeld door een Darth Vader XL, gekocht door een tiener van al z'n zakgeld (dus niet op skill maar door overpowerde characters en voertuigen), dan blijft er van het plezier van die oorspronkelijke gameplay weinig meer over en gooit men (ik althans) al snel z'n controller in de hoek.

Verslagen worden... prima, maar wel op een gelijkwaardig speelveld, zonder dat ik daarvoor ook moeilijk veel extra geld in een game moet steken.

En ik vind het ronduit SCHANDALIG dat de reviewversie van de game afwijkt van 'onze' versie van de game. Als grinden onderdeel van de game is, moet dat ook blijken uit de review(versie), zodat de reviewer hier iets van kan vinden. In élke andere branche buiten gaming zou dit tot enorme schandelen leiden, behalve in de gaming-industrie.

Jimmy J., Tim, Maddmonkey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Aankomende nacht 00:00 de early (rip off) launch toch ?
    Kan niet wachten :)

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eens.
    Het is een walgelijke constructie die helaas steeds verder je strot word ingeduwd.
    In Battlefront 1 waren de Hero karakters ook overpowered en zag je de ene na de andere de 80 kills met gemak passeren. Er valt weinig zinnigs over te zeggen helaas.

Vermoed ook dat dergelijke constructies nog veel langer blijven bestaan ondanks de negatieve feedback die ontwikkelaars krijgen. Het brengt bakken met geld in't laatje ... Hoe dan ook verwacht ik wel een aanpassing. Kan me moeilijk voorstellen dat dit de gouden standaard gaat worden. Maar aan de andere kant heb je genoeg van die click-bait YouTubers die bakken met geld er tegenaan flikkeren en 12 jarige Jantje doet dit ook. Want da's cool.

In gameplay filmpjes kreeg ik nou niet de indruk dat de Hero's zoveel sterker waren ... maargoed ... zie het over 'n paar weken wel :)

B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat een bepaald wapen of character overpowered is hoeft niet persé een bezwaar te zijn. In bijvoorbeeld DOOM heb je wapens en demons die vele malen krachtiger zijn dan andere wapens, maar bij DOOM spawnen dergelijke wapens gewoon op gezette tijden in de map, bekend bij alle mensen, waarna ter plekke gestreden wordt om het bemachtigen van die wapens en het bijbehorende (tijdelijke) voordeel. Iedereen heeft hier gelijke kansen bij, er hoeft niet gegrind te worden, en van microtransacties is al helemaal geen sprake.

Mijn boodschap: het fenomeen 'hero character' an sich hoeft niet persé een probleem te zijn voor de gameplay/game-ervaring, als iedereen maar gelijke kans heeft tot het bemachtigen hiervan, bij voorkeur zonder al te veel grinden.

16. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    302k downvotes :lol::lol:

Its a new world record :+

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  18. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Deels wel. Als je uit deze loot boxes bepaalde voordelen kan halen in de vorm van star cards en/of andere voordelen ten opzichte van andere spelers dan kan het je gamebeleving als "persoon zonder credit card van papa of mama" nadelig beïnvloeden.

Verder is het natuurlijk ook enorm schandalig dat reviewers een andere versie gekregen hebben als het final product.

Rampage vindt dit leuk.
  19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja. Dat kan...
    Volgens mij had COD Advanced Warfare ook zo'n constructie. Wapens in loot kisten die vele malen beter waren. Dat heb ik toen niet ervaren als vervelend maar kan me voorstellen dat andere dat wel hebben.

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    DIT gaat wel heeel ver. Bij zo'n tactiek weet je bij voorbaat dat EA iets te verbergen heeft.

Deel Deze Pagina