Mja, ben waarschijlijk een van de weinigen die KOTOR niet to vond. Veels te linear, geen enkele ruimte om te exploreren, sunquests van niets. Battlesysteem zat goed in elkaar, net als het verhaal, maar als RPG viel het me tegen. Kijk dan ook niet uit naar het vervolg. Fable en Sudeki zullen we top worden hoop ik, en voor de rest moet ik toch nog maar mijn PC houden, want imho komen daar nog steeds de meest interessante RPG's op uit...
Kotor vond ik een leuke game. Maar een vervolg... liever niet. Ze gaan ook nog is dezelfde engine gebruiken(wat zwaar verouderd is tegen de tijd dat het spel uit komt. Jade Empire, daar wacht ik op
Wel nu.. Zo denk ik er ook ongeveer over. Misschien was ik gewoon wat te gewend aan de vrijheid van Morrowind, dat KotoR een beetje linear overkwam. Desalniettemin was het een zeer positieve ervaring
denk dat het alleen interessant is voor echte kotor diehards, vond kotor zelf geweldig en ga ook zeker deel 2 halen (toch een beetje benieuwd of er nog wat bij word gehaald uit deel1 storyline) en die engine beetje optimaliseren zal het er nog prima nog uit zien hoor rpg is zowieso alleen goed als het verhaal en vechten goed in elkaar zit
Dit lijkt mij een geweldig spel. KoTOR was een spel wat mij zeer lang heeft weten te boeien en ik wachtte dus ook al op een 2e.
Ik heb ergens gelezen dat ze een totaal nieuwe engine gebruiken, en weer ergens anders dat ze dezelfde gebruiken van het eerste deel. Maar op de scans te zien is er niet een enorme stap voorwaarts (alhoewel GR2 ook een totaal nieuwe engine zou hebben en er mijn inziens bijna hetzelde uitziet als deel 1).
hmm... laat ik eerst nog maar eens een poging wagen om die irritante vent van een darth malak af te maken ben ik al zooo lang mee bezig.... k bak der geen reet van
Dat was in KOTOR 1 ook al zo. In het Star Wars-universum zijn er altijd maar 2 Sith Lords tegelijkertijd: de meester en de leerling. In KOTOR 1 waren dat Malak en Revan. Dit is trouwens ook de reden waarom iemand in Star Wars Galaxies geen Sith Lord kan worden; Darth Vader en Palpatine zijn dat al.
Lijkt me super dat ze een vervolg maken. Alleen ze mogen van mij de animaties wel wat beter maken. Deel 1 kwam een beetje houterig over.. wat je aardig duidelijk zag als je bijv een groep omlegde. Verder wacht ik er met smart op
Niets boeiends te zeggen? Zwijg dan liever! Van een nieuwe engine is er geen sprake. Het zal gewoon een geoptimaliseerde versie zijn van de engine van het eerste deel. Wat mij betreft mag het gebruik van de force nog dieper gaan. Nu gebruik je haast enkel en alleen je krachten in gevechten. Ik vind ook dat je party wat gevardieerder mag zijn. In deel 1 werkte ik haast altijd met dezelfde partymembers ( tenminste toen ik alle partymembers had) Ik ging altijd op pad met Jolee en Canderous ) Toen Bastula nog niet gevangen genomen was, gebruikte ik haat natuurlijk wel vaak. Ze hebben we allemaal speciale eigenschappen, maar je hoeft die niet noodzakelijk te gebruiken. Carth bijvoorbeeld, werd na een tijdje helemaal overbodig, omdat Canderous veel beter is, de enige functie die hij toen had, was een beetje meer achtergrondverhaal brengen. De T3 droid heb ik misschien 1 keertje gebruikt. Ik vind dus dat je van alle partymembers moet kunnen gebruik maken. In deel 1 was dat niet echt nodig.
Quote van Insidegamer.nl [...]Voor de rest lijkt Kotor: Sith Lords vooral veel van het eerste deel opnieuw te doen. Zo zal de engine niet al te veel aangepast worden, het spelbeeld nagenoeg hetzelfde blijven en ook deze keer is het maximaal mogelijk drie karakters te besturen.[...] Bleegh, als ze niet met wat nieuwe dingen komen dan hoeft het van mij niet hoor.
EA doet het al jaren met middelmatige games, dan vind ik het niet erg dat het ook een keertje gedaan word met een geweldige game. Bovendien worden er wel dingen toegevoegd en aangepast, was op een aantal punten ook wel nodig.
Ik denk ook dat er meer dan voldoende ruimte is voor een tweede deel. Met het verhaal kunnen ze immers weer alle kanten op. Obsidian heeft voldoende vrijheid om een nieuw spel te maken. Maar toch ook leuk is dat je bijvoorbeeld weer in Dantooine zal terecht komen, waar je dan misschien te weten zal komen hoe de Sith deze planeet precies had verwoest ( remember deel I) Gameplaymatig zou ik het minigame met de turrets echt laten vallen. pazaak en Swoop racen mag zeker behouden blijven wat mij betreft. Voorts zou er in de cantina wat meer mogelijkheden mogen zijn, naast pazaak spelen. Zoals bijvoorbeeld geld inzetten op een swoop race of op een gevecht ( zoals je in Taris zelf in zo'n duel ring kon stappen) Daarnaast zou het gebruik van enkele typische Star Wars voertuigen ook wel leuk zijn om je mee te kunnen verplaatsen over het land.
Obsidian bestaat eigenlijk uit ex-leden van Black Isle, dat bekend is van games zoals Fallout, Icewind Dale, Planescape: Torment,... Plus, Obsidian heeft goede banden met BioWare.