Met mij een Star Wars discussie aangaan?
Fuck yeah!
Anakin Skywalker was, voordat hij Darth Vader werd ( dus 2 armen en één been verloor ) DE sterkste Jedi / Sith die er was. Sterker als Sidious en als Yoda. Toen hij alles kwijtraakte, waaronder zijn ledematen, is zijn Force gevoeligheid gedaald naar 25%. Hij was dus niets meer. In de Force Unleashed leren we dat er iemand is die misschien op het oude niveau van Anakin zit ... in deel 1 word ook verteld dat Starkiller ( Galen Marek ) de potentie heeft om Darth Vader te vervangen en zelfs een DREIGING is voor Sidious / Vader om te blijven leven. "Vader is nothing more than a tool. Slay him and take your place by my side!" ... In het Dark-Side eind heb je dan ook nog de zin : "You will serve by my side ... and when you become useless, like Vader, you will be cast a-side".
- Je krijgt medelijden met Darth Vader
- Je ziet hoe medogenloos Sidious is
- Er zijn meer dan één Force gevoelige personen die zo krachtig zijn.
- De "geboorte" van de Rebel Alliance
Persoonlijk vind ik het erg gaaf om te weten dat er nog zo'n Force gevoelige dude geboren is. Het verhaal in TFU klopte gewoon perfect en paste ook perfect. Hoe dan ook zie ik de Prequel en Original Trilogy als de "basis" van Star Wars. D'r zijn maar heel weinig comics / games die ik meeneem en ZELF plaatst tussen deel 1 t/m 6. Kijk zelf eens op Wookipedia, daar staat een HELE berg informatie op.
Klik om te vergroten...