Echt? Tof! Ik deed een wild gokje, heb Starcraft 2 helaas nog niet. Veel plezier er mee. Ik weet dat de editor van Starcraft al enorm veel mogelijkheden had (je kon in principe je eigen campaign bouwen, inclusief video's en geluid), die van deel 2 is nog veel uitgebreider.
Er staat dus dat die 100 miljoen voor WoW is. SC werken ze al 10 jaar aan dus ik ben er eigenlijk wel zeker van dat dit bedrag redelijk in de buurt komt. Zeker als je ziets hoeveel ze aan finetunen hebben gedaan.
Er wordt helemaal niet tien jaar aan Starcraft 2 gewerkt. En al was dat het geval, dan noem ik twee mensen wat concept art voor het spel tekenen geen 'werken aan'. Stel dat het spel wel 100 miljoen gekost heeft, waarom zou Blizzard dit dan ontkennen? Dan hebben ze tenminste een reden om het spel, zelfs de download, €59,99 te laten kosten. :{
Omdat het in alle redelijkheid belachelijk is dat een videogame 100 miljoen kost. En wiki leert me dat ze er sowieso 7 jaar aan werken.
GTA IV kostte toch ook zoiets? Wat maakt het uit als het maar dubbel en dwars terug verdiend word. Wat dat betreft had Modern Warfare 2 nog een goede investering geweest als het een miljard gekost had om te maken. Waarom zou een game dat niet mogen kosten en een film wel?
Ik zeg dus ook, in alle redelijkheid. Ik snap ook wel dat het om geld verdienen gaat, maar het zijn gewoon absurde bedragen.