Of je krijgt gewoon minder titels per uitgever. Je ziet nu al dat alle grote uitgevers inzetten op dezelfde soort titels waarvan ze weten dat er winst te behalen valt. Dus minder titels die meer geld kosten per stuk. Nu spreiden uitgevers hun risico's nog wat en kunnen ze nog wel eens wat nieuws proberen omdat ze weten dat mocht het onverhoopt toch misgaan de Call of Duty's en Fifa's van deze wereld de verliezen wel goed kunnen maken.
Maar als de kosten zo blijven stijgen zal er een moment komen waarop je alleen nog maar fifa's en call of duty's overhoudt en nieuwe IP's zich eerst op kleinere platforms moeten zullen bewijzen.
Dat is wat mij betreft het enige grote nadeel van de hogere budgetten en duurdere games. Er worden vrijwel geen risico's meer genomen om vreemde nieuwe dingen uit te proberen of bizarre games te maken. (behalve dus op bijvoorbeeld de iphone of android phones waar je dus nog wel als eenling of klein bedrijfje met een goed origineel idee een topper kunt maken. Kijk maar naar Doodle jump bijvoorbeeld)
Laatst bewerkt: 28 jul 2010