1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Starcraft II

Discussie in 'Games' gestart door Orcrist, 19 mei 2007.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tsja, de tijd dat je met zn 2en op een zolderkamer een AAA spel kan maken zijn helaas lang voorbij. 30-50 miljoen is tegenwoordig geen uitzondering meer voor grote titels, en dan heb je het nog niet eens over de uitschieters als GTA.

Maar zoals al eerder gezegd, zolang er winst gemaakt wordt is het alleen maar mooi. In plaats van 2 man heb je nu 300 man aan het werk :)

2. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Inderdaad, terwijl het aantal gamers op een gegeven moment stabiel zal blijven. Dus de kosten zullen stijgen of er zullen manieren uitgevonden worden om de kosten terug te krijgen. (zoals 2e hands games die niet online kunnen zonder te betalen)

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    het bedrag komt zeker niet in de buurt bij die van WoW, een MMO is veel duurder om te maken en kost ontzettend veel aan onderhoud en ze moeten het ook hele tijd updaten ze hebben super veel servers wat goud geld kost, game masters die altijd online moeten zijn om mensen te helpen etc etc. SC2 kost wss nog niet eens een kwart van wat WoW kost.

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik denk dat het serverbeheer van WoW gewoon bekostigd wordt door de abo's die de spelers hebben.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Of je krijgt gewoon minder titels per uitgever. Je ziet nu al dat alle grote uitgevers inzetten op dezelfde soort titels waarvan ze weten dat er winst te behalen valt. Dus minder titels die meer geld kosten per stuk. Nu spreiden uitgevers hun risico's nog wat en kunnen ze nog wel eens wat nieuws proberen omdat ze weten dat mocht het onverhoopt toch misgaan de Call of Duty's en Fifa's van deze wereld de verliezen wel goed kunnen maken.

Maar als de kosten zo blijven stijgen zal er een moment komen waarop je alleen nog maar fifa's en call of duty's overhoudt en nieuwe IP's zich eerst op kleinere platforms moeten zullen bewijzen.

Dat is wat mij betreft het enige grote nadeel van de hogere budgetten en duurdere games. Er worden vrijwel geen risico's meer genomen om vreemde nieuwe dingen uit te proberen of bizarre games te maken. (behalve dus op bijvoorbeeld de iphone of android phones waar je dus nog wel als eenling of klein bedrijfje met een goed origineel idee een topper kunt maken. Kijk maar naar Doodle jump bijvoorbeeld)

Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ben ik niet met je eens. Het zijn astronomische bedragen voor bijna ieder individu. Maar als zakelijke investering is het niet iets ongewoons. Natuurlijk is een game meer dan een zakelijke investering, net als een film of een boek, maar voor de producenten (de investeerders) is het een kwestie van geld inleggen met de hoop er meer uit te maken... Dan maakt het ook niet uit waar je het zou inleggen, waar het om gaat is dat er een redelijke kans is dat er meer uit terug te halen valt ;)

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Impressie

Starcraft 2 net gespeeld, hieronder een kort maar krachtige impressie.

Starcraft 2 in 1 zin:
    Een mooiere grafische versie van Starcraft 1

(+) Grote campaign
    (+) Nieuwe units
    (+) Grafische upgrade
    (+) Weer goede muziek

(-) Camera controls matig, beetje zoals bij Warcraft 3 eigenlijk. Het is wel 3d maar je kan niet zelf bepalen vanuit welk perspectief je de camera draait
    (-) Grafisch had ik eigenlijk meer verwacht, het komt over als een verbeterde versie van de engine van Warcraft 3 (zie camera)
    (-) Gedoe met registeren etc, je kan nu volgensmij niet even het spel aan een vriend uitlenen zodat hij het eerst speelt. Moet hij eerst connecten met het internet en dan komen er ook weer problemen.

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand misschien hoe je de hotkeys zelf kan binden. Ik kan alleen kiezen uit verschillende profielen, maar kan zelf geen keys binden aan mijn persoonlijke favorieten. Het lijkt me dat deze optie zoals in elke game wel mogelijk is, heeft iemand hier een oplossing voor?

9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Waar blijven eigenlijk de grote reviews? Heb nog geen fatsoenlijk recentie kunnen vinden :9

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Review exemplaren zijn tegelijkertijd met de retail versies vrijgegeven, dus ik denk dat het nog wel even duurt!

Ik heb er 3 missies op zitten en vind het geweldig! MP durf ik nog niet aan :$

11. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ohja. Dat is waar ook :)

Gisteren zelf alleen maar versus AI gespeeld. Vreselijk verslavend :D

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk de achievement op hard difficulty gehaald in de missie Zero Hour (Destroy four Hatcheries). Heb het vier keer achter elkaar opnieuw moeten doen.

Eerste keer had de laatste Hatcherie nog maar een drie balkjes, mijn hart ging echt tekeer. :D Laatste keer zelfs nog de missie kunnen completen. :+

13. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gisteren ook mijn eerste blik op de single player geworpen. Twee missies gespeeld en weer een heerlijk SC-gevoel, fantastische filmpjes!

Eerst de SP uitspelen en dan gaan we naar de MP. Vanuit de beta al enige ervaring opgedaan, dus dat wordt oneindig spelen :)

14. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Als mensen het leuk vinden om tegen een beginnende speler te spelen, mijn naam is Franko en mijn id is 114

15. Cocopuff

Cocopuff Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Heeft iemand anders last van als je tijdens een missie van SC2 je computer opeens in slaapstand gaat? bij energie beheer staat alles uit snap er niks van

16. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nu raak ik toch echt een beetje gefrustreerd =(

Eerste 5 wedstrijdjes in de practice league gingen prima, via M&M kon ik vrij eenvouding winnen maar ik heb de laatste 6!! potjes al verloren....

De laatste tegen de zerg was mijn eigen stomme schuld, ik had hem redelijk onder controle maar toen ik aanviel transporteerde hij zijn units via zo'n worm naar mijn basis, ik had een overlord over het hoofd gezien.

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Welke league speel je nu in?

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds in de practice league....

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat dat er maar 5 waren? Heb ze zelf geskipt. Ben nu aan het oefenen tegen A.I., verlies steeds op hard.

20. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het zijn 50 matches. Jaa ik ga ook maar even
    Tegen de ai proberen, op medium won ik eenvoudig

Als iemand mij trouwens wil toevoegen kan dat :)

Franko
    Character id: 114

Laatst bewerkt: 29 jul 2010

Deel Deze Pagina