Ik heb van McSparkle een 7 uur trial van het spel gekregen. En het is... Ik ben echt groot fan van Starcarft, heb het spel en de uitbreiding helemaal grijs gespeeld. Ik vind het verhaal, de drie rassen, de personages en de muziek zo briljant. Starcraft 2 verbetert dit allemaal tot in het oneindige! En wat zijn die filmpjes vét. Tijdens het spelen (en kijken), dacht ik bij mezelf: ik ga zometeen op XBW posten hoe vet ik dit filmpje vind. En dan kwam het volgend filmpje dat nog beter was! Muziek is heerlijk, dat bluesy rock woestijn achtige, geweldig. Ik draai het spel wel op Lowest of Low, m'n laptop kan het net aan. Maar wat een geweldig spel. Ik denk dat ik het toch maar ga kopen. Ik vind het erg tof hoe de singpleplayer en multiiplayer van elkaar verschillen. De point-and-click interface van de Hyperion is tof, echt leuk gedaan. Daar missies selecteren, geld verdienen, units kopen. Bepaalde units zoals de firebat zitten ook niet in de MP, maar wel in de SP. Het valt me ook op hoeveel meer troepen er zijn in vergelijking met deel 1, allemaal sterke toevoegingen. Een 'leger' van Marines, Medics, Firebats en Merauders ziet er al tof uit, en dan heb ik de Reaper nog niet eens gehad.
Vandaag een paar potjes tegen Medium AI gespeeld, en dat is al een stukje moeilijker Eerste keer ging ik vrij snel kapot. En daarna gewonnen met een iets andere aanpak. Geweldig spel! Die grijns op m'n gezicht toen ik had gewonnen
Ik speel de Campaign nu trouwens gewoon op Casual. Dat is wel héél makkelijk, maar boeit me niet, ik hoef nu nog niet uitgedaagd te worden. Wil het verhaal beleven. Oh en McSparkle, ik heb al 4 uur opgemaakt van mijn trial.
Zit te twijfelen of ik deze game moet aanschaffen. Al eeuwen geen RTS gespeeld (Halo Wars rond oktober als laatst en daarvoor ook heel weinig) en heb op zich wel zin in eentje, maar ik houd niet zo van gamen op de pc. Moeilijk, moeilijk.
Ja, ik vond het ook niet zo geweldig. Hoe is Starcraft 2 in vergelijking met C&C: Generals of Tiberium Wars? Die vond ik beide echt supertof!
Pretty much twee compleet verschillende games, Generals was nog wel leuk, ik vond Tiberium wars echt verschrikkelijk.... EA
"EA " Stel je niet aan C&C3 op de Xbox 360 is één van de betere rts games op de Xbox 360, sowieso stukken beter dan Halo Wars. Kanes Wrath, ook een topper op de Xbox 360. Red Alert 3 is ook erg leuk op de Xbox 360. En ja allemaal door EA. Ik dacht dat 't EA bashing al voorbij was
Mensen die nog interesse hebben in een trial pass moeten maar even PM'en. Ben het spel nu aan het installeren.
Originele Red Alert en C&C van Westwood wel eens gespeeld? Voordat Westwood opgeslokt werd door het gedrocht wat ze EA noemen, was de kwaliteit van de games toch echt van een hoger niveau.
Ik heb de eerste C&C gespeeld, ik heb Red Alert 1 heel veel gespeeld. Ik kan mij de filmpjes nog voor de geest halen. En ik vind in tegenstelling tot velen Red Alert 1 ook beter dan Red Alert 2. Ondanks dat de C&C van vroeger beter waren denk ik dat het deels nostalgische vertroebeling is. C&C 3/ Kanes Wraith en in mindere mate, RA3 zijn gewoon prima C&C games. Grootste minpunt van RA3 is imo de grafische stijl. Maarja ik ga hier verder niet mee door (deze discussie), ik eindig ermee dat het EA bashing 4 jaar terug ofzo al lame was. Zat goede games zijn uitgebracht door EA.
Generals was een prima game, die heb ik zelf 6 jaar online gespeeld met heel veel plezier. Jammer alleen dat de servers steeds minder druk werden. Dat EA hier en daar wel eens een steekje heeft laten vallen is logisch, het is een groot bedrijf wat winst maken voorop heeft staan. Maar zo enorm bagger als veel mensen doen voorkomen is het volgens mij nu ook weer niet.
Iemand nog tips voor de laatste "level"? Heb 'em pas 1x geprobeerd maar zie in dat het niet goed kan gaan met mijn huidige strategie. Spoiler Ik heb ervoor gekozen om die airbase aan te vallen maar heb nu enorm last van die wormen. Ook 2x online 1 vs. 1 gedaan. In beide gevallen ging de tegenstander quiten. De eerste probeerde aan het begin van de pot een rush met zerglings maar kon daarmee weinig damage doen. Toen hij met de tweede rush weer faalde ging ie maar quiten. Tweede keer moest ik tegen Protoss. Gast maakte echt een gigantisch fout waardoor ik zijn army finaal van de kaart veegde. Ik had inmiddels 2 bases en een redelijke hoeveelheid tanks (in seige mode) en verschillende soorten infantry. Onderaan de tweede base kon je er maar op 1 manier in lopen en dat was over een bruggetje waar zo'n berg met stenen op ligt. I.p.v. die blokkade weg te schieten had hij zijn army opdracht gegeven ergens in mijn base te lopen. Omdat dat niet mogelijk was liepen ze als kip zonder kop tegen die blokkade. Easy targets. Maar hoe dom kun je zijn?
Heeft iemand nog een trial key? Het is al jaren geleden dat ik een RTS gespeeld heb (C&C: Generals), dus ik zou em graag willen proberen om er zeker van te zijn of ie me aanspreekt
Quiten is eigenlijk normaal online. De goed gemanierde spelers zeggen wel eerst GG (good game), maar quiten is gewoon om elkaar tijd te besparen.
Heb nu de campaign uit en ben vooral 2 vs. 2 doen. En dan dus samen met een gast tegen 2 computergestuurde tegenstanders. Ik blijf dat gewoon doen om beter te worden en dan ga ik later wel weer ranked 1 vs. 1 doen.
Mijn 7-uur trial zit er nu helaas op, ga nu het spel kopen via Battle.net. Dat zal met de VISA-kaart van ma moeten, en die is nu niet thuis, dus dat wordt wachten. Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie gedachte over het verhaal. Zonder mensen te willen spoilen, als je voor het eerst Zeratul tegen komt in het spel, weet je waar ik het over heb: Spoiler Ik heb twee van de Protoss missies uitgespeeld via dat kristal en ik verwacht dat de Overmind weer tot leven wordt gewerkt door de Protoss. Want ook de Overmind begrijpt dat Kerrigan iets vreselijks van plan is (einde van het universum dat zij gaat bewerkstelligen?). Als de Overmind weer tot leven komt kan hij nieuwe Zerg-legers aansturen en zullen de Overmind/Zerg, Raynor/Terran en Zeratul/Protoss samen werken om Kerrigan te verslaan. Vraag ik me alleen af welke rol de Xel'Naga gaan spelen... En mocht dit in Wings of Liberty al uitgelegd worden, verklap het niet. Ben benieuwd naar theorieën.
Ik ben na het tegen de computer spelen en online video's bekijken wel verbetert merk ik nu. Ik speel nog de eerste 50 practice matches in de practice league om goed te oefenen maar waar ik ze eerst verloor omdat ik de hele tijd verrast werd door de tegenstander, win ik ze voorlopig net had ik wel een heel domme tegenstander: Ik had vrij vroeg mijn orbital command op als Terran zijnde en zag via de scan dat hij ging voor mass marines via twee barracks met reactors. Ik dacht; mooi dat ga ik counteren doormiddel van hellions, dus ik bouwde twee factories met twee reactors. Hier maakte hij de fout om nadat hij mijn factories had gescand, toch verder te gaan met de mass marines strategy, had hij hier voor marauders gegaan, was ik toast geweest. Vervolgens valt hij aan, sloopt de rocks en loopt vol in mijn choke, 6 hellions doen major damage en dat was gg