Oke mooi! Wel leuker om met semi-bekenden te spelen (XBW yeah!) Ik speel meestal in de avonden. Mijn nick is trouwens locorobo en speel veelal Terran maar zo nu-en-dan Protoss (gold league 1v1 en bronze 2v2 lol).
Ik ben ook gold, maar speel nog nauwelijks 1v1. In 2v2 random ben ik platinum en in 2v2 met Falkoro zijn we silver ().
Ik speel het ook af en toe, kijk echter meer commentary's op YouTube, wat relaxer dan zelf spelen jwest #535
Als jij in het noorden zit heb je een betere positie tov de speler in het westen. De afstand tussen jouw main en zijn expansion is kleiner. Klein voordeel dus.
Daarom worden nieuwe maps gemaakt(door iccup)voor echte tournaments die dit niet hebben. Maar 2v2 is sowieso niet heel serieus, enige balance die wat uitmaakt is 1v1.
Bij de GSL (grootste toernooi dat er is) gebruiken ze gewoon de normale maps, en worden er ook 1v1 op 2v2 maps gespeeld. Wat hierboven dus staat kan dus gebeuren.
Daarom worden dus nieuwe maps gemaakt Metalopolis - Niets verkeerds Scrap Station - Niets verkeerds (Alleen in ZvZ heel klein beetje imba maar dat gebeurt sowieso bijna nooit) Xel’Naga Caverns - Niets verkeerds Blistering Sands - Niets verkeerds Steppes of War - Niets verkeerds Lost Temple - Niets verkeerds Delta Quadrant - Wel voordelige dingen met spawn Jungle Basin - Niets verkeerds Shakuras Plateau - Nog nooit gespeeld maar op de minimap lijkt het niet erg verkeerd Het enige wat unbalanced is aan maps is dat bijvoorbeeld op Lost Temple je makkelijk sieges bij iemands natural kunt plaatsen op highground waar je alleen met air kunt komen en daar moeilijk op kunt counteren. Maarja race balance laat ik maar even in het midden.
Hierbij zoals eerder beloofd mijn eerste game als Zerg na alleen maar Terran te hebben gespeeld in de Platinum league! Het begon allemaal wat moeizaam en ja ik weet dat ik erg veel fouten maak, ik had zelfs zijn proxy pylon niet gescout :/. In eerste instantie ging ik met een groep zerglings richting zijn base en tot mijn verbazing had hij zijn ramp niet geblocked waardoor ik echt een slachtveld kon aanrichten in zijn mineral line! Ik dacht dat ik er goed voorstond, dat viel dus tegen toen hij via zijn proxy pylon mijn mineral line ging slopen en toen zat ik erg dicht tegen een gg aan! Na 2 of 3 waves van aanvallen van zijn kant kon ik zijn pylon slopen en mijn economy weer een beetje op peil brengen. Ik had via een scout met een Zergling gezien dat hij voor starports ging dus ik ging voor muta's mede omdat deze ook nog lekker waren voor mineral harass! Hij viel mij aan met een groepje stalkers/zealots die ik kon surrounden met mijn zerglings en daarna liet ik mijn muta's invliegen om de boel af te maken .. ook de twee void rays konden hier weinig aan veranderen. Ik counterde vervolgens met mijn Muta's en kon zo de game winnen! Ik hoop dat jullie wat aan mijn replay hebben en tips zijn altijd welkom! http://www.sc2replayed.com/replays/90222-1v1-protoss-zerg-shakuras-plateau#rd:dna
Heb een toffe custom game ontdekt: Micro Tournament 1.18, gemaakt door Morrow. Je krijgt een groepje units, en daarmee speel je tegen een ander groepje units, uiteraard gebalanceerd. Win je, ga je ronde verder, verlies je, moet je wachten tot de volgende ronde. Goed om te leren micro'en.
Nieuwe patch: http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm Zelf nog niet gespeeld met de nieuwe changes maar ben benieuwd.
Niks mis met Gold, als je een keer wilt oefenen moet je maar even je naam + character code geven (vergeet altijd mijn character code), dan voeg ik je toe!
Voor de geïnteresseerden, straks een match tussen twee oud top-SC1 spelers, SlayerSBoxeR vs oGsNada. Higher level dan dit ga je het niet vinden, met beiden een APM van over 300. http://www.teamliquid.net/video/userstream.php?user=TUski