1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Starcraft II

Discussie in 'Games' gestart door Orcrist, 19 mei 2007.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Singleplayer uitgespeeld, was niet echt uitdagend. Denk dat ik een poging op Hard wel ga wagen.

    Vind WoL op Hard veel moeilijker, zeker als je de Bonus Objectives wilt doen voor de Achievements.
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja normal. :p Minimaal hard tenzij je nooit RTS speelt. Wat iedereen eigenlijk gedaan heeft met WOL al voor je HOT gaat spelen.

    Ben nu begonnen met brutal. Dat is al een stuk pittiger. Vooral met secundairy objectives erbij. ;o
    Moet nu wel ff naar die evo missies toe want bij sommige pak ik andere dan op hard. Bij sommige ook bewust toen de "mindere" gepakt en degene die ik wilde of mij sterker lijkt voor brutal bewaard.
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wings of Liberty is echt awesome, eerste 5-10 uur zijn gewoon "leuk" maar later worden de missies echt Blizzard episch _O_... Er komen dan ook eindelijk gave tussenfilmpjes :)
     
  4. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    dacht na lange tijd weer Starcraft te gaan spelen (WoL heb de uitbreiding niet).

    Maar me muis doet het niet met de game..

    Iemand ervaring mee of iemand weet hoe ik dit op moet lossen?
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is jouw definitie van "hij doet het niet?" wat werkt er precies niet?

    Paar algemene dingen die je kan doen
    - met een andere muis kijken voor drivers voor jouw muis
    - andere poort op je computer
    - weggooien/ rma sturen
     
  6. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry voor me onduidelijke omschrijving.

    Hij staat stil links onderin in beeld stil (de blauwe van starcaft zelf, maar ik kan wel bewegen met een onzichtbare muis (als ik langs knoppen ga zie je ze wel branden).

    Kan het spel wel spelen enz maar wel met een muis die ik niet kan zien..
     
  7. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je alt-tab hebt gedaan tijdens het laden van een game bestaat de kans dat je toetsenbord of muis het niet goed doet.
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk spel maar het wordt wel eens tijd dat het spel Quad core gaat ondersteunen, 2 cores worden volledig gebruikt de andere 2 nauwelijks..

    Op het moment dat het dus gezellig wordt gaat mijn fps van 80-100 naar 30-40.... |:-|:-|:-
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Game inmiddels ook al een tijdje uitgespeeld. Gave missies en hele vette CGI. Heb trouwens:
    Tycus doodgeschoten.

    En HOTS ga ik nog niet halen, veel te duur imo nog. Het erge aan FRS vind ik dat ze het origineel, WOL van 20 euro in eens weer 38 hebben gemaakt. FRS is ook de enige die dat echt opvallend vaak doet. :emo:
     
  10. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Is dan toch ook nog prima speelbaar? 30/40 fps?
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hots vind ik ook nog te duur, singleplayer schijnt wel weer een volwaardig avontuur te zijn maar om nou weer veel geld opzij te leggen. Bij WOL speelde ik richting het einde van de campaign toch ook meer "om het uitspelen" dan dat elke missie nog super was..
    Tja met mijn setup vind ik toch wel dat je steeds rond of boven de 60 fps moet zitten. Toch soepelder.. SPeel nu Fear 3 met alles aan en das wel gewoon altijd boven de 60, heerlijk. Even googl'n laat ook zien dat Fear 3 gebruik maakt van alle 4 de cores, worden allemaal echt belast.
     
  12. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Is er hier nog iemand die de multiplayer nog speelt en/of de pro-scene volgt?
     
  13. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik speel zelf al een hele tijd niet meer, maar volg de proscene nog wel behoorlijk intensief; ik kijk veel VODs via sc2casts.com. En jij?
     
  14. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik speel zelf nog regelmatig, soms even niet, maar dat is nooit langer dan een maand. Ik zit nu een aantal seizoenen in diamond als protoss.
    Van de proscene volg ik vrijwel alles. Afgelopen weekend IEM, nu Proleague en WCS. Ik kijk als de tijden redelijk zijn het ook allemaal live.

    Ik herinnerde me van toen WoL net uit was dat er hier nog wel wat over gepraat werd, dus ik dacht eens zien of het nog leeft.

    Edit:
    Heb je een ras en/of spelers die je voorkeur hebben?
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  15. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Netjes hoor, Diamond! Op de EU-server, I assume?

    Ik heb het intensiever gevolgd, in 2012 bijvoorbeeld ook jaarabonnement op de GSL gehad. Maar door werk en andere interesses/prioriteiten besteed ik er (bewust) minder tijd aan, op een gegeven moment werd het bijna gewoon verslavend :p Ik kijk tegenwoordig echter liever een uurtje een goede RO5 (lang leve de top casts op sc2casts.com) dan te gaan zappen met de tv. Waar kijk jij de VODs?

    De paar keer dat ik geladderd heb (SC1 en SC2), speelde ik Protoss. Ik vind de mechanics en de units erg cool, vooral warp-in is briljant bedacht en werkt fantastisch.

    M'n favoriete Protoss-progamers zijn MC en Grubby (Hup Holland Hup), favoriete Terran is Flash en favoriete Zergs zijn Scarlett, DRG, NesTea en ret (Hup Holland Hup). Wat zijn jouw favorieten?
     
  16. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    EU server inderdaad.

    Dat het verslavend is kan ik me goed in vinden, er zijn dan ook zoveel goede toernooien. Het is wel jammer dat GSL niet meer in haar oude vorm bestaat sinds de WCS en region locks. Volgens mij wilt kespa wel een nieuw soort GSL gaan organiseren, maar daar heb ik niet veel meer over gehoord.

    Mijn favoriete spelers per ras zijn Naniwa (sinds afgelopen weekend voor onbepaalde tijd gestopt), Grubby en Parting voor Protoss. Maru voor Terran (en Polt verreweg als laatste). En tenslotte Jaedong voor Zerg.

    Edit: Protoss is inderdaad ook in mijn ogen verreweg het tofste ras. Alleen wel jammer dat je nu nogal uitgespuugd wordt als Protoss en je winst bij voorbaat al komt door de imbalance.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  17. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ah okay, ik heb niks over een nieuwe GSL vernomen en dat vind ik prima zo, met WCS, IEM e.d. heb ik meer dan genoeg goede content tot m'n beschikking om me te vermaken.

    Ah joh, is Naniwa gestopt ?!? Ik heb TeamLiquid.net al een tijdje niet gecheckt en zie nu inderdaad een thread daarover ja: http://www.teamliquid.net/forum/starcraft-2/446041-naniwa-forfeits-mid-series-at-iem-katowice

    Waarom Polt verreweg als laatste? En ik wist dat ik een Zerg vergat, uiteraard zit The Dong zeker bij m'n favorieten, misschien wel bovenaan!

    Mja, vind je de imbalance op jouw Platinum-niveau inderdaad zo sterk richting Protoss? Op progamer-niveau domineerde Protoss wel een tijdje behoorlijk, maar dat is nu ook wel steeds meer in balans gekomen, heb ik het idee...
     
  18. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik heb geen goede reden voor Polt. Hij staat me gewoon niet aan.

    Inderdaad valt de imbalance op mijn niveau wel mee, maar het is voor anderen natuurlijk lekker makkelijk om dat de schuld te geven. Dan ligt het niet aan hun skill. En ach, elk ras moet dit vroeg of laat doorstaan. Eerst terran met 1-1-1 en zerg met Stephano's 200/200 roach push en broodlord/infestor.
     
  19. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Haha, okay, terwijl Polt juist erg populair buiten Korea doordat hij goed Engels speelt (want in Amerika studeert?).

    Ja, "imba" is het meest gebruikte woord in ingame chats en comments bij VODs denk ik, nog meer dan "the" denk ik :p

    Precies, aan de tegenstander om ervoor te zorgen dat het niet zo ver komt...

    Ik blijf trouwens onderstaande afbeelding StarCraft perfect beschrijven. En het is ook de belangrijkste reden dat ik het nog steeds volg en zelf al lang niet meer speel:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    word tijd dat de expansion te koop is voor een leuk prijsje :)
     

Deel Deze Pagina