1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Starcraft II

Discussie in 'Games' gestart door Orcrist, 19 mei 2007.

1. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BO = Build Order, je precieze bouwvolgorde, wanneer en op welk moment je een bepaald gebouw op een bepaalde plek neerzet of op een bepaald moment ventjes bouwt en hem helemaal in je hoofd heb

Micro Arena = Een bekende zelfgemaakte map waarbij je je micro erg snel en goed oefent.

Replays vind je er genoeg op youtube. Voor terran zou ik intypen iloveoov, voor zerg julyzerg, voor protoss pnzlegend. Goed kijken hoeveel bouwers ze bouwen en wanneer ze hun eerste gebouw neerzetten enzo.. Dan vind je vanzelf wel een goeie BO.

PS: als je het nog niet weet, Micro = De manier waarop je met je legers omgaat in een gevecht en hoe je voor je tegenstander staat. Een slechte manier van micro is als je met 20 dragoons op 1 marine van 1 hp schiet en als je je beschadigde dragoons voorop zet. Macro = de manier waarom je met je base omgaat bijvoorbeeld als je merkt dat het gecamp word en een lang potje word. Dus niet dat je barracks achter je in je base staan achter je minerals en niet dat jij 1 uitbreiding heb en de vijand de hele map.

Laatst bewerkt: 16 jun 2007
  2. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Misschien wat replays bekijken van Jihoon Seo, een bekende StarCraft speler uit Korea.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Phoenix unit was al bekend gemaakt in de demo, niks nieuws daar helaas.

En als je weer gaat trainen focus eerst op je build order voordat je aan je micro begint. Goed met SC2 voor de deur is je BO op het moment redelijk irrelevant aangezien die gaat veranderen, en kan je dus beter op je micro gaan trainen. Maar het belangrijkste blijft dat je eerst al je zaakjes op orde hebt een een strakke economie runt.

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, 't klinkt wel ingewikkeld zeg. Maar ik weet wel dat 't klopt. Wel zie ik vaak dat spelers (mits Protoss of Terran) hun eerste gebouw voor gevechtseenheden vaak bij een ramp zetten. Dus als je hoog start, dan bij 't pad naar beneden Barracks/Gateway en andersom. Wat is daar 't voordeel van dan? En m'n mannetjes op een ramp zetten doe ik wel altijd, om er voor te zorgen dat er geen vijanden door m'n verdediging glippen en m'n werkers gaan killen.

5. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doen al die n00b terrans. Die bouwen dan een suply depot en een barrack op die schans zodat het een muur is en dan gaan ze het hele potje lang campen.. Dan moet je gewoon zo snel mogelijk de hele map overnemen.

Als je je macro wil leren moet je replays van iloveoov bekijken, hij heeft beste macro.

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Je ramp is vaak de enige ingang naar je base en het makkelijkste te verdedigen. Tevens dwingt het je tegenstander om micro te gaan gebruiken. Dus zeker op het begin is het handig om gewoon wat units daar op hold te zetten, en om zo snel mogelijk units daar weer te kunnen plaatsen. Dus vandaar dat je meteen je gateway daar neergooid, zodat al je units meteen bij de ramp al staan.

En een wall-in maakt je nog geen noob, het is praktisch dus waarom niet gebruiken? Zeker bij Terran zijn buildings ideaal om als buffer tussen jou en je tegenstander te maken.
    Uiteraard zijn die full-def knaapjes wel uiterst noob.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat heb ik zelf ook al ondervonden, te lang gecampt op m'n start basis en toen ik dacht met heel m'n leger aan te vallen stond heel de map vol. Ik won die eerste battle wel, maar toen had hij de tijd om bij al z'n andere gebouwen weer een leger te bouwen. En was ik de noob. ^^ Maar ben nu de missies nog 's aan't rondspelen, verhaal is toch erg interessant. En als dan op de nieuwe PC internet gefixed is maak ik nieuwe account aan voor internet.

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Als ik dat allemaal lees voel ik me echt een n00b haha..
    K haal SCII alleen voor het verhaal en zo gemakkelijk mogelijk de missies halen ;)
    Vind dat gemicro en macro maar nix, straks moet ik nog <b>te</b> veel gaan nadenken in mijn vrije tijd :+

9. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, net zoals in Warcraft 3, towernoobs..
    Kweet nog mijn eerste online games, en maar bouwen en maar bouwen.. :D

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zie wat ik nou weer vind op GT, 't is wel een User Movie Upload maar 't is echt!

>KLIK<

Die Tempest lijkt wel erg veel op de Protoss Carrier. Vraag me af of deze dan de Carrier vervangt, of dat hij er bij komt. Want er zijn al zoveel nieuwe Protoss eenheden bekend, ik heb 't idee dat er té veel zullen zijn. Dus ik denk dat heel veel schepen vervangen worden door de nieuwe.

11. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook een tijdje geleden gezien. Ik ben hem alleen vergeten om hier te posten :9 wel vet ja. Ik wil zerg gebouwen zien. Als je een beetje beter kijkt bij die twilight archon gebeure zie je ook een reaver en een high templar :eek:

Trouwens die phase cannons kunnen lopen, ik vraag me af of je ze dan kan recallen :)

Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kunnen ze lopen? Dat was me niet opgevallen. En met recallen bedoel je terugroepen naar originele bouw-positie, right? Dan lijkt 't me nog logischer als je ze gewoon kan besturen. En Zerg-gebouwen zijn zeker interresant. Vind de Zerg wel het interessantst eigenlijk. Protoss vind ik tot nu toe eigenlijk aan de on-originele kant. 't Zijn allemaal van die robots, die in de 1e Starcraft, toendertijd dus, erg origineel zouden zijn, maar nu voelen ze 'n beetje 'we-moesten-iets' en 'over-de-top' aan. Maar ach, ik ga nog niet echt klagen voor ik kan spelen. En wellicht klaag ik dan niet meer. :)

13. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met recallen bedoel ik die power van een Arbiter (recall) voor als je het niet weet je doet het ergens en vanaf dat punt 2 vakjes alle kanten op wat daar in staat teleporteert naar de arbiter toe.

Over die cannons: ik zag phase cannons (bij dat lava gebeure) toen ze door marines werden aangevallen, toen zag er een paar in blauwe ballen veranderen en weer een phase cannon worden op een andere plek.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat zag ik ook ja. Volgens mij is dat zo'n power van die vliegtuigen die ook als Pylon dienen. Niet zeker hoor. En áls ze zich kunnen verplaatsen door die vliegende Pylons (wat ik dus niet zeker weet) dan denk ik niet dat de Arbiter dat kan. Arbiter vind ik trouwens wel geniaal schip. Met je Arbiter een vloot van Carriers bedekken. Hhhmm. :9

Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  15. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met die arbiter bedoel ik of een Arbiter in SC2 als ie er dan nog is die phase cannons in de vorm van een blauwe bal kan recallen. Dan zou Protoss denk ik een beetje overpowered worden.

16. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    er is zeker nog niets bekend over systeemeisen ? ;)

17. SunriZe

SunriZe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet. Ik heb wel gehoord dat ze het zo mooi mogelijk maken en dat toch bijna elke pc het normaal kan spelen.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Mwa, dat denk ik niet. Als ié 't al kan. En als we ons bij Blizzard ergens geen zorgen over hoeven te maken, is 't denk ik wel dat ze er voor zorgen dat alles perfect in balans is.

Kijkend naar de trailers, die grafisch niet super zijn, denk ik niet dat ze 't grafisch nog gaan verbeteren. De stijl die ze nu gebruiken is gewoon lekker, net als die van de 1e Starcraft. Niks aan doen, want zo zullen inderdaad veel computers 'm trekken.

19. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0

Mooi!

Als ik die boompjes zie dan denk ik alleen maar: Warcraft 4 Pleeeeasssee!

20. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina