Ik ben nogal moe van 2 dagen gameplay maar ik zal even een korte impressie geven van Star Wars. Ik heb het vandaag ongeveer 2,5 uur presenteerd op de kleine tv van de xbw stand met een vriend van Mirik. Helaas alleen splitscreen, de andere multiplayermodes waren jammer genoeg alleen mogelijk via systeemlink en live. Maar het spel heeft me echt weten te verbazen. Ik verwachte best veel van het spel maar zo goed had ik hem niet verwacht.
Ten eerste is de campaign in singleplayer of splitscreen totaal anders dan wat je gewend bent. In plaats van een enkel leven heeft elke zijde (imperial, rebel, clones, etc) elk een vooraf ingesteld aantal levens. Meestal lag dit aantal rond de 200. Dus wanneer je dood gaat kun je binnen enkele seconden weer respawnen. Hierdoor wacht je een stuk minder af en ga je volop in de strijd waardoor het een flinke adrenaline rush wordt. Ik weet niet precies hoeveel eenheden van elke zijde er tegelijk tijd aan het vechten waren, maar volgens mij meer dan 30. Erg hectisch maar ook erg leuk. Ook is het mogelijk om spawnpoints van de tegenparty over te nemen. Hierdoor kun je wanneer je dood gaat dichterbij de tegenstanders spawnen om ze zo steeds verder terug te dringen.
Graphics gezien zag het erg ook allemaal perfect uit. Het straalt een echte Star Wars sfeer uit. Soms heb je het gevoel dat je naar een film zit te kijken, zo realistisch is het. Ik hem maar een stuk of 6 levels gespeeld (de meeste duren namelijk al snel een half uur) maar bijna alles wat je kent uit de films, zit in het spel. Zo heb ik als stormtrooper aan de zijde van Darth Vader gevochten tegen de rebellen , als rebel met een snowspeeder een AT-AT neergehaald en als clone als balletje een berg afgerold. En toch blijft alles soepel lopen in splitscreen. Zelfs wanneer tientallen poppetje elkaar te lijf gaan met blaster guns en de kogels door het scherm vliegen.
Ik verder zo snel niets te vertellen zal morgen wel kijken of ik nog wat interessante heb te vertellen. Of als iemand een vraag heeft, kan ik die misschien ook beantwoorden.
Laatst bewerkt: 13 sep 2004