1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] State of Decay 2

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 12 jun 2017.

  1. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Hmmm nou dan wacht ik de reviews ook maar even af. Ik was erg hyped voor deze game, want deel 1 helemaal kapot gespeeld. Maar als ik bovenstaande zo lees, dan ben ik toch wel licht bezorgd.
     
  2. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Zo bedoelde ik het niet, maar het blijft gewoon jammer dat het bij Xbox gewoon niet wil lukken met de exclusives (nogmaals los van de zoveelste Forza, Halo of Gears). Dat doet de PS4 gewoon beter toch? Ja of het moeten je games niet zijn. Ik vind de Xbox One nog steeds tof hoor, maar ze moeten wel echt met veel betere games komen willen ze me vast houden.

    En stiekem zat ik ook wel een oogje op deze game te houden, omdat ik zombiegames leuk vind, maar als ik dit al lees dan gaat dit hem helaas ook niet worden.
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat we het allemaal wel over eens zijn dat het qua games gewoon niet best is op Xbox momenteel. Ik ben het gewoon even zat dat dat in zo'n beetje ieder topic gezegd moet worden, zeker bij het (kleine aantal) topics dat wél over Xbox-exclusives gaat. Er is nota bene een apart topic op dit forum als mensen zo graag die discussie willen aangaan of zo graag de superioriteit van PS4 willen uiten. Doe het dan ook daar. Dat bedoel ik verder niet naar iemand persoonlijk ofzo.

    Waarom moet je er nou weer zo op reageren? Ik mag niets van de discussie vinden omdat ik er voor kies er niet aan mee te doen? Wat is dat nou weer voor logica?
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Had na 100 uur Zelda weer de elite gepakt voor FC5, en na tig uur van die game weer de DS4 voor GoW. Het verbaasde mij hoe lekker ik de DS4 vind spelen. De sticks zijn een stuk minder maar de sticks van de elite zijn veel te losjes imo. Bij de DS4 zijn ze veel steady-er in hun normale positie in het midden.
    Verder is de build quality van de xbox controleer wel veeeeeel beter.
     
  5. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Dat is ook steeds lastiger. Maar als je in de spiegel kijkt om je reactie even op waarde te schatten... In welke periode tussen 2005-2018 heb je een xbox-product de voorkeur gegeven? Ik vind het zelf erg lastig om reacties op waarde te schatten als de persoon in kwestie standaard eigenlijk al voor een COD boven BF, Pes boven Fifa of Xbox boven PS kiest. Vice Vera idemdito. Zelf ben ik dus iemand met een xbox voorkeur maar in de laatste 6-7 jaar is het als ik mensen iets moet adviseren wel zo dat ik eerder bij een PS product uitkom.

    Voor nu beschik ik over een Pro en een One X en voor multiplatformgebruik zie ik geen enkele reden deze voor de PS te kopen. Het waarom: games presteren minimaal vergelijkbaar of iets beter op de X. Het dashboard bevalt me beter en datzelfde geldt voor de controller tenzij het een fighter betreft. De aardige hoeveelheid lawaai met blazen die de pspro produceert helpt dan ook niet mee.
    Maar idd het belangrijkste blijven, met het maken van een keuze voor een enkele console, de games. MS heeft daar een achterstand die mijns inziens niet meer ingehaald kan worden. Bij Sony regent het AAA volwassen IP's die minimaal console exclusief verschijnen en bij MS zie ik veel probeersels of zaken uitkomen die het net niet zijn. Of Juist heel erg wel maar dat zijn dan weer franchises van minimaal 10 jaar oud. Ook een beetje een gebrek, door eigen toedoen, aan 1st party partijen.
    Ondanks alle punten heb ik overigens veel te weinig tijd om alles alleen al op één console bij te houden. Daarnaast staat hier ook nog een switch en een berg handhelds. Ik kies dus de krenten uit de pap maar in de basis ben ik dus zo iemand die de voorkeur geeft aan de Xbox als base console, wellicht dat dit na dit epistel toch te begrijpen valt :)

    State of Decay 2 lijkt me overigens een interessante titel maar ik wacht voor nu wel de reviews af. Grafisch is het niet bijzonder, maar ik acht de gameplay wel als welkome toevoeging op het aanbod. Nu voor de E3 zie ik graag Naast FH4 en Ori 2 minimaal 2-3 nieuwe grote IP's verschijnen van het niveau/hype van een Last of Us, Death Stranding etc. Dat zou iig het idee geven dat men nog strijd voert deze generatie.
     
    Zifnap en Rienbu vinden dit leuk.
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Omdat het gewoon een beetje een loze opmerking is als dat het enige in je post is. Dat snap ik dan niet.

    Ik spreek in mijn post vooral over SoD 2, ik ben oprecht teleurgesteld. Keek er daadwerkelijk naar uit. Omdat ik vlak na elkaar de twee consoles heb aangeschaft maakte ik de vergelijking even. Ik hoopte dat deze game mijn One wat vlieguren zou geven.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben vooral een gamer. Ik speelde heel veel op de 360, meer dan op de ps3. Ik hou van Gears of War en Forza. Ik hou van games, meer is het niet.

    Het boeit me niet hoe de console heet, ik wil games. Zoals ik hierboven al aangaf, ik heb beide consoles net aangeschaft. Sea of Thieves, SoD2 leken me oprecht gruwelijk tof. Wat ik nu over de game lees en zie valt me vies tegen. Ik heb een gamerspass, dus spelen ga ik hem zeker.

    Ik heb verder geen issues met de One of MS. Het viel me alleen op dat mijn One amper vlieguren maakt. Ik prop het topic niet vol met PS4 liefde.
     
    Mallakai en Zifnap vinden dit leuk.
  8. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Teleurgesteld? Op basis van die quote op de vorige pagina over een review van een demo van 3 uur?
     
  9. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    We gaan even 10 a 11 jaar terug. De PS3 was net uit, exclusives waren er niet echt en team Xbox kakte maand na maand de ene exclusive na de andere uit. Stuk voor stuk toppers.... Kameo, Crackdown I, Hitman Bloodmoney, Assassins Creed I, Gears of War, Halo 3, Fight Night, etc... PS3 kreeg maanden later mondjesmaat ook games als AC1 E.d.

    PS3 kreeg meer voet aan de grond en zaaide met de onbekende sleaper-hit Uncharted veel lof. De rest van de Uncharted geschiedenis is bekend. Maar mag ik even melden dat in de periode 2006-2009 het gortdroog was met Sony qua exclusives. En Microsoft knalde vrolijk door met toppers.

    Diezelfde droogte is er nu bij MS gaande, en bij Sony is het nu knaller, na knaller, na knaller. Blijkbaar zijn we ook even allemaal de grote Sony-hack vergeten van enkele jaren geleden.....miljoenen creditcards gegevens buit gemaakt, beveiliging van een wasknijper en als kers op de slagroom, 2 maanden was het Sony netwerk down... ik herhaal 2 maanden....Sony baas Japan live op internet die diep door het stof ging en iedere member van psn 2 games cadeau deed als goedmakertje.

    Ik ben idd van mening dat MS volgende maand op E3 toppers moet gaan showen voor later dit jaar. De Xbox One X is een krachtige console, maar moet zeker nu goed ondersteund worden met toppers, anders is idd deze generatie Xbox verprutst. We zijn hier allemaal destijds op het Xbox forum gekomen omdat we het een toffe machine vonden, sommige zijn hier al vanaf de allereerste Xbox, veel zijn erbij gekomen in de 360 periode, en vele zijn nu teleurgesteld door de One.

    Laten we gewoon komende E3 afwachten, ik voel aan mijn theewater dat er toppers aankomen.... Zie ik daar Crackdown 3 en Forza 4 aan de Horizon ?
     
    Reckuuza, Rienbu en Nol vinden dit leuk.
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Denk je dat dat de enige negatieve preview was?
     
  11. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Je optimisme is groot!! Hoop dat je gelijk hebt man. Ben blij met mijn X omdat het een indrukwekkend stukje console is maar echt aanstaan heeft hij dit jaar nog niet gedaan.
    En idd. Ze moeten volgende maand laten zien wat voor moois ze in huis hebben. Kijk er naar uit want vorig jaar hadden ze de betere E3 imo.
     
    AgentSmith vindt dit leuk.
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    De droogte die Sony toen had en MS is totaal niet te vergelijken.
    De Playstation 3 was ten eerste veel te duur, en als 2de was het lastig te ontwikkelen voor de PS3 vanwege de architectuur.
    De droogte die MS heeft dateert al van de 360 tijdperk.

    Nee de droogte van MS heeft te maken met een visie die geheel onduidelijk is, moeten ze zich focussen op singeplayer games of toch multiplayer? of toch allebei.
    Moeten ze de Japanse markt of toch weer niet. (laatste zou toch wel weer zo zijn)

    Dan heb je de games die Microsoft uitgeeft met bijvoorbeeld Gears, Halo, Forza... die games zijn leuk maar hebben totaal niet meer de impact die ze in het begin hadden, ik zie die games als een soort Fifa, een leuk update maar meer is het ook niet. (dit is echter al vorige generatie ingezet)

    Je geeft aan Crackdown 3 toppers? dat is beetje het dingetje he, de laatste beelden waren wel erg matig net als de previews, als dit al als toppers worden gezien dan is het einde wel in zicht.
    Sea of Thieves zag er leuk uit aan het begin, maar ook deze game is wel erg leeg.
    State of Decay 2 ziet er grafisch niet bijzonder uit, de Co-op is okayisch, maar had beter uitgewerkt kunnen worden dan dat ze hebben laten zien.

    Ik hoor geruchten van een Fable, dat is een leuk iets maar zorg er dan voor als Microsoft zijnde dat het een gehele nieuwe ervaring is.

    Zelf zie ik geen andere optie dan dat Microsoft studios maar moet kopen om aan de titels te komen, de eigen studios zijn gewoon zeer matig.

    Overigens even ter verduidelijking hoop ik dat Microsoft een hele goede E3 heeft, dat komt voor de gamers alleen maar ten goede.

    Overigens heb ik geen idee waarom je de hack van Sony in dit verhaal meeneemt, dit heeft totaal niets afgedaan aan de toppers die Sony heeft afgeleverd, sterker nog na 2011 hack is Sony met een sneltrein vaart de ene console na de andere console gaan verkopen.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2018
    Rienbu vindt dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Deze game gaat ook geen system seller zijn. BC is top, Xbox doet het goed, maar qua "eigen" games is het inderdaad al jaren bagger.

    Hoop wel dat de game beter uitpakt dan in de preview op de vorige pagina stond. Zou het jammer vinden als deze game teleurstelt tov deel 1

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  14. RO3Li

    RO3Li KUTFORUM

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    402


    Van mij mag de game komen.
    Gelukkig kan ik de 18de al aan de slag met de ultimate versie. Coop lijkt mij wel lachen om te doen.
     
  15. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Geen idee, maar het verbaast me dat je erover praat alsof het helemaal niks gaat worden, terwijl je zelf nog geen seconde hebt gespeeld.

    Het spel zal in de basis grotendeels hetzelfde zijn als deel 1, maar met grotere mappen en co-op. En de graphics zullen wat geüpgraded zijn. Verwacht geen AAA titel, want dat is het simpelweg niet. Er zullen (vervelende) bugs in zitten net als in deel 1.
     
    Racerblade01, RO3Li en Maddmonkey vinden dit leuk.
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik heb niet gespeeld. Het lijkt me inderdaad dat het niks gaat worden, dat baseer ik op wat ik heb gezien en gelezen. Ik vind het teleurstellend overkomen. Dat vind ik oprecht jammer, zeker omdat de One wel een sterke game kan gebruiken. En het ziet er niet naar uit dat SoD2 dat gaat zijn.

    Het is een beetje kleinzielig om geen mening te mogen vormen en dan te komen met het aloude "je hebt het nog niet gespeeld", zeker omdat de game niet uit is. Ieders mening over een pre release game is dan nutteloos. Dit topic gaat over SoD2 en ik denk dat het een fiasco gaat worden.
     
  17. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Natuurlijk mag je een mening hebben. Ik zeg alleen dat het me verbaast dat je zo'n sterke mening hebt zonder dat je het spel gespeeld hebt. En feitelijk roep je dit op basis van wat iemand anders zegt over een demo van drie uur, wat niet de uiteindelijke versie is. Je onderbouwt zelf verder ook niets. Je roept alleen dat het niks wordt en dat het een fiasco gaat worden. Wellicht krijg je helemaal gelijk hoor, maar om die conclusies nu al te trekken lijkt me wat voorbarig.

    Vergeet niet dat dit spel 'maar' 30 euro kost bij release, dat is niet voor niets. Wellicht zijn je verwachtingen niet realistisch?
     
    Nol, Racerblade01, RO3Li en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Lees nog wat meer previews, er zijn meer negatieve reacties. Ik kan niets onderbouwen omdat de game niet uit is.Wat moet ik onderbouwen dan? Het blijven andermans ervaringen op dit moment.

    Ik verwacht echter een 6,5 game. Daar zit ik niet echt op wachten. Het ligt idd aan mijn verwachting, ik hoopte op een topper. Ik hoop dat ik fout zit, maar ik verwacht niks meer. Blijkbaar is dat heel raar, ondanks meerdere negatieve geluiden.

    Maar we zullen zien.
     
  19. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Hoewel ik hoopte van niet gaat Cyrax aardig in de richting komen. Na 16 reviews zie ik een 69 score gemiddeld staan. Reviews zitten wel wat ver uit elkaar. Had zelf op een score van minimaal 78 gehoopt. E3 wordt zo weer wat belangrijker voor MS.
     
  20. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Cijfers liggen zeker een eind uit elkaar. XGN een 5.5 en PU een 8.5.

    Gemiddeld ligt de game nu op een 7.2.
    Als het genre je een beetje ligt, dan heb je er denk ik een hele leuke game aan, verder geen hoogvlieger.
     

Deel Deze Pagina