Dat is ook steeds lastiger. Maar als je in de spiegel kijkt om je reactie even op waarde te schatten... In welke periode tussen 2005-2018 heb je een xbox-product de voorkeur gegeven? Ik vind het zelf erg lastig om reacties op waarde te schatten als de persoon in kwestie standaard eigenlijk al voor een COD boven BF, Pes boven Fifa of Xbox boven PS kiest. Vice Vera idemdito. Zelf ben ik dus iemand met een xbox voorkeur maar in de laatste 6-7 jaar is het als ik mensen iets moet adviseren wel zo dat ik eerder bij een PS product uitkom.
Voor nu beschik ik over een Pro en een One X en voor multiplatformgebruik zie ik geen enkele reden deze voor de PS te kopen. Het waarom: games presteren minimaal vergelijkbaar of iets beter op de X. Het dashboard bevalt me beter en datzelfde geldt voor de controller tenzij het een fighter betreft. De aardige hoeveelheid lawaai met blazen die de pspro produceert helpt dan ook niet mee.
Maar idd het belangrijkste blijven, met het maken van een keuze voor een enkele console, de games. MS heeft daar een achterstand die mijns inziens niet meer ingehaald kan worden. Bij Sony regent het AAA volwassen IP's die minimaal console exclusief verschijnen en bij MS zie ik veel probeersels of zaken uitkomen die het net niet zijn. Of Juist heel erg wel maar dat zijn dan weer franchises van minimaal 10 jaar oud. Ook een beetje een gebrek, door eigen toedoen, aan 1st party partijen.
Ondanks alle punten heb ik overigens veel te weinig tijd om alles alleen al op één console bij te houden. Daarnaast staat hier ook nog een switch en een berg handhelds. Ik kies dus de krenten uit de pap maar in de basis ben ik dus zo iemand die de voorkeur geeft aan de Xbox als base console, wellicht dat dit na dit epistel toch te begrijpen valt
State of Decay 2 lijkt me overigens een interessante titel maar ik wacht voor nu wel de reviews af. Grafisch is het niet bijzonder, maar ik acht de gameplay wel als welkome toevoeging op het aanbod. Nu voor de E3 zie ik graag Naast FH4 en Ori 2 minimaal 2-3 nieuwe grote IP's verschijnen van het niveau/hype van een Last of Us, Death Stranding etc. Dat zou iig het idee geven dat men nog strijd voert deze generatie.
Klik om te vergroten...