Nee.. Ik vindt het inderdaad een bagger spel.. Daarom ben ik het voor de 4de keer uit aan het spelen.. (Laatste moeilijkheidsgraad)..
Ik vindt dat het verhaal een heel groot gedeelte van de gameplay/durability bepaald.. Niet alles uiteraard, vandaar dat ik het gedeeltelijk met je eens ben.. Maar een goed verhaal zal ten alletijde de gameplay/durability alleen maar versterken..
Het is maar net hoe je het wil spelen.. Je kunt het wel degelijk tactisch spelen als je wil.. En ik vindt het een beetje ongeloofwaardig wanneer je mij verteld dat je Halo op Heroic hebt uitgespeeld albeit in multiplayer mode zonder 1 keer dood te gaan.. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je een eindje verderop als een angsthaas staat te wachten zodat je kamaraad weer zal respawnen wanneer zijn zelfmoord missie mislukt is.. Probeer Halo maar eens uit te spelen met z'n tweeen terwijl jullie allebij de volle beuk erin gooien.. Sterker nog, doe eens ECHT stoer en speel hem eens singleplayer uit op Legendary.. De schietknop inhouden zal je niet helpen, want dan zit je binnen no-time zonder ammo..
Kijk, als het genre je sowieso niet trekt kunnen we beter ophouden met discussieren.. Als ik niet van racers hou kan ik ook zeggen dat Project Gotham Racing een flut spel is.. Bungie zal inderdaad ervoor moeten zorgen dat de levels ietwat divers worden zodat de "verveling" niet zo snel zal toeslaan.. (Wat bij mij dus echt niet het geval is).. Maar voor de rest moeten ze zich aan de Halo formule houden.. Ze moeten het zeker niet TE strategisch gaan maken want dat zou een extreme zonde zijn.. Ook dat beseffen ze bij Bungie..
Ook goeie games indeed.. Ik hou wel eens van een beetje strategie op zijn tijd.. Deze spellen kun je dus ook in geen enkel geval met Halo vergelijken.. Heel andere soort van spellen..
1. Halo moet in geen geval tactischer en strategischer worden.. Het is strategisch genoeg dat je maar 2 vuurwapens bij je kunt dragen.. 
2. Met gewoon wat rondrennen en schieten zul je het spel nooit uitspelen.. (Talking about tactisch te werk gaan..)
3. Geen spanning? Ga nou eens singleplayer het "Two Betrayals" level doen op Legendary en kom dan nog eens terug om te vertellen dat er geen spanning in het spel zit..
4. Het schild is gestolen Covenant technologie, toegepast op de MJOLNIR van de Master Chief.. Dit schild is zeer belangrijk.. Zonder dit schild hou je het op Legendary geen minuut vol in sommige levels.
Het spel IS top.. Ik heb al je punten gelezen en commentaar gegeven op somige punten.. Sommige punten heb je misschien een beetje gelijk, sommige wat meer, en sommige gewoonweg niet.. Doe a.u.b. Halo niet vergelijken met bijv. Conflict Desert Storm.. Halo had misschien beter afgewerkt kunnen zijn qua level design (Zeker de inside levels) maar om hiervoor meteen het hele spel af te schieten vindt ik een beetje voorbarig.. Het spel is een van de grootste voorbeelden hoe een FPS zou moeten zijn..
Het heeft een uitstekend verhaal.. (sterker nog: een hele history, zelfs van jaren VOOR de release van de game).. Het heeft een erg goede AI, ontzettend spannend op sommige momenten en goede playability/durability.. (Als je van het genre houdt).. En boven alles.. Halo heeft gewoon ATTITUDE!
Weg lopen uit een combat?! Laat Mendez dat maar niet horen! Of Keyes.. "Hey! Wacht effe! Niet schieten! Me veter zit los!".. En Save crystals vindt ik maar 2x nix.. Geef mij het Auto Save gebeuren maar.. Is ook een stuk tactischer.. Je zult ervoor moeten zorgen dat je nog flink wat health hebt voor je een checkpoint haalt.. Zeker als het na dit checkpoint het geweld losbarst op het scherm..
Kijk, dit zijn dus dingen waarover ik me kan ergeren..
Maar da's mijn persoon, kun jij nix aan doen.. Misschien is de benaming niet origineel, maar doe mij eens een plezier en maak een uurtje van je tijd vrij en bezoek http://halo.bungie.org eens..
Daar klik je meteen op "The Halo Story" en ga je die informatie daar eens allemaal lezen.. Als je het dan allemaal nog on-origineel vindt respecteer ik je mening..
Sjeempie wat heb ik weer veel getypt vandaag.. En dan ook nog eens off-topic.. Heheheh..
Dus, om effe on-topic te blijven:
1. Komen we in Halo 2 erachter of de Forerunners nu de voorouders zijn van de mensen of van de Covenant?
2. Zullen we 1 van de andere 3 overgebleven Fortress Worlds bezoeken? (Installation 001, 002 or 00
..
3. Komen we meer te weten over religieuze ideeen van de Covenant en waar deze vandaan komen?
Laatst bewerkt: 29 sep 2002