Stel 3 vragen over Halo 2.

Discussie in 'Algemeen' gestart door The FragmaN, 28 sep 2002.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind Halo ook geen game dat van mij 95 krijgt. Maar het is een zeer goede game en over die levels ben ik het deels met je eens , vooral de indoor levels.

2. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    GFORCE, ken je het begrip P5-P95?
    Of P1-P99?

Jij bent die >P1 oftewel die 1 procent van de gamebevolking die vindt dat Halo SLECHT is. :)

Dit topic slaat nergens op, kzal het nog even aanzien...

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Slecht zeg ik niet maar hij is cker niet goed. Wat ik m zou geven is een 7 niet meer gewoon omdat het spel klasse ontbreekt. Gameplay is belangrijke als Graphix en dat zijn ze duidelijk vergeten toen ze dit spel hebben gemaakt.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Halo is echt zo slecht nog niet :) Ik speel een spel niet voor niks nog honderden keren, normaal doe ik dat nooit bij shooters

5. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als iedereen nouw eens stopt met te zeggen dat dit een kut topic is... kom er dan niet en reply dan helemaal al niet. Als mensen het hier over willen hebben laat ze dan.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mhe, een beetje leven inbouwen hé

7. Spiderstyle

Spiderstyle Shit Happens!

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor GForce maar volgens mij heb je Halo verwisseld met een ander spel, genaamd BloodWake.. :)

Normaal gesproken speel ik een spel 1 maal uit.. And that's it.. Halo echter is een ander verhaal.. Ik KAN er niet vanaf blijven.. Ben nu bezig om het op de laatste moeilijkheidsgraad uit te spelen..

Het is niet alleen de GFX die superieur zijn aan andere games, maar ook de AI, het verhaal EN de gameplay/durability.. Heb je je ooit wel eens verdiept in Halo? Zo nee, discussieer dan niet verder, want dan weet je gewoonweg niet waar je het over hebt..

Wist je bijvoorbeeld dat er een hele religie aan Halo vastligt? Dat Halo meer is dan alleen een spel? Een heel bekende fansite van Bungie kreeg al e-mails van Cortana LANG voordat men ooit van Halo gehoord had..

Wat ik probeer te zeggen is dat het heel gemakkelijk voor mij is om te zeggen dat een bepaalde game zuigt, gewoonweg omdat ik niet van het genre hou.. Toch spelen miljarden mensen het spel en vinden ze het wel leuk..

En misschien klinkt dit zelfs wel bot:
    Wanneer er 2 mensen van de 100 het niet eens zijn met iets, doet hun mening er niet echt meer toe daar de meerderheid al verkocht is.. Is niet leuk, maar wel de werkelijkheid.. Helaas werkt het zo in 9 van de 10 gevallen..

8. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    give that man an amen!

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moet mijn mening herzien: Halo is wel een topgame, ik heb het zojuist nog eens eventjes gespeeld.

10. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Kun je nu meer wapens te gelijk dragen dan maar 2?
    2. Kun je ook in de missies op de toekomstige aarde vechten?
    3. hoeveel nieuwe vijanden heb je?

Mijn 3 vragen:D

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Uhhm gameplay is niet echt top hoor. Je kunt mij niet vertellen dat je het echt leuk vind dat kan ik me gewoon niet voorstellen. De verhaal achter een spel lijkt me niet belangrijk het is natuurlijk wel leuk en spannend maar ik blijf erbij dat de gameplay en durability het belangrijkste zijn en dat is nou net waar ze bij HALO te weining aan hebben besteeds.

Ik vind dat ze het spel meer tactisch hadden moeten maken dan zomaar raggen. Ik speelde het spel met een vriend de eerste keer dat ik het speelde meteen uit op Heroic en het enigste wa ik deed is rond raggen gewoon de schietknop inhouden.

Bij de rest moet ik je gelijk geven. Graphix verhaal enzo is allemaal top alleen is het gewoon dat het zo snel te saai wordt. Ik hoop dat ze daar bij HALO 2 wat aandacht aan besteden en dan zal het wel een top spel worden. En daar neem ik ook aan dat Bungie dit ook allemaal wel heeft gezien dat er aan gewerkt moet worden.

Spellen zoals Desert Storm en Ghost Recon zijn voor mij echte top spellen maar misschien is dat ook omdat ze veel realistischer zijn dan HALO ik heb het zowiezo niet op die allien spellen. Maar HALO moet gewoon tactischer en strategischer worden want gewoon rond rennen en schieten zorgt alleen maar voor saaie momenten en er is geen spanning. Het moet zo zijn dat je veel meer moet letten op wat je doet en dat je sneller dood gaat (schild is erg slecht dat het steeds weer oplaad). Ook zou je als je dood gaat dood moeten blijven en weer opnieuw beginnen en niet bij een checkpoint. Zo is het spel gewoon heel easy zelfs op Legendary want je kan gewoon niet dood. Het lijkt me duidelijk dat bijna iedereen het spel een top vind maar kijk eens naar deze punten. Ik weet zeker dat jullie me daarin gelijk moeten geven en dat HALO veel beter had moeten worden afgewerkt.

12. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    ehh als ik je zo zie praten begin ik me oftevragen of je het wel aandachtig heb gespeeld.
    je zegt dat je bnijna niet dood kan in halo op legendary, ik weet natuurlijk niet of jij superman ben die alles kan hoor, maar voor een normaal mens kan je wel dood hoor.
    en dat er geen gameplay inzit is bullshit. noem jij eens een spel waar je alle dingen kan doen die je ook in halo kan doen en meer.
    Ja op multi-player is het veel raggen maar op legendary kan je echt niet zomaar door het spel heen raggen hoor.

dit allemaal zal wel aan mij liggen hoor
    :confused: :confused: , maarja....

Laatst bewerkt: 29 sep 2002
  13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Met dood gaan bedoel ik dat wanneer je dood gaat je weer begint bij het laatste checkpoint. Dat vind ik gewoon erg triest ej kunt dus niet dood gaan en met zn 2en is het nog makkelijker want als de andere weg loopt uit de combat krijgt de ene weer re-spawn. Ze hadden het gewoon 1 keer dood en dan moest je weer helemaal opnieuw beginnen. Of ergers svae crystals maken ofzo en dat soort dingen snap je.

Zoek trouwens HALO eens op in het woordenboek. Niet erg origineel hoor.

14. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Same here, al 3 keer helemaal uitgespeeld, normaal met moeite 1 keer (door de saaiheid of een klotestuk ]:), dus. :+

15. The FragmaN

The FragmaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry mensen dat ik weer een kut thread open, ben ik wel goed in!:D Maar eh....... die halo afzeiker, halo is dus echt geen kutspel waarbij je maar een beetje moet raggen en zeker niet op heroic of legendary, hoor! Ik vind halo zelf het allergaafste en aller- beste spel wat er ongveer gemaakt is! En alle games die ik heb gespeeld of gezien (Dit zijn er veel) moet ik dit toch ff benadrukken!}:]

16. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een kut thread voor mensen die halo haten maar voor halo fans niet... verder gaat iedereen hier een beetje offtopic heb ik ut id :+

17. Tsunami

Tsunami Feel Tha Wave

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt Halo bliijkbaar nog nooit in singleplayer gespeeld. Dan keer je elke keer dat je dood gaat terug bij een checkpoint. Bij de co-op is dit anders maar dat spreekt voor zich. Hoe kun je nou terugkeren naar een checkpoint terwijl je team-mate nog in combat zit? Kijk het is allemaal best logisch. En je kunt ook wel gaan zeuren over de multiplayer opties. Maar heb je ooit een spel gezien waarin je in de multiplayer optie goed kunt rijden in tanks en andere vehicles uit de game zelf? Nou ikke iig niet...
    En je zegt nu iets wat waarmee je je zelf tegenspreekt. Eerst zeg je dat je de verhaallijn niet belangrijk vind en in een post daarna zeg je dat je de naam Halo niet origineel vind nadat je het hebt opgezocht in een woordenboek. Tsjah je moet het zelf weten...je vind het spel leuk of niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar geef dan goede argumenten en geen spam die nergens op slaat zoals de dingen die je in je afgelopen posts hebt gezet.....

18. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: je moest toch 3 vragen stellen en niet discusieren of halo goed is of niet :confused:

19. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja volgens mij ook maar wie kan antwoord geven op die vragen ? :confused:

20. Spiderstyle

Spiderstyle Shit Happens!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee.. Ik vindt het inderdaad een bagger spel.. Daarom ben ik het voor de 4de keer uit aan het spelen.. (Laatste moeilijkheidsgraad)..

Ik vindt dat het verhaal een heel groot gedeelte van de gameplay/durability bepaald.. Niet alles uiteraard, vandaar dat ik het gedeeltelijk met je eens ben.. Maar een goed verhaal zal ten alletijde de gameplay/durability alleen maar versterken..

Het is maar net hoe je het wil spelen.. Je kunt het wel degelijk tactisch spelen als je wil.. En ik vindt het een beetje ongeloofwaardig wanneer je mij verteld dat je Halo op Heroic hebt uitgespeeld albeit in multiplayer mode zonder 1 keer dood te gaan.. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je een eindje verderop als een angsthaas staat te wachten zodat je kamaraad weer zal respawnen wanneer zijn zelfmoord missie mislukt is.. Probeer Halo maar eens uit te spelen met z'n tweeen terwijl jullie allebij de volle beuk erin gooien.. Sterker nog, doe eens ECHT stoer en speel hem eens singleplayer uit op Legendary.. De schietknop inhouden zal je niet helpen, want dan zit je binnen no-time zonder ammo..

Kijk, als het genre je sowieso niet trekt kunnen we beter ophouden met discussieren.. Als ik niet van racers hou kan ik ook zeggen dat Project Gotham Racing een flut spel is.. Bungie zal inderdaad ervoor moeten zorgen dat de levels ietwat divers worden zodat de "verveling" niet zo snel zal toeslaan.. (Wat bij mij dus echt niet het geval is).. Maar voor de rest moeten ze zich aan de Halo formule houden.. Ze moeten het zeker niet TE strategisch gaan maken want dat zou een extreme zonde zijn.. Ook dat beseffen ze bij Bungie..

Ook goeie games indeed.. Ik hou wel eens van een beetje strategie op zijn tijd.. Deze spellen kun je dus ook in geen enkel geval met Halo vergelijken.. Heel andere soort van spellen..

1. Halo moet in geen geval tactischer en strategischer worden.. Het is strategisch genoeg dat je maar 2 vuurwapens bij je kunt dragen.. :)

2. Met gewoon wat rondrennen en schieten zul je het spel nooit uitspelen.. (Talking about tactisch te werk gaan..)

3. Geen spanning? Ga nou eens singleplayer het "Two Betrayals" level doen op Legendary en kom dan nog eens terug om te vertellen dat er geen spanning in het spel zit..

4. Het schild is gestolen Covenant technologie, toegepast op de MJOLNIR van de Master Chief.. Dit schild is zeer belangrijk.. Zonder dit schild hou je het op Legendary geen minuut vol in sommige levels.

Het spel IS top.. Ik heb al je punten gelezen en commentaar gegeven op somige punten.. Sommige punten heb je misschien een beetje gelijk, sommige wat meer, en sommige gewoonweg niet.. Doe a.u.b. Halo niet vergelijken met bijv. Conflict Desert Storm.. Halo had misschien beter afgewerkt kunnen zijn qua level design (Zeker de inside levels) maar om hiervoor meteen het hele spel af te schieten vindt ik een beetje voorbarig.. Het spel is een van de grootste voorbeelden hoe een FPS zou moeten zijn..

Het heeft een uitstekend verhaal.. (sterker nog: een hele history, zelfs van jaren VOOR de release van de game).. Het heeft een erg goede AI, ontzettend spannend op sommige momenten en goede playability/durability.. (Als je van het genre houdt).. En boven alles.. Halo heeft gewoon ATTITUDE!

Weg lopen uit een combat?! Laat Mendez dat maar niet horen! Of Keyes.. "Hey! Wacht effe! Niet schieten! Me veter zit los!".. En Save crystals vindt ik maar 2x nix.. Geef mij het Auto Save gebeuren maar.. Is ook een stuk tactischer.. Je zult ervoor moeten zorgen dat je nog flink wat health hebt voor je een checkpoint haalt.. Zeker als het na dit checkpoint het geweld losbarst op het scherm..

Kijk, dit zijn dus dingen waarover ik me kan ergeren.. :) Maar da's mijn persoon, kun jij nix aan doen.. Misschien is de benaming niet origineel, maar doe mij eens een plezier en maak een uurtje van je tijd vrij en bezoek http://halo.bungie.org eens..

Daar klik je meteen op "The Halo Story" en ga je die informatie daar eens allemaal lezen.. Als je het dan allemaal nog on-origineel vindt respecteer ik je mening..

Sjeempie wat heb ik weer veel getypt vandaag.. En dan ook nog eens off-topic.. Heheheh..

Dus, om effe on-topic te blijven:

1. Komen we in Halo 2 erachter of de Forerunners nu de voorouders zijn van de mensen of van de Covenant?
    2. Zullen we 1 van de andere 3 overgebleven Fortress Worlds bezoeken? (Installation 001, 002 or 00:cool:..
    3. Komen we meer te weten over religieuze ideeen van de Covenant en waar deze vandaan komen?

Laatst bewerkt: 29 sep 2002

Deel Deze Pagina