Stelling MMORPG alleen 18+

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 2 mrt 2006.

?

MMORPG alleen 18+??

  1. Eens.

    30 stem(men)
    25,6%
  2. Oneens.

    87 stem(men)
    74,4%
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit natuurlijk naar aanleiding van de jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Natuurlijk was het hacken voor hem alleen maar de druppel, maar toch ben ik er eens over gaan nadenken.

    Hoeveel kinderen ik wel niet ken die echt uren en uren achter mmorpg's zitten en zo totaal gebrainwashed raken. Hun sociale leven speelt zich grotendeels online af en hun droom bestaat uit het behalen van rare items. Het geweld en dergelijke verdient dan misschien geen rating hoger dan 12, maar ik denk dat de gevolgen van een mmorpg wel dusdanig kunnen zijn dat in ieder geval ouders hiervan op de hoogte moeten worden gesteld door de games 18+ te maken. En de meesten hier zijn het er vast niet mee eens :+
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zal ik een poll hierop gooien? ^^

    Ben er zelf trouwens nog niet uit :9
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doe maar :)
    en om je misschien te overtuigen: wat bepaalt de rating, de impact op een kind, of puur alleen de graphics die te zien zijn?
     
  4. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    ben ik niet mee eens.

    je kan ook kindvriendelijk MMORPG's maken. Ik vind dat het probleem vooral ligt bij de ouders. Als ze merken dat het kind veel spellen zoals MMORPG's speelt moeten ze diegene een aantal uurtjes laten spelen, maar niet te veel. ook moeten ze praten of er niks aan de hand is op school e.d. De meeste mensen die urenlang mmorpg's spelen (NIET IEDEREEN, voel je niet aangevallen) hebben vaak een storing in hun sociale leven. Op ouders kan je altijd vertrouwen.

    18+ regel lijkt mij totaal zinloos. Mensen van 18+ kunnen storingen in hun sociale leven hebben. Bij kinderen gaat dit dan wel sneller.
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach ja, er zijn zat kinderen die verstandiger zijn dan 18+ jarigen. En als je lang genoeg speelt om dood te gaan verdien je het, natuurlijke selectie op zijn nerderigst.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een kindvriendelijke mmorpg bestaat dus in mijn optiek niet. Er zit een verschil tussen een x aantal uur tetris spelen en een x aantal uur verkeren in een digitale semi-sociale omgeving. Die impact wordt imo vaak zwaar onderschat.
     
  7. basovich

    basovich Guest

    het kan waarsgijnlijk ook gewoon een 'reclame' stunt zijn van de clan want ja als ie is gehacked hoe kan hij dan zelf nog een bericht plaatsen en gebruikte ze dus zijn account om in het nieuws te komen...
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zal, ondanks het hoge onzingehalte in je reply, er toch maar even op ingaan.

    Natuurlijke selectie van dood en levend in de mensenwereld? Je gaat me toch niet vertellen dat je daar voor bent. En daarnaast, moeten kinderen dan juist niet beschermd worden tegen zulke situaties?
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat in dit topic niet om dat voorval ;)
     
  10. basovich

    basovich Guest

    oh oke, nja ik ben het eigenlijk wel oneens die vent was volgens mij echt niet goed bij zijn hoofd, klinkt hard maar tochh...
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zoals ik net al zei, het gaat niet specifiek om dat voorval. Maar of je vindt dat de impact op de sociale belevingswereld van een mmorpg op een minderjarige dusdanig groot kan zijn dat de rating 18+ zou moeten zijn.

    (Damn wat een zin :9 )
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Oneens gestemd.

    Denk dat 16 dan beter is. Dan kunnen kinderen die impact denk ik ook wel aan. :)
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn post is natuurlijk wel een beetje onzinnig maar ik vind dat je vanaf je 14e zeker en waarschijnlijk toch echt wel al eerder moet kunnen beseffen dat je niet zo lang moet gamen dat je er lichaamelijk onwel van wordt. Als je dat niet doet dan is je opvoeding echt ernstig mislukt. Hier moeten de ouders de schuld van krijgen maar als iemand aan zoiets sterft zal hij waarschijnlijk voor de samenleving toch niet veel hebben kunnen betekenen aangezien hij alle perspectief van realisme kwijt is. Bovendien moeten normale kinderen niet de dupe worden van het slechte ouderschap van anderen en moeten dus gewoon MMORPG's kunnen spelen zoals het bedoeld is, als leuk tijdverdrijf.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ach dit soort dingen zeiden we vroeger ook over de tv. Toch ben ik nog redelijk goed terrecht gekomen. :+ Ik heb altijd zo iets van 'het zal wel meevallen', er zullen altijd uitzonderlijke gevallen zijn. Maar dit heb je bij elk medium of vorm van entertainment. Er zal altijd wel 'iets' zijn wat slecht is voor kinderen, is het geen mmorpg, dan is het wel drank of wat anders.
    Ik kijk er vrij nuchter tegenaan.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar daarom wordt drank toch ook vanaf een bepaalde leeftijd geschonken is tabak toch ook vanaf een bepaalde leeftijd? Een mmorpg zet imo aan tot zeer ernstige vormen van tunnelvisie.

    @goiz: misschien is 16+ idd beter :)
     
  16. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Niet mee eens.. Het ligt meestal gewoon aan de ouders. Als die je echt uren en uren laten spelen vind ik het niet gek dat je er op een gegeven moment verslaaft aan raakt.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Die drank en tabaksregels zijn dan ook onzin, ieder kind kan aan tabak of drank komen als het een beetje zijn best doet. Het gaat er om dat ouders duidelijk maken wat wel en niet goed is, ik vind dan ook dat we minder moeten reguleren en meer eisen moeten stellen aan ouders.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar dan kan het toch geen kwaad om de ouders iig een houvast te geven? Ik laat mijn zoon van bijna 8 ook wel eens een 12+ film kijken, maar ik weet daardoor wel dat ik er iig goed naar moet kijken.

    @jerreby: Maar verslaafd aan tetris is heel wat anders dan verslaafd aan een mmorpg :)
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Oneens. Ik ken genoeg mensen die MMORPG's spelen en zich normaal gedragen. Mensen die zelfmoord plegen zijn uitzonderingen. Lieden die niet helemaal lekker zijn zul je altijd hebben. En wie zegt dat mensen van 18+ wel genoeg verantwoording op zich kunnen nemen? Er zijn zoveel mensen die zich op die leeftijd onvolwassen gedragen.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmm, zelf vind ik mmorpgs verslavend en ze eisen veel moeite.

    En je zuld niet snel de controller/toetsenbord neerleggen.

    Misschien maximaal zoveel uur ding net zoals in china, als je te lang speeld ga je een paar :2 je lv omlaag :D
     

Deel Deze Pagina