[Stelling] Nederland moet België annexeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 23 okt 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Misschien een wat hilarische stelling, maar wel leuk om erover te discussiëren: Moet Nederland België annexeren?

Ik vind van wel. iig Vlaanderen. Daar wordt immers ook Nederlands gesproken :) Vanuit de historie bekeken heeft België meerdere malen tot het Koninkrijk der Nederlanden of de Nederlandsche Republiek behoord. Nu is de tijd om er weer één geheel van te smeden. België is een verdeeld land; twee talen, dat schiet niet op. Daarom: opdelen die handel! Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk. Zo maken wij ons kleine landje groter en dus sterker in een verenigd Europa.

Dus vandaar: Nederland moet België annexeren! Wat vinden jullie?

Ok, dit is dus niet serieus bedoeld, maar mijn bedoeling is gewoon om een quasi-serieuze discussie te starten met serieuze argumenten maar met een niet-serieuze bedoeling (snap je het nog?) :)

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Niet België, enkel Vlaanderen. Walonië zie ik echt niet zitten.

Wel ben ik voor een overname en wijs ik een fusie van gelijken af :cool:.

3. thedutchterror

thedutchterror Noobienoobienoobie

Leuk Bevonden:
    0
    ja!!!!!!!!!!!!!!! want ik ben naar belgie verhuisd en dan woon ik weer in NL

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    uhm ja tuurlijk vind ik ook!! ja doen! meteen!!!

uhm... ff een vraagje... wat is annexeren???

5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kan je ook wel uit de post zelf halen I guess :9

an·nexe·ren (ov.ww.)
    1 (een gebied) al of niet gewelddadig bij het eigen grondgebied inlijven
    2 zich toe-eigenen

Ik ben het er wel mee eens. Wordt ik hopelijk niet meer als reserve Belg gezien ;) Nee serieus; Er zitten denk ik alleen maar voordelen aan. Nadelen kan ik zo 1,2,3 niet noemen :)

6. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Hoe nationalistisch kun je zijn. Alle Europese landen zijn al opgedeeld, en uitbreiding of verkleining lijkt me alles behalve reeel.

7. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Belgie is wel heel goedkoop om na te verhuizen en mijn zus wil er na toe. Nog ff wachten dus ;)

8. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Stelling klingt misschien wat raar, maar misschien zou het niet eens zo heel slecht zijn. Als Nederland Belgie en Luxemmburg 1 land worden kunnen ze misschien wat tegengewicht bieden aan de grote landen als Duitsland en Franrijk.;)

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben er voor, maar dan alleen Vlaanderen natuurlijk. Het stokbrood etende deel hoeft neit en de taal is ook onhadig. Bovendien wonen in Belgie veel slimme mensen. Ook word de belasting lager en krijgt Nederland wereldwijd veel meer aanzien. En Belgie mag blij zijn want dan hebben ze ook is goede voetballers!

10. thedutchterror

thedutchterror Noobienoobienoobie

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik denk dat de belgen dat noooit willen misschien alleeen als be en nl samengaan maar niet dat be bij nl komt

11. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Wie zegt dat de Belgen wat te willen hebben.}:]

12. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Stokbrood etende deel, lol:+

13. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaan nederlanders niet juist naar belgie om het geweldig belasting systeem hier te ontduiken.

van mij hoeft niet........ik geef liever friesland en limburg aan belgie

14. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    Niks van België is VEEL beter !! Ik woon al tegen de nederlandse grens aan dat is al genoeg hoor }:]

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd:), en wat dacht je van weten (vuurwerk,wapens etc.....)

16. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje tussendoor.
    Als we ze met ons samenvoegen vallen ze onder onze wetten.
    Volgens de grondwet zijn we allen gelijk.

Wat the fuck doen we dan met al die goeie belgenmoppen!!!

Ja dat moet je wel effe meerekenen natuurlijk.

17. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zeg! :mad: :mad: :mad:

18. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Pfff, geef alles behalve Limburg maar aan België :+ Limburg de gekste!!!

Maar opzich geen slecht idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en Wallonië bij Frankrijk.
    Dan wordt Nederland ook een respectabel land (qua grootte). En ik mag die belgkes wel :) En ik heb ook zo het idee dat België zich toch wel een beetje opgesplitst voelt (wallonië en vlaanderen), onder andere door de taalbarrière.
    En dan horen Samson en Gert bij ons!!!! _O_

Anyway, ik kan wel wat nadelen bedenken. Naar mijn weten is de economie in België wat slechter. Dat betekend dus dat het hier ook wat slechter wordt. Maar we kunnen dan natuurlijk wel investeren :)
    Enne, waar moeten we ons vuurwerk en Xbox beretta lightguns dan nog halen? :'-(

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee vind van niet.. wat moeten we nou met een half landje.. Kijk heel europa annexeren ok.. :) maken we van duitsland een parkeerplaats.. bij belgie trekken we de stop uit de dijk en maken we er een supercool zwembad van.
    Frankrijk wordt 1 groot bos vol onze vakantiehuisjes.. egh wacht ff dat is het grotendeels al natuurlijk..
    En om de rest van de wereld tegemoet te komen geven we friesland en limburg wel aan de russen :p misschien dat die russen verstaan wat ze zeggen :+

Grappige is dat het annexeren idee niet eens zo slecht is.. Belgie heeft vooral op het politieke vlak nog al eens strubbelingen omdat het land verdeeld. Maar of nederland er eigenlijk iets mee zou winnen.. hm ja kwa oppervlakte word het iets beter en daardoor iets meer aanzien in de UN. Maar belgie en nederland (soms ook luxemburg) vormen regelmatig al een front en echt veel helpt dat ook niet..

20. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    ach, Ik ben Belg en mij zou het niet veel uitmaken. Vlaanderen naar Nederland, zou 'Nederland' naar één van de rijkste landen in Europa maken (denk aan de grote havens). Maar dit zouden Engeland en Frankrijk nooit willen. Wel zou ik natuurlijk zien zitten dat Vlaanderen naar Nederland gaat en Wallonië naar Frankrijk (mss + Luxemburg). Enkel gaat de IMMENSE belastingsontduikers van Nederlanders in België wel gedaan zijn :cool:

Deel Deze Pagina