1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Stelling: PS2 of Gamecube?

Discussie in 'Games' gestart door Rasrus, 8 feb 2006.

1. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ga nu echt een kiezen welke console je nu leuker vind.
    Ik ga de uitslagen bij houden:)
    Het zou ook leuk zijn als iemand me hielp:p
    Dus geef ff duidelijk aan voor welke console je stemt:)

Grtz Rasrus

2. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds Resident Evil 4 op de PS2 is uitgekomen is bij mij de laatste drang om ooit nog een Gamecube te kopen verdwenen..

3. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké dat is dus duidelijk een stem voor ps2:p Ik stem ook voor ps2 dus de stad is tot nu toe:

GameCube: 0
    ps2: 2

4. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    mening

ik vind de ps2 ietsje MINDER SLECHT pomdat je er wat serieuzere games op kunt spelen zoals socom (dat vind ik best een leuk spelletje maarja als je je verveeld en je wilt even lol maken vind ik die lijpe gamecube spelletjes wel weer leuk maarja voor de xbox heb je bijde soorten games denk aan Conker en bijvoorbeeld als andere soort halo(2) ik houd het wel bij de Xbox of de pc _O_ _0/

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je me a.u.b. even willen uitleggen waarom die games 'kinderachtig' zijn? En begin niet met dat eeuwige gezeik over dat het er 'cartoony' of weet ik veel hoe je het noemt, uit ziet. Het probleem met deze stelling is dat er altijd wel één of andere sukkel komt die de GameCube gaat verdedigen met Resident Evil 4, Metroid Prime, etc. (niet zeggend dat dit slechte games zijn, hoor).

Een spel is niet per sé volwassen als er geweld in zit. Een spel is volwassen als er een goede, unieke, gameplay in zit, en het een goede ervaring biedt waar iedereen van kan genieten, geweld of niet. Wat ik kinderachtig vind is van die hersenloze breezers die alleen maar over sport- en racegames, en shooters beschikken omdat dat stoer is. Jezus, grow up. Ik speel 10 keer liever een willekeurige Zelda game dan Killzone. En ik vind een spel als Zelda, of zelfs Mario 10 keer zo volwassen als de eerste de beste shooter.

Maar ja, dat is mijn mening, en jij hebt nog altijd het recht om slechte spellen leuk te vinden, zolang je mij maar in mijn recht laat om goede spellen leuk te vinden.

Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  6. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
  7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  8. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook vind ik de PS2 controller alles behalve fijn, t kan aan mij liggen hoor...

Maar ik speelde even Killzone bij een vriend en als je dan met de linker naar rechts gaat en met de rechter joystick naar links zit je als het ware tegen elkaar aan te drukken :9.

Ook spreekt eigenlijk geen een spel mij echt aan van de PS 2, hooguit Metal Gear en Grand Theft Auto. (Ik hou al sowieso niet van al die gekke Aziatische spellen met name RPG's)

9. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal jou eens uitleggen waarom ik die GameCube games kinderachtig vind. Omdat ik die games speelde toen ik 6 jaar was ofso. Nu vind ik het niet meer zo leuk om te springen op schilpadjes of om vuurballetjes te gooien op vliegende visjes! Nu vind ik het leuk om iemand onder een clanwar een lekker headshot te geven, of om iemand die ik ken met 7-0 af te slachten met fifa.

en hier is de aangepasde stand:

GameCube: 1
    ps2: 3

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en nu speel je spellen om 'wrede headshots te maken yo'. Heel volwassen. Als je nou eens een spel probeert te spelen zonder het bij voorbaat af te keuren op de vormgeving, kom je misschien nog ergens. Zoals ik al zei: volwassenheid zit hem in de gameplay, niet in de vormgeving. PS2 heeft dan wel een groot game-aanbod, maar 70% van die spellen zijn zo bagger dat ze het kopiëren niet eens waard zijn. PS2 heeft wel aardige spellen, maar voor echte klassiekers moet je erg goed zoeken. En niet bij één van de 27 FIFA-games.

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

aangezien de Xbox ( 360 ) er neit bijstaat dan word het toch de gamecube. ( ik zal maar geen Gaycube zeggen ). De GameCube heeft wat leukere spellen en niet alleen 'Kiddy' spellen. Zelda games zijn toch heel wat moeilijker dan GTA.

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    mwa.. dat is ook weer zwaar overtrokken. De ps2 heeft genoeg klassiekers waar je uit kan kiezen. Nou zal niet elk genre je aanspreken, maar spellen als God of War, Metal Gear, GT4, Tekken, Ico, Jak & Daxter, Ratchet, etc zijn gewoon erg goede spellen. Neemt verder niet weg dat je met de rest wel gelijk hebt. De cube wordt veels te veel afgerekend op het stijltje, het stijltje mag dan wel kinderachtig lijken (hoewel ik dat ook wel mee vind vallen) maar de gameplay is zonder meer volwassen

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet eens met alle spellen die je als klassiekers bestempelt, maar goed. Ik zei dan ook dat je erg moet zoeken, i.p.v. dat ze er helemaal niet zijn, en daarmee verwees ik naar de goed bekendstaande titels, hoewel ik ze niet altijd even waardeer als andere mensen.

14. Capt. Yokohama

Capt. Yokohama Jin the MC

Leuk Bevonden:
    0
    geef mij toch maar een gamecube hoor (heb er wel al een marja.. :p) :)
    games zijn echt veel leuker. (niet de kinderspellen ofzo maar wel de mario's :))

15. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ga ik toch voor de Playstation 2, omdat ik niet echt hou van al die vrolijke spellen. De ps2 heeft daarentegen GTA, Gran Turisimo en Killzone. Echt spellen die ik allemaal tof vind. Dat de console minder krachtig is boeit me verder niet.

16. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over échte klassiekers moet je niet beginnen want de ps2 heeft er meer dan de gamecube. En ik ben pas 14, wat zit je te zeuren over volwassen games?:confused: en volwassenheid zit hem in de gameplay, waar slaat dat nou weer op? Is het volwassen om onrealistische troep te spelen?:confused: Je hebt ook wel gelijk dat 70% van de ps2 spellen crap is, maar daar heb je toch geen last van als je die games niet koopt?
    Btw niet zeuren over de fifa reeks, want die is ook op de xbox en gamecube.

EDIT: laat die poll maar, ik heb geen zin om al die stemmen op te tellen :p

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ik ben het wel met Tediz eens.

Mijn eigen keuze: Gamecube all the way...

Ten eerste is de PS2 controller vergeleken met die van de gamecube in mijn ogen zwaar ondermaats. OK, er zitten misschien wat meer knoppen op, maar meer ook niet. Wat Nintendo zo geweldig maakt is de kwaliteit van de games. Ik kan maar weinig games op de PS2 vinden die met zulke kwaliteit in elkaar steken. Ik heb het hier over een Metal Gear Solid 3, Ico en een Shadow Of The Colossus. Daarnaast druipt de sfeer van de games af bij Nintendo, iets wat ik niet heb kunnen vinden in games op andere systemen op Shenmue na.
    En over het kiddygehalte van de gamecube games... heb jij uberhaupt een mario of zelda game ooit weten uit te spelen (zonder hulp)?

En ohja, ik heb ook vaak genoeg op de PS2 van mn broer gespeeld, dus ik weet wat er zoal aan de gang is :p

18. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk dat spellen als Killzone nog 20 jaar voor gespreksstof gaan zorgen...

Jij bent pas 14, dus wat zit je te zeuren over kinderachtige games? Kijk, zo blijven we bezig.

Volwassenheid draait volgens mij meer om intelligentie dan om bloed, en voor intelligente gameplay moet je niet bij sport- of schietspellen zijn, maar bij spellen zoals Zelda.

Dat was geen argument tegen de PS2 zelf, maar een contra-argument tegen het feit dat iedereen maar roept dat de PS2 een heel groot spellenaanbod heeft, terwijl dat helemaal geen goed argument is als het overgrote deel van dat aanbod bestaat uit low-budget rotzooi die je geeneens terug vindt in de koopjesbak van de Intertoys.

Jij begon als eerste over de FIFA reeks. Mijn punt is niet dat goede Gamecube-spellen beter zijn dan goede PS2-spellen, maar dat goede GameCube-spellen beter zijn dan wat jij speelt.

19. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik neem Killzone alleen steeds als voorbeeld, ik het net zogoed GTA kunnen kiezen
    2. OK, of mario spellen nou kinderachtig zijn of niet, daar kunnen we niet over eens worden.
    3. WTF voetbalspellen draaien niet om intelligentie:confused: VOETBAL DRAAIT OM TACTIEK. Daar heb je toch wel enige intelligentie nodig. En spellen draaien niet alleen om intelligentie(pff kvtwoord:p), maar ook om behendigheid en hand-oog coördinatie. Dat heb je ook nodig bij mario spellen nodig, maar niet zo erg als bij shooters, race en schietspellen.
    4. Alsof de gamecube geen slechte spellen heeft. Ik denk dat de verhouding tussen slechte games en goede games gelijk liggen tussen ps2 en GC games. Dat betekent dat er veel meer slechte spellen zijn voor de ps2 dan de GC, maar dan ook weer meet goede spellen voor de ps2 dan de GC.
    5. Fifa is een goed spel. Er zijn al heel veel Fifa spellen uitgekomen, maar ze worden wel steeds verbeterd. Geef mij maar Fifa 06 in plaats van Mario Soccer of hij dat spel ook heten mag;)

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    GTA is ook uit op de XBox en PC, dus niet bepaald een spel waarmee je de PS2 ten toppe verdedigt. Ik geef simpelweg toe dat er heus wel een zooi spellen op de PS2 zijn die als klassieker bestempelt kunnen worden, maar je bent er nu al 2 keer in gefaalt om een fantastisch èn exclusief PS2 spel te noemen, waar nog jaren over gesproken gaat worden (in positieve zin). Dus ik denk dat jouw definitie van klassieker iets anders is dan die van mij.

Of je kunt gewoon toegeven dat je fout zit.

Ik denk niet dat je veel intelligentie nodig hebt wanneer je kijkt om welk poppetje de minste verdedigers heen staan. En behendigheid en hand-oog coördinatie hebben volgens mij meer te maken met je reflexen dan met je aantal hersencellen. Ik stel voor dat je eerst wat Nintendo-spellen daadwerkelijk gaat (uit)spelen, voordat je je er verder over uitlaat.

En ik denk dat die verhouding heel anders ligt, omdat als er een spel voor de GC uit komt, de kans veel hoger is dat het de moeite waard is, dan bij de PS2.

FIFA is telkens hetzelfde spel met ge-update roosters, graphics, en een gimmick dat voor een nieuwe spelmode moet doorgaan. Goede spellen bieden een unieke gameplay, en niet iets wat je de afgelopen 6 jaar ook al gespeeld hebt. En oh ja, volgens mij heb je Mario Soccer nog nooit gespeeld, dus ik zou nog even wachten met je mening over dat spel. Waar overigens nog bij komt dat FIFA en Mario Soccer moeilijk vergelijkbaar zijn omdat Mario Soccer een arcade-game is en FIFA meer de simulatie-kant opgaat.

Deel Deze Pagina