1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Stelling: PS2 of Gamecube?

Discussie in 'Games' gestart door Rasrus, 8 feb 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario Smash Football is geniaal _O_

Ontopic : ik heb zowel een PS2 als een GameCube (heck, ik heb zowat alles maar dat terzijde), en hoewel ik voor mijn PS2 veel meer spellen heb als voor mijn GameCube kan ik toch echt niet kiezen welke ik de "betere" vindt. PS2 heeft goede (exclusieve) games, maar dit geldt in mijn ogen ook voor de Gamecube.

Wat ik ook een hele fijne feature van de GameCube vind, is de mogelijkheid om zo makkelijk importspellen te kunnen spelen met behulp van de Freeloader disc, zonder dat ik dus iets aan mijn console moet laten doen. Op die manier heb ik al een hoop spellen (met name Mega Man games, waarvan een aantal Europa nooit zullen bereiken) lekker kunnen spelen op mijn GameCube :)

2. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    waar gaat dit over?? net of het spelen van computerspelletjes volwassen zou zijn :confused: al is het nu als blije loodgieter die op schildpadden springt of als mislukte sci-fi soldaat in killzone... :confused: dit gaat dus echt nergens over. Computerspelletjes zijn en blijven dom vermaak!

mja ik heb ook een xbox met 80+ games hoor maar dit is mijn mening :p

3. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA is een ps2 spel. Ja hij komt wel een jaar later uit om de xbox en pc, maar dan zijn ze niks meer waard. Ik ken genoeg ps2 klassiekers maar niet uit me hoofd. Moet ik ze ff opzoeken voor je?

Nee want ik zit niet fout, Mario spelletjes blijven kinderachtiger dan shooters.

Jij hebt volgens mij nog nooit of misschien 1 keer een Fifa game gespeeld. Je hebt echt hersens nodig geloof me maar. En ik heb vroeger niks anders gedaan dan Nintendo games, zoals Donky Kong, Mario, Mario kart, Pokémon.

Tsja als jij meer van die "cartoony", onrealistische games houd, dat is niet mijn probleem he. Ik hou meer van shooters. Klaar. En je kunt dat soort games niet vergelijken. En zeg niet dat alleen noobs shooters kopen, want de échte pro's spelen shooters.( team3D, N.I.P., Fatal1ty, VoO)

Tsja ik zit niet een FIFA te spelen van 6 jaar geleden. Speel FIFA 2000 en FIFA 06 maar,(wat je vast en zeker nog nooit gedaan hebt) de gameplay is echt hélémaal veranderd.

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Goh, jij hebt een goede definitie van klassiekers. Als een spel na 1 jaar niets meer waard is, lijkt het mij geen klassieker meer. Net zoals dat je spellen moet gaan opzoeken. Als je geeneens een werkelijke klassieker uit je hoofd weet op te lepelen, bewijst dit dat je meer afgaat op mening van anderen, dan die van jezelf. Maar dat had ik uit je eerdere posts ook al op weten te maken.

En toch heb je in deze hele discussie geen zinnig argument kunnen geven wat jouw mening ondersteunde.

Ik heb bijna alle FIFA games (intensief) gespeeld sinds FIFA 98. Jammer joh. En aangezien we het hier hebben over Gamecube games, heb ik het hier niet over games die jij in het grijze verleden hebt gespeeld.

Wanneer had ik het over 'noobs'? Het gaat niet om wat zogenaamde 'echte pro's' leuk vinden, maar om wat je zelf leuk vindt.

Zie boven.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57

Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, eigenlijk wilde ik maar helemaal niet reageren, want het is een beetje een loos topic. Maar ik wilde jullie natuurlijk niet mijn mening onthouden dus doe ik het toch maar.

Ik heb zelf een PS2 en een Cube. Het is lastig te vergelijken voor mij persoonlijk. Ik waardeer Nintendo om hun games en heb ontzettend genoten van games als Zelda TWW; Mario Sunshine en dergelijke games. Toch vind ik dat de Cube te weinig gebracht heeft simpelweg omdat er te weinig games op zijn uitgebracht van Nintendo zelf. Aangezien juist met exclusive games het verschil wordt gemaakt tussen consoles van eenzelfde generatie.

De PS2 heeft dat gewoon beter gedaan, games als GTA III, ICO, God of War en recentelijk Shadow of the Colussus brachten gewoon echt wat nieuws. Daarom kies ik toch voor de PS2 omdat deze gewoonweg meer games had die exclusief waren (of ze dit nu zijn gebleven doet er niet toe imo, als ik GTA III op de PS2 heb en het spel komt 2 jaar later naar de PC dan is GTA III imo een spel dat op de PS2 het verschil heeft gemaakt) en ook vaak nog kwalitatief van zeer hoge kwaliteit waren. De Cube heeft verhoudingsgewijs meer topgames uitgebracht maar het waren er gewoon veel te weinig om er jaren op te kunnen teren. Op de Cube ben ik na het uitspelen van RE4 (da's dan weer een Cube klassieker ondanks dat deze later naar de PS2 is gegaan) uitgespeeld en er valt niets meer te doen, behalve games die multiplatform zijn, maar die speel ik tegenwoordig op mijn 360 en vroeger deed ik dat op de Xbox vanwege live.

Ik wilde eigenlijk verder maar niet reageren op de topicstarter (en sommige anderen) vanwege zijn zeer puberale en theatrale opmerking over de kiddy games op de Cube, aangezien ik vermoed dat de topicstarter gewoon de nieuwste Pokemon niet kan uitspelen zonder de Nintendolijn te bellen en daar ietwat over gefrustreerd is geraakt. Maar zoals jullie begrijpen doe ik dit toch, of heb ik dit net toch gedaan. Anyway, toch nog een keertje dan: Een spel met veel kleurtjes en grappige figuren is niet per definitie kinderachtig. Een spel dat erg simpel is qua opzet en met een enorme kater nog met gemak is uit te spelen omdat er simpelweg geen uitdaging in zit en de eventuele puzzels van het niveau zijn dat Kelly himherself er zich nog lachend doorheen slaat (en daar kunnen heel wat "stoere" shooters zich in terugvinden) komt imo meer in aanmerking voor de titel kiddy game. Maar goed, ik snap natuurlijk wel dat dat niet stoer overkomt tegenover je gabbers, dus ik snap het verder wel hoor.

Maar goed, ondanks dat ik het lastig vind kies ik toch voor de PS2. Omdat de Cube gewoon eigenlijk allang dood is.

7. daydreamer

daydreamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn broertje heeft sinds het prille begin een PS2 staan, heb ik wel wat opgespeeld. Spellen als Killzone, fifa street, en fifa en huppeldepup. Heb ze allemaal wel eens geprobeerd en vond er niks bijzonder aan. Ik heb de huidige generatie consoles overgeslagen. Maar een perfect dark op de n64 vind ik zelfs nu nog leuker dan die killzone. En fifa, ja dat is gewoon niks voor mij.

Ik ben altijd een fan geweest van de nintendo exclussive spellen. Ben echt op het laatste moment gekraakt. Zag de cube met spel erbij voor 70 euro liggen en heb hem dus eindelijk gekocht (kan ik nieuwe zelda straks toch nog spelen _O_ ) met de spellen mario sunshine, pikmin 2, smash brothers melee en mario smash football (zat bij de cube). Ik was van plan een 360 te kopen maar denk dat ik daar nog een jaartje mee wacht. Ga gewoon de cube mee uitrijden.

Ontopic: Ik heb nog maar een uurtje mario sunshine gespeeld en ik zeg nu al dat de cube mijn voorkeur heeft ;) direct dat nintendo gevoel O-)

8. basovich

basovich Guest

als het dan toch moet de PS2 heeft tenminste geen 'kinderspelletjes'

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Over het eerste deel:

Blijkbaar heb jij je niet genoeg verdiept in voetbalgames. Ikzelf speel PES/WE al jarenlang en ik durf met je te wedden dat je echt wel verstand van voetbal moet hebben en met tactische zetten een wedstrijd kunt winnen, sterker dat maakt het verschil als je een wedstrijd op hoog niveau speelt. Je moet het spel kunnen doorzien, weten wat de volgende zet van je tegenstander is. Je oordeelt zelf over iets waar je blijkbaar geen verstand van hebt.

Het tweede deel:

Ik wil nog wel eens zien of je hierin gelijk hebt wanneer je dit cummulatief berekent. De PS2 heeft in verhouding ongeveer 10x zoveel games in de winkels gelegd als de Cube heeft uitgebracht.Het is dus logisch dat games die op de Cube uitkomen kwalitatief beter zijn.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kan me nog wel een Barbie game op de PS2 herinneren, of een game met Knorretje in de hoofdrol? Dat zijn dan ook games gericht op kindertjes..... De PS2 is niet voor niets de console die voor elk wat wils heeft. Een beetje stom om dan te roepen dat de PS2 geen kinderspelletjes heeft.

11. daydreamer

daydreamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:-

Lees misschien eerst een topic door voor je antwoord. We zullen het nog maar eens zeggen. De vormgeving van een spel maakt het niet kinderachtig, een mario sunshine is uitdagender om spelen dan een killzone, bagger spel was dat. De gameplay van die zogezegde "kiddy" games is gewoon zoveel rijker. Dat er geen rondvliegende darmen bij komen kijken vind ik dan zelfs nog een pluspunt. Maar soit _0/ vergeet vooral fifa 2234 niet te checken.

Playstation heeft zijn lading goede, originele spellen maar ik vind dat ze nooit echt een gevoel hebben kunnen opwekken dat ik krijg van de nintendo klassiekers. Just me I guess *) nintendo keeps me young

12. basovich

basovich Guest

ik bedoel ermee dat gamecube gewoon wat meer geschikt is qua spellen voor kleinere kinderen en dat de PS2 toch wel wat naar het realistische toe gaat en dat de gamecube wat meer cartoongames maakt zoals mario, zelda etc. en ik heb toch ook niet gezegd dat ze kei saai zijn?

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Noem de klassiekers eens op die jij op de Cube hebt gespeeld? Ben ik gewoon erg benieuwd naar. Ikzelf heb er welgeteld 3 gespeeld (Zelda TWW; Mario Sunshine en RE4) waarvan ik zeker weet dat ik de eerste twee wegens sentiment klassieker noem. Dat waren zeker topgames, maar geen klassiekers voor mij persoonlijk.

Op de NES, SNES en N64 daarintegen had ik wel een groot aantal klassieker onder handen gekregen. Op de Cube vind ik dat eigenlijk tegenvallen. Ik heb goede hoop op de nieuwe Zelda die straks nog komt.

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben idd wel generaliserend geweest in mijn reactie, maar ik doelde hier vooral mee op FIFA, aangezien mensen die FIFA helemaal het einde vinden (zoals Rasrus) in 9 van de 10 gevallen PES nog nooit gespeeld hebben. En FIFA is ook het spel wat telkens weer genoemd wordt...

Het is waar dat het aan de GC schort als het aankomt op een kwantitatief spellenaanbod, maar ik moet toch zeggen dat ik echte rond-uit-bagger-ik-snap-niet-waarom-iemand-zoiets-durft-te-produceren-spellen veel vaker tegenkom op de PS2. Ook verhoudingsgewijs. Maar ja, zal wel weer aan mij liggen.:{

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dit zeg je, terwijl het eigenlijk een feit is dat 'Cube games vaker meer gewaardeerd worden door wat oudere gamers, terwijl "kleine kinderen" vaker kiezen voor de ps2 omdat de games op deze console vaak laagdrempelig en minder van de hersencapaciteit verwachten dan de gemiddelde 'Cube game.

@Cyrax: Jij weet ook best dat het verschil tussen PES en Fifa een wereld van verschil is. Fifa vergt totaal geen inzicht en skill van de speler om een wedstrijd te winnen, in tegenstelling to PES. Het ironische is juist dat de topic starter Fifa telkens weer naar voren brengt terwijl dit dus totaal niets van je vergt what so ever.

16. daydreamer

daydreamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei dus al ergens in een van mijn eerdere posts dat ik mijn cube dus nog maar 1 dag heb. De nintendo klassiekers waar ik op doelde zijn die van de oudere generaties. In hoeverre de cube games deze benaderen zal ik nog wel ontdekken.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik begreep wel dat je het over Fifa had hoor. Mijn punt was ook dat je een beetje generaliserend was. Een spel als PES zit qua AI (laten we het meer even zo noemen dan) erg goed, het spel is nu zover ontwikkeld dat het erg realistisch overkomt. Een sportsgame kan dus zeker wel unieke gameplay hebben, al moet je dat wel iets anders zien. Bij voetbal zul je altijd 22 spelers hebben en twee doelen van de zelfde afmetingen. Maar de gameplay stijgt met ieder deel naar een grotere hoogte, zeker in een game als PES.

Goed, ik betwijfel of verhoudingsgewijs er meer slechte games op de PS2 uit zijn gekomen dan op de de Cube. Mijn hart roept ook zeker dat de Cube de betere console is, dat had ik graag gezien omdat ik gewoon een Nintendo fan ben. Maar jah, ik ben graag eerlijk al moet ik dan soms mijn verstand laten spreken.

Maar feit is dat Nintendo te weinig heeft gebracht en een console welke met een looptijd van 4 jaar zo weinig (top)games uit heeft gebracht kan ik gewoon niet beter vinden dan een console die misschien (een hele grote MISSCHIEN dan hoor haha, anders zou ik moeten toegeven dat je gelijk hebt haha) verhoudingsgewijs minder topgames heeft voortgebracht, maar daarintegen alsnog heel wat meer topgames heeft uitgebracht. Feit is dat ik veel te weinig tijd heb mogen doorbrengen met mijn Cube, vanwege het schare aanbod games.

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Allright, ik begreep je verkeerd.

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het was idd generaliserend, maar het was de bedoeling dat het binnen de context van de discussie bleef (:+). Dus het betrefte alleen waar hij op doelde (FIFA).

Waarschijnlijk verschillen onze meningen ook over wat echte topgames zijn, dus we kunnen zo nog aardig lang doorgaan. Ik heb beslist geen hekel aan de PS2 (ookal gaf die controller me aardig veel pijn in m'n duim...), en ik heb er, net zoals de XBox en de GameCube veel op gespeeld. Toch moet ik zeggen dat de GameCube mijn voorkeur heeft boven de PS2, ookal vind ik alledrie de consoles qua spellenaanbod toch aardige nadelen hebben, maar daar hebben we het al over gehad. Wat ik met deze discussie vooral duidelijk wilde maken is dat het onzin is om de GameCube links te laten liggen puur omdat er alleen 'kinderachtige' games op te spelen zouden zijn.

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik weet anders een aardig lijstje op te noemen, met games die bij mij in de rij van topgames thuis horen: Super Smash Bros. Melee, Zelda: The Wind Waker, Super Mario Sunshine, Paper Mario 2, Resident Evil 4, F-Zero GX, Ikaruga, Tales Of Symphonia, Metroid Prime, Metroid Prime 2, Viewtiful Joe, Eternal Darkness etc.

Deel Deze Pagina