Tja, eigenlijk wilde ik maar helemaal niet reageren, want het is een beetje een loos topic. Maar ik wilde jullie natuurlijk niet mijn mening onthouden dus doe ik het toch maar.
Ik heb zelf een PS2 en een Cube. Het is lastig te vergelijken voor mij persoonlijk. Ik waardeer Nintendo om hun games en heb ontzettend genoten van games als Zelda TWW; Mario Sunshine en dergelijke games. Toch vind ik dat de Cube te weinig gebracht heeft simpelweg omdat er te weinig games op zijn uitgebracht van Nintendo zelf. Aangezien juist met exclusive games het verschil wordt gemaakt tussen consoles van eenzelfde generatie.
De PS2 heeft dat gewoon beter gedaan, games als GTA III, ICO, God of War en recentelijk Shadow of the Colussus brachten gewoon echt wat nieuws. Daarom kies ik toch voor de PS2 omdat deze gewoonweg meer games had die exclusief waren (of ze dit nu zijn gebleven doet er niet toe imo, als ik GTA III op de PS2 heb en het spel komt 2 jaar later naar de PC dan is GTA III imo een spel dat op de PS2 het verschil heeft gemaakt) en ook vaak nog kwalitatief van zeer hoge kwaliteit waren. De Cube heeft verhoudingsgewijs meer topgames uitgebracht maar het waren er gewoon veel te weinig om er jaren op te kunnen teren. Op de Cube ben ik na het uitspelen van RE4 (da's dan weer een Cube klassieker ondanks dat deze later naar de PS2 is gegaan) uitgespeeld en er valt niets meer te doen, behalve games die multiplatform zijn, maar die speel ik tegenwoordig op mijn 360 en vroeger deed ik dat op de Xbox vanwege live.
Ik wilde eigenlijk verder maar niet reageren op de topicstarter (en sommige anderen) vanwege zijn zeer puberale en theatrale opmerking over de kiddy games op de Cube, aangezien ik vermoed dat de topicstarter gewoon de nieuwste Pokemon niet kan uitspelen zonder de Nintendolijn te bellen en daar ietwat over gefrustreerd is geraakt. Maar zoals jullie begrijpen doe ik dit toch, of heb ik dit net toch gedaan. Anyway, toch nog een keertje dan: Een spel met veel kleurtjes en grappige figuren is niet per definitie kinderachtig. Een spel dat erg simpel is qua opzet en met een enorme kater nog met gemak is uit te spelen omdat er simpelweg geen uitdaging in zit en de eventuele puzzels van het niveau zijn dat Kelly himherself er zich nog lachend doorheen slaat (en daar kunnen heel wat "stoere" shooters zich in terugvinden) komt imo meer in aanmerking voor de titel kiddy game. Maar goed, ik snap natuurlijk wel dat dat niet stoer overkomt tegenover je gabbers, dus ik snap het verder wel hoor.
Maar goed, ondanks dat ik het lastig vind kies ik toch voor de PS2. Omdat de Cube gewoon eigenlijk allang dood is.
Laatst bewerkt: 8 feb 2006