1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Stelling: PS2 of Gamecube?

Discussie in 'Games' gestart door Rasrus, 8 feb 2006.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, okay. Maar je had het ook over sportsgames in het algemeen, vandaar mijn reactie. Of was jij dat niet?

Yep, ik denk dat onze mening daarover ook verschilt. Geeft niet, daarom hebben ze het woord discussiëren ook bedacht. Ik ben het iig totaal eens met de geheel foutieve stelling om de Cube links te laten liggen vanwege het zogenaamde hoge aantal kiddy games. Vooral omdat veel mensen niet willen begrijpen wat een kiddy game is, maar dat heeft veelal met leeftijd te maken. Verschil is dat toen ik een 12-jarige puber was, het zeker wel stoer was om een NES te hebben met Super Mario Bros. En als je het dan ook nog als snelste kon uitspelen dan was je helemaal het mannetje.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik ook iets over gezegt. Volgens mij noemde ik het in een lijstje van wat 'stoere' jochies graag spelen, maar dat komt dan vooral door het hoge realiteitsgehalte, zodat het natuurlijk alles behalve kiddie is...:9

Nee joh, met Teenage Mutant Ninja Turtles en Rush And Attack was je pas stoer!:cool:

Hehe, 48-0 tegen de Cooke Islands.

Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Haha, ja, dat was mooi. Maar zoals gezegt heb ik nog mooiere dingen gedaan. Bij Fifa 98 ging ik vroeger voor de gein kijken of ik de scoreteller kon verslaan. Dan zorgde ik dat ik meer dan 100 goals scoorde terwijl de teller maar tot 99 aan kon:)

4. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Niet dat ik wil zeggen dat ik fan ben van de Gamecube, dan liever een ps2 omdat daar naar mein mening dan leukere games voor zijn. Maar als een gamecube spel system link ondersteund of netwerk play oid hoe je het ook wilt noemen dan kun je daar wel degelijk mee online via Xlink KAI.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Metroid Prime is zeker een klassieker op de Cube. Het blies de serie op een geweldige manier nieuw leven in, ook al vinden sommigen hem saai. Die mensen hebben vast nooit de oude games in de serie gespeeld, want het is nog steeds hetzelfde schuitje :p Daarnaast vind ik Paper Mario 2 ook wel dit label verdienen. De andere games heeft Pascal al opgenoemd, ook al zijn dat misschien geen 100% klassiekers. Echter hebben de Xbox en PS2 dan in mijn ogen ook geen echte klassiekers als je het op jouw manier bekijkt.

Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  6. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    Op xbox hebje dan wel Ninja Gaiden, die de perfectie ook nadert en daarom echt een klassieker genoemd kan worden

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, ik ben 22 en speel vandaag de dag nog keigraag Mega Man games :cool: Misschien ook "kiddy" in de ogen van een bepaalde groep mensen (alhoewel je je natuurlijk af kunt vragen in hoeverre anime "kiddy" is maar goed), maar probeer er maar eens eentje in anderhalf uur uit te spelen :+ En dan heb ik het nog niet eens over de Mega Man's van de NES, maar meer over die van de huidige generatie. Ik ken niemand die het uberhaupt voor mekaar krijgt er eentje uit te spelen, laat staan in het tijdsbestek dat ik ervoor nodig heb.

Mijn punt : het gaat er niet om of een game er "kiddy" uitziet of niet, het gaat om de fun, verslavingsfactor en uitdaging die een spel te bieden heeft....dat zijn factoren die bij mij veel meer tellen dan het "realisme" in een game. Om nog maar even op het voorbeeld van Mega Man terug te komen : ik ben nog maar zeer weinig spellen tegen gekomen die de fun die een Mega Man game mij biedt ook maar enigszins kan evenaren, en dan hebben we het hier over een 2D sidescroller he mensen ;)

Maar goed, een GameCube afschrijven vanwege het hoge gehalte "kiddy" games is in mijn ogen dan ook gewoon naief. Ik heb momenteel zo'n beetje alle consoles van deze generatie (ook handhelds, behalve dan een DS), en nog een stel van de generaties ervoor, en mijn conclusie is dat er op ieder systeem goede spellen te vinden zijn. Dus mijn tip mensen : koop ze allemaal, dan mis je het minste :+

8. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn ogen heeft de PS2 te lang doorgeborduurd op de oude successen van de PS1. Spellen als Gran turismo en Metal gear solid waren al top titels toendertijd. Met de vervolgen op de PS2 zijn enkel de graphics beter geworden, sterker nog, wanneer ik kijk naar het vervolg op Metal gear solid, zelfs het verhaal minder.
    En daar heeft de Gamecube het beter gedaan. Ook al borduurt Mario verder op een nintendo game van jaren geleden, heb ik niet het idee dat ik een zoveelste deel speel, wat enkel opgepoetst is. Nintendo weet elke keer vernieuwing te brengen in games, waar playstation dit niet doet.
    Resident evil 4 heeft mij dan ook compleet overrompeld. Niet door de graphics, die er overigens ook mochten wezen, maar puur door de vernieuwing die gebracht is. Evenals Metroid Prime/ fuzion. Stuk voor stuk oude helden die op een originele manier nieuw leven zijn ingeblazen.
    Nintendo is niet bang om zich in het onbekende te storten, kijk ook maar naar de nieuwe console die gelanceerd gaat worden (revolution).
    Daar waar de PS2 het heeft laten liggen, en op 'safe' heeft gespeeld, is de Gamecube vernieuwend gebleven.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hier sta ik 100% achter, waarschijnlijk worden we het nooit eens kwa klassieke titels op de ps2 ;) maar hierin heb je gelijk.
    De cube wordt veels te vaak afgerekend op het grafische stijltje. Volwassen spellen moeten bloed en schieten hebben........ Onzin natuurlijk, wat een spel volwassen maakt is de gameplay, niet het stijltje. En dan nog, waar draait het bij een spel om? Om het stoerheidsgehalte of om het plezier? Bij mij om het plezier. En dat kan ik net zo goed hebben met een spel wat er "kiddy" uitziet als met een meer realistisch/stoer spel. En kwa party games is de cube imo zowieso King, op het uitgemolken mario party dan na.
    Maar goed, het blijft een kwestie van smaak. Zelf prijs ik me gelukkig dat ik een hele brede smaak kwa spellen heb en daardoor kan genieten van een paar pareltjes op zowel de cube als de ps2.

10. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PES4, ik heb het ook erg veel gespeeld. De gameplay van PES is beter dan FIFA, maar het is gewoon leuker om FIFA te spelen. Ik denk dat het de sfeer is dat me zo aanspreekt. Ik vind PES redelijk nep uitzien. En zo denken de meeste FIFA fans erover, je hoort niemand zeggen dat FIFA een betere gameplay heeft dan PES.

en ff offtopic: Waarom kun je op dit forum geen sig in je handtekening zetten?:'-(

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Misschien omdat een sig handtekening in het Engels is? |:- :D

12. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, Wtf bedoel je?:confused:

Een sig is zoiets al dit:

(sig = signature)

13. JeePee

JeePee Guest

en signature is handtekening :p

Wat jij in je Sig wil is een pic (pic=picture :+)

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Het kan wel, een pic in je sig, maar het mag niet. En nee, ik ga je niet aan je neus hangen hoe het wel kan.

15. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook normaal antwoorden he,

En op de meeste forums word zo'n pic een sig genoemd, omdat (bijna) iedereen een pic gebruikt als sig. Maarja hier niet dus, want hier is uitgeschakeld.
    Dus vroeg ik me af;; waarom is [img] uitgeschakeld?:confused:

16. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    het is aan[​IMG] en dat is bij elke site maar ga effe snel ontopic man

17. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben je zo dom of lijkt het maar zo?

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Op xbw zijn sig's/plaatjes niet toegestaan in de handtekening. Maar daar gaat deze thread niet over, het gaat hier over ps2 en cube. Dus zullen we het nu weer on-topic houden?

19. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik vind het een beetje zonde om een heel topic te maken over die ene, simpele vraag:) maar oké nu weer ontopic:)

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    PS2...by far.

Elk genre ruim vertegenwoordigd en niet onbelangrijk, in elk genre een toonaangevende game of zelfs games.

Deel Deze Pagina