Stelling: Rare stelt teleur

Discussie in 'Algemeen' gestart door DiaLogical, 14 dec 2005.

1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, dit is de eerste batch games...

Ik vind dat het er heeel erg goed uit ziet...

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Rare stelt teleur???
    Daag! Van z'n leven niet.

Grabbed by the ghoulies: Redelijk kort en makkelijk, maar toch aardig. Geen slecht of waardeloos spel!
    Conker: Leuke game. De humor is minder, maar sommige levels zijn gewoon opzich zelf humoristisch. Mooie graphics, alleen de online multiplayer it te uitgebalanceerd.
    Kameo: Bijzonder mooi, goede sfeer. Een beetje kort, maar verder top!
    Perfect Dark Zero: Leuke Co-op. Geen 'Halo' voor de Xbox360 maar zeker niet slecht. Gewoon lekker arcade knallen.

Rare levert geen slechte games, maar ze missen allemaal dat kleine beetje om je verwachting volledig te maken.
    Ze missen allemaal een dat beetje, wat je juist graag zou hebben. Maar de games van Rare zijn bij lange na geen slechte of teleurstellende games!

3. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Fardo
    ik ben het vaak met je eens maar ik moet wel iets rechtzetten hoor namelijk: Grabbed By The Ghoulies is wel degelijk matig, simpelweg omdat het zo eentonig is en dus snel begint te vervelen. Na mate je verder speelt krijg je niet metb vernieuwing te maken...

4. tomdamasker

tomdamasker wachten duurt lang

Leuk Bevonden:
    0
    PD64, Goldeneye en Conker's Bad Fur Day waren alledrie topspellen die iets nieuws brachten. Dit vernieuwingsniveau heeft Rare alleen niet meer gehaald. Maar slechte games? Absoluut niet. Grabbed by the Ghoulies heb ik niet gespeeld maar wat ik ervan heb gezien, was iets nieuws wat alleen niet bij iedereen in goede aard is gevallen.

Conker L!ve & Reloaded had die vette singleplayer (die ik leuk vond omdat ik bad fur day alleen multiplayer had gespeeld), maar de multiplayer had iets te veel chaos en ze hadden daar iets te lang over nagedacht en dus te veel dingen toegevoegd. Ik had liever een bad fur day multiplayer in live & reloaded gezien, want dat paste zo goed in het sfeertje en was zo leuk. Maar Rara wilde iets nieuws doen.

Kameo heeft ook iets nieuws, namelijk die verschillende characters en de puzzels die goed gebruik maken van al hun speciale vaardigheden. PDZ heeft misschien een slecht verhaal, maar ze zijn hiermee een nieuwe weg ingeslagen door niet alleen de AI te verbeteren als je op een hogere moeilijkheidsgraad speelt. De co-op is uniek en de multiplayer uitgebreid en dat aantal wapens is voor mij zat (heb PD64 ook niet zelf gehad).

Het jammere vind ik dat Rara Kameo en PDZ voor de xbox heeft ontwikkeld en daarna heeft moeten 'porten' naar de 360. Rare levert tenminste geen games waar er al tientallen van op de markt zijn en dat waardeer ik van ze. Ze moeten misschien volgende keer iets beter kijken of deze vernieuwingen goed werken en of de rest van de game goed in elkaar zit. Want die characters in PDZ hadden wel mooier gemogen.

5. Tecnomic

Tecnomic Guest

Weet je wat het is:

Sinds MS Rare had overgekocht had ik wat gemengde gevoelens simpelweg omdat de geweldige relatie tussen Rare en Nintendo verbroken werd en dat games zoals Diddy Kong Racing(die erg leuk en verslavend was) waarvan we tot heden nog steeds geen vervolg van hebben gezien.... :mad: Maar wanneer Rare dus games ging maken voor de xbox was het begin naar mijn mening gewoon matig... Grabbed By The Ghoulies was gewoon een hele matige game, tuurlijk waren de graphics mooi maar de gameplay was zo saai en begon dus ook snel te vervelen. Toen kwamen ze met hun volgende game namelijk Conker Live And Reloaded, een remake waarmee ze 3/4 jaar mee bezig waren??!! maar dat de game er toch nog prachtig eruit zag en ik de N64 versie toen nog niet had gespeeld maakte het voor mij toch wel een leuke game en dan bedoel ik dus de singleplayer en niet de multiplayer want die was naar mijn mening totaal niet bijzonder. Eenmaal aangekomen bij de next gen hebben we het over de games Kameo en PDZ. Over PDZ kan ik wel wat zeggen en dat is dat ik de singleplayer tot dusver teleurstellend vindt maar de multiplayer maakt naar mijn mening wel weer alles goed, verder kan ik nog niet over Kameo oordelen maar wat ik van de demo heb gespeeld lijkt me erg leuk en is het ook een game die ik zeker binnenkort gaan halen. Begrijp me niet verkeerd hoor maar PDZ/Kameo zijn tuurlijk wel leuke/goede games maar dan ook niets meer en niets minder dus ik snap dan ook niet waarom men zei dat MS strax met de 360 launch 2 ''killerapps'' klaar heeft.......Tenslotte blijf ik nog gemengde gevoelens hebben en moet ik dus wachten op een echte ''topper'' wachten zoals we die kennen uit de gouden tijden op de N64,maar ergens in spookt er in mijn hoofd een opmerking wat zegt: ''Het is beter geweest dat Rare bij Nintendo was gebleven simpelweg omdat ze zo hun krachten konden ''fuseren'' en zo toch nog hun gouden tijd op de N64 door konden borduren op de GC en evt de Revo''. Maar aan de andere kant ben ik ook erg blij dat Rare nu games maakt voor de xbox....

Btw: sorry voor de lange tekst en ik hoop dat ik het niet ingewikkeld/vaag voor jullie heb gemaakt ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2005
  6. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Kameo was goed, maar niet super. Er had meer in gezeten: meer puzzels met de abilities van je karakters of meer side-quests bijvoorbeeld.

PD0 vind ik top. Speelt lekker, ziet er tof uit en missies spelen op hogere moeilijkheidsgraden is erg uitdagend met nieuwe submissies en dergelijke.

Ik denk dat Rare teveel opgehyped wordt, en tja, dan valt het vaak snel tegen. Maar vergeleken met launchgames van eerdere consoles mogen we zeker niet klagen!

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had ook het idee dat die games meer voor de jongere gamers was gemaakt. Misschien dat mensen hem daarom willen tegen vallen.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    In mijn ogen heeft Rare de vonk niet meer om toppers te maken. Vroeger zag je alleen maar toppers van Rare,maar dat is al lang gedaan(sins ze uit elkaar zijn gegaan, een klein deeltje ontwikkeld onderandere timesplitters,... als ik me niet vergis, en tot mijn grote verbazing, zijn timesplitters 2 en 3 wel toppers, dus daar kunnen ze het precies nog wel...)
    ps: begrijp me niet verkeerd he, Kameo zal wel geen slecht spel zijn, een goed game(ik heb ook nog maar een stuk gespeeld, maar een topper is het gewoon niet, mss voor sommige mensen wel natuurlijk, en ja perfect dark zero, als ik zo naar de reacties luister,... maarja, dat wil allemaal niets zeggen, als een game op gamerankings over de 90 scoort staat het vast als classic game!,maar dat is helaas niet)

9. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    van alle games die hier genoemd worden speel ik alleen kameo en die vind ik zeer vermakelijk.

maar als je nou niks verwacht, dan valt het uiteindelijk vaak mee ;)

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rare heeft mij nog nooit teleurgesteld met hun games, ook Kameo en Perfect Dark Zero die ik nu beide heb vind ik helemaal geweldig :cool:

Ik ben het dus niet met de stelling eens :)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Grabbed by the Ghouiles was voor kinderen gemaakt ... en ik kan zeggen dat deze game voor die doelgroep vernieuwend is :)

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Duidelijk verschillende oordelen:D, tja,ik heb de 2 games niet, wel gespeeld, en ik vond met perfect dark, de AI zoooo slecht he,maarja, het was wel fijn,daar niet van, en hele coole gameplay elementen ook. Maar ik weet niet of hij echt de moeite(voor mij dan he) is om te kopen, ook zo bij Kameo, ik vond het wel cool,maar toch, ik vond het niet zooo speciaal eigelijk, de sfeer zat er wel dik in enzo,maar ik weet niet,mss ligt het gewoon aan mijn gevoel...

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt de carriere van rare met ups en downs.

enkele ups:
    donky kong country snes
    perfect dark
    goldeneye
    banjoo kazoo
    conker

downs
    donky kong 64
    starfox op de gamecube
    grabbed btg
    conker de reamke voor de xbox.

nu met de xbox360 lijkt het weer beter te gaan pdz is echt een topspel vooral online en sp is goed ik vindt het zelfs beter dan halo2.
    kameo heb ik ook maar mag het maar open doen voor mijn kerstmis.

conclusie de laatste jaren was het niet vet met rare maar nu met de xbox360 zijn ze terug en hopelijk blijft het ook zo

Deel Deze Pagina